Jump to content
IGNORERAD

Hej alla, jag heter gubben och är en alkoholist, i dag fyller jag


gubben4906

Recommended Posts

Kim.

I Thailand så är jag ganska konsekvent, vartannat glas ÄR vatten. H-e vad vatten de blir när jag e där :drinks: //Janne

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gubben4906

    6

  • Odin

    5

  • måne

    4

  • Olinen

    2

Mest aktiva i denna tråd

Hej Gubbe!

Grattis på din 19-årsdag!  :5:

Ditt nyktra liv och min dotter föddes samma år kan jag konstatera!

Ha det gott! Fortsätt gärna att skryta om dina framgånger på forumet!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Måne.

Ok då jäkla viktigpetter, men rätta mej om jag har fel- vare inte du som hade varit nykter i 70dar?

Blir det 70 dars Wiskey när du kommer ner till Los.nu då. om man ska följa logiken alltså :drinks:

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Gubbe

Grattis

Kan du efter 19 år känna suget efter  en grogg eller en  öl?

Jag har slutat att röka,och har nu varit rökfri i 3 år, i dag  kan jag känna behovet av  belöning 

ett par gånger i veckan, min far brukar säga att det första 10 åren är värst

ha en trevlig resa

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

77 dagar  :crazy: Nej men det blir säkert 10-14 dagar av ständigt lyckorus +några dagars ågren  :suicide:   Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Stort GRATTIS och en väldig massa respekt, gubben!

[/quote

Jag kan bara instämma! :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Imponerande Gubben, du besitter en beundransvärd järnvilja.

                                      Grattis!!!

Hur länge stannar du i Los?

//Janne

Odin, Jag landar 28 mars på morgonen och flyger hem den 27 april 01.10 från BKK. Ska bo i Jomtien, soi 2, på Maitans. Hör av dig om du är nere. Järnvilja vet jag inte om jag har, kände bara att jag hade fått nog.

:wai: gubben :wai:

Quote

Hej Gubbe

Grattis

Kan du efter 19 år känna suget efter  en grogg eller en  öl?

Jag har slutat att röka,och har nu varit rökfri i 3 år, i dag  kan jag känna behovet av  belöning 

ett par gånger i veckan, min far brukar säga att det första 10 åren är värst

ha en trevlig resa

Jocko

Jocko, Idag har jag inget sug efter alkohol. Jag har idag för mycket att förlora. Fick ju tillbaks min dotter, även vänskapen med dotterns mor är klart bättre idag. Om jag mot förmodan skulle ta mig ett återfall så skulle jag troligen supa ihjäl mig inom några månader, att se mig så :drinks: är nog ingen risk, åtminstone inte med alkohol i mitt glas.

När det gäller rökningen så la jag av med det hösten 1995, även där tog jag hjälp av AA´s 12 steg, satte in tobak där det stod alkohol. Jag har så gott som slutat med kaffe oxå, har druckit kanske 4 koppar sedan våren 2000. :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry:

:wai: gubben :wai:

 

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Gubben

Man säger ju att summan av lasterna är konstant... En liten fråga bara, vad ska du göra i Los? :dance1: //Janne

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Gubben

Man säger ju att summan av lasterna är konstant... En liten fråga bara, vad ska du göra i Los? :dance1: //Janne

Även om jag kommer vara nykter så kan även jag njuta av livet. Jag är fri så jag behöver bara tänka på mig själv. :mdr:   Jag kommer bada på dagen, går kanske till NID-bar på kvällen och kanske finns det någon vacker dam som faller för min charm och hjälper den gamla farbrorn hem och läser en godnattsaga för mig innan jag somnar klockan 22, :sorry: är ju gammal.

Allvarligt så kommer jag leva som de flesta turister som åker ner en månad per år så jag kommer ha kul, när jag känner för det så frågar jag en dam om hon har lust att följa med på en matbit, liten promenad i månskenet och sedan hem till rummet där vi duschar tillsammans och smörjer in varandras kroppar och går och lägger oss och gör det som en dam och en herre gör och alltid har gjort sedan begynnelsen, kramar varandra.

