Jump to content
IGNORERAD

Chaiyaphum, Number 1 Bar - Bens Bar


krisiisaan

Recommended Posts

krisiisaan
14 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Hmm, du verkar lite småsur. Det är ju bara ett internetforum, ta inte allt så allvarligt.

Ja du har helt rätt,,,,, man skal ju inte vara sur.. det får räcka att alla andra är det.... Kanske du skulle vän da dig emot Soengsang och leifen, som konstant visar upp ett dåligt humör????  Eller vågar du inte det,,, 

 

Men du fick karma för ditt inlägg i alla fall, du har ju rätt i sak...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 352
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    40

  • leifen

    40

  • Scandinaviancorner

    39

  • krisiisaan

    32

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Tycker du ska lugna ner dig lite med dina anklagelser.

 

Uncen har skött sin firma på ett dåligt sätt och folk har blivit lidande. 

Att han får skit för det, har jag som du skriver inte stoppat.

Hade han skött sin firma, tagit hand om sina kunder och dessa rykten var osanna, så hade jag sett på situationen annorlunda. 

Nu är du ute på väldigt djupt gungfly P3, väldigt illa att blanda in en människas verksamhet i ditt forum, har du personlig erfarenhet av Uncen's verksamhet, jag med flera har det utan anmärkning, väldigt illa skrivit, samma med att du inte stävja all negativt som skrivs om min frus verksamhet, fram till nu har jag tyckt du är en Interligent person men det får jag nog omvärdera.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
12 minuter sedan, skrev krisiisaan:

Ja du har helt rätt,,,,, man skal ju inte vara sur.. det får räcka att alla andra är det.... Kanske du skulle vän da dig emot Soengsang och leifen, som konstant visar upp ett dåligt humör????  Eller vågar du inte det,,, 

 

Men du fick karma för ditt inlägg i alla fall, du har ju rätt i sak...

Vänder mig inte mot nån, jag är så glad om jag har råd med kranvatten. Resten kommer av sig själv liksom.

Sen är jag en tokig fan som gillar alla, oavsett vad dom gör så det blir lite svårt.

 

Tänker inte tala om för vuxna personer vad dom skall göra, ursäkta om jag påtalade det för dig. Men du verkade upprörd.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Chan2014:

Nu är du ute på väldigt djupt gungfly P3, väldigt illa att blanda in en människas verksamhet i ditt forum, har du personlig erfarenhet av Uncen's verksamhet, jag med flera har det utan anmärkning, väldigt illa skrivit, samma med att du inte stävja all negativt som skrivs om min frus verksamhet, fram till nu har jag tyckt du är en Interligent person men det får jag nog omvärdera.

Chan2014

 

Nej, jag har haft tur att inte vara den som råkade ut för honom personligen.

Men jag har fått en direkt inblick i hans verksamhet, ja.

Via dokument och annat.

 

Det var för övrigt inte jag som blandade in Uncens verksamhet på forumet, utan han själv som började annonsera här gratis.

Hade han inte gjort det, så hade inget av detta skett. Och det är väl en av riskerna med att ta sin verksamhet till forum eller Facebook; att folk säger vad de tycker om den.

Link to comment
Dela på andra sajter

krisiisaan

Och med detta skrivande denna fagra morgon, så blir det mitt farväl. Tyckte forumet var kanon ända tills jag läste när Petteri släppte lös demonerna på forumet.

 

Har ingen lust att medverka här längre, anmälde mig mest för att jävlas lite det skall erkännas, alltså jävlas emot de värsta töntarna som forums-ägaren Petteri tillåter göra vad som helst. Jag har med detta visat, att uncen bedriver en bra verksamhet, sköter sina transporter bra och till full belåtenhet.

Att sedan en gubbe i Udon Thani, Petteris kompis, tycker att det är skam att dom måste betala tull till Thailand, och sedan skyller det på transportören, är ju fullständig inteligens-befriat!!

