Jump to content
IGNORERAD

Mercedes? Någon?


Herluf

Recommended Posts

47 minuter sedan, skrev Mr atm:

Inte jag just nu heller. Vi behöver ingen HP-förlängare. 

 

idi*ti att ha bil i Stockholms innerstad.

 

 

Bodde inte du i finland nyss?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herluf

    14

  • Tallviking

    8

  • UglyFarang

    8

  • Nemo

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 hours ago, FF said:

Visst hade man en för länge sen, en 200D med härliga +55hk pumpen uppskruvad till max..

IMG_0097 (2).jpg

 

IMG_0094 (2).jpg

 

IMG_0121 (2).jpg

 

IMG_0338 (2).jpg

 

    FF

Till och med den gamla mercedesen hade varit presitige att köra runt med i Bangkok även idag. Den där Aman vet jag inte.....

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
20 timmar sedan, skrev Herluf:

En annan fråga är ju också om dessa "prestige" märken verkligen har en bättre kvalitet än "vanliga" märken. Tex Mercedes vs Toyota.

Om det är så, är pris skillnaden rimlig i förhållande till det man får extra?

 

Kvalitetsmässigt så är jag övertygad om att Toyota  är minst lika bra som Mercedes sannolikt bättre men stolsinställningen i Toyotan är inget vidare, då menar jag de som har "manuell" inställning av ryggstödet den är i min Corolla som är 2013 års modell inte steglös!!

Steglös inställning av ryggstödet har jag haft i mina bilar i sverige( mest VW) så länge jag kan minnas.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Fördelen med asiatiska bilar är att man får mycket lull lull på köpet vilket brukar kosta extra på t ex MB
 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth073

Ja kör merca .köpte den i höstas och är mer än nöjd.

Kör en del så kvalitet och komfort är a och o för mig.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Kvalitetsmässigt så är jag övertygad om att Toyota  är minst lika bra som Mercedes sannolikt bättre men stolsinställningen i Toyotan är inget vidare, då menar jag de som har "manuell" inställning av ryggstödet den är i min Corolla som är 2013 års modell inte steglös!!

Steglös inställning av ryggstödet har jag haft i mina bilar i sverige( mest VW) så länge jag kan minnas.

Jag har en Toyota Camry snart 4 år gammal och min gode vän här har en Merca cab nånting och det är en jävla skillnad på kvaliteten på bilarna till Mercans fördel. Ser man inte skillnaden i t ex detaljarbetet i inredningen så måste man va blind. Jag har också steglös inställning på stolarna och det är ju bra, men felet med Toyotas stolar är, att de är för korta i sitsen för en fullvuxen farang.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Jive:

Jag har en Toyota Camry snart 4 år gammal och min gode vän här har en Merca cab nånting och det är en jävla skillnad på kvaliteten på bilarna till Mercans fördel. Ser man inte skillnaden i t ex detaljarbetet i inredningen så måste man va blind. Jag har också steglös inställning på stolarna och det är ju bra, men felet med Toyotas stolar är, att de är för korta i sitsen för en fullvuxen farang.

Innan jag skulle byta min gamla MB så var jag och kollade på en ny Camry hos Toyota. Det var inget fel på den,

men sen åkte jag till Mercedes och satte mig i en ny MB och visst känner man skillnad. Men det är skillnad på pris

också! Nu blev det en ny MB för snart två år sen, och man önskar ju att dom var lika billiga som i Sverige!

Men fan så skönt det är att åka i den, och det händer ju en del då man trycker på gasen.

Men jag använder den sällan inne i Pattaya, det är dåligt med parkeringar, trångt och köer, så det blir mest

moppekörning här.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎05‎-‎07 at 06:46, skrev Herluf:

Mitt intryck är att thai spenderar mer pengar på bilen än på bostaden. Man bor hellre i en liten skolåda för att kunna stila med en mercedes. Jag själv föredrar att lägga pengarna på en större bostad och istället ha en billigare bil. Faktum är, att jag skulle känna mig löjlig att köra runt i en flashig mercedes, eftersom det skulle kännas som man bara vill ha prestige. Någon med mercedes med annan uppfattning?

