Jump to content
IGNORERAD

Volvo är bäst


dandic

Recommended Posts

Wangthong
26 minuter sedan, skrev audirs2:

Riktigt dåliga e dom! :rotfl::rotfl:

En sån skulle jag inte vilja ha för att köra på de svenska vägarna på.

Säkert en bra bil att tävla med. Audio 80 med V6 är likt förbannat en riktig skitbil. Riktigt dåligt av konstruktörerna att inte inse att en så tung motor i den bilen med den framvagnen var en idi*tisk ide. Om de åtminstonne hade haft vet att förstärka framvagnen innan de satte in den tunga motorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 148
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    24

  • dandic

    18

  • audirs2

    8

  • kitungmakmak

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

Hej å hå vad det går

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Wangthong:

En sån skulle jag inte vilja ha för att köra på de svenska vägarna på.

Säkert en bra bil att tävla med. Audio 80 med V6 är likt förbannat en riktig skitbil. Riktigt dåligt av konstruktörerna att inte inse att en så tung motor i den bilen med den framvagnen var en idi*tisk ide. Om de åtminstonne hade haft vet att förstärka framvagnen innan de satte in den tunga motorn.

Med volvo 360 eller 340 eller vad de hette så var det tvärtom.

Tung bil.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Hej å hå vad det går

 

Liknar denna väldigt tycker jag!:big_smile:ladda ned.jpgracer från Moskow! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Blir med Volvo i nästa vecka, min första av det märket, har ju bara kört i sådär 35 år...

Det blir en V70 med Rak 5a, Diesel förstås, det enda vettiga, bensinare är ju bara korkat.

Vågar man chips trimma en V70 diesel från 2008 som gått 170000Km, eller skall jag nöja mej med 163 pigga kusar?

 

En allmän bilfråga: Varför är i princip alla Hybridbilar bensinare?

 

 

MV Tommy

Bensin och automatare. Allt annat är korkat.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
7 minuter sedan, skrev wUThai:

Bensin och automatare. Allt annat är korkat.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Helt enig! när och om jag flytter tillbaks till Sverige så blir det garanterat en bensin/automat, Audi A5 ligger bra till.

Men det börjar luta åt Dubai som nästa anhalt :-)

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

Blir med Volvo i nästa vecka, min första av det märket, har ju bara kört i sådär 35 år...

Det blir en V70 med Rak 5a, Diesel förstås, det enda vettiga, bensinare är ju bara korkat.

Vågar man chips trimma en V70 diesel från 2008 som gått 170000Km, eller skall jag nöja mej med 163 pigga kusar?

 

En allmän bilfråga: Varför är i princip alla Hybridbilar bensinare?

 

 

MV Tommy

 

Med chipstrimning så kommer den eviga frågan, OLW eller Estrella ?

Kanske uppstickarna Bjärechips kan vara något, tvivlar dock på att någon av dom höjer effekten, möjligtvis vikten på föraren;)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hamnoi:

 

Med chipstrimning så kommer den eviga frågan, OLW eller Estrella ?

Kanske uppstickarna Bjärechips kan vara något, tvivlar dock på att någon av dom höjer effekten, möjligtvis vikten på föraren;)

Nu var väl frågan om han vågade chipStrimma... ?

Klart som fan att han ska våga, se bara till att ge fan i dippen... ?

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Nu var väl frågan om han vågade chipStrimma... [emoji3]

Klart som fan att han ska våga, se bara till att ge fan i dippen... [emoji3]

 

Rock on!

Vågar han köpa en diesel / Volvo kombination, så gör det nog inget om han blir lite fet.

Skäms han inte över bilen, så kommer han nog inte att skämmas över sin nyodlade chipsröv.

Men med det i tanke så tycker jag att han borde chiptrimma den klena brännoljekaminen han har tänkt köpa.

Att släpa på chipsröv kräver en del effekt av bilen.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Vågar han köpa en diesel / Volvo kombination, så gör det nog inget om han blir lite fet.

Skäms han inte över bilen, så kommer han nog inte att skämmas över sin nyodlade chipsröv.

Men med det i tanke så tycker jag att han borde chiptrimma den klena brännoljekaminen han har tänkt köpa.

Att släpa på chipsröv kräver en del effekt av bilen.

Kanske bättre att han tar bussen...

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kanske bättre att han tar bussen...

 

Rock on!

Det är väl lite egoistiskt. Då måste dom in med en extrabuss för att dom andra ska få plats.

Men helt klart har du en poäng.

Jag har ingen lust att se någon dieselvolvo på vägarna.

