Jump to content
IGNORERAD

Hej alla, jag heter gubben och är en alkoholist, i dag fyller jag


gubben4906

Recommended Posts

gubben4906

  19 nyktra år och jag älskar att vara nykter. :dance::dance::dance::dance::dance::dance::dance1::dance1::dance1::dance1::dance1::dance1: :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry:

Hade någon sagt till mig för 20 år sedan att jag skulle bli nykter så hade jag bara skrattat åt den personen.  :Drogar-BigGrin(LBG): :Drogar-Laugh(LBG): Ända smolken i bägaren är att jag har så nedrans ont mellen baken och baksidan på låren, började i förrgår med värken, har också tappat en tand i högra överkäken så när jag skrattar så får jag nästan hålla för munnen med handen. Men va fan, jag är nykter så jag klappar mig själv på axeln.

Ha en bra söndag alla, själv ska jag försöka ta mig till ett AA-möte så jag kan visa upp mig för nykomlingen att det fungerar om alkoholisten själv vill förändra.

:wai:gubben :wai:

Gud giv mig sinnesro att acceptera

      det jag inte kan förändra

    Mod att förändra det jag kan

  Och förstånd att inse skillnaden

                   

                          Steg1

Vi erkände att vi var maktlösa inför alkoholen

- att vi inte längre kunde hantera våra liv.

                          Steg 12

När vi, som ett resultat av dessa steg, själva hade

haft ett andligt uppvaknande, försökte vi föra

detta budskap vidare till andra alkoholister och

tillämpa dessa principer i alla våra angelägenheter

                    Tradition 3

Det enda villkoret för medlemskap i AA är en

önskan att sluta dricka.

                    Tradition 7

Varje AA-grupp bör vara helt självförsörjande

och vägra ta emot ekonomiskt stöd utifrån

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gubben4906

    6

  • Odin

    5

  • måne

    4

  • Olinen

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Hej Gubben4906

Grattis till något som mycket få klarar, bra jobbat.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer med IL.

:dance1:

Grattis!

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Här kommer en video om frihet, den frihet jag kände när jag slapp alkoholen och kunde ha kul utan alkohol. Ja, jag har hört alla skämt som, "Det går att ha kul utan alkohol, men det är dumt att chansa", det är oftast personer som är alkoholister eller är på väg in i sjukdomen alkoholism som drar dessa dåliga skämt.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort GRATTIS och en väldig massa respekt, gubben!

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Instämer med tidigare gratulanter

Tycker att de 19 åren måste vara en otrolig känsla för en tidigare alkis absolut något att glädja sig åt varje dag.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Grattis min vän...och stor respekt till en stor och stark människa :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Respekt är just ordet som kommer för mig att skriva.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Får fylla i med ett hjätligt GRATTIS .

Har själv en far som fyller 9 år i slutet av denna månad.

Mvh Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis gubben,

fortsatt pa den inslagna vagen. Sjalv sitter jag som vanligt med en Leo i ena handen och en Marlboro Light i den andra..

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

:dance1: GRATTIS, säger jag med respekt, och lycka till i fortsättningen.( om man vill så klarar man det, det är ju bara en stark vilja och ett starkt JAG som gäller)
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

om man vill så klarar man det, det är ju bara en stark vilja och ett starkt JAG som gäller)

...och med ett starkt motiv i botten.

Grattis på födelseda´n, Gubben!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Quote

Får fylla i med ett hjätligt GRATTIS .

Har själv en far som fyller 9 år i slutet av denna månad.

Mvh Håkan

Tack alla för era grattis, det värmer en gammal gubbes hjärta. jag var på ett AA-möte, min hemgrupp, och bytte min 18-årsmedalj mot en som det står 19 på med romerska siffror=XIX=19. Det kändes rätt så skönt, :D , ska jag vara ärlig så kändes det jäkligt skönt att få presentera mig som:

"Hej, jag heter gubben och jag är en alkoholist, jag har idag varit nykter i 19 år."

Den känslan när alla säger grattis går inte att beskriva, den måste upplevas. Kan tänka mig hur det kändes för den där killen som tog guld igår på EM i friidrott inomhus, Wissman heter han visst.

Ni som är i Pattaya när jag är nere kan gärna följa med på ett möte för att ni själva ska kunna skaffa er en egen bild av AA. Säg till bara. Det första jag gör när jag har installerat mig på rummet och fått några timmar skönhetssömn så skaffar jag ett thaisimkort och lägger ut numret här på MPR.

Kramar på er underbara människor

:wai: gubben :wai:

P.S.

      Olinen, krama din Pappa från mig när han fyller 9 år

                                                                          D.S.

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis och Respekt mak mak :great:

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag har jag varit nykter i 77 dagar men snart spricker det,planerat återfall.Mvh Måne  :wai:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Idag har jag varit nykter i 77 dagar men snart spricker det,planerat återfall.Mvh Måne  :wai:

Respekt där Måne :great:

Brukar som mest klara 5 dagar sen är det godnatt igen :pleasantry:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte speciellt svårt att hålla sig från fylla när det är vinter och kallt,dryckjom skall intagas i varm miljö och i glada vänners sällskap  :drinks: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Imponerande Gubben, du besitter en beundransvärd järnvilja.

                                      Grattis!!!

Hur länge stannar du i Los?

//Janne

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Inte speciellt svårt att hålla sig från fylla när det är vinter och kallt,dryckjom skall intagas i varm miljö och i glada vänners sällskap  :drinks: Mvh Måne

Lite sauna med kompisarna funkar bra till kall öl, oavsett årstid. :)

Vad gäller gubbens 19 nyktra år så får jag väl också stämma in i ett grattis. :)

Själv har jag nog ett ganska sunt förhållande till alkohol, tror jag, långa vita perioder har jag hela tiden utan att jag behöver tänka på det eller göra någon grej av det. Är det inget speciellt som händer så dricker jag ytterst sällan. Kan därför gå månader utan att jag tar något när jag är i Sverige bara för att jag inte får någon anledning att göra det.

I Thailand blir det dock drickande i vardagen mest varje dag. En whiskeyskvätt i morgonkaffet (för magens skull ;) ), en stor starköl till lunchen, en till middan, eventuellt en mitt på dagen bara för att man är törstig eller ska få en anledning att sätta sig vid något ställe.

Och sedan förstås betydligt mer dom dagar då det finns partyanledning.

Inte något jag oroar mig för annat än av den anledningen att jag får i mig på tok för mycket ölkalorier och alltid går upp så inåt helvete i vikt när jag är i Thailand. Så av enbart den anledningen försöker jag vissa dagar att bara dricka vatten till maten precis som hemma i Sverige. Men det är svårt, är liksom inte samma känsla att sätta sig ner och beställa in en stor flaska vatten som att beställa in en stor Chang.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...