Jump to content
IGNORERAD

Företag - Idébanken


Burken

Recommended Posts

Vill förtydliga det jag skrev ovan med varför jag tror att ett litet bakery/café/restaurang utanför turistorterna kan fungera.

- Utanför turistorterna lever man mycket billigare, boende, mat, nöjen, i princip allt kostar en bråkdel jämfört med priserna på turistorten. Därför behöver man inte ha in lika stor förtjänst för att få pengar över.

- Affärslokalen behöver inte vara stor och dyr, det man tjänar på lägre hyreskostnader kan man lägga på ett bra läge istället. Läget på verksamheten är antagligen a och o. Den måste ligga synligt och centralt.

- Om du nischar dig mot "bofasta" samt genomresande faranger så kan du hålla i princip samma priser som på turistorten utan att ha kostnaderna som en liknande verksamhet på turistorten dras med.

Men som jag skrev tidigare så bör man nog helst ligga på en ort där faranger åtminstone passerar, typ en gränsstad, nära någon sevärdhet eller liknande. Och gärna där konkurrans ännu inte finns.

Jag själv har dock inga planer på att öppna verksamhet i Thailand, trivs för bra med att pendla mellan jobb i Sverige och enbart semester i Thailand. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • wickeh

    5

  • Burken

    5

  • ronoh

    5

  • Kim

    4

Mest aktiva i denna tråd

Biljardhall med TV/Öl-serveringJa, det kanske fler kan ägna sig åt. Grabben bor utanför Buriram162 moo 5 plabplachai sadowoch drar in ca 5-7000 bath i veckan på spelglada bybor. Kanskeockså bidrar det till att Henrik pratar flytande Khamee.Kolla själva på nätet.gooddvrip.no-ip.orgnamn: userlösen: 12345678mvh/Rosseposse

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Biljardhall med TV/Öl-serveringJa, det kanske fler kan ägna sig åt. Grabben bor utanför Buriram162 moo 5 plabplachai sadowoch drar in ca 5-7000 bath i veckan på spelglada bybor. Kanskeockså bidrar det till att Henrik pratar flytande Khamee.Kolla själva på nätet.gooddvrip.no-ip.orgnamn: userlösen: 12345678mvh/Rosseposse

Finns det nagon "biljardhall" i hela Thailand som inte har TV samt olforsaljning? Jag skulle tro att vi har atminstonde 10 i var amphoe och formodligen runt 100 i provinsen. 5-7,000 baht i veckan ar val OK for manga thailandska landsortsbor ifall inte omkostnaderna ar for hoga men det betalar ju inte ens forsakring och en arlig Sverigeresa for min familj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki jag funderar om att kanske hitta på nått med "Aviation" i Thailand. Är det nån som vet vilka cert som är "godkända" för att flyga där med.

Jag har alla Cert som finns att ta i USA. Dvs ATP/CFI/CFII/MEI + Svenska B+I

Och 5000 timmar bakom "Ratten"  :heat:

If You want something done...Do it Your self..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim.

Vem rullade ut dej efter den frullen? de va ju käk för ett helt kompani...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej pilot35se, jag har också tänkt i dina banor, dock har jag inte tillnärmelsevis lika stor erfarenhet, bara a-cet och 270 timmar

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte "bara" det,  :great: . Vad tror du kan det finnas en marknad ??

If You want something done...Do it Your self..

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har hört att det är svårt med tillstånd, tydligen styr militären hårt över luftrummet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mycket av lösgodiset går inte sälja i Thailand pgr värmen och fuktigheten.

Träffade "Karamell kungen" (ja, den Svenska) i Pattaya i förra veckan, Han talade just om svårigheterna med luftfuktighet, speciellt för hårda karameller, även i Sverige.