 

Nä utloggning nu, och ingen mer inloggning, nu blir det ingen mer,

Kris i isaan.....

 

ps. 9 juni så blir det möte på Bens Bar i Chaiyaphum för flera medlemmar på ett annat forum, ett trevligt forum.. Skall bli kul att träffa 4 st andra svenskar,,, Vill ni se foton på undertecknad, så klicka Er fram till det andra forumet den 10 juni..

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev krisiisaan:

Och vad ditt struntprat har med det citerade att göra vet jag faktiskt inte... Det enda du gjorde berättade uncen var att lyssna på din kompis i Udon Thani, som fick betala tull till Thailand på sin container, och anklagade uncen för oegentligheter.... Secket jävla skitprat, vad fan har en falang med Thailands tullavgifter att göra, Han har väl för fan ett kvitto på sina inbetalningar.. Jag själv, på min egna transport, bad om kvitto på tullen, fick ett kvitto av uncen på tullen, men detta är väl överkurs för Er nersöpna typer...

 

Du brydde dig inte ens om att ta reda på fakta, du frågade inte ens hur läget var, det enda du gjorde det var att inte göra någonting alls, du släppte lös djuren med Soengsang och lill-djuret leifen i täten så fick dom skriva vad dom vill, helt befängda påhopp, och du bara sket i det.

 

Du tog tråden som uncen hade och lade in det i en grupp, när uncen försökte sköta den tråden utan en massa påhopp ifrån dina medlemmar, så insåg du att han var onåbar för djuren här på forumet. så då tog du, helt emot uncens vilja, och tog tråden ifrån gruppen och ut på marknaden igen.

 

Petteri, jag har aldrig i hela mitt liv sett en mesigare typ som dig, en typ som inte vågar sätta dig upp emot djuren på forumet, inte moderera dom, och säga till dom att sluta för fan annars slänger jag ut Er..... Men det är väl därför som du har denna gris-stämning som du har här.... Nä fy fan, du erkänner ingenting, inte ditt ansvar alls, du har helt enkelt misslyckats fullständigt...

 

Måste ställa en fråga: Är du uncens språkrör, i så fall varför? Har han kanske varit med om en olycka och blivit handikappad så att han inte kan skriva sjäv? Characters smileys

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Nej, jag har haft tur att inte vara den som råkade ut för honom personligen.

Men jag har fått en direkt inblick i hans verksamhet, ja.

Via dokument och annat.

 

Det var för övrigt inte jag som blandade in Uncens verksamhet på forumet, utan han själv som började annonsera här gratis.

Hade han inte gjort det, så hade inget av detta skett. Och det är väl en av riskerna med att ta sin verksamhet till forum eller Facebook; att folk säger vad de tycker om den.

Ja där ser man, men det är ju till syvende och sist du som är ansvarig, t.ex varför stävja du och dina moderatorer inte alla negativa påhopp på min frus verksamhet som inte har ett skit med detta forum att göra, hon vet inte ens att det existerar, du kanske har fått ta del av några dokument ang hennes verksamhet, vidare varför stävja du inte allt kritiskt som bryter mot lagen ang.kungahuset som skrivs på ditt forum, du bär ansvaret, du sitter övervägande del i Thailand, skulle någon vilja vara elak kan det med all säkerhet äventyra din framtid i Thailand, tänk till för fan istället för att vara arrogant, inget varar för evigt.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja nu förstår jag varför en sån sjuk människa som han blev utslängt ifrån Thaisnack där hette han Glegolo

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Chan2014:

Ja där ser man, men det är ju till syvende och sist du som är ansvarig, t.ex varför stävja du och dina moderatorer inte alla negativa påhopp på min frus verksamhet som inte har ett skit med detta forum att göra, hon vet inte ens att det existerar, du kanske har fått ta del av några dokument ang hennes verksamhet, vidare varför stävja du inte allt kritiskt som bryter mot lagen ang.kungahuset som skrivs på ditt forum, du bär ansvaret, du sitter övervägande del i Thailand, skulle någon vilja vara elak kan det med all säkerhet äventyra din framtid i Thailand, tänk till för fan istället för att vara arrogant, inget varar för evigt.

