Jump to content
IGNORERAD

Dödssjuka Håkan, 70, fast i Thailand


Jerker

Recommended Posts

Nu spelar det ingen roll vem jag syftar på, utan talar generellt..

Sen spelar det väl ingen roll om man har träffat personen eller inte, bidragsfuskare är ändå en bidragsfuskare...

 

Rock on!

Och varför citerade du Stefan, han nämnde inget om varken fusk eller bidrag?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 248
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    17

  • Soengsang

    13

  • Boa52

    13

  • kitungmakmak

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

20 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Gillar inte heller parasiter som lever på bidrag.

Synd att du inte var med då min jobbarbil exploderade när jag öppnade bildörren. Du kanske också fått men för livet.

bilex.jpgbilex1.jpgbilex3.jpg

 

Men  ha det i åtanke, när du spyr galla över alla invandrare,  deras öden och historier känner lixom inte du till....

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
38 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Kan han nog inte, tror inte han känner till min situation angående min halva sjukpension som min läkare mer eller mindre tvingade på mig.

På detta forum får man passa sig för skriva att man råkat ut för en olycka och dessutom vara försäkrad för då går drevet från några hjärndöda individer

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Sangwal:

Men  ha det i åtanke, när du spyr galla över alla invandrare,  deras öden och historier känner lixom inte du till....

 

Rock on!

 

Vet inte om jag spytt galla över alla invandrare.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för familjen att hosta upp. Hoppas övriga i familjen har koll på sina försäkringar.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nog fan skulle Sverige kunna ställa upp med transport hem så att man slipper ligga på svindyra utländska sjukhus längre än absolut nödvändigt. Sedan kan man gott få betala tillbaka kostnaden, men det primära måste ju vara att få hem patienten...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 minuter sedan, skrev Benriach:

Men nog fan skulle Sverige kunna ställa upp med transport hem så att man slipper ligga på svindyra utländska sjukhus längre än absolut nödvändigt. Sedan kan man gott få betala tillbaka kostnaden, men det primära måste ju vara att få hem patienten...

Det står så här i första inlägget i denna tråd

 

UD:s ansvar gällande situationer som dessa är främst att bistå svenska medborgare på plats. Enligt Anna Ekberg betalar inte UD ut pengar till transporter hem, såvida det inte rör sig om lån.

– Man kan som svensk medborgare ansöka om ekonomiskt bistånd. Då blir man återbetalningskyldig. Hur mycket det rör sig om varierar från fall till fall, beroende på vilket behov personen eller personerna har.

Individuell bedömning

Alla sådana utbetalningar bedöms individuellt. Och om det är aktuellt i detta fall är inte UD vill gå in på.

– Jag kan tyvärr inte kommentera några detaljer i detta fall så, utan egentligen bara bekräfta att vi är medvetan om situationen och arbetar med den.

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nog fan skulle Sverige kunna ställa upp med transport hem så att man slipper ligga på svindyra utländska sjukhus längre än absolut nödvändigt. Sedan kan man gott få betala tillbaka kostnaden, men det primära måste ju vara att få hem patienten...

Vore perfekt, då skulle jag skita i o betala försäkring för typ drygt 10000 kr per år :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Vore perfekt, då skulle jag skita i o betala försäkring för typ drygt 10000 kr per år :)

Men du bor väl i Thailand, så skjuts hem kan ju Khemmarat bistå med i sin tuktuk...

 

;-)

 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du bor väl i Thailand, så skjuts hem kan ju Khemmarat bistå med i sin tuktuk...

 

;-)

 

Haha.

Han skulle säkert om jag frågade han....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en försäkringsgubbe genom jobbet en timme och det visade sig att vi var dubbelförsäkrade och betalade 2000 för mycket per år.

Men försäkringar som gäller sjukdom är ju standard.

Blir det för dyrt så skickar de hem en för billigare vård och du kan glömma resten av semestern.

Försäkringar är bra men med omöjliga priser för en gammal pensionär.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Galten:

Hade en försäkringsgubbe genom jobbet en timme och det visade sig att vi var dubbelförsäkrade och betalade 2000 för mycket per år.

