Jump to content
IGNORERAD

Ställen med Svenskar


BanFang

Recommended Posts

Finns det nått ställe här i Korat med Svensk anknytning?

Finns det några svenskar här överhuvudtaget nu?

MVH. BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev BanFang:

Finns det nått ställe här i Korat med Svensk anknytning?

Finns det några svenskar här överhuvudtaget nu?

MVH. BanFang

Var där i två år utan att hitta något sånt ställe alls, finns några spridda svenskar kvar men flera åkt hem.  

www.korat.forum24.se har ibland träffar bland svenskar.

 

Faranger brukar häcka på TheMalls foodcourt på dagarna.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kanske borde skapa karta över alla ställe i Thailand där svenskar träffas. Så man vet var ska man gå eller undvika att gå.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev BanFang:

Finns det nått ställe här i Korat med Svensk anknytning?

Finns det några svenskar här överhuvudtaget nu?

MVH. BanFang

Har inte hittat något ställe med Svensk anknytning men finns en del farang ställen och har träffat enstaka Svenskar där. Tror inte det är så många kvar nu men till helgen så kommer jag dit.

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Har träffat faranger som sagt att Korat och Buriram är trista städer Medans Surin och framför allt Udon rankas som bättre...Själv har jag inte besökt vare sig Korat el Buriram..

Men bör finnas synpunkter på de detta?. ...?

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Naam jai:

Har träffat faranger som sagt att Korat och Buriram är trista städer Medans Surin och framför allt Udon rankas som bättre...Själv har jag inte besökt vare sig Korat el Buriram..

Men bör finnas synpunkter på de detta?. ...?

Analysen är inte helt fel, dock är min kunskap om Buriram låg. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
On 2016-04-04 at 04:46, skrev leifen:

 

www.korat.forum24.se har ibland träffar bland svenskar.

Försökte slå in denna sida men det kom inte upp något.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-04-04 at 04:32, skrev BanFang:

Finns det nått ställe här i Korat med Svensk anknytning?

Finns det några svenskar här överhuvudtaget nu?

MVH. BanFang

Har öppnat en ny falangrestaurang i din by, i "centrum" i de nya husen vid busstationen.

Är åtminstone 4 bofasta svenskar i byn, de samlas i stort sett dagligen på "oneaclock club" 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har öppnat en ny falangrestaurang i din by, i "centrum" i de nya husen vid busstationen.

Är åtminstone 4 bofasta svenskar i byn, de samlas i stort sett dagligen på "oneaclock club" 

Kommer du ihåg Sten som hade Pizza shop bara 5 minuter i från "mitt hotell".Han är avliden nu.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
18 minuter sedan, skrev born41:

Försökte slå in denna sida men det kom inte upp något.

 

Born41

ta bort www framför, så funkar det

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev B747:

Kommer du ihåg Sten som hade Pizza shop bara 5 minuter i från "mitt hotell".Han är avliden nu.

Var där en gång för länge sedan

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
4 minuter sedan, skrev B747:

Kommer du ihåg Sten som hade Pizza shop bara 5 minuter i från "mitt hotell".Han är avliden nu.

Det trodde jag han var för flera år sedan

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Sam sip sam:

Det trodde jag han var för flera öde sedan

Sten som hade Pizza shop i Korat har säkert varit död i 8-9 år TROR jag.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev B747:

Sten som hade Pizza shop i Korat har säkert varit död i 8-9 år TROR jag.

 

Tror jag var där 2006, då var det bara frugan där vill jag minnas, han kanske var avliden redan då?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Var i Korat för några år sedan och träffade en tjej från internet. Efter 36 timmar tog jag en bulle tillbaka till pattis. Finns säkert mycket roligt att glöra där, men not my bag??

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Att tro att man kan åka till Korat och få endast 1% av utbudet i Pattaya, blir man nog väldigt besviken på staden. Dock har staden andra värden, men kommer inte på något just nu!

//S
ps. trivs faktiskt i Korat, trotts allt!

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
15 minuter sedan, skrev Stefan:

Att tro att man kan åka till Korat och få endast 1% av utbudet i Pattaya, blir man nog väldigt besviken på staden. Dock har staden andra värden, men kommer inte på något just nu!

//S
ps. trivs faktiskt i Korat, trotts allt!

Det var väl inte utbudet jag störde mig på. Älskar Bkk och dess små soier, soi 4, soi 7, 11, 24 osv...men Korat kändes som en stor genomfartsled, 3+3 vägs filer genom hela stan. Omöjligt att ta sig någonstans utan taxi. 

 

Bodde säkert på på fel område. Bokade ett par nätter på Dusit, men fick ingen feeling alls för stan. 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev KaiserBlood:

Det var väl inte utbudet jag störde mig på. Älskar Bkk och dess små soier, soi 4, soi 7, 11, 24 osv...men Korat kändes som en stor genomfartsled, 3+3 vägs filer genom hela stan. Omöjligt att ta sig någonstans utan taxi. 

 

Bodde säkert på på fel område. Bokade ett par nätter på Dusit, men fick ingen feeling alls för stan. 

 

Det e som du säger en lite konstig stad så, men det finns allt sina roliga ställen....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev KaiserBlood:

Det var väl inte utbudet jag störde mig på. Älskar Bkk och dess små soier, soi 4, soi 7, 11, 24 osv...men Korat kändes som en stor genomfartsled, 3+3 vägs filer genom hela stan. Omöjligt att ta sig någonstans utan taxi. 

 

Bodde säkert på på fel område. Bokade ett par nätter på Dusit, men fick ingen feeling alls för stan. 

Det var faktiskt lite så när jag besökte Pattaya första gången, efter ett par timmar ogillade jag staden. Det fanns en beach road och en walking street, vågade man sig upp till till 2nd road så var man duktigt stöddig.
Efter ett dygn i staden beslutade jag mig för att åka där ifrån och aldrig sätta min fot i denna stad igen, dock ville jag ge staden en chans till något år senare.
Nu stortrivs jag där, men går sällan ner så långt som till 2nd road.

//S 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Tror jag var där 2006, då var det bara frugan där vill jag minnas, han kanske var avliden redan då?

Ja.Jag försöker minnas.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
1 timme sedan, skrev Stefan:

Det var faktiskt lite så när jag besökte Pattaya första gången, efter ett par timmar ogillade jag staden. Det fanns en beach road och en walking street, vågade man sig upp till till 2nd road så var man duktigt stöddig.
Efter ett dygn i staden beslutade jag mig för att åka där ifrån och aldrig sätta min fot i denna stad igen, dock ville jag ge staden en chans till något år senare.
Nu stortrivs jag där, men går sällan ner så långt som till 2nd road.

//S 

Ja, inget är skrivet i blod:) tjejen är jätte trevlig, vi har fortfarande kontakt, men hon har fått följa mig till mina ställen de senaste gångerna.

Kanske ger det en chans igen, men inget som står på närmaste agendan i alla fall.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
2 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Det e som du säger en lite konstig stad så, men det finns allt sina roliga ställen....

Ja, en riktig stor stad i stor stan:) det går säkert att ha kul där, men jag hade inte riktigt den tiden..

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-06-08 at 22:09, skrev B747:

Ja.Jag försöker minnas.

 

Ja, det måste ha varit 2006 eller första halvan 2007 enl. mina dagböcker...

 

//Thure

 

 

Sten o Noi.jpg

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...