Det där med att flasha med fina bilar förekommer allt lite varstans...

Har en god vän som alltid skulle köpa nytt, mest Volvo för hans del.

 

Han frågade mej vid ett tillfälle för 20 år sedan "Jag fattar inte hur du kan ha råd att åka på dykresor och annat flera gånger om året, vi har ju samma lön?" (vi jobbade statligt med samma sak, så lönen var exakt samma, och vi var båda ungkarlar).

Jag svarade "Vad betalar du för din bil, per månad?", "2500" sa han...

"Vad har du i hyra för lägenheten?", "6500" sa han...

"OK, min gamla Nissan är kontant betald för 3 år sedan, betalar totalt 3000 för min bostadsrätt i månaden, inkl allt, där har du en skillnad på 6000 i månaden, efter skatt, fattar du nu?"

Sen går han på krogen betydligt mer än vad jag gör...

 

Han skall ha ett stort tack för det var han som först tjatade hål i huvet på mej, så att jag åkte med honom till Phuket år 2000 :haha:

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Herluf:

En annan fråga är ju också om dessa "prestige" märken verkligen har en bättre kvalitet än "vanliga" märken. Tex Mercedes vs Toyota.

Om det är så, är pris skillnaden rimlig i förhållande till det man får extra?

 

Om prisskillnaden är rimlig beror nog på intresse samt vilken ekonomi man har.

Kör själv en liten Honda city 2009 som funkat bra, nu börjar det dock bli läge att byta då man numera har familj att transportera.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

För 20 - 30 år sedan var MB en klass för sig

Men så är det inte längre

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
7 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

För 20 - 30 år sedan var MB en klass för sig

Men så är det inte längre

 

Dom hade enorma rostproblem ungefär 1995 till 2005 och har fortfarande stora problem med främst elektronik

 

Det är därför dom inte platsar på top-10 listan längre över kvalitet

 

För första gången har Audi nu tagit topplatsen från Lexus och Subaru som haft den många år

 

Bästa bilmärkena – topp tio

1. Audi – 80 poäng

2. Subaru – 78 p

3. Lexus – 76 p

4. Porsche 76 p

5. BMW – 76 p

6. Mazda – 74 p

7. Buick – 74p

8. Toyota – 72 p

9. Kia – 72 p

10. Honda – 71 p

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Tallviking said:

 

Dom hade enorma rostproblem ungefär 1995 till 2005 och har fortfarande stora problem med främst elektronik

 

Det är därför dom inte platsar på top-10 listan längre över kvalitet

 

För första gången har Audi nu tagit topplatsen från Lexus och Subaru som haft den många år

 

Bästa bilmärkena – topp tio

1. Audi – 80 poäng

2. Subaru – 78 p

3. Lexus – 76 p

4. Porsche 76 p

5. BMW – 76 p

6. Mazda – 74 p

7. Buick – 74p

8. Toyota – 72 p

9. Kia – 72 p

10. Honda – 71 p

Va??? Var är "Rot-Benz"????????

Visa inte den listan för thai high soo, då blir du skjuten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
1 minut sedan, skrev Herluf:

Va??? Var är "Rot-Benz"????????

Visa inte den listan för thai high soo, då blir du skjuten!

 

Undrar om dom inte vet för jag såg fler Subaru än tidigare nu när jag var nere

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, Tallviking said:

 

Undrar om dom inte vet för jag såg fler Subaru än tidigare nu när jag var nere

BMW och Audi har ökat i Bangkok, den saken är klar. Tidigare har det nog varit oro, att folk i allmänhet inte insett dessa bilars värde, när de ska tränga sig fram i bilköer eller parkera på trottoaren. Rot Benz känner ju alla till.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
19 minuter sedan, skrev Herluf:

Visa inte den listan för thai high soo, då blir du skjuten!

