Jump to content
IGNORERAD

MLM Nätverksförsäljning


flebbe

Recommended Posts

Kan MLM , nätverksförsäljning vara något för en som vill bo i Thailand ? Vad tror ni, är det någon här som har erfarenhet av det ? Prat om pyramid och sånt är ju gammalt, om man pratar om seriösa företag, för dom finns.

Vore kul med lite positiva och negativa erfarenheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ju finnas flera, annars hade dom inte funnits på marknaden så länge. Finns ju tex Herbalife. Men har ingen större erfarenhet av MLM än att mitt ex höll på med det lite grann. Men kunde vara kul att veta om det kunde vara något att fundera på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inget att fundera på, om du inte har massor med tid (och pengar) att slösa bara för att hålla dig sysselsatt med något att göra.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frason:

Det är inget att fundera på, om du inte har massor med tid (och pengar) att slösa bara för att hålla dig sysselsatt med något att göra.

Jag förstår att du sysslat med det förut. Du kan väl berätta vilken firma och lite detaljer så man vet vilken man ska undvika.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
6 timmar sedan, skrev flebbe:

Måste ju finnas flera, annars hade dom inte funnits på marknaden så länge. Finns ju tex Herbalife. Men har ingen större erfarenhet av MLM än att mitt ex höll på med det lite grann. Men kunde vara kul att veta om det kunde vara något att fundera på.

 

Herbalif seriösa? Kanppast.

 

En studie från 2007 utförd av University Hospital of Bern, Schweiz, och Hadassah-Hebrew University Medical Center, Israel, ser ett samband mellan konsumtion av Herbalifes produkter och uppkomst av leverinflammation[5][6]. Herbalife har ifrågasatt studiens resultat.[7]

I november 2011 konstaterade Handelsdomstolen i Bryssel i Belgien att Herbalife var ett olagligt pyramidspel.[4]

Den 20 december 2012 presenterade Bill Ackman (från Pershing Square Capital) en serie argument gällande varför det är hans övertygelse att Herbalife ägnar sig åt ett bedrägligt pyramidspel.[8][9] Enligt Ackmans ett år långa undersökning uppskattar han att typiska distributörer av Herbalife tjänar endast USD$5 om månaden genom försäljning,[10] chansen för att nå den inkomst som påstås är ungefär en på fem tusen,[11] och företaget medvetet överdriver den möjliga inkomsten från försäljning och underdriver de fördelar man får av rekrytering till den punkt att han drar slutsatsen att företaget är ett pyramidspel[12].

 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Herbalife

Link to comment
Dela på andra sajter

Multilevel marketing är inget annat än pyramidspel eller försäljningstyp.

De som är högst i hierarkin tjänar pengar de som hamnar lägre sliter hård för ingenting.

Det finns några seriösa företag men de flesta är bara inriktade på att snabbt tjäna stora pengar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev flebbe:

Jag förstår att du sysslat med det förut. Du kan väl berätta vilken firma och lite detaljer så man vet vilken man ska undvika.

 

Så korkad är jag inte att jag sysslat med pyramidspel. Men vet såklart diverse idi*ter som gjort det. Välj valfri firma och känn dig blåst. Herbalife, Amway, allt går ut på exakt samma sak, pyramidspel. Förstår du inte det, skyll dig själv.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Så korkad är jag inte att jag sysslat med pyramidspel. Men vet såklart diverse idi*ter som gjort det. Välj valfri firma och känn dig blåst. Herbalife, Amway, allt går ut på exakt samma sak, pyramidspel. Förstår du inte det, skyll dig själv.

Herbalife har börjat dyka upp här och där i Thailand nu. Har inte sett det där förut

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

Herbalife har börjat dyka upp här och där i Thailand nu. Har inte sett det där förut

Yep, och Amway finns här överallt, lite annat skräp (inhemskt) har börjat dyka upp också, Aura Fin t.ex.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns massor av liknande Herbalife här i Thailand. Smink,s.k hälsokost,preparat för bantning m.m m.m 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Är ju bara förlorare som håller på med Herbalife och andra pyramidspel. 

 

Yepp TV, Herbalife hade nyss en gigantisk reklamskylt på bl.a. Nana skytrainstation.

Blir illamående bara jag ser skiten.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställ dig själv frågan, känner jag någon som försörjer sig på detta?

Känner många som provat men dom är för långt ner i pyramiden för att tjäna pengar och dom får slita duktigt för att ens kunna tjäna in sina utlägg.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Min saliga syster höll på med detta som sidoverksamhet och hon blev bara fattigare på kuppen,det var Herbalife,Nikken,Noni samt några andra,var med på ett möte med några troende, rena rama väckelsemötet.Ledarna kom i flådiga bilar för att visa möjligheterna, jag noterade nummerplåtarna och bilarna var hyrda sedan två dagar tillbaka men utan hyrfirmans dekaler.Vill man göra sig ovän med folk skall man nog börja med MLM.

Jag är uppväxt några mil söder om GBG och där bodde en av grundarna  till Golden Produkts och han åkte dit ordenligt,fick sitta med vatten och skorpor några år för bedrägeri och ekobrott,detta måste varit på 60-talet.   

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 timmar sedan, skrev SatanG:

Är ju bara förlorare som håller på med Herbalife och andra pyramidspel. 

 

Yepp TV, Herbalife hade nyss en gigantisk reklamskylt på bl.a. Nana skytrainstation.

Blir illamående bara jag ser skiten.

 

/ SatanG

Vi är alla med i pyramidspelet med digitala s.k. pengar :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...