Jump to content
IGNORERAD

Outhärdligt


Atom

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Jive:

Jaha så bra då, men menyvalet "ta bort" betyder ju på ren svenska just ta bort och då blev det mitt självklara val. Den lilla soptunnan missade jag, men inte "ta bort".

 

Då tar du som sagt bara bort bilderna ifrån sin position i inlägget. Raderar du inte själva bilden, så hamnar de sist i inlägget. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 235
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    21

  • janne_h

    19

  • kitungmakmak

    17

  • Kenneth4618

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Då tar du som sagt bara bort bilderna ifrån sin position i inlägget. Raderar du inte själva bilden, så hamnar de sist i inlägget. 

Tack för åtgärder och förklaringar!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Jaha så bra då, men menyvalet "ta bort" betyder ju på ren svenska just ta bort och då blev det mitt självklara val. Den lilla soptunnan missade jag, men inte "ta bort".

Precis när ta bort kommer upp så får du just möjlighet att ta bort med att klicka på soptunnan [emoji3]

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Lysande när cheferna formligen slåss om att få hjälpa oss användare - och det på ett gratisforum.  Sorry, Off Topic. 

 

5.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

Precis när ta bort kommer upp så får du just möjlighet att ta bort med att klicka på soptunnan emoji3.png

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

 

Det logiska och rätta sättet borde ju vara att klicka på "ta bort" i menyvalet, inte att havsa iväg med pekaren nån annanstans och klicka på en soptunna.

 

Edit. Åvanstående gäller ju bara när man har högerklickat på bilden, vilket han gjorde.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Det logiska och rätta sättet borde ju vara att klicka på "ta bort" i menyvalet, inte att havsa iväg med pekaren nån annanstans och klicka på en soptunna.

 

Edit. Åvanstående gäller ju bara när man har högerklickat på bilden, vilket han gjorde.

 

Jo, vid närmare eftertanke borde det finnas valmöjligheter för både ta bort från inlägget och radera bilden helt.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Jo, vid närmare eftertanke borde det finnas valmöjligheter för både ta bort från inlägget och radera bilden helt.

 

Vad är det för skillnad?  :unsure:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jive:

Jag brukar inte längta till Sverige, men så kom den här bilden från dottern där hon puttrar fram på Djurgårdskanalen i vårsolen - då ryckte det till i flygstolsbeställartarmen.

 

 

 

 

 

 

 

Åsa Djurgårdskanalen.jpg

 

 

Skoj att se och höra att du från bilder i från släkt där hemma

 

 

 

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Naam kaeng:

Lysande när cheferna formligen slåss om att få hjälpa oss användare - och det på ett gratisforum.  Sorry, Off Topic. 

 

5.jpg

Bara av nyfikenhet. Kan du ge exempel på några "betalforum" ?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hur varmt är det nu i skuggan mitt på dan? Kollar jag på webben så verkar jag inte få sådana fasansfulla siffror som när jag snackar med personer där nere via skype. Och dom har ju inte en termometer heller så jag får bara höra att det är väldigt hett. Sen kan ju luftfuktigheten åxå spela in, men bara temperaturen hade ju varit kul att få några riktiga siffror på. +34-37° är väl gränsen för mig, men för en "inföding" skall det väl inte vara nåt problem kan jag tycka. Dom har ju bott där hela livet.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur varmt är det nu i skuggan mitt på dan? Kollar jag på webben så verkar jag inte få sådana fasansfulla siffror som när jag snackar med personer där nere via skype. Och dom har ju inte en termometer heller så jag får bara höra att det är väldigt hett. Sen kan ju luftfuktigheten åxå spela in, men bara temperaturen hade ju varit kul att få några riktiga siffror på. +34-37° är väl gränsen för mig, men för en "inföding" skall det väl inte vara nåt problem kan jag tycka. Dom har ju bott där hela livet.

36 grader hos mig när det var som varmast idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Vad är det för skillnad?  :unsure:

 

Skillnaden är att bilder man laddat upp till inlägget läggs i slutet av inlägget och de ligger kvar på servern. 