Men försäkringar som gäller sjukdom är ju standard.

Blir det för dyrt så skickar de hem en för billigare vård och du kan glömma resten av semestern.

Försäkringar är bra men med omöjliga priser för en gammal pensionär.

Det är inte bara priserna som är omöjliga för en gammal pensionär. Är man tillräckligt gammal så är själva försäkringarna också omöjliga.;)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Galten:

Hade en försäkringsgubbe genom jobbet en timme och det visade sig att vi var dubbelförsäkrade och betalade 2000 för mycket per år.

Men försäkringar som gäller sjukdom är ju standard.

Blir det för dyrt så skickar de hem en för billigare vård och du kan glömma resten av semestern.

Försäkringar är bra men med omöjliga priser för en gammal pensionär.

Då får man väl anpassa födelsedagsfirandet efter plånboken, det kanske skulle ha blivit möjligt för plånboken att fira födelsedagen i 45dagar och inte +3mån som i detta fallet

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev amja:

Ännu en lina som MPRgamarna kastar sig över!

Jag såg inte någonstans att tiggeri förekom.

Antar att det är nya MPR-andan.......sparka på den som ligger tillds ahn ligger still!

Trodde deninställningen hörde till Bibbens kräktråd, men det sprider sig tydligen.

Hoppsa gubbenkryar på sig, tar sig ifrån Memorial som är känt för att övertrassera och kommer hem!

Mvh

Amja

 

Om inte detta skulle vara tiggeri, då vet jag inte vad som skulle vara det.

Ok, jag skrev scam. Det är säkert fel av mig. Jadlert är säkert sjuk på riktigt.

Har du kollat på Andreas Jadlerts facebook? Där kramas, pussas och swichas pengar för det vilda. Det kryper i mig när jag läser det.

Hur svårt för de närmaste kan det vara att få ihop 200 kSEK på nån dag? Lever hela Jadlerts släkt "ur hand i mun"??

Håkan själv åker väl inte till Thailand på 3 månader utan någon reskassa? Banklån?

 

Sen håller jag helt med Stefan5300: " Hur eller hur så är det for djävligt att inte svenska staten kan hjälpa sjuka svenskar utomlands när de ska hjälpa resten av världen med sjukvård, tandvård, glasogon mm. "

Jag har läst att många andra länder tar hem sina medborgare i liknande situationer, men Sverige har inte råd till detta. Här släpar vi hit mer än 1 miljon "flyktingar" som inte är flyktingar. Då har svenska staten pengar minsann.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
1 minut sedan, skrev Sakhon:

Om inte detta skulle vara tiggeri, då vet jag inte vad som skulle vara det.

Ok, jag skrev scam. Det är säkert fel av mig. Jadlert är säkert sjuk på riktigt.

Har du kollat på Andreas Jadlerts facebook? Där kramas, pussas och swichas pengar för det vilda. Det kryper i mig när jag läser det.

Hur svårt för de närmaste kan det vara att få ihop 200 kSEK på nån dag? Lever hela Jadlerts släkt "ur hand i mun"??

Håkan själv åker väl inte till Thailand på 3 månader utan någon reskassa? Banklån?

 

Sen håller jag helt med Stefan5300: " Hur eller hur så är det for djävligt att inte svenska staten kan hjälpa sjuka svenskar utomlands när de ska hjälpa resten av världen med sjukvård, tandvård, glasogon mm. "

Jag har läst att många andra länder tar hem sina medborgare i liknande situationer, men Sverige har inte råd till detta. Här släpar vi hit mer än 1 miljon "flyktingar" som inte är flyktingar. Då har svenska staten pengar minsann.

håller med dig  :wow:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
43 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Då får man väl anpassa födelsedagsfirandet efter plånboken, det kanske skulle ha blivit möjligt för plånboken att fira födelsedagen i 45dagar och inte +3mån som i detta fallet

för mig räcker att fira en dag numera :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Lyckas man med konststycket att fira sin födelsedag i 3 månader så är det väl nåt fel...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Läste lite på facebook och det var ju cancer på några ställen men en propp i benet och en före levern som var det stora problemet och att lösa upp proppar kan väl inte vara så dyrbart 

fast nu har det väl varit så länge så kanske stött till andra komplikationer 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att svenska staten borde ta ett mycket större ansvar för svenskar med akut vård,utomlands - det dom prioriterar är ekonomiska flyktingar framför svenskfödda som blir sjuka utomlands, man kan ju undra hur många hjärnceller som det finns hos politikerna...