Har förresten sett svenskt lösgodis till salu i Bangkok, på MBK, jag köpte inget, och tror inte att det gick så bra för den firman... De finns inte kvar idag i alla fall.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Träffade "Karamell kungen" (ja, den Svenska) i Pattaya i förra veckan, Han talade just om svårigheterna med luftfuktighet, speciellt för hårda karameller, även i Sverige.

Har förresten sett svenskt lösgodis till salu i Bangkok, på MBK, jag köpte inget, och tror inte att det gick så bra för den firman... De finns inte kvar idag i alla fall.

MVH Tommy

Ahlgrens bilar funkar (tekniskt) och det tror jag skulle kunna bli en hit i Thailand med rätt marknadsföring.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ahlgrens bilar funkar (tekniskt) och det tror jag skulle kunna bli en hit i Thailand med rätt marknadsföring.

Har aldrig sett Gogo-tjejerna på Soi Cowboy så tokiga som när kompisen kastade "Dumle kolor" på Scenen, inte ens pingisbollarna kunde konkurera!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ahlgrens bilar funkar (tekniskt) och det tror jag skulle kunna bli en hit i Thailand med rätt marknadsföring.

Jo, men det kräver ju att Ahlgrens utvecklar en gasohol driven modell först.

Quote

Har aldrig sett Gogo-tjejerna på Soi Cowboy så tokiga som när kompisen kastade "Dumle kolor" på Scenen, inte ens pingisbollarna kunde konkurera!

MVH Tommy

Jag blev bara så nyfiken - Hur hamnar man i denna situation? Sittandes på Soi Cowboy med ett gäng Dumlekolor i fickan? Jag har både varit på Soi Cowboy och haft Dumlekolor i fickan, men aldrig kombinerat.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej här ska ni få ett tips ni som är unga,hungriga och på.Leta upp den bästa elmoppen i Asien,om den inte är riktigt färdig än så kommer det säkert.Det finns inte mycket av detta i Thailand ännu efter av vad jag har sett.Men jag tror att det kommer inom några år.Miljön är väl inte det första Thailändare tänker på nu och

det har jag förståelse för,men jag tror det kommer.Dessutom är det väl bra om det blir billigt,för rent och

fräscht borde det ju vara.Håll till godo mina företagarvänner,själv är jag för gammal 53 bast.MVH TORD. :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Fastighetsskötsel och swimming pool service borde funka i villaområdena.

Link to comment
Dela på andra sajter

ban99arne

Quote

Hej här ska ni få ett tips ni som är unga,hungriga och på.Leta upp den bästa elmoppen i Asien,om den inte är riktigt färdig än så kommer det säkert.Det finns inte mycket av detta i Thailand ännu efter av vad jag har sett.Men jag tror att det kommer inom några år.Miljön är väl inte det första Thailändare tänker på nu och

det har jag förståelse för,men jag tror det kommer.Dessutom är det väl bra om det blir billigt,för rent och

fräscht borde det ju vara.Håll till godo mina företagarvänner,själv är jag för gammal 53 bast.MVH TORD. :clapping:

För di av Forumisterna som inhandlar ett parti av dessa fordon vill jag bara tipsa om att välja en sladdlös modell.

Tipsaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För di av Forumisterna som inhandlar ett parti av dessa fordon vill jag bara tipsa om att välja en sladdlös modell.

Tipsaren Arne

Anti-spin menar du? Bra idé, thailändarna saknar ju vana av ishala vägar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Chrille Columbus

Hur skulle det vara om man hyr ut jetski och bygger en "racingbana" som består av kanaler och en och annan damm :crazy: ?

Då skulle man ju slippa alla dessa stinkande bullriga saker på stranden ? och få lite lugn och ro på semestern :great::crazy::whistle: ?