Chan2014

 

Kommer du ihåg när jag skulle börja sälja kaffebönor på shopen? 

Då var du den första som kastade duktigt med skit på den idén. 

Och det var innan en enda böna var såld.

Så du är nog en av de sista som ska påpeka att en verksamhet inte ska få kritik på forumet. 

 

Din fru som inte ens vet att MPR finns skadas säkerligen inte av att du drog in hennes företag på MPR, hennes huvudsakliga kunder befinner sig inte här. Det är nog mera du som fått en törn.

Plus att jag sett flera som visat intresse för hennes fruktvin, så helt bortkastat är det nog inte att ha skrivit om verksamheten här.

 

Vad gäller kungahuset, så är det nog inga inlägg som ligger i direkta riskzonen för att vara LM brott. Men skulle det vara det, så är det även i Thailand skribenten först som är ansvarig och sist jag.

Men de kan ju finnas de som hatar tillräckligt för att försöka med sånt.

Tack för varningen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
2 timmar sedan, skrev krisiisaan:

Pratade precis med uncen, och han berättade följande om detta tillfälle du pratar om, detta tillfälle som för övrigt är vida känt bland de boende här i Chaiyaphum..., och han berättade också att detta troligtvis var upprinnelsen till det intensiva hatet ifrån leifens sida (stöttat då av vännen Soengsang) gentemot uncen...

 

Uncen med fru och York med fru satt på Bens bar i Chaiyaphum Songkhran-dagen när leifen stövlar in med sin flickvän (ja han kallade henne så), Leifen går ut på gatan och leker med vattnet medans resten av sällskapet sitter kvar vid bordet.

 

Leifens fästmö, eller var det landlord nu då istället? Hon sitter där lite moloken, har inget att dricka medans de andra damerna dricker Spy red tydligen. Uncen tyckte synd om leifens fästmö (landlord-Chaiyaphums skönhetsprinsessa - sköterska - 40.000 baht i månaden), så han sade att han frågade henne varför hon inte drack något, hon svarade då - "Nä Leif vill inte betala för mig"....

 

Aj fan sade uncen då - "vad vill du ha öl eller Spy?"... Hon ville ha en stor Leo... Ölen kom in på bordet, och vi hade det trevligt fram tills leif kom in igen, och såg att damen hade en öl på bordet, hon berättade glatt för Leif att den trevlige falangen uncen hade betalat densamma.......

 

Leifen åskmolnet blev sketsur, och hans landlord tyckte nog inte speciellt bra om honom i det läget, Det enda han lyckades fräsa fram var att - "hon gillar ju för fan inte LEO"... Nä sade uncen, kanske inte, men trots det så dricker hon för glatta livet....."

 

Efter denna incident sade uncen, så började påhoppen ifrån leifen med gott stöd av jönsen Soengsang, med gott stöd av forums-ägaren Petteri som tillät precis allting av dessa 2 gamänger. Inga gränser sattes upp, och uncens trådar raserades fullständigt med rena lögn-inlägg av dessa 2 stollar....

 

Så leifen, mannen med många löften till damerna i Isaan, han fick återigen börja om ifrån början när landlorden (fästmön?????)  insåg att halvtidaren leifen inte var seriös alls, utan mer nog ville ha sig ett gratis-nummer då och då, och inte ville bidraga till förhållandet alls ekonomiskt, han har ju inga stålar, och inte binda sig alls, bara betala de 2.500 baht i hyra.

 

Så Khorat, blev Chaiyaphum blev Hua Hin.. vad blir det nästa gång,, varför inte flytta ihop med Soengsang så kan ni ju dela dator, ni delar ju allt annat verkar det ju som, åsikter alltså...

