Jump to content
IGNORERAD

Nu bygger jag ut


Niro

Recommended Posts

Bygger en bur, tänker nämligen köpa elefant.

 

image.jpeg

 

Apor har jag redan

 

image.jpeg

Ändrades av Niro
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Niro

    17

  • stefan5300

    3

  • Nemo

    3

  • Kenneth4618

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest JJC
1 timme sedan, skrev Niro:

Bygger en bur, tänker nämligen köpa elefant.

 

 

Det blir en liten elefant? :look_down:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
2 minuter sedan, skrev Niro:

Nädå, jag har redan bur för liten elefant.

 

image.jpg

Är inte det där en "stor" elefant ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Cement pytsas upp för att göra det mer stabilt

 

image.jpeg

 

Det har bultats upp balkar för taggtråd för att göra det mer rymningssäkert.

 

image.jpeg

 

varmt som att är det för burbyggarna.

 

image.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bestämt sagt att vi måste ha ett ordentligt galler över taket så att inte elefanten kan hoppa ut. Och så blev det, först träpinnar på tvären och sedan järn åt alla de andra hållen. Man måste vara bestämd när man arbetsleder i Thailand.

 

image.jpeg

 

image.jpeg

 

image.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Emotser invigningen av "buren" med diverse elefanter, tigrar och lejon.....

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag kommer hem efter en tur, då håller de på att pytsa ut cement över mitt tuffa gallertak. Man blir såklart sur! Men Noi, frugan, regering, hon säger att det här blir ju bättre. Nu får inte elefanten solen i ögonen och då slipper jag köpa keps till elefanten.
Det är huve på den tjejen, jäkligt smart. Jag har ingen aning om var man köper elefant kepsar.
 

image.jpeg

 

image.jpeg

 

Nästa överraskning då! Här där jag sagt till om rymningssäker taggtråd, ligger det nu någon sorts keramik plåt. Man blir såklart besviken. Men åter igen så förklarar Noi.
Hon har fixat kevlarplattor! Dessa är bättre än min taggtråd. Åter igen, man ska var glad att man har en tjej som kan tänka.

 

image.jpeg

 

 

 

image.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag kommer hem efter en tur, då håller de på att pytsa ut cement över mitt tuffa gallertak. Man blir såklart sur! Men Noi, frugan, regering, hon säger att det här blir ju bättre. Nu får inte elefanten solen i ögonen och då slipper jag köpa keps till elefanten.
Det är huve på den tjejen, jäkligt smart. Jag har ingen aning om var man köper elefant kepsar.
 

image.jpeg

 

image.jpeg

 

Nästa överraskning då! Här där jag sagt till om rymningssäker taggtråd, ligger det nu någon sorts keramik plåt. Man blir såklart besviken. Men åter igen så förklarar Noi.
Hon har fixat kevlarplattor! Dessa är bättre än min taggtråd. Åter igen, man ska var glad att man har en tjej som kan tänka.

 

image.jpeg

 

 

 

image.jpeg

Utmärkt carport med Chang balkong [emoji6]

Hursomhelst så blir det säkert riktigt bra.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag vände sig Noi, ja det är frugan, regeringen, mot mig medan vi satt i soffan och sa. -Det där med att köpa elefant är inte någon bra ide!
Eller så sa hon inte, hon sa att, -tror du att du ska köpa elefant då är du bra urbota korkad.
Jaha! Sa jag då, vem är det som är korkad! Komma med detta nu när buren nästan är klar, vad ska vi då göra med den?

Då säger Noi en smart sak. -Vi kan ju parkera bilen där under! Alltså, det är skalle på den tjejen, skit smart.
-Men om jag inte får en elefant då ska jag ha en arg stridshund med vassa tänder säger jag. Det tycker Noi att jag ska ha och säger att hon ska leta reda på en riktigt arg en så fort hon får tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska bygga en Elefantbur

OK sa byggarn

Så ja fråg När blir buren färdig?

På Månda sa Byggarn

Nästa måndag frågade ja Byggarn. Är Buren färdi?

Nä de blidde ingen Elefantbur

Ja fråga va blidde de då?

Ett garage sa Byggarn

När blir Garaget färdigt?

På Månda sa Byggarn.

Nästa måndag frågade ja Byggarn. Är Garaget färdit?

Nä de blidde inget Garage...

Ja fråga va blidde de då?

En Låda sa Byggarn

När blir Lådan färdig?

På Månda sa Byggarn.

Nästa måndag frågade ja Byggarn. Är Lådan  färdig?

Nä de blidde ingen Låda...

Ja fråga va blidde de då?

