Jump to content
IGNORERAD

Mercedes? Någon?


Herluf

Recommended Posts

UglyFarang
35 minuter sedan, skrev Herluf:

Finns den i Thailand? Har inte sett någon ute på vägarna.

 

Vet ej, jag köper i sverige, i Thailand har vi köpt en lätt begagnad Corolla.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herluf

    14

  • Tallviking

    8

  • UglyFarang

    8

  • Nemo

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

UglyFarang
21 minuter sedan, skrev frason:

Håller med, men ytterligare ett stort lyft efter 2014 då man lämnade Ford-samarbetet och tog fram sin egen plattform. Jag kör en 2015 Mazda 3 Vision och är grymt nöjd med den. :)

 

Funderar på en Mazda 6 Sedan om nåt år kanske, fast behöver inte så stor bil egentligen..

 

Jag behöver inte den storleken heller, men vill ha utrymmet omutifallat, det är ganska gott med bättre utrymme.

Jag var och hjälpte ett par kompisar i helgen, de hade köpt en Passat -13 och där satt man kanon!

När jag sköt bak förarstolen så fick jag sträcka ut vänsterbenet ordentligt för att få ner kopplingspedalen!

Med förarsätet inställt efter mej så kunde jag sätta mej i baksätet med luft mellan knä och ryggstöd, detta har jag aldrig kunnat i någon personbil tidigare, jag är ca 190cm.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Mercedes annvänder alla knep för att marknadsföra sej nu på morgonen såg jag en merca  cupe, såg ny ut, har säker många bokstäver och siffror, hel snygg.

Reg nr började på BOA de ni

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
 

Jag behöver inte den storleken heller, men vill ha utrymmet omutifallat, det är ganska gott med bättre utrymme.

Jag var och hjälpte ett par kompisar i helgen, de hade köpt en Passat -13 och där satt man kanon!

När jag sköt bak förarstolen så fick jag sträcka ut vänsterbenet ordentligt för att få ner kopplingspedalen!

Med förarsätet inställt efter mej så kunde jag sätta mej i baksätet med luft mellan knä och ryggstöd, detta har jag aldrig kunnat i någon personbil tidigare, jag är ca 190cm.

Du borde prova BMW 3XX GT.

Gott om benutrymme bak.

Till och med för en vanskapt människa som Tallviking.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har införskaffat en Isuzu D-max Highlander.

Utmärkt att åka i för fem personer, mycket gott om utrymme för benen samt att man slipper ha knäna i hakan. Visserligen ett slumpköp, men det fungerarimage.jpg. Vi bor i ett risdistrikt så detta är en korrekt bil för det livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
21 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Du borde prova BMW 3XX GT.

Gott om benutrymme bak.

Till och med för en vanskapt människa som Tallviking.

 

Skulle jag köpa en Rinkebyamazon så är de ettorna jag gillar utseendet på, även X1.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
 

Skulle jag köpa en Rinkebyamazon så är de ettorna jag gillar utseendet på, även X1.

Nja, ettorna har så fula framlyktor om man inte går på senaste modell.

Benplats bak är under all kritik.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
31 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nja, ettorna har så fula framlyktor om man inte går på senaste modell.

Benplats bak är under all kritik.

 

Jag avser senaste modell.

Det finns några stora Rinkebyamazoner(suv av coupémodell) som påminner om paddor i viloställning, hoppas att designern fått sparken utan avgångsvederlag!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Jag avser senaste modell.

Det finns några stora Rinkebyamazoner(suv av coupémodell) som påminner om paddor i viloställning, hoppas att designern fått sparken utan avgångsvederlag!

Det står en silvergrå X5 M50D på gatan utanför o den ser läcker.

Men X 6:an tycker jag ser ut som en förvuxen leksaksbil.

 

Jag tycker det är coolt att ratta omkring i en likbil som tallviking i hans första bild.

Lite flaggor i sidorna vid fören bara eller med kristallkronor som i filmen "escape from New York" med snake plisken .

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minutes ago, Mr atm said:

Det står en silvergrå X5 M50D på gatan utanför o den ser läcker.

Men X 6:an tycker jag ser ut som en förvuxen leksaksbil.

 

Jag tycker det är coolt att ratta omkring i en likbil som tallviking i hans första bild.

Lite flaggor i sidorna vid fören bara eller med kristallkronor som i filmen "escape from New York" med snake plisken .

Just det....det var ju "Cabbie" som körde den bilen åt "Brain".

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
23 timmar sedan, skrev Herluf:

Just det....det var ju "Cabbie" som körde den bilen åt "Brain".

Oh fan! En sån skulle man ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om mercedes.

Vi samåker till jobbet ibland och han har mercedes och jag en opel Zafira.

Jag har problem och stiga av den där mersan medans min bil är hög nog för en lyxkänsla.:big_smile:

Har aldrig åkt över 170km i timmen på min opel och man får ju inte ens köra så fort,

 

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

I Mariestad finns ett område Ekuden där bor folk som tror att de är mycket rika. Nya hus, två nya bilar, husbil, båt. Allt ägs av banker. 

Allt bara för att det ska se bra ut och att folk ska tro att de har lyckats i livet.

Många av hus har redan byt ägare och några har skulder kvar utan att ha något hus kvar. 

