Jump to content
IGNORERAD

Great Egrett (Egretta alba).


Chan2014

Recommended Posts

Kenneth4618

Nu blev tråden ännu roligare :-)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    11

  • Chan2014

    9

  • Soengsang

    6

  • Surin P3

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618
Klockrent, håller med, tänk om du bara hade varit i närheten av mina underhållande inlägg som du tydligen följer med nöje, får snart börja ta royalty för mitt underhållande med det glädjer mej, särskilt när det kommer från en sådan duktig en som du Atom, han som har stakat ut sin 10 åriga dotters studier, hon ska tydligen studera i England eller USA och då ska minsann han och frun flytta med, vidare berättar hur stora pengar dotterns klass kamraters föräldrar lägger i termins avgifter, borde vara samma för Atom, men det låter ju bättre att blanda in någon annan, inte lika skrytsamt, har du någon kunskap eller ny fakta ang. Egrett hägerns förekomst och utbredning får du mer än gärna komma in i tråden på nytt, eller du kanske har dolda kunskaper om sköldpaddor, då skulle vi kunna ha en riktig trevligt samtal i ämnet.

Chan2014

Så där ja. Nu fick jantelagen äntligen ett ansikte

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Egrett hägerns

Chan2014

Stavas faktiskt med Ä på svenska ;)

Men jag är och andra sidan inte rätt person att vara bokstavspolis.

Men eftersom det gäller en art så bör det kanske vara rätt.......

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Chan2014:

Klockrent, håller med, tänk om du bara hade varit i närheten av mina underhållande inlägg som du tydligen följer med nöje, får snart börja ta royalty för mitt underhållande med det glädjer mej, särskilt när det kommer från en sådan duktig en som du Atom, han som har stakat ut sin 10 åriga dotters studier, hon ska tydligen studera i England eller USA och då ska minsann han och frun flytta med, vidare berättar hur stora pengar dotterns klass kamraters föräldrar lägger i termins avgifter, borde vara samma för Atom, men det låter ju bättre att blanda in någon annan, inte lika skrytsamt, har du någon kunskap eller ny fakta ang. Egrett hägerns förekomst och utbredning får du mer än gärna komma in i tråden på nytt, eller du kanske har dolda kunskaper om sköldpaddor, då skulle vi kunna ha en riktig trevligt samtal i ämnet.

Chan2014

När har du haft några underhållande inlägg skulle hellre tro att dina kunskaper är som sköldpaddans, icke snabb

Link to comment
Dela på andra sajter

555, där gick ni allt bet era idi*ter, trodde ni skulle få igång mej på en underhållande fredags tråd, jag ska gå till sängs, åker till Bkk tidigt imorgon, såg att Balkan Nisse var inne och gav karma till Atom, all heder åt honom men lite förvånande att en ung och viril man som han hänger här en Fredags kväll.

Och till Soengsang, jag hatar nästan alla.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Chan2014:

555, där gick ni allt bet era idi*ter, trodde ni skulle få igång mej på en underhållande fredags tråd, jag ska gå till sängs, åker till Bkk tidigt imorgon, såg att Balkan Nisse var inne och gav karma till Atom, all heder åt honom men lite förvånande att en ung och viril man som han hänger här en Fredags kväll.

Och till Soengsang, jag hatar nästan alla.

Chan2014

Oj hur blir du om du går igång när du inte är igång skriver sånt tjafs

Link to comment
Dela på andra sajter

LOSForever
3 minuter sedan, skrev Boa52:

När har du haft några underhållande inlägg skulle hellre tro att dina kunskaper är som sköldpaddans, icke snabb

Hallå Chan2014 nu får du däng av Boa52 MR Einstein himself kanske dags att se över fågelivet

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev LOSForever:

Hallå Chan2014 nu får du däng av Boa52 MR Einstein himself kanske dags att se över fågelivet

Tror du att det är fågellivet han måste se över. Herregud nu stavade du fel på fågellivet Oj Oj det blir några sidor om det

Link to comment
Dela på andra sajter

LOSForever
Precis nyss, skrev Boa52:

Tror du att det är fågellivet han måste se över. Herregud nu stavade du fel på fågellivet Oj Oj det blir några sidor om det

Var glad det inte är underlivet

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag sett Ägretthäger i Sverige och jag var med när Luke tog fotot av den Thailändska varianten. Det är inte samma ras och det är jag säker på.