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Krafta:

Tycker att svenska staten borde ta ett mycket större ansvar för svenskar med akut vård,utomlands - det dom prioriterar är ekonomiska flyktingar framför svenskfödda som blir sjuka utomlands, man kan ju undra hur många hjärnceller som det finns hos politikerna...

Tycker att svenskar som reser utomlands utanför EU bör ha råd med en försäkring. idi*ter som åker 3 månader utan försäkring har jag ingen förståelse för.

Svenska staten hjälper till med lån som ska betalas åter.

 

Skulle staten måste ta hand om alla som blir sjuka utomlands så skulle ingen försäkra sig vid resorna.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev leifen:

Tycker att svenskar som reser utomlands utanför EU bör ha råd med en försäkring. idi*ter som åker 3 månader utan försäkring har jag ingen förståelse för.

Svenska staten hjälper till med lån som ska betalas åter.

 

Skulle staten måste ta hand om alla som blir sjuka utomlands så skulle ingen försäkra sig vid resorna.

Självklart ska alla som åker utomlands ha en försäkring, men om någon svensk har missat den självklara saken så tycker i alla fall jag att staten bör hjälpa personen i ett akut läge i stället för att skita i situationen och skylla på något annat.Dom ska lösa saken inom 24timmar och ta det ekonomiska kravet i efterskott. Det finns ju så mycket annan skit som staten lägger ut pengar på så den här saken borde vara en piss i mississippi.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Är det ingen som läst hela det första inlägget i tråden ????

 

UD kan hjälpa till med ett lån men man får ansöka om det

 

Å andra sidan verkar det inte vara så svårt att låna pengar idag. Tycker det bara haglar erbjudanden över en

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Märkligt att en 70-åring inte har vett att skaffa en försäkring, eller att inte familjen kollade upp så han hade en sån. Han är ju ingen ungdom längre.

 

Ang att Sverige skall hjälpa till om det går åt pipan är jag lite fundersam över, visst skulle det vara bra kan jag tycka - men samtidigt så kanske fler åker utan försäkring i så fall.

Men kan vi hjälpa resten av världen så kanske lite hjälp till tokskallar som inte fixat en försäkring faller in i den gruppen av personer som behöver hjälp.

 

Jag kan faktiskt inte riktigt säga vad jag tycker är rätt eller fel, det finns för- och nackdelar med båda sätten.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
7 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Är det ingen som läst hela det första inlägget i tråden ????

 

UD kan hjälpa till med ett lån men man får ansöka om det

Jo, jag läste det åxå. Men är man akut sjuk så kanske dom kvarnarna maler lite för långsamt. Jag har legat på obs i Hua hin och det var inte vidare upplyftande. Jag hade ju försäkring och efter att dom fått klartecken från SOS i danmark så blev det en annan sprutt på sjukhuspersonalen.

 

Har man en blodpropp till levern (benet kan han ju vara utan, men levern behövs nog till nåt) så går det inte att vänta för länge. Nu står det bara buken, men jag fick för mig att det var levern i alla fall... Varför vetesjutton.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

I mitt inlägg så talade jag om ett agerande inom 24 timmar - tror inte att ambassaden agerar och slutför uppgiften inom den tiden.

Vi skattebetalare betalar ju ambassadens löner så det är väl inte mer än rättvist att dom ser till att dom svenskar som har hamnat snett får hjälp,det kan ju handla om psykisk sjuka personer,människor som inte har haft koll på försäkringar eller alla andra situationer,jag har mer sympatier i den här saken än att bevilja en nyanländ 64-åring full pension resten av livet.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...