Edit: passar på att slänga in en gammal slogan. "Håll Sverige rent"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Ha ha ha ha, ja man har ju avverkat några Volvo under sin livstid......

 

Den första var en 240 DL av 1982 års modell........

Skulle vilja kalla den för den första SUV:en för det var så jag använde den......

Fick den av pappa och den användes flitigt på traktorstigar m.m. under min tid som scoutledare då vi rekade lägerplatser i skogen.....

När alla andra parkerade sina bilar vid vägens slut fortsatte vi i min 240 över stock och sten......:giggle:

Visst knäckte man krängningshämmare ett par gånger men det gick ju att svetsa.....

 

Andra Volvon var en 740 GL 1987 års modell med elektronisk överväxel......

Underbart bekväm bil för mina 190 cm och sätena var mycket komfortabla.....

Tyvärr hade jag lite otur med överväxeln vilket renderade i en inte allt för billig reparation.....

Motorn på 117 hk var väl inte den roligaste i en bil tung som en pansarvagn men den startade alltid utan problem......:thumbsup:

 

Tredje Volvon blev en 850 GLT 1993 års modell......

Lite mindre interiört men vilken underbar motor den hade.....

170 hk i den tvärställda femman som fräste underbart och jag gillade verkligen den manuella 5-växlade växellådan som var väldigt distinkt mellan växellägena......

Kommer ihåg att jag monterade in en makalös stereo alldeles själv också.....

Bl.a. 8-tums basar i nedre dörrpanelerna där förvaringsfacken var......

Backes billjud på Ekerö specialbyggde dessa ersättningpaneler åt mig.......

850 var också bra på det sättet att det fanns ett utrymme bakom mittkonsolen som var avsett för slutsteg.....

Summa summarum, en underbar bil.........

 

Fjärde Volvon var den bästa Volvon jag har ägt........

S90 1998 års modell (tidigare 960).......

Fick den relativt billigt trots låga mil och den var maxutrustad med allt för den tiden......

Full skinnklädsel, farthållare, automatisk klimatkontroll m.m, m.m.......

Bygga ljudsystem behövdes egentligen inte då den var utrustad med för den tiden det "fetaste" audiopaketet Volvo hade att erbjuda.......

Slängde visserligen in en 12-tums subwoofer med DLS-slutsteg.......

En härlig glidare med sin multi-linkbakaxel men var som en ulv i fårakläder med sin 3-liters raka sexa på 204 kh och en magisk automatlåda, där det fanns både sport, samt ekonomiläge och även ett läge för vinterkörning......

Trots bakhjulsdriften gick den bra när det var snö tack vare att den var utrustad med automatisk diffspärr........

Enda förändringarna jag gjorde på den bilen var att jag slängde på 18-tumsfälgar samt att jag strippade baklucka och bakstammen från emblem, vilket jag gjort på alla mina Volvos fr.o.m. min 740......

Tycker det är snyggare så..........

 

2005 021.JPG

 

 

Var min S90 den roligaste bilen??

På ett sätt JA men på andra sätt NEJ.......

Mina galnaste och roligast Volvominnen har jag nog från min 240 DL men det kanske är kopplat till den ungdomliga galenheten.......:giggle:

 

 

Tyvärr, så växte man upp och tog det mogna beslutet (vuxenpoäng?) att det inte var ekonomiskt försvarbart att äga en bil när man kör 1 + 1 mil till och från jobbet och som kanske drog 1,5 l/mil i stadskörning, 3000 i skatt och 10000 i försäkring (på den tiden)...........

 

 

Idag kör man en Mitsubishi Colt 2007 med 97 ystra hästkrafter.........:giggle:

Ekonomisk?        JA

Driftsäker?         JA

Kul?                  I HELVETE HELLER...........:rotfl:

 

 

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Påminner om en av mina Volvo 960:or

 

Den röda är en 960 3.0 och den silvriga en 960 2.5

 

 

DCP_1030.JPG

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft en Volvo en gång 142 68a det räckte för min del..

Efter det har det bara varit Audis o ett gäng VWs..

 

    FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev wUThai:

Bensin och automatare. Allt annat är korkat.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Diesel och automatlåda, en överlägsen kombination.

Bensinare drar i genomsnitt 25-30% mer bränsle, nåt som bara är bra för skatteverkets inkomster.

Men tack till er alla (för extra skattebetalning) som tycks tro att bensin på nåt magiskt sätt är bättre än diesel, enda fördelen är väl eventuellt lättare kallstarter på vintern, om man är för korkad för att använda motorvärmare?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev FF:

Har haft en Volvo en gång 142 68a det räckte för min del..

