Jump to content
IGNORERAD

Mercedes? Någon?


Herluf

Recommended Posts

Mitt intryck är att thai spenderar mer pengar på bilen än på bostaden. Man bor hellre i en liten skolåda för att kunna stila med en mercedes. Jag själv föredrar att lägga pengarna på en större bostad och istället ha en billigare bil. Faktum är, att jag skulle känna mig löjlig att köra runt i en flashig mercedes, eftersom det skulle kännas som man bara vill ha prestige. Någon med mercedes med annan uppfattning?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herluf

    14

  • Tallviking

    8

  • UglyFarang

    8

  • Nemo

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev Herluf:

Mitt intryck är att thai spenderar mer pengar på bilen än på bostaden. Man bor hellre i en liten skolåda för att kunna stila med en mercedes. Jag själv föredrar att lägga pengarna på en större bostad och istället ha en billigare bil. Faktum är, att jag skulle känna mig löjlig att köra runt i en flashig mercedes, eftersom det skulle kännas som man bara vill ha prestige. Någon med mercedes med annan uppfattning?

 

Har en Toyota och håller med dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Mitt intryck är att thai spenderar mer pengar på bilen än på bostaden. Man bor hellre i en liten skolåda för att kunna stila med en mercedes. Jag själv föredrar att lägga pengarna på en större bostad och istället ha en billigare bil. Faktum är, att jag skulle känna mig löjlig att köra runt i en flashig mercedes, eftersom det skulle kännas som man bara vill ha prestige. Någon med mercedes med annan uppfattning?

Mitt intryck är att man spenderar mer pengar på husfasaden än interiören i husen.

Sedan sitter man utomhus hela dagen.

Man befinner sig sällan inomhus.

Så varför inte lägga ner mer pengar på en bil, då man ändå aldrig använder huset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

 

Skulle inte känna mig löjlig i en Merca, snarare nöjd.

 

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
11 minuter sedan, skrev erkki:

Tja,

 

Skulle inte känna mig löjlig i en Merca, snarare nöjd.

 

Erkki

jag med 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, erkki said:

Tja,

 

Skulle inte känna mig löjlig i en Merca, snarare nöjd.

 

Erkki

En annan fråga är ju också om dessa "prestige" märken verkligen har en bättre kvalitet än "vanliga" märken. Tex Mercedes vs Toyota.

Om det är så, är pris skillnaden rimlig i förhållande till det man får extra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
1 minut sedan, skrev Herluf:

En annan fråga är ju också om dessa "prestige" märken verkligen har en bättre kvalitet än "vanliga" märken. Tex Mercedes vs Toyota.

Om det är så, är pris skillnaden rimlig i förhållande till det man får extra?

 

Att jämföra med just Toyota blir ju lite fel då dom ju har Lexus som sin premiumbil som inte är direkt billig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Toyota är väl ingen prestigebil förutom Lexus.

Lika bra som mercedes är de nog fast inte samma lulllull.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC

I Mariestad finns ett område Ekuden där bor folk som tror att de är mycket rika. Nya hus, två nya bilar, husbil, båt. Allt ägs av banker. 

Allt bara för att det ska se bra ut och att folk ska tro att de har lyckats i livet.

Många av hus har redan byt ägare och några har skulder kvar utan att ha något hus kvar. 

Många svenskar liknar thai på det sättet att det skall synas utan att de egentligen har råd. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, knasen said:

 

Att jämföra med just Toyota blir ju lite fel då dom ju har Lexus som sin premiumbil som inte är direkt billig.

Intressant det där med Lexus. Toyota är inte fint nog så man hittar på ett nytt namn så att man kan skilja mellan det enkla och det dyra. Men Lexus kanske verkligen håller högre kvalitet än de vanliga Toyota, det kanske verkligen är så. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, JJC said:

I Mariestad finns ett område Ekuden där bor folk som tror att de är mycket rika. Nya hus, två nya bilar, husbil, båt. Allt ägs av banker. 

Allt bara för att det ska se bra ut och att folk ska tro att de har lyckats i livet.

Många av hus har redan byt ägare och några har skulder kvar utan att ha något hus kvar. 

Många svenskar liknar thai på det sättet att det skall synas utan att de egentligen har råd. 