 

Lägger man in dem i inlägget med plustecknet, inbäddad i nån text, för att ångra sig sekunden efter och bilden bara tas bort från sin position, så är bilden fortfarande kvar på servern och visas längst ner i inlägget som bifogad bild bara.

 

Kort och gott så är "Ta bort" bara att ta bort bilden ifrån sin inbäddade position. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Hur varmt är det nu i skuggan mitt på dan? Kollar jag på webben så verkar jag inte få sådana fasansfulla siffror som när jag snackar med personer där nere via skype. Och dom har ju inte en termometer heller så jag får bara höra att det är väldigt hett. Sen kan ju luftfuktigheten åxå spela in, men bara temperaturen hade ju varit kul att få några riktiga siffror på. +34-37° är väl gränsen för mig, men för en "inföding" skall det väl inte vara nåt problem kan jag tycka. Dom har ju bott där hela livet.

Jag blir aldrig van med kylan, även om jag bott i Sverige hela livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
25 minuter sedan, skrev Muimatt:

36 grader hos mig när det var som varmast idag.

 

Där nånstans går gränsen för mig, fy vad varmt det känns...

 

21 minuter sedan, skrev thomas001:

40-43 grader runt lunch varje dag nu i flera veckor.

 

Skulle jag nog dött av tror jag, men då fattar jag bättre när dom säger hett. Går det ens att vara ute när det är så varmt ??? 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

thomas001
12 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

 

Där nånstans går gränsen för mig, fy vad varmt det känns...

 

 

Skulle jag nog dött av tror jag, men då fattar jag bättre när dom säger hett. Går det ens att vara ute när det är så varmt ??? 

Jag klarar mig. Då är det värre for dessa två herrar. Ligger och flämtar framfor en fläkt hela dagen och natten. Duschar dom 1 till 2 ggr om dagen.

Bilden från dagar med normal temp.

beer.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 timme sedan, skrev Mankan:

 Kan du ge exempel på några "betalforum" ?

 

Nej det tror jag inte.

 

Det är väl då vissa klubbar som kräver att man är registrerad, betalande medlem, för att få tillgång till Forumdelen. 

Men visst - knappast på ett (intresse) Forum likt detta.

Kanske vore något för Fodervärden; sälja 5 minuters adminstatus så man kan banna och utvisa till höger och vänster en fredagskväll.....

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

 

Skillnaden är att bilder man laddat upp till inlägget läggs i slutet av inlägget och de ligger kvar på servern. 

 

Lägger man in dem i inlägget med plustecknet, inbäddad i nån text, för att ångra sig sekunden efter och bilden bara tas bort från sin position, så är bilden fortfarande kvar på servern och visas längst ner i inlägget som bifogad bild bara.

 

Kort och gott så är "Ta bort" bara att ta bort bilden ifrån sin inbäddade position. 

 

Ålrajt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

 

Där nånstans går gränsen för mig, fy vad varmt det känns...

 

 

Skulle jag nog dött av tror jag, men då fattar jag bättre när dom säger hett. Går det ens att vara ute när det är så varmt ??? 

 

"Look on the bright side"  Solen går i alla fall ner ganska tidigt.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 minut sedan, skrev Nemo:

 

"Look on the bright side"  Solen går i alla fall ner ganska tidigt.  :)

Jo, här har den bara ett kort uppehåll nu (lite söder om polcirkeln så jag har inte midnattssol).

 

Men detta med att klä sig mot värmen var ju ganska intressant, jag får det inte riktigt att gå ihop. Tar jag på mig mer kläder så antar jag (har inte testat i Thailand) att det blir varmare - men det kanske isolerar åxå. I Sverige så tar jag på mig kläder när det är kallt och tar av det som inte absolut är nödvändigt när det är varmt.

 

Men kanske yetiskorna, snöskoteroverallen och en rejäl toppeluva med matchande lovikavantar skulle fungera mot värme. Ser ju i vissa länder att dom (kvinnorna antar jag det är, lite svårt att se) klär sig i svarta kläder och det borde ju vara den färg som absorberar mest värme, även om den även är den färg som utstrålar mest om jag kommer ihåg fysiklektionerna rätt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Men detta med att klä sig mot värmen var ju ganska intressant, jag får det inte riktigt att gå ihop.

