Jump to content
IGNORERAD

Kokplatta


broder tuk tuk

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen
1 timme sedan, skrev kitungmakmak:

Var mickes bild en sån konvektorgrunka som behövs för att fixa lite gratäng när andan faller på?

 

Nä, dom ser ut så här

 

varmluftsugn-115l.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    26

  • kitungmakmak

    19

  • stefan5300

    16

  • Soengsang

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen
2 timmar sedan, skrev Micke031:

Sen finns det ju även dom här på MPR som ser troll i alla som skriver inlägg som avviker från ett normalt ämne.

Tycker man att en fråga är för dum eller ointressant så behöver man ju heller inte bemöda sig med att svara på den.

 

Nu var det ju inte själva frågan som var dum utan frågeställaren ihop med valet av frågan som var komiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
1 timme sedan, skrev stefan5300:

 

Jag får väl tycka utan att vara någon som agerar självutnämnd advokat men det kanske behovs en advokat som motpart till alla åklagare som finns här:).

 

Lite intressant hur du hela tiden tycker att du ska få tycka till om allt och alla men samtidigt ska springa till försvar för forumets största troll för att någon tycker något om den fånen. Du har faktiskt inte ensamrätt i att tycka till om saker och ting....

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
8 minuter sedan, skrev knasen:

 

Nä, dom ser ut så här

 

varmluftsugn-115l.jpg

En sådan har jag och de funkar kanon :great:

Har även sett en sådana i Sverige men kommer inte ihåg var

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
50 minuter sedan, skrev knasen:

 

Lite intressant hur du hela tiden tycker att du ska få tycka till om allt och alla men samtidigt ska springa till försvar för forumets största troll för att någon tycker något om den fånen. Du har faktiskt inte ensamrätt i att tycka till om saker och ting....

 

Visst jag har retat upp en och annan gubbe genom att skriva sanningar genom åren men ska man fortsätta att bli hånad även när man lägger in seriösa och icke provocerande inlägg?

 

Det är dålig stil men tyvärr ett elände som forumet fått dras med under många år.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
3 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Visst jag har retat upp en och annan gubbe genom att skriva sanningar genom åren men ska man fortsätta att bli hånad även när man lägger in seriösa och icke provocerande inlägg?

 

Det är dålig stil men tyvärr ett elände som forumet fått dras med under många år.

 

BTT

Det jag funderar över är att du titulerar dig Thailandsveteran och frågar frågor som du borde kunna svara på själv om du är en Thailandsveteran. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Visst jag har retat upp en och annan gubbe genom att skriva sanningar genom åren men ska man fortsätta att bli hånad även när man lägger in seriösa och icke provocerande inlägg?

 

Det är dålig stil men tyvärr ett elände som forumet fått dras med under många år.

 

BTT

Blir väl lite av "löjets skimmer" när man måste fråga om pris på en kokplatta på BigC på ett forum, när det finns svar direkt på deras hemsida.

 

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
51 minuter sedan, skrev knasen:

 

Lite intressant hur du hela tiden tycker att du ska få tycka till om allt och alla men samtidigt ska springa till försvar för forumets största troll för att någon tycker något om den fånen. Du har faktiskt inte ensamrätt i att tycka till om saker och ting....

 

Jaha så nu ska man inte få tycka till om saker och ting, utan bara hålla med var andra tycker, så jäkla kul forumet skulle bli då, förövrigt jag tycker inte alls att mobbade BTT är forumets storsta troll. Jag tycker, ni tycker, så jag har väl knappast någon ensamrätt av att tycka 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
3 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Jaha så nu ska man inte få tycka till om saker och ting, utan bara hålla med var andra tycker, så jäkla kul forumet skulle bli då, förövrigt jag tycker inte alls att mobbade BTT är forumets storsta troll. Jag tycker, ni tycker, så jag har väl knappast någon ensamrätt av att tycka 

 

Mobbade btt, är du seriös?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
24 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Visst jag har retat upp en och annan gubbe genom att skriva sanningar genom åren men ska man fortsätta att bli hånad även när man lägger in seriösa och icke provocerande inlägg?

 

Det är dålig stil men tyvärr ett elände som forumet fått dras med under många år.

 

BTT

 

Ja sanningshalten i huruvida dina forumträffar har varit dom största eller inte går nog att diskutera :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 minuter sedan, skrev knasen:

 

Ja sanningshalten i huruvida dina forumträffar har varit dom största eller inte går nog att diskutera :D 

 

Jag har haft laga förfall vid båda tillfällena men lugn jag planerar en ny forumfest ute i Jomtien i slutet av november.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
3 minuter sedan, skrev knasen:

 

Mobbade btt, är du seriös?

 

Ja DET TYCKER JAG, Jag är ju beskylld för att ha mobbat Maitan och det här huggandet på BTT från flera personer TYCKER JAG är värre.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev knasen:

 

Ja sanningshalten i huruvida dina forumträffar har varit dom största eller inte går nog att diskutera :D 

Jag har ju fotobevis från den senaste forumträffen BTT anordnade utanfor 7/11 i Pattaya.

Men tyvärr ligger dom i en s.k privat grupp där jag inte släpper in en käft!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, BTT får ibland onödigt mycket skit och bland är jag delaktig i det, försöker dock göra det med glimten i ögat. Tror mig nog ha sett andra skribenter som kritiserar andra än BTT på ett väl så syrligt och trist sätt. Att det inte går att ta BTT på allvar, även om han ställer en trivial fråga, kan han dock inte beskylla någon annan än sig själv för. 

