Jump to content
IGNORERAD

Kokplatta


broder tuk tuk

Recommended Posts

HuaHindinnge
Precis nyss, skrev Boa52:

Leifen har ju skrivit om det, den ska kopplas in på el-nätet ok hur svårt kan det vara även för sjörövare

Förstör inte de ironiska inläggen tack. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    26

  • kitungmakmak

    19

  • stefan5300

    16

  • Soengsang

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

18 minuter sedan, skrev Boa52:

Leifen har ju skrivit om det, den ska kopplas in på el-nätet ok hur svårt kan det vara även för sjörövare

 

Du har varit medlem på mpr för kort tid för att förstå poängen om att koppla in en spis ;)

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
18 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Du har varit medlem på mpr för kort tid för att förstå poängen om att koppla in en spis ;)

 

 

Han har väl aldrig förstått nåt förut, så vad får dig att tro att han skulle förstå någonting om du så länkar tusen förklaringar? ??? 

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev knasen:

 

Han har väl aldrig förstått nåt förut, så vad får dig att tro att han skulle förstå någonting om du så länkar tusen förklaringar? ???

Vem vet kanske tusen en, jag gillar kontakten man stoppar i " väggen " brukar funka sen blir allt varmt, inte klokt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
1 minut sedan, skrev Boa52:

Vem vet kanske tusen en, jag gillar kontakten man stoppar i " väggen " brukar funka sen blir allt varmt, inte klokt

 

Ja det väl säga att kontakten passar ja....

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev knasen:

 

Ja det väl säga att kontakten passar ja....

Om inte gör man som thai, bygger om kontakten

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lagt ut massor av pengar på saker som thai inte fattar nyttan av.

 

Dammsugare är det första som är onödigt, nästa är indukitions plattor med elektronik för matlagning och tvättmaskiner som trea.

 

Nu kör jag med gasol och får perfekta frukostar med olika söta kockar ;)

 

Finns för avhämtning en gratis en modern el-platta med två plattor.  Finns i Pranburi.

 

Skänker även bort en säng om nån tar över damen :) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
11 minuter sedan, skrev leifen:

Har lagt ut massor av pengar på saker som thai inte fattar nyttan av.

 

Dammsugare är det första som är onödigt, nästa är indukitions plattor med elektronik för matlagning och tvättmaskiner som trea.

 

Nu kör jag med gasol och får perfekta frukostar med olika söta kockar ;)

 

Finns för avhämtning en gratis en modern el-platta med två plattor.  Finns i Pranburi.

 

Skänker även bort en säng om nån tar över damen :) 

Kan du skicka en bild på sängen ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kitungmakmak:

Kan du skicka en bild på sängen ;)

Inklusive dam.....

Link to comment
Dela på andra sajter

dalahesten
9 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Någon som vet vad en kokplatta med ca två plattor kostar att köpa på ex BIG C?

 

BTT

Cirka 1000-1500 baht for en induktionshall pa Big C. Jag kopte min for 1100 baht och da var det rea. Har ett riktigt kok och behover den inte langre. Bor du i Bangkok sa kan du fa kopa den for ett par hundringar om du vill. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
13 minuter sedan, skrev dalahesten:

Cirka 1000-1500 baht for en induktionshall pa Big C. Jag kopte min for 1100 baht och da var det rea. Har ett riktigt kok och behover den inte langre. Bor du i Bangkok sa kan du fa kopa den for ett par hundringar om du vill. :)

 

Inget farligt pris.

 

Då kan man ju laga mat även om hyr en större studio för 7-8000 baht.

 

Är du i Bangkok i mitten av november kan vi ju ta några öl och diskutera kokplattorna.

 

BTT

Ändrades av broder tuk tuk

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Såna el plattor drar lika mycket i ström som dom kostar att köpa

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara nämna att vattenkokare är lika "bra" på Gasolbrännare som på elplatta!

Om nån funderar...

vatt.jpg

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Va e de Liverpool anhängare säger???

vatt2.jpg

 

MVH Tommy

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Såna el plattor drar lika mycket i ström som dom kostar att köpa

Saken är väl den att i vissa condos får man inte ha gas.

Men personligen väljer jag gas alla dagar i veckan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Någon som vet vad en kokplatta med ca två plattor kostar att köpa på ex BIG C?

 

BTT

Du behöver inte en kokplatta egentligen, räcker med en sån här. I den har du tre stycken tillsatser,

en kastrull, stekpanna samt en grillpanna. Den kopplas sedan in på valfritt eluttag förslagsvis i köket.

 

Den kostar cirka 800 baht och köps t.ex på Home pro och räcker för små hushåll på en till två personer.