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej här ska ni få ett tips ni som är unga,hungriga och på.Leta upp den bästa elmoppen i Asien,om den inte är riktigt färdig än så kommer det säkert.Det finns inte mycket av detta i Thailand ännu efter av vad jag har sett.Men jag tror att det kommer inom några år.Miljön är väl inte det första Thailändare tänker på nu och

det har jag förståelse för,men jag tror det kommer.Dessutom är det väl bra om det blir billigt,för rent och

fräscht borde det ju vara.Håll till godo mina företagarvänner,själv är jag för gammal 53 bast.MVH TORD. :clapping:

Såg faktiskt massor av elmoppar nu när jag var i Thailand.

Det fanns faktiskt en affär som hade 4-5 olika modeller.

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Aterforsaljare sokes!

Jag har en produkt for er med inte alltfor stora drommar om jattepengar. Passar som forsorjningskalla for en mindre thaifamilj. Med lite ambition och arbete sa kan den ge en bra bit mer. Jag ser garna att det ar nagon farang med i bilden, helst svensk sa att man kan prata affarer, utvecklingsideer omkring produkten, forsaljningssatt forsaljningsvagar och liknande ordentligt.

Vi har precis avslutat den tredje provforsaljningen av produkten. Den har salts pa tre olika marknader under tva veckor vardera runtom Pattaya. Pa det stalle det gick som absolut samst salde vi i snitt for 700 b per dag. Eventuellt ska vi prova nagon eller nagra veckor ytterligare eftersom vi fatt erbjudande om att fa lana lite plats pa den ordinarie marknadsplatsen pa Soi Buakhao, alltsa inte den stora marknaden som bara ar tva dagar per vecka. Den stora kostar det omkring 900 baht per dag att hyra plats pa och det ar ont om platser, men det skulle sakert fungera kanonbra dar.

Vi soker nu aterforsaljare runt om i landet. Vi kommer att salja till en aterforsaljare per omrade och sa vitt vi vet finns inte produkten i Thailand mer an det vi statt for. Vi ska nu salja produkten genom aterforsaljare och agna oss at lite produktutveckling och produktionssidan lite mer.

Sjalva produkten ar en slags malarboksbild som vi trycker pa en liten bradbit och i stallet for farg sa lagger man i en lera i olika kulorta farger i falten ( alltsa dar man annars fyller med farg ran kritor eller dyl). Och det ar kunden som lagger i leran sjalva. Det ar framst barn som ar de primara koparna, men tjejerna koper ocksa garna dessa prylar. Framst sota bilder med nallar och "I LOVE YOU". Veckan innan drottningens fodelsedag koptes massvis av mors dags bilder av saval gamla som unga.

Produkten passar ypperligt att salja till thailandare pa marknader. Marknader finns det ju over hela Thailand, ofta ett flertal ganska stora marknadsomraden per stad. Det ska helst vara en lite storre marknad for att fa hygglig volym pa forsaljningen sa att det gar att leva pa det. Har du lite ambitioner sa kan man till exempel gora som foljer: Nar du ( eller ratttare sagt thaivannen) salt produkten nagra veckor pa en marknad sa har han/hon fatt kontakter med andra saljare pa den marknadsplatsen och antagligen ocksa gjort sin bedomning om vem som ar god och ond... Hursom helst, de som din van har rankat som goda manniskor ar antagligen ocksa intresserade av att ta over forsaljningen pa den marknadsplatsen om de sett att den saljer hyggligt. Da kan du lamna over forsaljningen pa den marknaden till den personen och du saljer produkten till denne till ett sa pass bra pris att den nya saljaren kan lagga pa 100% i sin tur, produkten ar prissatt sa att det ska fungera och du sjalv kan anda behalla ett palagg pa 25-30%. Nar du lamnat over forsaljningen till en annan saljare, alternativt stallt in thaivannens bror eller syster pa marknadsplatsen ar det dags att dra till nasta forsaljningsplats och dra igang forsaljningen dar tills du hittar nagon att lamna over den till. Rinse and repeat...

