Jump to content
IGNORERAD

Bygga pool


Burken

Recommended Posts

Tänker bygga saltvattenpool utanför villan i Thailand.

Vad kostar en 8x4x1,5 ungefär i hög kvalitet med bra pump o.s.v.?

Finns det nåt riktpris per m3 så man inte blir helt upplurad.

Tacksam för vettiga svar så skippa gissningar om ni inte vet.

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    12

  • Galten

    8

  • Nakhon

    8

  • Burken

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

Varför inte slänga iväg en förfrågan till dessa som annonserar här på mpr

http://isaanpools.com/

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Burken:

Tänker bygga saltvattenpool utanför villan i Thailand.

Vad kostar en 8x4x1,5 ungefär i hög kvalitet med bra pump o.s.v.?

Finns det nåt riktpris per m3 så man inte blir helt upplurad.

Tacksam för vettiga svar så skippa gissningar om ni inte vet.

Sent from my iPad using Tapatalk

Skippa mer dumma frågor. Läs på istället. Sen pröva fråga igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Nakhon:

Skippa mer dumma frågor. Läs på istället. Sen pröva fråga igen.

 

Det är väl inte alls dumt att fråga om aktuellt pris idag. Speciellt nu när materialpriserna ändrats mycket den senaste tiden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Surin P3:

 

Det är väl inte alls dumt att fråga om aktuellt pris idag. Speciellt nu när materialpriserna ändrats mycket den senaste tiden. 

Nu drar jag det här över en stor stack. Jag vet inte vad som pågår i Th. Det där vet du bättre än mig. Hur gick det med poolbygget. har inte sett några fler bilder eller om jag missat nåt ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nakhon:

Nu drar jag det här över en stor stack. Jag vet inte vad som pågår i Th. Det där vet du bättre än mig. Hur gick det med poolbygget. har inte sett några fler bilder eller om jag missat nåt ;)

 

Du har nog missat nåt.

 

Här gårdagens bild.

1460193653199.thumb.jpg.9c6badc942388081

 

Återkommer inom kort med pris på poolen ifråga. Har frågat isaanpools.com 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nakhon:

Bygget ovanför din pool. Var det din ide, eller lämnade du bort det?

 

Menar du ytan runt poolen? Eller huset?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nakhon:

Huset.. 

 

Det byggdes en tid innan poolen och ska, när allt är klart på tomten innehålla kök, toa och media/bio/karaokerum. 

 

Nu är det vårt sovrum. :40:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Surin P3:

 

Det byggdes en tid innan poolen och ska, när allt är klart på tomten innehålla kök, toa och media/bio/karaokerum. 

 

Nu är det vårt sovrum. :40:

 

Du gör lätt rätt vad jag själv hade gjort om jag haft chansen nu. Kanske min tid kommer senare. Kanske blir du då avundsjuk på mig istället.!?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nakhon:

Du gör lätt rätt vad jag själv hade gjort om jag haft chansen nu. Kanske min tid kommer senare. Kanske blir du då avundsjuk på mig istället.!?

 

Tycker ditt bygge är avundsvärt redan nu.  

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Det byggdes en tid innan poolen och ska, när allt är klart på tomten innehålla kök, toa och media/bio/karaokerum. 

 

Nu är det vårt sovrum. :40:

 

Vad jag egentligen ville säga är att byggnaden framför Er swimmingpool, vad bilder beträffar är riktigt lyckat. Sånt där som hamnar på papper.. Bara så att du vet SP3

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nakhon:

Vad jag egentligen ville säga är att byggnaden framför Er swimmingpool, vad bilder beträffar är riktigt lyckat. Sånt där som hamnar på papper.. Bara så att du vet SP3

 

Ska modifieras av undertecknad i veckan som kommer. 

 

Ska försöka få till en time lapse snutt om lilla bygget. Väntar bara på nya batterier till kameran. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Ska modifieras av undertecknad i veckan som kommer. 

 

Ska försöka få till en time lapse snutt om lilla bygget. Väntar bara på nya batterier till kameran. 

Vi tar det en annan dag. Lite smått en söndag morgon. Vad spelar det för roll. Se fram emot höra av från dig sp3.

 

Ändrades av Nakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

 

Ska modifieras av undertecknad i veckan som kommer. 