Inget sa Byggarn å nu tar ja Semester

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sättes det fallskydd i rätt höjd för gossar med plattå-skor.

image.jpeg

 

Senare ska det göras något åt det har. Det duger ju inte att hoppa höjdhopp ut på altanen.

 

image.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle ju få en arg stridshund, ett muskelberg till stridshund med tänder av kvicksilver drypandes av arsenik, det var vad jag tänkte.
Vad jag tänkte? Ja jag tänkte mig inte detta iallafall.

 

image.jpeg

 

image.jpeg

 

Det ser ju ut som en bomullstuss, sa jag besviket till Noi.

Titta noga, det är två. Säger hon, och de finns inga bättre stridshundar än dessa. De hugger efter strupen direkt!

 

image.jpeg

 


Noi har ju haft rätt förut så jag börjar stridsträningen på en gång.

 

image.jpegimage.jpeg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Träpinnar, murbruk, spann och spade. Sådant är jag inte så duktig på. Men att kröka eller dra ett järn det kan jag.
Inte OK48 men det har säkert byggts mycket med dessa pinnar i Korea.
 
image.jpeg
 
Här är svetseri apparaten, går säkert bra med rätt person bakom pinnen.
image.jpeg
 

2 mm gods i denna balken! Även om jag inte svetsat själv på 12 år, är jag säker på att jag gjort det bättre. Ser ut som någons första lektion på AMU! Kanske någon som gått kursen nyligen kan säga vad som gjorts fel.
image.jpeg
 
image.jpeg
 
Men man ska ta det lugnt och inte hetsa upp sig.
image.jpeg
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Förmodligen för att de svetsar med solglasögon och inte riktigt ser vad de gör ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag begriper inte varför. Jag trodde att de var dyra, men en svetsskärm kostar 50 bath i vilket byggvaruhus som helst. Billigare än raiban kopior!

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte svetsskärmar till mina takläggare. De användes sporadiskt första dagarna, sedan försvann de och solglasögonen var tillbaka. Troligen mycket enklare med solglasögon och tygmask över ansiktet jämfört med en skärm som skall fällas upp och ned. Hur som helst, mina takläggare var j-kligt duktiga svetsare. Inte ens några problem att svetsa underifrån, något som jag själv inte klarar. Fina fogar överallt.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga stora förrändringar, mest små pyssel just nu. Men alla stötterna under har tagits bort.image.jpegimage.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det var en rejäl sula minsann, måste väga multum!

Men det finns väl en skaplig gren som håller upp hela baletten får man gissa.

Fint bygge, kommer ni ju ha nytta av.

 

Och angående hundarna, något namn ännu? Blade och Spike? Diesel och Thunder? 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On den 15 maj 2016 at 14:27, skrev Kenneth4618:

Förmodligen för att de svetsar med solglasögon och inte riktigt ser vad de gör ;)

En annan taktik de har är att blunda när bågen tänder. Det ger inte heller så bra resultat.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Wangthong:

En annan taktik de har är att blunda när bågen tänder. Det ger inte heller så bra resultat.

 

Det verkar även som om de ibland glömmer att öppna ögonen efter att bågen har tänts, om man ska döma av resultet......

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Det verkar även som om de ibland glömmer att öppna ögonen efter att bågen har tänts, om man ska döma av resultet......

Jag trodde det var zoombies, men nu förstår jag att det är svetsare som glömt öppna ögonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
On 2016-05-15 at 19:27, skrev Kenneth4618:

Förmodligen för att de svetsar med solglasögon och inte riktigt ser vad de gör ;)

 

On 2016-05-15 at 19:54, skrev Niro:

Och jag begriper inte varför. Jag trodde att de var dyra, men en svetsskärm kostar 50 bath i vilket byggvaruhus som helst. Billigare än raiban kopior!

 

On 2016-05-16 at 22:22, skrev sarne:

Köpte svetsskärmar till mina takläggare. De användes sporadiskt första dagarna, sedan försvann de och solglasögonen var tillbaka. Troligen mycket enklare med solglasögon och tygmask över ansiktet jämfört med en skärm som skall fällas upp och ned. Hur som helst, mina takläggare var j-kligt duktiga svetsare. Inte ens några problem att svetsa underifrån, något som jag själv inte klarar. Fina fogar överallt.

 

Är ni säkra på att det är solglasögon, finns ju svetsglasögon som ser ut som solglasögon.

svetsglasogon-zekler-55-din-3.jpg

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
8 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

 

 

Är ni säkra på att det är solglasögon, finns ju svetsglasögon som ser ut som solglasögon.

svetsglasogon-zekler-55-din-3.jpg

 

 

Finns dom att köpa i Thailand ?

 

Min svågers anställda skulle behöva sådana !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...