 

Det blir ju som att vara i skuggan hela tiden, måste ju vara svalare tycker jag. Äger inte ens kortbrallor/shorts, långbyxor och långärmat är det som gäller om man måste vara i solen.

Sitter man däremot i skuggan hela tiden, så vet jag inte om det hjälper så mycket. Ska ju naturligtvis vara tunt material på tyget och inte åtsittande.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev Nemo:

 

Det blir ju som att vara i skuggan hela tiden, måste ju vara svalare tycker jag. Äger inte ens kortbrallor/shorts, långbyxor och långärmat är det som gäller om man måste vara i solen.

Sitter man däremot i skuggan hela tiden, så vet jag inte om det hjälper så mycket. Ska ju naturligtvis vara tunt material på tyget och inte åtsittande.

Hmm, måste ju testas om jag råkar bli kvar "för länge" i Thailand nästa tur. Det är ju nu det är riktigt illa, men jag åkte ju hem i feb så då var det bara skönt väder. Var inte lika kul när jag landade i Sverige med ungefär dom kläderna (tunna men heltäckande) dock. Var kvar till april ett år och det var inte så trevligt.

 

Jag kör dock med shorts och t-shirt, känns liksom rätt i den väderleken. Har funkat bra, bränner mig inte heller för vi är nästan aldrig i solen. Var ju värre för 20 nånting år sen när jag reste på charter med en svenska (inte till Thailand, men till tex cypern), då skulle man ligga på stranden hela jäkla dagen och bli brun... idi*tiskt kan jag tycka nu, ligga i solen och pressa bara för att få färg.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minutes ago, kitungmakmak said:

Hmm, måste ju testas om jag råkar bli kvar "för länge" i Thailand nästa tur. Det är ju nu det är riktigt illa, men jag åkte ju hem i feb så då var det bara skönt väder. Var inte lika kul när jag landade i Sverige med ungefär dom kläderna (tunna men heltäckande) dock. Var kvar till april ett år och det var inte så trevligt.

 

Jag kör dock med shorts och t-shirt, känns liksom rätt i den väderleken. Har funkat bra, bränner mig inte heller för vi är nästan aldrig i solen. Var ju värre för 20 nånting år sen när jag reste på charter med en svenska (inte till Thailand, men till tex cypern), då skulle man ligga på stranden hela jäkla dagen och bli brun... idi*tiskt kan jag tycka nu, ligga i solen och pressa bara för att få färg.

Instämmer helt. Är det något jag ångrar så är det allt solande. Bortkastad tid, plågsamt och farligt. Irreversibla hudskador och i värsta fall melanom. När jag ser vita falanger ligger och solar inser jag att thailands kultur lärt mig att undvika sol. Hade jag varit i Brasilien hade saken varit annorlunda.....

 

Det idealiska plagget är tunna vita kläder, heltäckande. Vit absorberar minst värme. Gäller föstås även hus och bilar. Varför bygger man svarta condos i Bangkok??? Ok, det finns färger som tydligen är specialkonstruerade för att avge värme men...Mythbusters hade ett avsnitt om vit vs svart bil i solen. Om jag inte minns fel var den svarta bilen 10 grader varmare invändigt efter typ 1h i sol. Sen hur det är med vit vs silver är lite mer oklart, vissa säger att det är lika, vissa säger att vit absolut är svalast.  Hur som helst, svarta bilar är snygga, men kanske inte så smart i soliga länder.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Skillnaden är att bilder man laddat upp till inlägget läggs i slutet av inlägget och de ligger kvar på servern. 

 

Lägger man in dem i inlägget med plustecknet, inbäddad i nån text, för att ångra sig sekunden efter och bilden bara tas bort från sin position, så är bilden fortfarande kvar på servern och visas längst ner i inlägget som bifogad bild bara.

 

Kort och gott så är "Ta bort" bara att ta bort bilden ifrån sin inbäddade position. 

 

Då har knappen fel namn.

 

Ta bort, är att slopa bilen. 

Då ska den inte visas

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...