 

ha en bra dag leifen och försök att gå vidare i livet, du påminner mer och mer om kycklingen, klimakterie-tanten, som jagar sina hatobjekt år efter år. Se om du inte kan finna lycka i ditt liv, så kanske du blir en snällare person och inte denna surmulna, hatiska människa som inget liv har, mer än nyttja människor i Thailand för din egna saks skull...

 

Sådan här morgonläsning förgyller min tillvaro100.jpg.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev krisiisaan:

Och med detta skrivande denna fagra morgon, så blir det mitt farväl. Tyckte forumet var kanon ända tills jag läste när Petteri släppte lös demonerna på forumet.

 

Har ingen lust att medverka här längre, anmälde mig mest för att jävlas lite det skall erkännas, alltså jävlas emot de värsta töntarna som forums-ägaren Petteri tillåter göra vad som helst. Jag har med detta visat, att uncen bedriver en bra verksamhet, sköter sina transporter bra och till full belåtenhet.

Att sedan en gubbe i Udon Thani, Petteris kompis, tycker att det är skam att dom måste betala tull till Thailand, och sedan skyller det på transportören, är ju fullständig inteligens-befriat!!

 

Nä utloggning nu, och ingen mer inloggning, nu blir det ingen mer,

Kris i isaan.....

 

ps. 9 juni så blir det möte på Bens Bar i Chaiyaphum för flera medlemmar på ett annat forum, ett trevligt forum.. Skall bli kul att träffa 4 st andra svenskar,,, Vill ni se foton på undertecknad, så klicka Er fram till det andra forumet den 10 juni..

 

Du har tydligen ingen aning om vad du skriver. Antingen ljuger Uncen för dig eller så får du inte all information av honom. Eller hur detta nu fungerar i och med situationen med medlemskap?

 

Oavsett så är jag säker på att vissa transporter gått bra och andra sämre.

Men att bara hänga upp sig på de sämre, utan att förklara ingående vare sig för kund eller här på MPR vad som egentligen skett i de sämre fallen, gör inte saken bättre. Det gör att verksamheten anses som mindre pålitlig. 

 

Och att sen börja dra in helt externa saker som fruar, flickvänner och annat är ju bara bedrövligt. Så jobbar inte ett seriöst företag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Uncen blev för några år sedan prickad av allmänna reklamationsnämnden för att han vägrade följa deras beslut. Så beter sig inte en seriös företagare men du har ju aldrig varit särskilt seriös i det du företagit dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Måste ställa en fråga: Är du uncens språkrör, i så fall varför? Har han kanske varit med om en olycka och blivit handikappad så att han inte kan skriva sjäv? smileys-characters-148790.gif

Blir så när man har en dissociativ identitets störning..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu förstår jag varför en sån sjuk människa som han blev utslängt ifrån Thaisnack där hette han Glegolo

Han blir utslängd överallt utom på sitt egna forum, där hoppade grundaren av istället för att kicka ut Legolas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha....3-4:e hittepågubben avkarad för Greger.

Ang hans transporter som han tydligen inte vill diskutera eller få ifrågasatta här, vilket allt tjaffs grundar sig i, så hoppas jag folk passar sig.

Det är ett scam, jag har fått metoden förklarat för mig av ett par fd kunder.

Var väl inte så konstigt att det kom fram här på ett diskussionsforum?

Men å andra sidan har han säkert ett par nöjda kunder också som inte blivit blåsta.

Sen hans sjuka beteende att i direkta lögner blanda in andras familjer, gjorde mig mycket upprörd, och visade vilken stor satans skitstövel denna Greger är.

Samt hans egen historia från SoiWelcome, där han mötte sin kärlek i en bar, men sen försöker framstå som något helt annat, ja den som läser hans blogg ibland förstår hur sjuk han är.

Så nu väntar vi på nästa nick från Greger, ska han då skriva i typ 4:e person om krisiisaan o Greger för att reda ut det hela?