Efter det har det bara varit Audis o ett gäng VWs..

 

    FF

Har varit sugen på en golf i många år men det har inte blivit av.

En TSI så det blir lite roligare.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa Volvön dom har gjort egentligen måste nog vara Duetten, den lastade som en åsna! Synd att dom inte gör en retro sådan! :great:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Första bilen jag hade var en 164:a

Sedan har det varit en del 142:or och en 145 express.

Jag gjorde något korkat och skaffade mig en V70. Färgen var väl fin då det var en Ocean Race, men satan så tråkig den var.

Om jag inte hade haft den och min satans A4 2.5Tdi så har jag bara haft lite halvspeciella bilar, med undantag från enstaka 142:or.

Senaste XC90 och eventuellt S90 kan väl kanske vara något om man går på T8:an

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Diesel och automatlåda, en överlägsen kombination.

Bensinare drar i genomsnitt 25-30% mer bränsle, nåt som bara är bra för skatteverkets inkomster.

Men tack till er alla (för extra skattebetalning) som tycks tro att bensin på nåt magiskt sätt är bättre än diesel, enda fördelen är väl eventuellt lättare kallstarter på vintern, om man är för korkad för att använda motorvärmare?

 

MVH Tommy

Varför har inte Koenigsegg diesel om det nu är så bra?

Tråkigare motorkaraktär får man leta efter.

En diesel har jag haft och det ångrar jag än idag.

Automatlåda kan du dock få poäng för.

Här uppe i norr så verkar folk ha en bonnig förkärlek till att sitta och vispa. Dom tycker att det är manligt.

Sicket skräp med manuell.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första var Dodge Dart 65 hardtop, sedan Dodge dart 67 fyrdörrar, sedan Impala 70 2 dörr, sedan Dodge Challenger 440" magnum! Sedan flytt över pölen 1980 och det blev en Dart 68, sedan en Cuda med 318# :rotfl::rotfl: åkte ut fortare än julen, i med en 440" som trimmades av Birka Racing till 550hp! Sedan vart det slut på jänk!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Tommy:

Diesel och automatlåda, en överlägsen kombination.

Bensinare drar i genomsnitt 25-30% mer bränsle, nåt som bara är bra för skatteverkets inkomster.

Men tack till er alla (för extra skattebetalning) som tycks tro att bensin på nåt magiskt sätt är bättre än diesel, enda fördelen är väl eventuellt lättare kallstarter på vintern, om man är för korkad för att använda motorvärmare?

 

MVH Tommy

Har lagt in en beställning på en VW Tiguan 2017 med bensinmotor och DSG, var inte speciellt sugen på att slänga upp ca 30 000 extra för att få en diesel, som dessutom kostar betydligt mer i

servicekostnader (partikelfilter).  

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev audirs2:

Min första var Dodge Dart 65 hardtop, sedan Dodge dart 67 fyrdörrar, sedan Impala 70 2 dörr, sedan Dodge Challenger 440" magnum! Sedan flytt över pölen 1980 och det blev en Dart 68, sedan en Cuda med 318# :rotfl::rotfl: åkte ut fortare än julen, i med en 440" som trimmades av Birka Racing till 550hp! Sedan vart det slut på jänk!

 

Min första var en Barracuda -66. Satan vilken pärla, en ägare (en äldre herre) i absolut toppskick (bilen alltså) den skulle man inte ha gjort sig av med.  :-(

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Min första var Dodge Dart 65 hardtop, sedan Dodge dart 67 fyrdörrar, sedan Impala 70 2 dörr, sedan Dodge Challenger 440" magnum! Sedan flytt över pölen 1980 och det blev en Dart 68, sedan en Cuda med 318# :rotfl::rotfl: åkte ut fortare än julen, i med en 440" som trimmades av Birka Racing till 550hp! Sedan vart det slut på jänk!

En 70's Impala har jag också haft. Min andra bil var det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Diesel och automatlåda, en överlägsen kombination.

Bensinare drar i genomsnitt 25-30% mer bränsle, nåt som bara är bra för skatteverkets inkomster.

Men tack till er alla (för extra skattebetalning) som tycks tro att bensin på nåt magiskt sätt är bättre än diesel, enda fördelen är väl eventuellt lättare kallstarter på vintern, om man är för korkad för att använda motorvärmare?

 

MVH Tommy

Disel är skit kolla så partikelfiltret är bytt.. Annars får du en trevlig överraskning! :) Billigare? Ja, om man kör väldigt mycket så blir det några kronor billigare. Skatten på min Volvo V60 T4 ligger på 930kr år när jag börjar betala är skattebefriad ett tag till.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...