 

Ska försöka få till en time lapse snutt om lilla bygget. Väntar bara på nya batterier till kameran. 

Skippa ditt fruntimmer för ett slag. Jag hoppar mitt ;)

Ändrades av Nakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar. Trodde var och varannan hade pool därav frågan. Får höra direkt med byggfirmorna.

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Burken:

Tack för svar. Trodde var och varannan hade pool därav frågan. Får höra direkt med byggfirmorna.

Sent from my iPad using Tapatalk

 

Stor skillnad på pris och storlek, så har man inte byggt en pool med dina dimensioner, så blir det en gissningslek.

 

http://isaanpools.com/price-your-pool/

En normal pool med dina mått: 810.000 Baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Stor skillnad på pris och storlek, så har man inte byggt en pool med dina dimensioner, så blir det en gissningslek.

 

http://isaanpools.com/price-your-pool/

En normal pool med dina mått: 810.000 Baht.

Det är 16875 baht per m3. Min fråga gällde att få ett hum om ett ungefärligt m3 pris. Vi bor i Hua Hin området så Isaan Pools är nog för långt bort men nu kan jag ta in offerter från firmor i närheten.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Burken:

Det är 16875 baht per m3. Min fråga gällde att få ett hum om ett ungefärligt m3 pris. Vi bor i Hua Hin området så Isaan Pools är nog för långt bort men nu kan jag ta in offerter från firmor i närheten.

Tack!

 

Priset hos IsaanPools.com är inklusive 30cm sandstenstopp runt poolen och självklart komplett med pump, filter, filtermedia (Zelbrite), saltvattenklorinator samt alla poolbehör såsom "dammsugare" och håvar mm. som behövs för underhåll.

De har byggt pool ända nere på Koh Samui, så om du inte hittar bra alternativ i era trakter, så kan IsaanPools säkert bygga din.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 9 April 2016 at 11:54 PM, Burken said:

Tänker bygga saltvattenpool utanför villan i Thailand.

Vad kostar en 8x4x1,5 ungefär i hög kvalitet med bra pump o.s.v.?

Finns det nåt riktpris per m3 så man inte blir helt upplurad.

Tacksam för vettiga svar så skippa gissningar om ni inte vet.

Sent from my iPad using Tapatalk

 

Nu har du fått ett riktpris och jag tycker du gör rätt som kör saltvatten.

 

Bilden nedan tog frugan igår för ett "Goodbye Pool" inlägg på Facebook. Vi byggde poolen 2005 i samband med att vi byggde huset och så där lagom till att 10-årsgarantin gått ut så börjar poolen läcka, pumpen haverera och liningen släppa. De vill ha 400,000 för att fixa till poolen och det tycker bi inte det är värt när vi numera så sällan är här. Efter Songkran fyller vi igen poolen och gör en basket court istället.

 

Vår pool var en klorinpool med samma mått du anger, köpt av Desjoyaux med inbyggd pump. För  11 år sedan kostade den 600,000 Baht och vi har nog lagt runt 40,000 per år för klorin och mindre reparationer så totalt runt 1 miljon. Det blir ganska många tusen Baht per dopp kan man konstatera så här i efterhand.......

 

Den dagen vi flyttar tillbaka hit på heltid kan jag dock tänka mig att bygga pool igen. Även om jag inte varit så flitig med badandet så är det rätt skönt att sitta och läsa vid poolen plus att det ser väldigt trevligt ut.

image.jpeg

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där. Är väl inte ekonomiskt att ha pool om man inte är på plats och kan nyttja den.

Är det någon på forumet som har koll på driftskostnad för saltvattenpool?

Hur mycket jobb är det att sköta underhållet/rengöring själv, kan väl inte vara så avancerat om man är lite händig?

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där. Är väl inte ekonomiskt att ha pool om man inte är på plats och kan nyttja den.

Är det någon på forumet som har koll på driftskostnad för saltvattenpool?

Hur mycket jobb är det att sköta underhållet/rengöring själv, kan väl inte vara så avancerat om man är lite händig?

Sent from my iPad using Tapatalk

Ekonomiskt, ja det är väl en relativ variabel som beror på poolägarens ekonomi?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...