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Haha....3-4:e hittepågubben avkarad för Greger.

Ang hans transporter som han tydligen inte vill diskutera eller få ifrågasatta här, vilket allt tjaffs grundar sig i, så hoppas jag folk passar sig.

Det är ett scam, jag har fått metoden förklarat för mig av ett par fd kunder.

Var väl inte så konstigt att det kom fram här på ett diskussionsforum?

Men å andra sidan har han säkert ett par nöjda kunder också som inte blivit blåsta.

Sen hans sjuka beteende att i direkta lögner blanda in andras familjer, gjorde mig mycket upprörd, och visade vilken stor satans skitstövel denna Greger är.

Samt hans egen historia från SoiWelcome, där han mötte sin kärlek i en bar, men sen försöker framstå som något helt annat, ja den som läser hans blogg ibland förstår hur sjuk han är.

Så nu väntar vi på nästa nick från Greger, ska han då skriva i typ 4:e person om krisiisaan o Greger för att reda ut det hela?

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Vad heter denna gubben!!!

100_2737.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Vad heter denna gubben!!!

100_2737.jpg

 

Påminner lite om Arne Hegerfors (upptill i alla fall).  :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad heter denna gubben!!!

100_2737.jpg

Han uppträder under flera namn, så vad han heter på riktigt har jag ingen aning om.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag glömde.

Greger nämner på sin blogg att all publicitet är bra, och att det gynnar hans verksamhet.

Jag inte tänka mig att det är bra att bli ertappad som scammare, och få byxorna nerdragna.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det numera någon som tror att det inte är kris i Isaan nu. För övrigt så kan jag berätta varför inte frun vill/får följa med till baren.....

 

Risken att bli igenkänd är för stor.

 

Väntar med spänning på att den fjärde mannen ska regga sig.

 

Har sparat en bra historia jag fick höra av en värmlänning vid en flygresa om duon Uncen/Kriisaan. Han bor på Soi Welcome sen många år tillbaka....

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Påminner lite om Arne Hegerfors (upptill i alla fall).  :-)

Fan akta dej, det där blir du varnad för av Pelle Jönsen, man får inte anmärka på folks utseende, eller du kanske hör till den immuna skaran.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
4 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Sådan här morgonläsning förgyller min tillvaro100.jpg.

Ja jag var trött och seg när jag vaknade ,men det gick över när jag läste denna tråden ,tjo ho

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det numera någon som tror att det inte är kris i Isaan nu. För övrigt så kan jag berätta varför inte frun vill/får följa med till baren.....

 

Risken att bli igenkänd är för stor.

 

Väntar med spänning på att den fjärde mannen ska regga sig.

 

Har sparat en bra historia jag fick höra av en värmlänning vid en flygresa om duon Uncen/Kriisaan. Han bor på Soi Welcome sen många år tillbaka....

 

 

Den får du dra på plattan, dyker du upp i helgen? Vi har celebert besök från Rayong [emoji3]

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
3 timmar sedan, skrev leifen:

Finns det numera någon som tror att det inte är kris i Isaan nu. För övrigt så kan jag berätta varför inte frun vill/får följa med till baren.....

 

Risken att bli igenkänd är för stor.

 

Väntar med spänning på att den fjärde mannen ska regga sig.

 

Har sparat en bra historia jag fick höra av en värmlänning vid en flygresa om duon Uncen/Kriisaan. Han bor på Soi Welcome sen många år tillbaka....

 

 

För fan berätta nu !!!!!  För satan vad jag är nyfiken ...

Link to comment
Dela på andra sajter



3 timmar sedan, skrev Chan2014:




Fan akta dej, det där blir du varnad för av Pelle Jönsen, man får inte anmärka på folks utseende, eller du kanske hör till den immuna skaran.



Chan2014






 



Nä knappast. Men du har säkert hört den där om att hälla vatten på en gås.... :-)

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...