Jump to content
IGNORERAD

Josef Fritzl -> Pattaya - > Soiwalker - Hur liten ar varlden?


soiwalker

Recommended Posts

Hello medlemmar,

Jag tillbringade annu en helg i Pattaya och bodde som vanligt hemma hos frugans syster och hennes man, min tyska svager. Efter att ha delat ett par Leo tillsammans berattade han att hans gode van fran Munchen, som sedan 20 ar tillbringat sina 3-4 veckors semester i Pattaya, hade fatt en gratisresa och just nu befann sig pa plats i Pattaya. Eftersom jag traffat denne man ett flertal ganger genom aren fragade jag givetvis min svager hur detta kunde komma sig, min tanke var att han kanske vunnit pa lotteri eller nagot?

Nej, sade min svager, han har blivit nerbjuden till Pattaya av en stor tysk tidning for att under nasta vecka genomfora en intervju. Han har lyckats forhandla sig till gratis resa fran Munchen - Pattaya samt betalt hotell och uppehalle under 2 veckor. Forutsatt att intervjun gar bra sa kan han sedan forvanta sig omkring 500.000 baht i kontant ersattning.

Wow, sade jag. Vad handlar det om? Givetvis tankte jag lite pa mina egna erfarenheter av denna tysk, en kort, oansenlig man, lite butter, inte sarskilt social, hmm, ganska tysk for att summera det hela.. Vad kunde han mojligen ha att bidra med till en stor tysk kvallstidning?

Foljande berattar sedan min svager utan omsvep:

Sedan drygt 20 ar sa har Josef Fritzl regelbundet semestrat i Pattaya och bott pa hotell Nova Lodge. Under ett stort antal av dessa ar sa har aven min svager och hans bekant fran Munchen bott dar under deras semestrar. De har tillbringat en hel del tid tillsammans pa Wongamart Beach, pa restauranger och liknande. Mitt i samtalet rusar min svager in till sitt sovrum och kommer sedan ut med en stor bild fran badstranden dar han star sida vid sida med armen om axlarna pa: just det, Herr Fritzl.

Jag ramlar nastan av stolen...

Det visar sig sedan att bade min svager och dennes bekanta tillbringat timmar hos tyska Kripo hemma i Tyskland for att besvara ingaende fragor om deras samrore med denna Josef Fritzl. Det ena leder till det andra och sa smaningom snokar tysk press upp svagerns bekante i Munchen. Han har smaskig info att bjuda pa och denna intervju i Pattaya anordnas.

Enligt svagern hade Josef Fritzl sedan nastan 20 ar en relation med en thailandsk hotellstaderska pa Nova Lodge. Svagerns bekanta har fortfarande kontakt med denna kvinna som numera ar i 50-ars aldern. Den tyska pressen vill nu givetvis ha en unik intervju med henne, allt tycks arrangerat med tolkar for saval thai, tyska och engelska...

Jag fragar av ren nyfikenhet om inte min svager hort nagot fran pressen? Joda, svarar han, det ringer mest hela tiden fran engelska tidningar men eftersom jag inte kan tala engelska sa lagger jag bara pa luren!

I bilen pa vag hem till Bangkok funderar jag givetvis en hel del pa detta.. Hur mycket vet man om dom man umgas flyktigt med? Vad kan det fa for konsekvenser? Vem vill i efterhand erkanna att man varit kompis med Adolf Hitler, Lasermannnen eller Mattias Flink?

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var då en skaplig historia de...

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokotha Thong

Tänkvärd historia.  :wai:

Jo, världen ÄR liten och kompisar/vänner ÄR viktiga.

Att erkänna att man är/har varit kompis med "tvivelaktig person" har jag inte det minsta problem med.

Var och en är ansvarig över sina handlingar.  :whistle:

Som tur är tar mina kompisar inte ansvar över mina handlingar - de skulle nog inte må väl då och att de mår dåligt är inte min önskan.

Hoppas att hotellstaderskan pa Nova Lodge mår väl trots bekantskapen med Josef Fritzl.

Danne

Pattaya - "Lite finare", "Lite bättre".

It`s nice to be important but it`s more important to be nice

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Enis, den ar dessutom sann.

Danne, hotellstaderskan verkar mest uppskramd over all denna uppstandelse och oroar sig for om hon far behalla jobbet om cheferna far veta. Hotellet ar nog mest bekymrat over om hotellnamnet kablas ut over hela varlden och blir fornknippat med denna solkiga affar.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

I bilen pa vag hem till Bangkok funderar jag givetvis en hel del pa detta.. Hur mycket vet man om dom man umgas flyktigt med? Vad kan det fa for konsekvenser? Vem vill i efterhand erkanna att man varit kompis med Adolf Hitler, Lasermannnen eller Mattias Flink?

Jag är bekant med en av Thaksins närmaste kumpaner som tillråga på allt är släkting med min fru, inte på nära håll som tur är. Räknas det?

Ganska intressanta funderingar för övrigt. Det borde rimligtvis finnas en del individer som är medlemmar på det här forumet och som sysslat med aktiviteter som inte tål dagsljus. Kan i princip vara precis vem som helst och den man minsta anar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra om Josef valde att bo i källaren på ovannämnda hotell. Givetvis källarfranska till frukost.

Världen är allt bra liten ibland!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...