Ska du köpa kokplatta så behöver du ju även köpa en kastrull och en stekpanna.

2016-05-11 14.28.19.jpg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
1 timme sedan, skrev Micke031:

Du behöver inte en kokplatta egentligen, räcker med en sån här. I den har du tre stycken tillsatser,

en kastrull, stekpanna samt en grillpanna. Den kopplas sedan in på valfritt eluttag förslagsvis i köket.

 

Den kostar cirka 800 baht och köps t.ex på Home pro och räcker för små hushåll på en till två personer.

Ska du köpa kokplatta så behöver du ju även köpa en kastrull och en stekpanna.

2016-05-11 14.28.19.jpg

 

 

 

Bra där Micke med ett bra och informativt inlägg, ibland undrar man va fan moderatorerna pysslar med som inte raderar en del korkade inlägg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
7 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Bra där Micke med ett bra och informativt inlägg, ibland undrar man va fan moderatorerna pysslar med som inte raderar en del korkade inlägg.

 

Med tanke på Btt´s historia, både vad gäller användande av spisplattor,  trådkraschande och mytoman-beteende här på forumet så är det snarare ett under att någon bemödar sig med att lämna ett seriöst svar. Han har nog valt ämne med omsorg det gamla trollet :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
3 minuter sedan, skrev knasen:

 

Med tanke på Btt´s historia, både vad gäller användande av spisplattor,  trådkraschande och mytoman-beteende här på forumet så är det snarare ett under att någon bemödar sig med att lämna ett seriöst svar. Han har nog valt ämne med omsorg det gamla trollet :D 

 

Kanske de men någon gång bör han väl sonat sina "brott" men det är ju "hugg och slag" varje gång han yttrar sig på forumet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Precis nyss, skrev stefan5300:

 

Kanske de men någon gång bör han väl sonat sina "brott" men det är ju "hugg och slag" varje gång han yttrar sig på forumet.

 

Du tycker alltså att han visat ett upp ett beteende som gör att man inte längre kan avfärda honom som det troll han är? Du kanske t.o.m åkte till Naklua och deltog i den där största forumträffen i historian? Nä Stefan, lägg du ditt krut på något vettigare än att agera självutnämnd advokat till en mytoman som bara är ute efter att trolla! 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Med tanke på Btt´s historia, både vad gäller användande av spisplattor,  trådkraschande och mytoman-beteende här på forumet så är det snarare ett under att någon bemödar sig med att lämna ett seriöst svar. Han har nog valt ämne med omsorg det gamla trollet [emoji3] 

 

Kanske de men någon gång bör han väl sonat sina "brott" men det är ju "hugg och slag" varje gång han yttrar sig på forumet.

Det är ju sällan ha bemödar sig att kommentera de seriösa svar han får, så man vet aldrig hans avsikt med div flummiga frågor.

Tex varför vill han köpa sin olatta just på BigC?

Så det är nog lätt att det blir som det blir i hans trådar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev knasen:

 

Du tycker alltså att han visat ett upp ett beteende som gör att man inte längre kan avfärda honom som det troll han är? Du kanske t.o.m åkte till Naklua och deltog i den där största forumträffen i historian? Nä Stefan, lägg du ditt krut på något vettigare än att agera självutnämnd advokat till en mytoman som bara är ute efter att trolla! 

Sen finns det ju även dom här på MPR som ser troll i alla som skriver inlägg som avviker från ett normalt ämne.

Tycker man att en fråga är för dum eller ointressant så behöver man ju heller inte bemöda sig med att svara på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Var mickes bild en sån konvektorgrunka som behövs för att fixa lite gratäng när andan faller på?

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
1 timme sedan, skrev knasen:

 

Du tycker alltså att han visat ett upp ett beteende som gör att man inte längre kan avfärda honom som det troll han är? Du kanske t.o.m åkte till Naklua och deltog i den där största forumträffen i historian? Nä Stefan, lägg du ditt krut på något vettigare än att agera självutnämnd advokat till en mytoman som bara är ute efter att trolla! 

 

Jag får väl tycka utan att vara någon som agerar självutnämnd advokat men det kanske behovs en advokat som motpart till alla åklagare som finns här:).

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
58 minuter sedan, skrev Micke031:

Sen finns det ju även dom här på MPR som ser troll i alla som skriver inlägg som avviker från ett normalt ämne.

Tycker man att en fråga är för dum eller ointressant så behöver man ju heller inte bemöda sig med att svara på den.

 

Men du vet ju att den sanna glädjen är skadeglädjen.

Jag tycker också att BTT betett sig lite tokigt ibland men någon måtta på "huggandet" får det väl vara.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...