Och så har vi Ingvar Kamprad som köper sina kläder på Loppis...om det nu är sant:haha:. Tänk så olika folk kan vara, extremt på båda håll.

Nej, du har rätt, prestige ångesten finns nog överallt. I Malmö finns extremt mkt lyxbilar, absurdt nog ser man dessa framförallt i de tungt socialt belastade områdena. Om man inte har någon status, så kan man iallafall köpa en bil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är en fattig stackare som kör med opel:pudency:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Galten said:

Jag är en fattig stackare som kör med opel:pudency:

Jasså det var din bil jag såg härromdagen?

Opel-ASCONA-A-1600-CARAVAN-1972 .jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har stor lägenhet i Pattaya, hus utanför Isaan, och åker mercedes. Just därför att det är en jäkla

skön bil att åka i då vi åker upp till byn från Pattis.

Men i Pattaya åker jag på en 20 år gammal moppe

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag menar är, att vi lägger inte mer pengar på bil än vi har gjort på boende,

men vi vill ha en skön och förhållandevis säker bil att åka i

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Intressant det där med Lexus. Toyota är inte fint nog så man hittar på ett nytt namn så att man kan skilja mellan det enkla och det dyra. Men Lexus kanske verkligen håller högre kvalitet än de vanliga Toyota, det kanske verkligen är så. 

Det är inte alltid kvaliteten man är ute efter. Det kan vara komforten.

Annars kan man säker köpa sig ett järnspett med hjul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså det var din bil jag såg härromdagen?

Opel-ASCONA-A-1600-CARAVAN-1972 .jpg

En sån hade jag, mattsvart. Gu va jag trivdes. Så enkelt bygge och supercool tyckte vi på den tin. Sku jag finna en idag köpte jag en på direkten!

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

:cry:

Jag har ingen egen bil

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Det är inte alltid kvaliteten man är ute efter. Det kan vara komforten.

Annars kan man säker köpa sig ett järnspett med hjul.

Skottkärr me airc,,,,,,äh luftkonditionering e bra åxå!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag betalade för en ny Merca i Måndags, ca 350.000, fjolårets modell, med en massa rabatt, bland annat 10% till medlemmar i trafikskadades förbund (kan vara värt ett medlemskap om ni skall köpa nytt).

 

Mycket lull-lull för pengarna och en riktigt trevlig körupplevelse, Diesel och Automatlåda, förstås, nån AMG-edition...

Nu var det ju inte till mej utan till min yngre bror och jag betalade med hans kort...

 

Han sitter i Rullstol sedan ca 33 år, och kortterminalen på Hedins i Mölndal fanns på andra våningen, utan hiss...

Maken till svettig försäljare! :sweat: ...  Det är en längre historia...

 

Brorsan sa "Jaha Tommy nu får du baxa upp mej för en trappa till!"

Fast jag föreslog att han gav mej ´sitt kort och koden, så kunde jag betala och så fick det bli :big_smile:

Sen  körde jag hans nya bil till verkstaden som gjorde handikappanpassningen, ute på Tagenevägen på Hisingen, lite nervöst att  köra någon annans splitt nya bil i rusningstrafik...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst hade man en för länge sen, en 200D med härliga +55hk pumpen uppskruvad till max..

IMG_0097 (2).jpg

 

IMG_0094 (2).jpg

 

IMG_0121 (2).jpg

 

IMG_0338 (2).jpg

 

    FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

:cry:

Jag har ingen egen bil

Inte jag just nu heller. Vi behöver ingen HP-förlängare. 

 

idi*ti att ha bil i Stockholms innerstad.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mr atm:

Inte jag just nu heller. Vi behöver ingen HP-förlängare. 

 

idi*ti att ha bil i Stockholms innerstad.

 

Men, vem vill sitta fast där?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev FF:

Visst hade man en för länge sen, en 200D med härliga +55hk pumpen uppskruvad till max..

IMG_0097 (2).jpg

 

IMG_0094 (2).jpg

 

IMG_0121 (2).jpg

 

IMG_0338 (2).jpg

 

    FF

Direktörsvagn! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Det var ett tag sedan jag hade en Merca. Kanske dags att prova en igen

 

DSCF0329.JPG

 

IMG_0656.JPG

 

R0011012.JPG

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...