Jump to content
IGNORERAD

Nytt Thaipass på 21 dagar


Surin P3

Recommended Posts

Jo, smart som jag var så betalades våra biljetter innan vi hade en tanke på att någons pass kunde haft sitt bäst före datum redan.

Och så var ju fallet, med ALLAS pass.

Mitt och Williams pass var inga större problem pga att vi befinner oss i Sverige och är medborgare.

Frugan och hennes dotter däremot, är Thai och bådas pass hade gått ut. Dotterns redan i Mars 2008.

Ringer till ambassaden i Sthlm den 12. Februari och de tycker att eftersom vi endast har 4 och en halv vecka på oss (planet går den 16 Mars) så verkar det kört. Bara att köpa nya biljetter. 25.000.- Kul.

Efter ca 20 minuters diskussion med olika människor på ambassaden, så får vi vår tid flyttad ifrån den 25 Februari till den 13. Februari - dagen efter alltså.

Fortfarande råder ambassaden oss att boka om/köpa nya biljetter eftersom det tar mellan 1.5 och 2 månader att få ett nytt pass ifrån Thailand. Men vi hoppas på det bästa (eller jag i allafall, frugan är smått irriterad på mig) :wub:

Men igår så ringde jag ambassaden igen och frågade om passen kommit och svaret var ju såklart NEJ.

Det tar 1.5 till 2 månader att få Thaipass om man befinner sig i Sverige.

Ett par frågor senare så visar det sig att passen faktiskt finns på ambassaden redan... Hon var lika förvånad som jag.

Men nu så, ca 3 veckor efter ansökan så VET vi att resan blir av.

Ses i Thailand. :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Jo, smart som jag var så betalades våra biljetter innan vi hade en tanke på att någons pass kunde haft sitt bäst före datum redan.

...

Men nu så, ca 3 veckor efter ansökan så VET vi att resan blir av.

Ses i Thailand. :dance1:

Vilken tur :-)

Ibland saknar man möjligheten att kunna sticka till någon en 500 bahting eller två, kan jag tänka mig :-)

En anledning till att vi planerade resan hit (är i BKK nu) med hänblick på just byte av frugans pass.

Lämnade in pappren onsdag, hämtade ut passet i går, fredag.

Vågade inte chansa på procedurerna i Sverige.

Överhörde ett samtal med en norsk kvinna i tisdags vid incheckningen på Arlanda.

Hon fick skriva på ett avtal med Thai Air, att hon själv bekostar sin omedelbara återresa

ifall Immigration i Bangkok vägrar släppa in henne därför att det inte fanns de lagstadgade 6 månader kvar på passets giltighetstid

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo, smart som jag var så betalades våra biljetter innan vi hade en tanke på att någons pass kunde haft sitt bäst före datum redan.

Och så var ju fallet, med ALLAS pass.

Mitt och Williams pass var inga större problem pga att vi befinner oss i Sverige och är medborgare.

Frugan och hennes dotter däremot, är Thai och bådas pass hade gått ut. Dotterns redan i Mars 2008.

Ringer till ambassaden i Sthlm den 12. Februari och de tycker att eftersom vi endast har 4 och en halv vecka på oss (planet går den 16 Mars) så verkar det kört. Bara att köpa nya biljetter. 25.000.- Kul.

Efter ca 20 minuters diskussion med olika människor på ambassaden, så får vi vår tid flyttad ifrån den 25 Februari till den 13. Februari - dagen efter alltså.

Fortfarande råder ambassaden oss att boka om/köpa nya biljetter eftersom det tar mellan 1.5 och 2 månader att få ett nytt pass ifrån Thailand. Men vi hoppas på det bästa (eller jag i allafall, frugan är smått irriterad på mig) :wub:

Men igår så ringde jag ambassaden igen och frågade om passen kommit och svaret var ju såklart NEJ.

Det tar 1.5 till 2 månader att få Thaipass om man befinner sig i Sverige.

Ett par frågor senare så visar det sig att passen faktiskt finns på ambassaden redan... Hon var lika förvånad som jag.

Men nu så, ca 3 veckor efter ansökan så VET vi att resan blir av.

Ses i Thailand. :dance1:

[/l]

Vilket flyt i oflytet. :)   Vet hur det känns med passkrångel just inför resan och vilken lättnad när det löser sig. Grattis och trevlig resa!  :good:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer in med Kim, Grattis och ha en trevlig resa.  :clapping:

Kommer själv ner den 7 april på morgonen, tar sedan tåg 67 20.30 den 9 april mot SiKhoraphum.

Blir en tripp ner till Phuket 29 april - 2 maj.  :pleasantry:

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Bucknut..Det var ingen dålig planering,inte mycket utrymme för förseningar där inte.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

P3..ibland måste man tro på att någon vill en väl  :great:   Ha en trevlig resa och hälsa fru och barn från oss.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Vi åkte till Thailand i juni -08 och frugas pass hade gått ut i januari inga problem

det enda hon fick göra var att fylla i lite papper hos passpolisen

För de kan väll inte neka en Thaimedborgare att komma in i Thailand?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...