Jag har funderat på att åka iväg på någon typ av Elefantsafari och åka till Tiger-parken eller vad den heter. Sen får jag se vad en resa till Ankor Wat kostar. Är det för dyrt så får jag spara ännu mer pengar till 2010 så jag kommer dit, en gammal dröm jag har haft sedan skoltiden.

När jag kommer ner så kommer jag lägga ut mitt Thainummer här på MPR så ni som vill träffa en nykter alkoholist kan höra av er.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Gubben

Jag missar dej tyvärr, det skulle verkligen ha varit trevligt, å säkert roligt att träffa dej.

Men jag å hela hydet (frun, min lilla son, min stora son hennes son  & 2-3 polare) åker inte ner förrän i Juni. Men de kanske går fler tåg eller flyg. Å jo Järnvilja är nog visst rätt titulering, annars vore det nog det du har gjort inte möljigt.//Janne

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Gubben

Jag missar dej tyvärr, det skulle verkligen ha varit trevligt, å säkert roligt att träffa dej.

Men jag å hela hydet (frun, min lilla son, min stora son hennes son  & 2-3 polare) åker inte ner förrän i Juni. Men de kanske går fler tåg eller flyg. Å jo Järnvilja är nog visst rätt titulering, annars vore det nog det du har gjort inte möljigt.//Janne

För mig var det att jag hade bestämt mig helt enkelt. Det som gjorde det enkelt för mig är att jag hade kvar min lägenhet och det gjorde att jag "bara" behövde satsa på att försöka bli nykter, åkte ner på behandling på Gotland under 6 månader. Sedan gick jag på 3 till 4 AA-möten varje dag mitt första år, efter det så tog jag tag i mitt stegarbete, gjorde stegen på lite drygt 3 veckor. Problemet som jag tycker mig se på AA-möten idag är nog att det pratas för lite om hur vi "gamlingar" tillfrisknade från sjukdomen alkoholism. I dag är det mycket gnäll och sådant. Jag minns ett möte jag var på för några år sen, en dam cirka 40 + satt och gnällde att hennes barn inte litar på henne, hon hade varit nykter i 2 månader men varit full i kanske 20 år och förstod inte varför barnen inte litade på henne. Jag förklarade för denna dam och de andra på mötet att för min dotter tog det mellan 2 till 3 år innan hon började inse att farsan kanske kan bli nykter. Det många personer glömmer är att alkoholism är en familjesjukdom. I behandlingen är det bara alkoholisten som får vård, den anhöriga kanske får en helg som mest. När alkoholisten har blivit nykter så har oftart den anhörige fortfarande problem. Alkoholisten fick lära sig att skruva igen korken på flaskan och fick även hjälp med att bearbeta sina känslor medans fru och barn fortfarande har kvar sina sjuka tankar och känslor som "när ska gubben börja supa igen". Det händer tyvärr, inte ofta, att det blir skilsmässor i många fall. Det finns hjälp för familjemedlemmar och det heter Alanon för fruar och män, det finns Alateen för barnen och det finns för vuxna barn ACOA=Adult Children of Alcoholics. Att alkoholism är en familjesjukdom är det nog ingen som tvivlar på. Synd bara att den oftast sopas under mattan, är ju fortfarande en skämmig sjukdom. Och de alkoholister som återfaller i sjukdomen har oftast inte jobbat i stegen, har inte bearbetat det som varje gång triggar igång drickandet.

:wai: gubbben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis gubben, jättestarkt jobbat! :great::clapping::dance:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Guest thaibörje

lyckatill otroligt bra gjort hälsningar från oss!!

ha det gott i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
:whistle: Har alldeles för möed brännvin himmavid för att bli nykter  :crazy: Men siutade röga bums den 4 maj 1995  :good:
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:whistle: Har alldeles för möed brännvin himmavid för att bli nykter  :crazy: Men siutade röga bums den 4 maj 1995  :good:

Hej ollas-viktor,

Kul att du lyckats avsluta en last. Det har jag misslyckats med. Röker och dricker för mycket fortfarande.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...