Många svenskar liknar thai på det sättet att det skall synas utan att de egentligen har råd. 

Vad jobbar dom med i Mariestad?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Nicholas said:

Vad jobbar dom med i Mariestad?

Tja,,,vad finns det för arbetsplatser i en vanlig svensk stad nuförtiden:

 

1.Flyktingboende

2.Försäkringskassan

3.Kommunhuset(troligen kommunernas största arbetsplats)

4.Arbetsförmedlingen

5.Lidl och ICA

6.Vårdcentral

7. Industri.....nej den är nerlagd

8. Pizzerian

9.Kebabrestaurangen

10.Kina restaurangen

 

Jaha, något jag glömt?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Vad jobbar dom med i Mariestad?

Kommunen, pappersbruk och Electrolux som snart lägger ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Herluf:

Tja,,,vad finns det för arbetsplatser i en vanlig svensk stad nuförtiden:

 

1.Flyktingboende

2.Försäkringskassan

3.Kommunhuset(troligen kommunernas största arbetsplats)

4.Arbetsförmedlingen

5.Lidl och ICA

6.Vårdcentral

7. Industri.....nej den är nerlagd

8. Pizzerian

9.Kebabrestaurangen

10.Kina restaurangen

 

Jaha, något jag glömt?

 

 

En stad värt namnet, borde väl ha ett systembolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Herluf:

Tja,,,vad finns det för arbetsplatser i en vanlig svensk stad nuförtiden:

 

1.Flyktingboende

2.Försäkringskassan

3.Kommunhuset(troligen kommunernas största arbetsplats)

4.Arbetsförmedlingen

5.Lidl och ICA

6.Vårdcentral

7. Industri.....nej den är nerlagd

8. Pizzerian

9.Kebabrestaurangen

10.Kina restaurangen

 

Jaha, något jag glömt?

 

Thaihaket!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns rattugglan kvar i Mariestad?

I min ungdom för 30-40 år sedan så åkte vi ofta mellan Mariestad, Skövde och Falköping bara för att fördriva tiden.

En sväng till Tidaholm kunde det också bli bara för deras goda korv med mos eller special tror stället hette fyrkanten.

I rattugglan en lövbiff med pommes.

Kommer ihåg en gång i Skövde när kompisen var så onykter att han körde på en bensinpump.

Jag sa att jag tar över fastan jag aldrig kört bil och vi körde vidare till Mariestad och tillbaka.

kompisen somnade rätt så snabbt.

Det var lite annan alkoholkultur på den tiden och våran lastbilschaufför kunde inte köra nykter när vi körde på marknader.

Nykter var han livsfarlig i trafiken.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
6 minuter sedan, skrev Galten:

Finns rattugglan kvar i Mariestad?

I min ungdom för 30-40 år sedan så åkte vi ofta mellan Mariestad, Skövde och Falköping bara för att fördriva tiden.

En sväng till Tidaholm kunde det också bli bara för deras goda korv med mos eller special.

I rattugglan en lövbiff med pommes.

Finns kvar

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om bilar.

Parkerade bredvid en Audi F18 igår och har aldrig sett en sådan förut eller hört om, Måste kosta??

Idag bredvid en Aston martin avante men där har jag en uppfattning.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Såg en trevlig bil utanför Teknikens Världs kontor vid jobbet idag. Nya Jaguar SUV:en F-Pace

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nineteen68
On 2016-05-11 at 11:54, skrev Herluf:

Vet inte när 2016 modell kommer....

1280x720-3Vb.jpg

Det där är väl kärran från "Flykten från New York" med Kurtan Russin

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
On 2016-05-07 at 12:18, skrev JJC:

I Mariestad finns ett område Ekuden där bor folk som tror att de är mycket rika. Nya hus, två nya bilar, husbil, båt. Allt ägs av banker. 

Allt bara för att det ska se bra ut och att folk ska tro att de har lyckats i livet.

Många av hus har redan byt ägare och några har skulder kvar utan att ha något hus kvar. 

Många svenskar liknar thai på det sättet att det skall synas utan att de egentligen har råd. 

Måste vara jobbigt o vara låtsasrik.. Har en bekant som har hus och en massa lån och betalar bara ränta 12,000kr varje månad men har inte råd att serva bilen om det kommer ngn överraskning. Grymt skönt att kunna jobba ihop stålars och betala för det man vill ha,fyfan för att ngn parasitbank cashar in varje månad man fick lön.:)

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Moipenyang:

Måste vara jobbigt o vara låtsasrik.. Har en bekant som har hus och en massa lån och betalar bara ränta 12,000kr varje månad men har inte råd att serva bilen om det kommer ngn överraskning. Grymt skönt att kunna jobba ihop stålars och betala för det man vill ha,fyfan för att ngn parasitbank cashar in varje månad man fick lön.:)

 

Håller med. Men det är ju så systemet är uppbyggt, går ju inte att leva i västvärlden utan lån. Ju mer lån desto bättre.

Själv gillar jag inte parasitbanker så alla lån borta och tänker inte gå in i det systemet igen. Utan lån kan man leva bra till en hyffsad peng i Thailand vilket gör att man inte blir beroende av varken bank eller arbetsgivare. Viktigt med en sund beroendebalans mellan arbetstagare och arbetsgivare så passar det inte så är det bara att vandra vidare.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...