Jump to content
IGNORERAD

Sattahip Naval Base - Allman badstrand


soiwalker

Recommended Posts

Hello,

Lordagen tillbringades pa badstranden pa Sattahip Naval Base - Sae Kaew Beach. En tidigare trad foreslog att denna strand ej langre var atkomlig, det visade sig lyckligtvis vara fel. Det gar fortfarande bra att kora in pa omradet, ett ID kort utvaxlas mot ett parkeringstillstand och sedan kan man fortsatta forbi vaktkuren och in pa omradet. Mandag till Fredag kan man kora hela vagen fram till beachen, under helgerna tvinad man dock lamna bilen en bit innan stranden och istallet antra en Sang-taew buss. Jag tror kanske att detta i huvudsak beror pa att vagen fram till stranden ringlar sig over berget med dramatiska stup utmed vagen och med tanke pa hur fulla de flesta bilister ar pa helgerna sa...

Jag delar givetvis med mig av lite bilder:

Min dotter tillsammans med baste vannen Andrew (thai/USA) utanfor ingangen till stranden.

P1000475.jpg

P1000470.jpg

P1000456.jpg

P1000457.jpg

P1000460.jpg

P1000469.jpg

P1000464.jpg

P1000473.jpg

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jan,

hela poangen med att ta sig utanfor Pattaya ar just kvaliteten pa vattnet. Stranden i Sattahip ar rejalt langgrund vilket givetvis ar idealiskt for dom mindre barnen som kan leka fritt. vattnet ar klart och rent utan forekomst av allt skrap som man kan hitta i Pattaya och Jomtien. Sattahip ar helt klart ett alternativ till badbaten till Koh Larn, ytterligare en fordel ar att man helt slipper alla jobbiga strandforsaljare.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det beskedet och det låter som ett bra alternativ, även om jag inte har barn.

En av anledningarna till att jag flyttade ner hit till kusten var just möjligheten att kunna

hoppa i havet ibland.

Det har inte blivit många gånger då jag för det mesta tyckt att det varit jävligt

motbjudande att kliva i bland alla plastpåsar och annat skräp i vattnet.

Var kommer allt skräp ifrån? En del säger att det kommer från fiskebåtar ute till havs?

Emotser tacksamt en vägbeskrivning till stranden i Sattahip.

Jan L

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen,

delar helt din uppfattning, jag badar aldrig vid Pattaya beach och mycket sallan i Jomtien. Det ar skrapigt och samtidigt bor man fundera pa hur effektiv avloppsreningen ar harnere, det ar manga tusentals hotellrum som bidrar med returvatten..

Vagbeskrivning: Ta Sukhumvit Road soderut fran Pattaya ungefar 16-17 kilometer. Passera den lilla fiskebyn Bang Saray och fortsatt sedan omkring 500 meter till nasta U-turn. Sno runt och i princip direkt sa har du infarten till Sattahip Naval Base pa vanster sida. Ganska stor infart med 2 bevapnade marinsoldater vid en vagbom. Vinka och le sa slapper dom forbi dig till parkeringen direkt till vanster. Lamna ditt pass eller nagon annans thailandska ID kort sa far du ett parkeringstillstand/passerkort.

Lycka till!

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej igen,

delar helt din uppfattning, jag badar aldrig vid Pattaya beach och mycket sallan i Jomtien. Det ar skrapigt och samtidigt bor man fundera pa hur effektiv avloppsreningen ar harnere, det ar manga tusentals hotellrum som bidrar med returvatten..

Vagbeskrivning: Ta Sukhumvit Road soderut fran Pattaya ungefar 16-17 kilometer. Passera den lilla fiskebyn Bang Saray och fortsatt sedan omkring 500 meter till nasta U-turn. Sno runt och i princip direkt sa har du infarten till Sattahip Naval Base pa vanster sida. Ganska stor infart med 2 bevapnade marinsoldater vid en vagbom. Vinka och le sa slapper dom forbi dig till parkeringen direkt till vanster. Lamna ditt pass eller nagon annans thailandska ID kort sa far du ett parkeringstillstand/passerkort.

Lycka till!

Bästa MPR:are!

Jag ber er - sprid inte infon om denna strand till tjocka Ulla med bihang.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Instämmer, men tror nog att stranden redan är välkänd.

Jan L

Möjligt, men kanske inte att den är öppen för faranger igen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej soiwalker,

Tack för att du delar med dig av trevliga bilder och för mig en "ny" strand!  :great:    

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bästa MPR:are!

Jag ber er - sprid inte infon om denna strand till tjocka Ulla med bihang.

Jag tror inte att Bäste Bror badar.

[move]

Badkrukan Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att höra att jag hade fel och att stranden är tillgänglig igen Soiwalker, det är en i mitt tycke mycket trevlig beach.

Till er som inte har varit där så rekommenderar jag det starkt nu när beachen är åtkommlig igen.

Tack för de trevliga bilderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...