Jump to content
IGNORERAD

Till syvene å sist!


sweeex

Recommended Posts

Är det mat som de mesta går ut på,,, äta för att umgås, för att legalisera partyn, för att göra frun nöjd, för att still en skrikande mage, eller helt enkelt bara för att må bra! Känna de ljuvliga kombon av att sluka sina favorit mål( talar dock inte om hoj ,, nu! )

Hade tänkt be min underbara fru att fixa lite pannkaka,, men i samma veva ringde min ärade far och sa med myndig stämma ,,, ja ha för faan gjort palt!

Och vem kan motstå en sån inbjudan? Icke jag ,, så snart så stundar det fröjder för undertecknads gommsegel!! Med knaperstekt fläsk å hjortronsylt ,,, jummy!

Men före det ,, en två timmar i smedjans värme å maskinhammares dunk,, ackompanjerat av ,,,,,, just de mr Gorocco !! Ramstain!! På full volym!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

a34b579a251a146c81d69eb82a73ec8d.jpg

126bc181b5770b4b499937bb3a91d23e.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Det där var inget bra sätt att hålla ölen kall på.:laugh:

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Chrille Columbus:

Det där var inget bra sätt att hålla ölen kall på.:laugh:

Varm öl biter bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev sweeex:

Är det mat som de mesta går ut på,,, äta för att umgås, för att legalisera partyn, för att göra frun nöjd, för att still en skrikande mage, eller helt enkelt bara för att må bra! Känna de ljuvliga kombon av att sluka sina favorit mål( talar dock inte om hoj ,, nu! )

Hade tänkt be min underbara fru att fixa lite pannkaka,, men i samma veva ringde min ärade far och sa med myndig stämma ,,, ja ha för faan gjort palt!

Och vem kan motstå en sån inbjudan? Icke jag ,, så snart så stundar det fröjder för undertecknads gommsegel!! Med knaperstekt fläsk å hjortronsylt ,,, jummy!

Men före det ,, en två timmar i smedjans värme å maskinhammares dunk,, ackompanjerat av ,,,,,, just de mr Gorocco !! Ramstain!! På full volym!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Låter som en bra grej både fru, pannkaka och PALT be din fru göra palt dom blir skit goda. Jag köpte hem från ICA och hon titta och smakade, två veckor senare när jag kom hem fick jag palt, palten var god men hon hade tagit Älgfärs och kryddat det som på thai vis. Oj jag trodde den skulle smälla

Link to comment
Dela på andra sajter

Laat na serverades det idag, då jag gått på ölen igår så var det med tung panna som jag masade mej ut i smedjan för att dänga ihop ett par laminat knivblad,, strax lättade dock pansarpannan,, hittade ett par bärs bakom nå järn skrot,,

Och nu är det ju faktiskt så att jag ska ha kurs, en grundkurs i traditionellt järn smide, ässja städ ock hammare,,, i dagarna 2 smider vi till diverse alster, ljusstake, knivblad, eller krok,,,, och mat ingår i den blygsamma summan av 18 hundra pesetas, ! 2 platser finns för närvarande kvar,,, och jag lovar att hålla mej undan alkoholhaltiga drycker ( iallafall under dagtid),, så är det nån här som när en brinnande önskan att forma sitt eget järn!? Så ska jag göra mitt bästa för att berika ett par dar, 28-29 maj går händelsen av stapeln, givetvis här på mitt hemmställe! Med god mat nybakat bröd, och lögner varvat med med skratt och skoj.

Har du långt hit? Så ordnar jag boende för en öl per kväll, hör av er om det skulle va så att det rycker till skapelse tarmen?

Nu vet jag inte hur vi hamnade här i mat tråden,,,, men tillägger att det blir förmodligen palt en dag, och grillat älgkött den andra, bäst att sluta nu medans tid är,,,,,,.

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev sweeex:

Laat na serverades det idag, då jag gått på ölen igår så var det med tung panna som jag masade mej ut i smedjan för att dänga ihop ett par laminat knivblad,, strax lättade dock pansarpannan,, hittade ett par bärs bakom nå järn skrot,,

Och nu är det ju faktiskt så att jag ska ha kurs, en grundkurs i traditionellt järn smide, ässja städ ock hammare,,, i dagarna 2 smider vi till diverse alster, ljusstake, knivblad, eller krok,,,, och mat ingår i den blygsamma summan av 18 hundra pesetas, ! 2 platser finns för närvarande kvar,,, och jag lovar att hålla mej undan alkoholhaltiga drycker ( iallafall under dagtid),, så är det nån här som när en brinnande önskan att forma sitt eget järn!? Så ska jag göra mitt bästa för att berika ett par dar, 28-29 maj går händelsen av stapeln, givetvis här på mitt hemmställe! Med god mat nybakat bröd, och lögner varvat med med skratt och skoj.

Har du långt hit? Så ordnar jag boende för en öl per kväll, hör av er om det skulle va så att det rycker till skapelse tarmen?

Nu vet jag inte hur vi hamnade här i mat tråden,,,, men tillägger att det blir förmodligen palt en dag, och grillat älgkött den andra, bäst att sluta nu medans tid är,,,,,,.

Låter som en dj bra grej var håller du till och hur mycket  för 28-29 maj du kan Pm om du vill

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Boa52:

Låter som en dj bra grej var håller du till och hur mycket  för 28-29 maj du kan Pm om du vill

och mat ingår i den blygsamma summan av 18 hundra pesetas

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

jo 18 hundra för att utrycka mej mer klart,,och som sagt,, då det bara var 2 platser kvar  så står undertecknad för långväga gästers boende,,,kanske ett eget hus till å me,,,,det löser sej, sa han som sket i vasken! redan nu 3 mkt trevliga gubbs bokade,, så det blir kul !  (för att anknyta till mat tråden ,, så försökte jag gå isäng på halvtom belly! gick inge vidare,, då mickron fick tjänstgöra å fräsa på en gammal calzone!   och ett överblivet revbens spjäl från dagens begivenhet! over and out från norra swe!

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 14 maj 2016 at 17:21, skrev Boa52:

Låter som en dj bra grej var håller du till och hur mycket  för 28-29 maj du kan Pm om du vill

norr norr norr,, sen west! vet du vars ingemar stenmark slipade sina skills? då har du kört för långt! med ca 5 mil!  (torde va en enkel gåta för er med ,,,)

nu måste jag ju brassa på calzonen igen,,, 

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...