 

Eller för en svensk. Var fan är Volvo någonstans? ??? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
1 minut sedan, skrev knasen:

 

Eller för en svensk. Var fan är Volvo någonstans? ??? 

står på parkeringen ,men snart ska den frakta min kropp till jobbet

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
1 minut sedan, skrev Sam sip sam:

står på parkeringen ,men snart ska den frakta min kropp till jobbet

 

Men du kan inte tänka dig att köra Volvo i jobbet !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
 

Men du kan inte tänka dig att köra Volvo i jobbet !

Jo då det kan jag [emoji3] även Södertäljetröska[emoji3]

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
12 timmar sedan, skrev Jive:

Jag har en Toyota Camry snart 4 år gammal och min gode vän här har en Merca cab nånting och det är en jävla skillnad på kvaliteten på bilarna till Mercans fördel. Ser man inte skillnaden i t ex detaljarbetet i inredningen så måste man va blind. Jag har också steglös inställning på stolarna och det är ju bra, men felet med Toyotas stolar är, att de är för korta i sitsen för en fullvuxen farang.

 

Kvalitet som jag tittar på är inte direkt detaljarbetet utan problemfritt ägande, där är jag övertygad att Toyota spöar Kebebracern ordentligt.

I sverige skulle jag aldrig få för mej att köpa en Toyota då jag inte sitter vettigt i deras bilar där ligger VW mycket bra till, nu tittar jag lite på att köpa en ny bil och tänkte faktiskt åka bort till Mazdahandlaren och ta ett par provturer.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Kvalitet som jag tittar på är inte direkt detaljarbetet utan problemfritt ägande, där är jag övertygad att Toyota spöar Kebebracern ordentligt.

I sverige skulle jag aldrig få för mej att köpa en Toyota då jag inte sitter vettigt i deras bilar där ligger VW mycket bra till, nu tittar jag lite på att köpa en ny bil och tänkte faktiskt åka bort till Mazdahandlaren och ta ett par provturer.

Nya Mazda från 2014 och framåt är kanonbra.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
18 minuter sedan, skrev frason:

Nya Mazda från 2014 och framåt är kanonbra.

 

Mazda har varit mycket bra bilar under många år, jag har haft både P-U, 323, 626 och 929 i min ägo tidigare, jag tycker dessutom att deras utseende börjar se vettigt ut igen, de har gjort en designutsvävning som jag inte kunde förlika mej med under några år.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, UglyFarang said:

 

Mazda har varit mycket bra bilar under många år, jag har haft både P-U, 323, 626 och 929 i min ägo tidigare, jag tycker dessutom att deras utseende börjar se vettigt ut igen, de har gjort en designutsvävning som jag inte kunde förlika mej med under några år.

Jag har funderat på Cx5, blir nog den som ersätter min honda.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
29 minuter sedan, skrev Herluf:

Jag har funderat på Cx5, blir nog den som ersätter min honda.

 

Jag är lite sugen på Mazda 6 kombin, den ska tydligen gå att få med 4WD.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, UglyFarang said:

 

Jag är lite sugen på Mazda 6 kombin, den ska tydligen gå att få med 4WD.

Finns den i Thailand? Har inte sett någon ute på vägarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Mazda har varit mycket bra bilar under många år, jag har haft både P-U, 323, 626 och 929 i min ägo tidigare, jag tycker dessutom att deras utseende börjar se vettigt ut igen, de har gjort en designutsvävning som jag inte kunde förlika mej med under några år.

Håller med, men ytterligare ett stort lyft efter 2014 då man lämnade Ford-samarbetet och tog fram sin egen plattform. Jag kör en 2015 Mazda 3 Vision och är grymt nöjd med den. :)

 

Funderar på en Mazda 6 Sedan om nåt år kanske, fast behöver inte så stor bil egentligen..

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...