Jump to content
IGNORERAD

Ny vattenpark öppnar i Pattaya i maj


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Äventyrslystna badare kan glädjas åt att den nya vattenparken RamaYana Water Park öppnar i Pattaya den 5:e maj.
RamaYana ligger nära avbildningen av Buddha i Khao Chi Chan, runt 25 minuter från centrala Pattaya. Inrättningen ska bjuda på sjöar, öar och gröna kullar såväl som 21 vattenrutschkanor, zoner dedikerade för barn, en rekordstor vågpool, en långsamt gående flod med vågor, grottor, jacuzzi och avslappningspooler.
RamaYana sägs vara byggd enligt de högsta internationella standarderna och man hävdar att det är den största vattenparken i Thailand. Trots att det endast är två dagar kvar till öppnandet uppger man dock på sin webbplats att de slutgiltiga inträdespriserna ännu inte är fastställda.

 

13133364_10206206786757596_5215196829964715163_n.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    9

  • leifen

    6

  • janne_h

    5

  • andrejsdenruskige

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Soengsang

pris.JPG

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Oj, det var inte gratis direkt... Nästan 2000 för mig och vännen, sen skall man väl käka nåt och kanske dricka nåt åxå. Klädskåp osv... Tja transport tillkommer. Kan bli en dyr dag i paradiset.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Får verkligen hoppas att detta är farangpriser och att Thai kommer in betydligt billigare...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Benriach:

Får verkligen hoppas att detta är farangpriser och att Thai kommer in betydligt billigare...

 

Ja, allt annat vore skandal...

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Oj, det var inte gratis direkt...

 

Nä, billigare att stanna på rummet....

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev Sangwal:

 

Nä, billigare att stanna på rummet....

 

Rock on!

Kärringen kan duscha istället så spar vi 2000B.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Vi kanske skulle börja med vadslagning om hur länge det kommer att vara öppet innan konkurs med de priserna

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Vi kanske skulle börja med vadslagning om hur länge det kommer att vara öppet

Öppet dagligen 10.00 - 18.00.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag var ju där för ett par veckor sedan och arbetade. Det är stort och imponerande. Och jag tror nog att dom får täckning för detta. Tydligen ryssar som ligger bakom byggandet av detta.

Men det är stora vattenrutschkanor.

 

Priserna acklimatiserar sig nog vartefter. Men det är ganska påkostat. Så jag förstår att dom vill ha igen sin investering.

Det enda som kan ligga dom till last är att det är lite off (bakom Budda på berget) men annars så tror jag på detta efter att ha sett anläggningen i verkligheten.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Vi kanske skulle börja med vadslagning om hur länge det kommer att vara öppet innan konkurs med de priserna

Dom har hållit på att bygga detta i 2 år. Så jag tror nog att det finns ganska starkt kapital bakom detta bygge.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev janne_h:

Dom har hållit på att bygga detta i 2 år. Så jag tror nog att det finns ganska starkt kapital bakom detta bygge.

Även riskkapitalister har en gräns för de vill ha avkastning på sina pengar och uteblir gästerna så går det fort

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Dom har hållit på att bygga detta i 2 år. Så jag tror nog att det finns ganska starkt kapital bakom detta bygge.

Kan det inte vara tvärt om, alltså att det var brist på kapital som gjorde att bygget tog så lång tid ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Även riskkapitalister har en gräns för de vill ha avkastning på sina pengar och uteblir gästerna så går det fort

Den som lever får se. Jag har i alla fall sett stället i verkligheten och tror att det kan bli en hit.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Fritz:

Kan det inte vara tvärt om, alltså att det var brist på kapital som gjorde att bygget tog så lång tid ?

 

Fritz..

Inte vet jag. Men jag träffade högsta chefen för byggfirman(Bangkok firma) som berättade att dom fått tagit över efter en lokal firma som var rena katastrofen. Man har tydligen byggt detta i 2 etapper och planerar redan nu ytterligare utbyggnad.

Det var han som berättade att det var ryssar som finansierade detta.

Å andra sidan gnäller man för 990 baht för en heldag på detta ställe (230 SEK), så är det nog bättre att sitta runt ett stenbord vid 7/11 och filofisera.

Som jämförelse kosta Siam Park i Bangkok ( som dessutom är antik jämfört med denna) 30 USD i inträde (1050 Baht) per vuxen i inträde.

Så prismässigt ligger dom i paritet med andra parker. http://www.siamparkcity.com/en/ticket_price_day.php

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
5 minuter sedan, skrev janne_h:

Inte vet jag. Men jag träffade högsta chefen för byggfirman(Bangkok firma) som berättade att dom fått tagit över efter en lokal firma som var rena katastrofen. Man har tydligen byggt detta i 2 etapper och planerar redan nu ytterligare utbyggnad.

Det var han som berättade att det var ryssar som finansierade detta.

Å andra sidan gnäller man för 990 baht för en heldag på detta ställe (230 SEK), så är det nog bättre att sitta runt ett stenbord vid 7/11 och filofisera.

Som jämförelse kosta Siam Park i Bangkok ( som dessutom är antik jämfört med denna) 30 USD i inträde (1050 Baht) per vuxen i inträde.