 

Båda tillhör nog samma art  (Ardea *******),  och i med det så har båda sidor rätt.

 

Jag har mycket foton tagna av dessa fåglar i Thailand och skall be ett riktigt proffs titta på dom vid tillfälle ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Atom:

En helt jävla underbar tråd. Jag kan se Killinggänget i gammalt gott slag göra en helt fantastisk sketch av diskussionen med Robert Gustavsson som upprörd brandchef i kilt och med en uppstoppad häger på huvudet.

 

"Jag vet vad den här hägern heter på latin men jag skiter fan i vad den heter på svenska för den finns inte i Sverige och om den finns i Sverige så är den invandrad och då finns den egentligen inte. Fan att ni alltid ska förstöra mina predikningar med fakta och relevanta frågar, det är skit allting, ingen lyssnar på gamla gubbar längre, nu går jag och förklarar motorsportens historia för min bästa polare, sköldpaddan Yngve, istället. Han lyssnar i alla fall. idi*ter."    

:clapping::great:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev LOSForever:

Var glad det inte är underlivet

Ett Chan underliv då får man nog ta av sej glasögonen och hålla sej på behörigt avSTÅND fy böveln

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev leifen:

Nu har jag sett Ägretthäger i Sverige och jag var med när Luke tog fotot av den Thailändska varianten. Det är inte samma ras och det är jag säker på.

 

Båda tillhör nog samma art  (Ardea *******),  och i med det så har båda sidor rätt.

 

Jag har mycket foton tagna av dessa fåglar i Thailand och skall be ett riktigt proffs titta på dom vid tillfälle ;)

Tror du inte det kan vara kusiner för det är nästan alla i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

LOSForever
1 minut sedan, skrev Boa52:

Ett Chan underliv då får man nog ta av sej glasögonen och hålla sej på behörigt avSTÅND fy böveln

Ingenting för MR Sherlock (Aka Boa52) med förstoringsglas

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev LOSForever:

Ingenting för MR Sherlock (Aka Boa52) med förstoringsglas

LOSForever, det namnet säger väl att han inte hinner med när underlivet är där Chan tycker det ska vara

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Boa52:

Tror du inte det kan vara kusiner för det är nästan alla i Thailand

Har ju träffat några av dina kusiner där ;) så visst är det troligt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev leifen:

Har ju träffat några av dina kusiner där ;) så visst är det troligt.

Hela byn är ju kusiner i deras mening. Ok många är släkt  i thai fins bara kusins i deras språk. Jag har filmat och gjort en liten släktforskning runt min frus släkt , mycket intressant, en möte en Tiger, hon klarade sej men inte hunden

Link to comment
Dela på andra sajter

I rEgretta I didn´t meet this Alba, Hot Bird!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Chan2014:

555, där gick ni allt bet era idi*ter, trodde ni skulle få igång mej på en underhållande fredags tråd, jag ska gå till sängs, åker till Bkk tidigt imorgon, såg att Balkan Nisse var inne och gav karma till Atom, all heder åt honom men lite förvånande att en ung och viril man som han hänger här en Fredags kväll.

Och till Soengsang, jag hatar nästan alla.

Chan2014

Hinkat fruktvinäger igen????

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Tommy:

Hinkat fruktvinäger igen????

 

MVH Tommy

Jag tror han luktat på vad hette det nu " vademecum " han tål inte mera

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Boa52:

Jag tror han luktat på vad hette det nu " vademecum " han tål inte mera

Men käka svamp är ok ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev berlitz:

Men käka svamp är ok ?

Jepp om du tar dom som ligger till höger i skålen, du blir som ny

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Boa52:

Hela byn är ju kusiner i deras mening. Ok många är släkt  i thai fins bara kusins i deras språk. Jag har filmat och gjort en liten släktforskning runt min frus släkt , mycket intressant, en möte en Tiger, hon klarade sej men inte hunden

 

Å du klagar på Pattaya, när hela din by är "kusiner" :rotfl:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Å du klagar på Pattaya, när hela din by är "kusiner" :rotfl:

Menar du att hela Pattaya är kusiner, kanske buksvågrar men inte kusiner , klant

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Menar du att hela Pattaya är kusiner, kanske buksvågrar men inte kusiner , klant

 

Du fattade nog inte ironin i det inledande inlägget när Leifen nämnde "kusiner" :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...