 

Som flera varit inne på finns det heller ingen anledning att ge ett seriöst svar på vad en kokplatta på Big C kostar; det är ju både snabbare, enklare och mer exakt att gå in på deras hemsida. Hade han däremot frågat vilken kokplatta vi tycker är bäst/mest prisvärd så hade det ju varit en relevant fråga, jag hade nog skämtat till det ändå dock :)

 

  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
33 minuter sedan, skrev leifen:

Blir väl lite av "löjets skimmer" när man måste fråga om pris på en kokplatta på BigC på ett forum, när det finns svar direkt på deras hemsida.

 

 

Men varför ska det frågas om till exempel visum, äktenskapsbevis, pass, körkort, det finns ju information på ambassadernas och konsulatens hemsidor eller hur mycket bagage man får ta med sig på flyget, det finns ju på flygbolagets hemsida, 

Och framför allt frågan hur man tar sig billigast från Survanabhumi till Pattaya.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att alla är värda att få ett seriöst svar, även om frågan är lite flummig.

TS kunde ju engagerat sig i de seriösa svar han får?

Sen att jämföra han med andra skribenter som inte brukar tramsa i tjafstrådar är kanske lite tokigt.

Så BTT är det något mer du undrar över ang BigC:s kokplattor?

Jag funderar på varför köpa på BigC, vore det inte bättre att du fördjupade dig i 1000bht:s kokplattedjungel på tex Lazada, då kan du ju riktigt planera din stora matriella investering, och till och med beställa därifrån.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev stefan5300:

 

Men varför ska det frågas om till exempel visum, äktenskapsbevis, pass, körkort, det finns ju information på ambassadernas och konsulatens hemsidor eller hur mycket bagage man får ta med sig på flyget, det finns ju på flygbolagets hemsida, 

Och framför allt frågan hur man tar sig billigast från Survanabhumi till Pattaya.

Ja det frågas alldeles för mycket om saker man kan ta rätt på själv. 

Vissa trådar startas nog bara för att få igång ”tjafs” eller/och för att få fart på forumet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag har haft laga förfall vid båda tillfällena men lugn jag planerar en ny forumfest ute i Jomtien i slutet av november.

 

BTT

Hade du annullerat träffen här på forumet så hade du haft laga förfall, men det gjordes inte.

Men du lyckades vara inloggad på MPR under den tidsperioden.

Trovärdigheten är inte på topp utan väldigt låg.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev leifen:

Ja det frågas alldeles för mycket om saker man kan ta rätt på själv. 

Vissa trådar startas nog bara för att få igång ”tjafs” eller/och för att få fart på forumet.

I princip så kan man ju ta reda på det mesta själv. Men vad vore MPR utan frågor, oavsett vad ämnet är???

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tommy:

Va e de Liverpool anhängare säger???

vatt2.jpg

 

MVH Tommy

 

You´ll Never walk alone!

 

Menar förstås, att BTT inte är ensam om att misstolka funktionen på en vattenkokare :yarr:

Kryllar av bildbevis på nätet, om det nu inte e så att BTT försökt flera gånger?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag har haft laga förfall vid båda tillfällena men lugn jag planerar en ny forumfest ute i Jomtien i slutet av november.

 

BTT

Jag kommer om du kommer!:40:

Vi ses?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, thomas001 said:

I princip så kan man ju ta reda på det mesta själv. Men vad vore MPR utan frågor, oavsett vad ämnet är???

 

Frågor är givetvis en viktig del av forumet. Rena faktafrågor som vad en Honda CRV eller en kokplatta kostar eller vilken som är Thailands längsta flod eller högsta berg känns dock lite överflödiga. Frågor med mer subjektiva svar tycker jag dock är bra, typ är Honda CRV en prisvärd bil eller finns det alternativ till en kokplatta. Dels är det svårt att googla dessa frågor och dessutom kan ju ett svar/kommentar från någon man "känner" kännas mer värt än från John i Swansea.

 

Frågor om visum, körkort mm är också relevanta. Visst, det finns hemsidor som berättar om hur det i teorin fungerar men dessvärre ändras direktiven lika ofta som en thailändare äter men hemsidorna ändras inte alls lika ofta, dessutom finns det alltid en massa oskrivna regler som kan vara bra att veta.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag har haft laga förfall vid båda tillfällena men lugn jag planerar en ny forumfest ute i Jomtien i slutet av november.

 

BTT

Men vid tidpunkten för Naklua träffen var du i Jomtien? 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag har haft laga förfall vid båda tillfällena men lugn jag planerar en ny forumfest ute i Jomtien i slutet av november.

 

BTT

Vem gjorde bedömningen att du hade laga förfall?

Det var möjligen inte du själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
1 timme sedan, skrev stefan5300:

 

Ja DET TYCKER JAG, Jag är ju beskylld för att ha mobbat Maitan och det här huggandet på BTT från flera personer TYCKER JAG är värre.

 

Jaså det tycker du? Eftersom du själv drar upp det så får jag väl lägga in min åsikt i det hela.

 

Om btt nu vore så mobbad som du vill få det till så borde han väl hålla sig härifrån och inte sticka ut hakan titt som tätt. Antingen är han således ett troll som tycker om att jäklas eller så måste han lida av någon stark form av masochistiska drag som gör att han njuter av att ta emot verbala kängor. Men att kalla någon som inte visar några som helst tecken på att ta illa vid sig och som beter sig så för mobbad, nää...

 

Om vi tar fallet med Maitan så är ju det raka motsatsen. Han försökte först att lägga sin tråd i en sluten grupp för att slippa sina belackare för att därefter lägga ner helt. Det är i så fall mer ett beteende som är synonymt med någon som verkligen tar illa vid sig som mobbad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...