Jump to content
IGNORERAD

Så skor sig bankerna på svenskars utlandsbetalning


Tallviking

Recommended Posts

Oregistrerad
8 timmar sedan, skrev Burken:

Hur många bitcoin kostar en Leo på 7 eleven?

För över Bitcoin till något kort så räknar det automatiskt.

Du kan skicka och ta emot Bitcoin i alla 7 eleven i Thailand. Även Krueng thai bank.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    7

  • John Khonken

    6

  • leadbelly

    6

  • Nemo

    5

Mest aktiva i denna tråd

John Khonken
On ‎2016‎-‎05‎-‎05 at 07:16, skrev Tallviking:

 

Gör du det ?

Nu har jag inte skickat pengar. Men flyttat från nordea har jag gjort. Sakt upp allt med telia. Bytt försäkringsbolag ett antal ganger. Gör så gott jag kan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
2 minuter sedan, skrev John Khonken:

Nu har jag inte skickat pengar. Men flyttat från nordea har jag gjort. Sakt upp allt med telia. Bytt försäkringsbolag ett antal ganger. Gör så gott jag kan

 

Och den bank du har nu uppger alla detaljer vid utlandsbetalningar ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
On ‎2016‎-‎05‎-‎05 at 10:16, skrev leadbelly:

Jodå alla banker tjänar ju pengar annars går dom ju i konkurs.

Men vad tjänar du på att betala med kontanter?

Med vänlig hälsning Leadbelly

Det man tjänar är att inte banken kan låna ut dina pengar 100ggr. Du får noll % ränta och banken tar ett par procent x100. Så gynna parasiter ska man försöka undvika

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
3 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Och den bank du har nu uppger alla detaljer vid utlandsbetalningar ?

 Läs ovan. Jag har inte skickat några pengar . När det blir dags för det ska jag självklart kontrollera

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
10 minuter sedan, skrev John Khonken:

 Läs ovan. Jag har inte skickat några pengar . När det blir dags för det ska jag självklart kontrollera

 

Och om dom inte ger dig detaljerna (det gör dom inte) kommer du byta bank enligt dina egna krav ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

leadbelly
23 minuter sedan, skrev John Khonken:

Det man tjänar är att inte banken kan låna ut dina pengar 100ggr. Du får noll % ränta och banken tar ett par procent x100. Så gynna parasiter ska man försöka undvika

Mja där tänkte du nog lite fel. Kortet ger ju kredit så jag betalar ju i efterskott. Så jag behöver bara se till att pengar finns på debet dagen.

Du måste skilja på åsikter och fakta.Men du har rätt med räntan den är 0 därför har jag inga pengar på kontot förrän dagen innan jag skall betala.

Med vänlig hälsning Leadbelly  

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Mr atm:

 

Du kan skicka och ta emot Bitcoin i alla 7 eleven i Thailand. Även Krueng thai bank.

    

 

Hade jag ingen aning om, tack för infon.  Det skulle således funka som i länken här?  https://coins.co.th/how-to-buy

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
6 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Hade jag ingen aning om, tack för infon.  Det skulle således funka som i länken här?  https://coins.co.th/how-to-buy

Ingen aning har inte provat, bara läst.

googla vet ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
12 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Och om dom inte ger dig detaljerna (det gör dom inte) kommer du byta bank enligt dina egna krav ?

Troligtvis. Gillar inte folk/banker som är ohederliga. Men redovisar dom allt och jag köper det NEJ

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
12 timmar sedan, skrev leadbelly:

Mja där tänkte du nog lite fel. Kortet ger ju kredit så jag betalar ju i efterskott. Så jag behöver bara se till att pengar finns på debet dagen.

Du måste skilja på åsikter och fakta.Men du har rätt med räntan den är 0 därför har jag inga pengar på kontot förrän dagen innan jag skall betala.

Med vänlig hälsning Leadbelly  

Du berättade inte att du satte in pengarna. Exakt så mycket dagen innan. En fråga går du till banken dagen innan med cash  och sätter in så mycket som du ska betala. I så fall gör du helt rätt.