Så prismässigt ligger dom i paritet med andra parker. http://www.siamparkcity.com/en/ticket_price_day.php

 

 

Jag gnäller inte för jag har råd men tänker på en thaifamilj med två barn och då betala 3290 battingar ord pris känns lite i överkant

Stället är kanske inte ämnat för thaifolk så det kan bli rätt dött när det är lågsäsong eftersom det ligger på "landet" och inte i en mångmiljonstad

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Trevligt för vissa, men skall jag och vännen+hennes dotter och pojkvän dit så går det lös på runt 4000B i inträde+käk+transport, kanske 5000B totalt - vilket är en månadshyra för mig i Thailand (under det i Isaan). Kan nog kännas lite konstigt för mig i alla fall - jag betalar inte en månadshyra för att bada nån timme i Sverige även om vi är 4 personer.

 

Sen får det vara hur jäkla fint det vill. Priset är lite off tycker jag.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Priset är ungefär samma som för den nya vattenparken i Hua Hin. Där verkar beläggningen varit bra i vinter. 

De flesta kunder är faktiskt thailändare samt kineser, de grupper som visst inte ska ha råd eller spenderar alldeles för lite på sin semester.

 

Den ligger också lite offside men har gratis bussar från city.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
34 minuter sedan, skrev leifen:

Priset är ungefär samma som för den nya vattenparken i Hua Hin. Där verkar beläggningen varit bra i vinter. 

De flesta kunder är faktiskt thailändare samt kineser, de grupper som visst inte ska ha råd eller spenderar alldeles för lite på sin semester.

 

Den ligger också lite offside men har gratis bussar från city.

Nu finns det tre vattenparker till i området som till och med ligger närmare Pattaya

 

Men funkar det inte så gör de nog på thaivis och höjer priserna ;)

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gnäller inte för jag har råd men tänker på en thaifamilj med två barn och då betala 3290 battingar ord pris känns lite i överkant

Stället är kanske inte ämnat för thaifolk så det kan bli rätt dött när det är lågsäsong eftersom det ligger på "landet" och inte i en mångmiljonstad

Jag tror inte att en thailändsk familj med begränsad ekonomi går till vattenparker överhuvudtaget, och dom har en helt annan målgrupp.

Precis som leifen skriver, finns det en liknande park i Hua Hin som inte verkar lida av kund brist.

Oavkortat det så får väl framtiden visa. Och den enda relation till parken i fråga jag har är att jag jobbat 2 dagar där. Så jag bryr mig inte om det går bra eller dåligt. Dock vart jag ganska imponerad av det jag såg. Och prisnivån är samma som för liknande attraktioner i Thailand.

På nya lumpini tog dom 3000 baht i inträde för att se lite boxning en fredagskväll . Där kan man prata om dyra priser. Och mitt arbetstillstånd för att få thai pris, bad dom väl mig att stoppa upp någonstans. Detta drivs av Thailands armé.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev janne_h:

Jag tror inte att en thailändsk familj med begränsad ekonomi går till vattenparker överhuvudtaget, och dom har en helt annan målgrupp.

Precis som leifen skriver, finns det en liknande park i Hua Hin som inte verkar lida av kund brist.

Oavkortat det så får väl framtiden visa. Och den enda relation till parken i fråga jag har är att jag jobbat 2 dagar där. Så jag bryr mig inte om det går bra eller dåligt. Dock vart jag ganska imponerad av det jag såg. Och prisnivån är samma som för liknande attraktioner i Thailand.

På nya lumpini tog dom 3000 baht i inträde för att se lite boxning en fredagskväll . Där kan man prata om dyra priser. Och mitt arbetstillstånd för att få thai pris, bad dom väl mig att stoppa upp någonstans. Detta drivs av Thailands armé.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Finns flera vattenparker i Hua Hin, för mig verkar det som det är thai som är det stora målgruppen och då från Bangkok vid helger. Nästan alla hotell blir då uppbokade och priser stiger.

Nu finns sen 1 mars -14 (om jag minns rätt) bara thaipris och icke thai (utlänningar). Arbetstillstånd, thai-körkort mm. gäller inte sen dess.

Beslutet togs av den folkvalda regeringen och verkställdes sedan av juntan. Gäller alla statliga inrättningar och nationalparker.

 

Finns gott om välbeställda thailändare som inte snålar som många HP.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kitungmakmak:

Trevligt för vissa, men skall jag och vännen+hennes dotter och pojkvän dit så går det lös på runt 4000B i inträde+käk+transport, kanske 5000B totalt - vilket är en månadshyra för mig i Thailand (under det i Isaan). Kan nog kännas lite konstigt för mig i alla fall - jag betalar inte en månadshyra för att bada nån timme i Sverige även om vi är 4 personer.

 

Sen får det vara hur jäkla fint det vill. Priset är lite off tycker jag.

Det är väl ungefär vad en golfrunda kostar för mig själv. I alla fall om jag spelar en lite dyrare bana typ Siam country club Pattay. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
15 minuter sedan, skrev Mankan:

Det är väl ungefär vad en golfrunda kostar för mig själv. I alla fall om jag spelar en lite dyrare bana typ Siam country club Pattay. 

Ouch, tur jag inte spelar golf då... Finns tydligen två typer av personer/kategorier på MPR, dom som har pengar i oändliga mängder och så jag... ;)

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
25 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Ouch, tur jag inte spelar golf då... Finns tydligen två typer av personer/kategorier på MPR, dom som har pengar i oändliga mängder och så jag... ;)

Och så de som grinar om de gör av med mer än 120B på en dag...............

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Och å de som grinar om de gör av med mer än 120B på en dag...............

Har man inga pengar så har man inte det - så enkelt är det. Får jag välja mellan att sova på stranden istället för i lägenheten en månad eller att bada/golfa en dag så väljer jag att inte sova på stranden.

Men, det är ju bara min personliga åsikt. Andra kanske prioriterar annorlunda.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...