Som aterforsaljare far man produkten till ett pris som ligger sa pass lagt att man kan lagga pa mellan 150-200% och anda kunna hamna i ratt pris for kunderna. Eller lamna over forsaljningen till nagon annan saljare och fortfarande ha hygglig avkastning pa att kopa in produkten.

Ett litet rakneexempel: Om ni skulle hamna i ett daligt lage pa en inte alltfor bra marknadsplats kanske ni skulle salja for 3-400b per dag, om ni har 60% marginal far ni ut 180-240 baht per dag, eller 5400-7200 baht i manaden. Saljer ni for 500 b/dag blir det 300 b/dag eller 9000 baht i manaden. Det bor vara enkelt att fa ihop till maten, elen och ungarnas skolgang pa den har produkten. Det ar inte heller alltfor arbetskravande och tidsforbrukande da de flesta marknadsplatser har begransade oppettider. Produkten gar ocksa utmarkt att salja inne eller strax utanfor BigC och liknande, men dar kostar det 7-10 000 baht per manad att sta och da forsvinner en stor del av omsattningen den vagen. Men nagon kan kanske smila in sig med nagon som redan har en liten marknadsplats dar och komma in tillsammans med nagon och dela pa platskostnaden... Naval, det finns massor av mojligheter.

Vi kommer att borja forsaljningen med ett startpaket som kostar 8000 baht och da far man produkter till ett forsaljningsvarde pa 16000-22000. Vi behover lite volym och behover darfor minst tre aterforsaljare for att dra igang aterforsaljarverksamheten. Men vill inte ta pa oss for mycket i starten sa vi slapper maximalt in fem aterforsaljare till att borja med. Vi kommer att leverera startpaketet personligen och stanna i narheten nagra dygn och hjalpa till med uppstarten av forsaljningen. Beratta lite omkring vad som fungerat och inte, prissattning, skyltning och sa vidare. Jag personligen kommer att overvaka det hela fran en svalkande skuggig plats dar det tillhandahalls val kyld pilsner... :-)

Later det intressant? Hor av er med PM!

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Spånade för ett par år sedan på en uthyrnings firma  av verktyg , som cramo ungefär.

Men dåvarande tjej var inte så intresserad . Så det  blev ingenting.

Tror ändå att det kunde varit värt att försök . Det är ju ett ständigt byggande

där uppe i Issan.

Jag tror att det ar svart. Har hyr man ett verktyg med en hantverkare, arbetskostnaden ar sa lag i forhallande till kvalificerade verktyg att det knappt lonar sig att hyra enbart verktyget. Det ar knappt det lonar sig att hyra bil utan chauffor, skillnaden ar ganska liten.

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jobbat en del på Cramo och dom hyr ut sina mer avancerade maskiner som t.ex grävmaskiner med erfarna förare som kan sina maskiner och sköter dom bättre än uthyrningskunder så att hyra ut maskiner inkl förare kan nog vara en business i Thailand

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

<p class='citation'>Quote</p><div class="blockquote"><div class='quote'>På Thailandsforum har man försökt lösa detta med ett avskilt delforum där deltagare som ansökt (typ Nightlife) förväntas vara helt öppna om dels vem dom är och dessutom vad dom planerar.

Kanske något för detta forum? Bara en tanke.</div></div>

Låter som en bra idé.

Här bjuder jag på några egna ideér som jag värkt fram under de senaste minuterna.

1. Öppna en bar där det inte serveras alkohol. Anledning; det finns många som inte dricker alkohol men ändå vill umgås och göra det ena eller andra i nyktert tillstånd. Borde även vara en brudmagnet eftersom många thaitjejer har dåliga erfarenheter av kombinationen män och alkohol.

2. Öppna en pub av brittiskt stuk där det inte spelas någon musik. Bör ej kombineras med det första förslaget. Där jag bor är de pubarna utan musik de populäraste och tro det eller ej, de med mest atmosfär. Skönt att slippa dålig plus hög musik och att bara lyssna på sin egen käft som går i samklang med surret från andra och fyllda ölglass som klingar.