Det jag beskrev var fakta om du låter dina pengar sitta på kontot

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
5 minuter sedan, skrev John Khonken:

Troligtvis. Gillar inte folk/banker som är ohederliga. Men redovisar dom allt och jag köper det NEJ

Finns inte en bank som är hederlig. Bara att dom tar fram pengar på datorn är redan olagligt enligt grundlagen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

leadbelly
9 minuter sedan, skrev John Khonken:

Du berättade inte att du satte in pengarna. Exakt så mycket dagen innan. En fråga går du till banken dagen innan med cash  och sätter in så mycket som du ska betala. I så fall gör du helt rätt.

Det jag beskrev var fakta om du låter dina pengar sitta på kontot

Nej jag flyttar dit pengarna från ett annat konto där jag får lite ränta.

Med vänlig hälsning Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Xendpay vill ha 160kr när jag betalar med kort och några andra möjligheter såg jag inte.

 

Inte 9kr / 1000 som det angavs här ??

 

http://www.moneyfromsweden.se/sv/prices/Thailand

 

handhavande fel ?

 

försökte skicka 10000 på prov

 

men det fallerade för kortet var ju inte öppnat för internet+europa

innan jag fattade det så hade jag bränt mina 3 försök på att betala.

 

ordnat nu men får se hur lång tid xendpay behöver på sig för att sluta sura.

 

skicka pengar från skandiabanken var ju döden i grytan.

gick en massa-pengar på värdelös växelkurs.

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Fortsättingen från presentationen. Som du hittar här:

http://www.maipenrai.se/forum/topic/36738-vilka-är-vi-ålder-bostadsort-osv/?page=2

...har kollat mina överföringar sen nyåret och märkte att vad fan det försvinner så mycket på vägen.

Började googla och hamnade här. Kunde läsa, men kunde inte skriva. Hittade jävligt bra info om Bangkok Bank som Nordea har som sitt samarbetspartner.

Har nu öppnat ett nytt konto på BKB och slipper mellanhanden som heter Kasikorn.

Satan! har betalat Kasikorn under 10 års helt i onödan för visste inget om att BKB är mottagaren i förstahand. SLUT NU tack vare MPR.

Mina tankar är följande, när överföringar blev avgiftsfria inom EU då lägger rånarbanker dubbla avgifter på oss i stället, att kunna behålla vinster som föll bort.

Vet ej hur regelverket ser ut för utlandsbetalningar utanför EU, det kanske inte ens finns nån?

Ser ut att Nordea använder av sig ALLTID lägre växelkurs än den officiella.

Bra länk för kursen, går tillbaka till -08.

http://valutakurser.net

Har nu tänkt om vi kunde göra nåt gemensamt för att kunna säkerhetsställa att valutakursen är alltid den rätta och slippa onödiga kostnader.

Alla ni vet att om man skickar nåt till Svenska myndigheter då måste ärendet diarieföras och om anmälningar är tillräckligt många då måste utredning startas.

Vad jag är ute efter är:

"Tipsa FI – bidra till en bättre finansmarknad
Information som vi får från allmänheten är ofta till stor hjälp i vårt arbete. Speciellt om den pekar på systematiska fel, fel som kan drabba fler kunder.

Enstaka fel och misstag kan vara allvarliga för den som drabbas. Men här bör det gå att hitta en lösning genom företagets klagomålshantering, i Allmänna reklamationsnämnden eller, i undantagsfall, genom avgöranden i allmän domstol. 

FI:s uppdrag är i korthet att övervaka att de bol...."

http://fi.se/Folder-SE/Konsument/Informera-FI-om-fel/

Tänk om detta ledde till nånstans och det visade sig att fel har begåtts och tex. Nordea blev återbetalningsskyldig.

Drömmer jag?

Tack MPR! Ser fram emot givande träffar nånstans i Pattis!

Harrys, så klart!

Jiipee.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...