Jump to content
IGNORERAD

Sälj av allt och dra till Thailand!


mikeus48

Recommended Posts

Har för mig att samme man sa:man blir inte rik på de stora inkomsterna utan på de små utgifterna !!Mvh Måne

Helt rätt, har man uppfunnid datamusen så lever man inte fattig.själv har man tafsat på fel mus för många ggr för att ha några klöver kvar. :crazy: eller nåt. :dance1:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 487
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    55

  • Sek Losos uncle

    47

  • Avregistrerad clion

    31

  • Jive

    26

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Helt rätt, har man uppfunnid datamusen så lever man inte fattig.själv har man tafsat på fel mus för många ggr för att ha några klöver kvar. :crazy: eller nåt. :dance1:

Kan bara hålla med.Att agera musfälla är en dyr hobby.Och pengarna försvinner lika snabbt som damerna :crazy: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Helt rätt, har man uppfunnid datamusen så lever man inte fattig.själv har man tafsat på fel mus för många ggr för att ha några klöver kvar. :crazy: eller nåt. :dance1:

Tänkte du på Håkan Lans så var han inte först med mus.

Men han har utveklat en hel det grejer.

Pengar har han inte fått, dom har storbolagen roffat åt sig

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Han som var först med mus var en som hette Adam enl.bibeln

Ofan, jag som trodde att det vae Eva som hade fättan :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jo,men Adam pella pån,men hon kanske hade upptäckt den redan :crazy:

Det är ju att begå otukt. Dom var ju inte gifta!

Oäktingar blev resultatet av det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju att begå otukt. Dom var ju inte gifta!

Oäktingar blev resultatet av det hela.

Enligt vad jag kan minnas fick dom 2 söner.hur sedan historien utvecklats sig kan jag inte med mina begränsade biologiska kunnskaper förstå, men det finns så mycket annat att undra över så det är lika bra att låta bli.

För övrigt har det blivit en jäkla OT tråd.som vanligt.sorry... :kort:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt vad jag kan minnas fick dom 2 söner.hur sedan historien utvecklats sig kan jag inte med mina begränsade biologiska kunnskaper förstå, men det finns så mycket annat att undra över så det är lika bra att låta bli.

För övrigt har det blivit en jäkla OT tråd.som vanligt.sorry... :kort:

Tre söner var det väl ändå (Kain, Seth & Abel), kvinnfolks skrevs inte in i Biblen (oftast) så förklarar att döttrarna inte nämns!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tre söner var det väl ändå (Kain, Seth & Abel), kvinnfolks skrevs inte in i Biblen (oftast) så förklarar att döttrarna inte nämns!

OK. då. Men lik förbannat inavel.. :diablo:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

jooo dina erfarenheter torde ha framgått. Åtminstonde för alla läskunniga :-)

En sak jag undrar över är dock om du har sett det som en utmaning att undgå att tjäna pengar på alla dina lyckade projekt?

Lycka till iaf/SatanG

Tackar.

Iofs har jag talat om det förrut, men det har blivit många poster, en del i andra trådar också, så jag förstår om en del missats även av läskunniga :)

(((Här kommer en kort sammanfattning: Oftast har jag jobbat halvtid ideellt I 115-persföretaget betalade jag de anställda 10-30% mer än vad konkurrenterna gjorde, och då blev det mindre över till mig :) Periodvis jobbar jag hårt, däremellan har jag mest hållit på med roliga/intressanta saker. Så fastän (tim-)förtjänsten var bra ofta, så blir medelårsinkomsten inget speciellt.)))

Jobbet med att sätta igång ett företag i Ryssland var f ö halvideellt (=Jag fick så att jag överlevde). Bakom fanns en hjälporganisation, som gör hjälp till självhjälpprojekt. En i hjälporganisationen startade ett företag, för att projektet lättare skulle kunna göra avtal med företag/personer, som inte begriper idealitet.

----

>Flera andra

begriper fortfarande inte att utgiftsbudgetar inte behöver ha ett dugg med inkomster att göra !!! (Utom att det är svårt att ha mycket större utgifter än inkomster, vilket t ex TV-programmet "Skuldfällan" visar :)

Men jag talar om motsatsen till att göra av med mer än vad man tjänar. Hur kan det vara så svårt att begripa, fastän jag förklarat det förrut, att man kan ha lägre utgiftsbudget än inkomstbudget???

(Det som blir över kan man t ex köpa aktier för eller stoppa i madrassen :)

(((Som sagt :

Då jag tjänade som mest gjorde jag ändå av med bara ungefär svenskt "existensminimum", fastän jag hade "allt", även om en del inte var någon dyr varriant :)

Thailandbudget: Ut:12 000 baht + "farangkostnader". In: Minst 50 000 baht per månad.)))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill klargöra en sak för SLU, jag skrev nått tidigare som skulle kunna tolkas som att jag trodde SLU var ett troll, så är inte fallet.

Det jag menade var att utifall SLU var ett troll, med sagt så vill jag även be SLU om ursäkt för mitt sätt att utrycka mig oklart till hans nackdel.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

att flytta före pension blir nog inte möjligt för mig om inte ngt spektakulärt dyker upp. Så man får tänka framåt...

www.minpension.se finns lite verktyg att laborera med för den som vill gå i pension lite tidigare.

Går jag vid 65 (hemska tanke) så får jag 78000 SEK brutto.

Går jag vid 55 får jag 12000 brutto (hemska tanke), fram till 62 och därefter 30.000 brutto.

Går jag vid 57 får jag 21000 brutto , fram till 62 och därefter 24.000 brutto.

verkar som 57 blir bäst (för mig) , men sen är det alla ...om och...om om ... osv

men där kan man labba lite ,,,

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...