3. Öppna en riktigt bra musikbar. De flesta barer spelar bara vedervärdig massproducerad dynga.

För övrigt verkar de flesta barer bara vara kopior av varandra. Har själv inget intresse av att öppna någon bar så därför bjuder jag på dessa ideér. De kanske är helt värdelösa, vad vet jag.

Jag fortsatter att kommentera gamla inlagg...

Joints, jag tror du ar helt ratt ute. Atminstone vad galler stader etc dar det finns mycket folk och turister. Det galler att gora nagot som avviker. Helt enkelt att inte forsoka na alla samtidigt, det blir bara en osynlig dyngsmet i stallet for att na sa manga som mojligt nar man ingen for att alla stallen ser likadana ut och har samma inriktning. Valjer man istallet nagot sarskilt att fokusera pa sa kan man istallet bli det forsta valet for en specifik kundgrupp och det ar dessutom otroligt mycket enklare att na ut till kunderna.

Alkoholfria barer finns det faktiskt i Pattaya, bland annat nagra pa Marine Plaza och sen vidare i resten av arabkvarteren. Men det skulle sakert bra pa sexan, 7:an el 8:an i alla fall. Sen var det ju bara att kontakta nagon av de AA-grupper ( det finns ett antal) som finns har och bjuda in dem for ett av deras moten och bjuda dem pa lite smatugg, de kommer garna och uppmuntrar garna alkoholfria alternativ. Da har man sakerligen ett antal herrar som stammisar fixade ( mestadels herrar, ja), da kommer brudarna automatiskt att rada upp sig for att jobba eller frilansa.

Brittiska Pubar finns det ocksa, de kor som de numera gor hemmavid i england, en helvetes massa fotboll, inte sa mycket barmys som i gamla tiders lokalpubar. Fungerar antagligen.

Musikbar med en sarskild inriktning, finns pa tok for lite av det! Det finns ett enormt utrymme i Pattaya och det lonar sig om man har tid att vanta, det tar tid att etablera sig om man inte lagger massor av kosing pa marknadsforing.

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Aterforsaljare sokes!

Jag har en produkt for er med inte alltfor stora drommar om jattepengar. Passar som forsorjningskalla for en mindre thaifamilj. Med lite ambition och arbete sa kan den ge en bra bit mer. Jag ser garna att det ar nagon farang med i bilden, helst svensk sa att man kan prata affarer, utvecklingsideer omkring produkten, forsaljningssatt forsaljningsvagar och liknande ordentligt.

Vi har precis avslutat den tredje provforsaljningen av produkten. Den har salts pa tre olika marknader under tva veckor vardera runtom Pattaya. Pa det stalle det gick som absolut samst salde vi i snitt for 700 b per dag. Eventuellt ska vi prova nagon eller nagra veckor ytterligare eftersom vi fatt erbjudande om att fa lana lite plats pa den ordinarie marknadsplatsen pa Soi Buakhao, alltsa inte den stora marknaden som bara ar tva dagar per vecka. Den stora kostar det omkring 900 baht per dag att hyra plats pa och det ar ont om platser, men det skulle sakert fungera kanonbra dar.

Vi soker nu aterforsaljare runt om i landet. Vi kommer att salja till en aterforsaljare per omrade och sa vitt vi vet finns inte produkten i Thailand mer an det vi statt for. Vi ska nu salja produkten genom aterforsaljare och agna oss at lite produktutveckling och produktionssidan lite mer.

Sjalva produkten ar en slags malarboksbild som vi trycker pa en liten bradbit och i stallet for farg sa lagger man i en lera i olika kulorta farger i falten ( alltsa dar man annars fyller med farg ran kritor eller dyl). Och det ar kunden som lagger i leran sjalva. Det ar framst barn som ar de primara koparna, men tjejerna koper ocksa garna dessa prylar. Framst sota bilder med nallar och "I LOVE YOU". Veckan innan drottningens fodelsedag koptes massvis av mors dags bilder av saval gamla som unga.

