Jump to content
IGNORERAD

Sjukförsäkring


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk

Någon som vet vad en försäkring som täcker upp sjukhusvård kostar per månad i Thailand?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet, och säkert ditt försäkringsbolag ock!

 

Kostar lite olika, beroende på hur gammal du är, hur länge du fantiserar om att vara borta, osv

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag har för mig att jag betalade 40SEK om dan efter mina "gratis" 45 dagar. Men minnet är kort...

Läs det finstilta åxå, den gäller inte för allt som man kanske hittar på. Tänker inte nämna nåt, men jag fick betala allt själv i alla fall.

Men du är ju en skötsam person så då är det nog inga problem.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Mikael Johansson
11 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Jag har för mig att jag betalade 40SEK om dan efter mina "gratis" 45 dagar. Men minnet är kort...

Läs det finstilta åxå, den gäller inte för allt som man kanske hittar på. Tänker inte nämna nåt, men jag fick betala allt själv i alla fall.

Men du är ju en skötsam person så då är det nog inga problem.

Berätta mer :)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
5 minuter sedan, skrev Mikael Johansson:

Berätta mer :)

Helst inte, men allt står i det finstilta. Väldans bra att läsa det åxå. Annars kan det bli så att försäkringen inte gäller alls - och det var ju lite trist för mig i alla fall.

 

Men, jag vill inte nämna nåt mer om det.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Helst inte, men allt står i det finstilta. Väldans bra att läsa det åxå. Annars kan det bli så att försäkringen inte gäller alls - och det var ju lite trist för mig i alla fall.

 

Men, jag vill inte nämna nåt mer om det.

"Farliga sporter" som tex fallskärmshoppning, stod det på min...

Ringde och frågade, "Hur är det med dykning?" "Jo det är också en farlig sport!", barra att teckna "reseextra" kallades det...

 

Försäkringsbolag är till för att tjäna pengar, inte för att betala dem...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Jag har för mig att jag betalade 40SEK om dan efter mina "gratis" 45 dagar. Men minnet är kort...

Läs det finstilta åxå, den gäller inte för allt som man kanske hittar på. Tänker inte nämna nåt, men jag fick betala allt själv i alla fall.

Men du är ju en skötsam person så då är det nog inga problem.

 

Befann du dej i ett område som UD avrådde från privatresor till?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tommy:

"Farliga sporter" som tex fallskärmshoppning, stod det på min...

Ringde och frågade, "Hur är det med dykning?" "Jo det är också en farlig sport!", barra att teckna "reseextra" kallades det...

 

Försäkringsbolag är till för att tjäna pengar, inte för att betala dem...

 

MVH Tommy

Trygg Hansa tillåter dykning. De anser att det är en "vanlig" aktivitet så länge det sker inom gränserna för rekreationsdyk (inom certen, max 40 meters djup).

Men det är som du säger säkert olika mellan bolagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 4/7/2016 at 05:30, skrev UglyFarang:

 

Befann du dej i ett område som UD avrådde från privatresor till?

 

Ja, Pattaya.  :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

En annan sak är hur dom hanterar "existerande" sjukdomar.  Reglerna här skiljer en del om man ex har en sjukdom och denna förvärras så man behöver vård. Dessutom om man exempelvis behandlats för något så måste man varit frisk en viss tid från denna sjukdom för att försäkringen skall täcka om det händer igen. 

Så läs det finstilta

 

hf

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv Trygg Hansa.

Här är några av deras "Begränsningar" där försäkringen inte gäller.

 

Mest olustig känns denna.

Om man blir akut sjuk på planet så täcker inte försäkringen eventuella kostnader för ändrad färdplan och landning.

 

Även om jag inte vet hur vanligt det är att flygbolaget kräver någon ersättning.

 

Fager.

 

TryggHansa.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Undantagen skall man nästan vara jurist för att förstå, riskfyllda aktiviteter är ju undantagna från vanliga reseförsäkringar och jag anser ju att vistas i trafiken i Thailand nog kan räknas dit åxå om man nu skall vara petig.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
2 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Ja, Pattaya.  :rotfl:

Jo det var faktiskt där, så jag har flyttat mig till Jomtien när jag är i Thailand. Mycket säkrare, får exet tag på mig blir jag inte långlivad, och hon bor ju i pattis.

 

Får lära mig av BTT, ta med kikaren och ha ständig uppsikt åt alla håll. ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Micke031:

Kollade på mig för skojs skull, och hamnade på drygt 6000 kr för ett halvår. Med Länsförsäkringar fick vi samma pris (ca 6000 kr) för både mig och min fru tillsammans.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 4/6/2016 at 02:31, skrev broder tuk tuk:

Någon som vet vad en försäkring som täcker upp sjukhusvård kostar per månad i Thailand?

 

BTT

Käre BTT, även det pratade ju vi om på den senaste forumträffen utanfor 7/11.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...