Produkten passar ypperligt att salja till thailandare pa marknader. Marknader finns det ju over hela Thailand, ofta ett flertal ganska stora marknadsomraden per stad. Det ska helst vara en lite storre marknad for att fa hygglig volym pa forsaljningen sa att det gar att leva pa det. Har du lite ambitioner sa kan man till exempel gora som foljer: Nar du ( eller ratttare sagt thaivannen) salt produkten nagra veckor pa en marknad sa har han/hon fatt kontakter med andra saljare pa den marknadsplatsen och antagligen ocksa gjort sin bedomning om vem som ar god och ond... Hursom helst, de som din van har rankat som goda manniskor ar antagligen ocksa intresserade av att ta over forsaljningen pa den marknadsplatsen om de sett att den saljer hyggligt. Da kan du lamna over forsaljningen pa den marknaden till den personen och du saljer produkten till denne till ett sa pass bra pris att den nya saljaren kan lagga pa 100% i sin tur, produkten ar prissatt sa att det ska fungera och du sjalv kan anda behalla ett palagg pa 25-30%. Nar du lamnat over forsaljningen till en annan saljare, alternativt stallt in thaivannens bror eller syster pa marknadsplatsen ar det dags att dra till nasta forsaljningsplats och dra igang forsaljningen dar tills du hittar nagon att lamna over den till. Rinse and repeat...

Som aterforsaljare far man produkten till ett pris som ligger sa pass lagt att man kan lagga pa mellan 150-200% och anda kunna hamna i ratt pris for kunderna. Eller lamna over forsaljningen till nagon annan saljare och fortfarande ha hygglig avkastning pa att kopa in produkten.

Ett litet rakneexempel: Om ni skulle hamna i ett daligt lage pa en inte alltfor bra marknadsplats kanske ni skulle salja for 3-400b per dag, om ni har 60% marginal far ni ut 180-240 baht per dag, eller 5400-7200 baht i manaden. Saljer ni for 500 b/dag blir det 300 b/dag eller 9000 baht i manaden. Det bor vara enkelt att fa ihop till maten, elen och ungarnas skolgang pa den har produkten. Det ar inte heller alltfor arbetskravande och tidsforbrukande da de flesta marknadsplatser har begransade oppettider. Produkten gar ocksa utmarkt att salja inne eller strax utanfor BigC och liknande, men dar kostar det 7-10 000 baht per manad att sta och da forsvinner en stor del av omsattningen den vagen. Men nagon kan kanske smila in sig med nagon som redan har en liten marknadsplats dar och komma in tillsammans med nagon och dela pa platskostnaden... Naval, det finns massor av mojligheter.

Vi kommer att borja forsaljningen med ett startpaket som kostar 8000 baht och da far man produkter till ett forsaljningsvarde pa 16000-22000. Vi behover lite volym och behover darfor minst tre aterforsaljare for att dra igang aterforsaljarverksamheten. Men vill inte ta pa oss for mycket i starten sa vi slapper maximalt in fem aterforsaljare till att borja med. Vi kommer att leverera startpaketet personligen och stanna i narheten nagra dygn och hjalpa till med uppstarten av forsaljningen. Beratta lite omkring vad som fungerat och inte, prissattning, skyltning och sa vidare. Jag personligen kommer att overvaka det hela fran en svalkande skuggig plats dar det tillhandahalls val kyld pilsner... :-)

Later det intressant? Hor av er med PM!

Just nu har jag intresseanmalningar fran foljande omraden:

Bangkok, Krabi, Surat Thani, Phuket, Chonburi, Rayong, Trat, Chantaburi, Soi Dao, Sa Kaeo och Khao Lak

Lagger till Korat ggr2 och Roi Et till listan.

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...