Jump to content
IGNORERAD

Jag får vara ärlig med er nu, och hoppas tips/råd


Oden

Recommended Posts

7 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

jag pratar isig vägbana kontra våt ,blöt 

isig väg dubbdäck

våt regnig blöt dubbfria så är det 

Är det inte mindre risk för vattenplaning om man har dubbdäck när vägbanan är blöt ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 292
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Oden

    53

  • Sam sip sam

    15

  • evert 1

    15

  • UglyFarang

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam
2 minuter sedan, skrev Fritz:

Är det inte mindre risk för vattenplaning om man har dubbdäck när vägbanan är blöt ?

 

Fritz..

 om det är så mkt vatten att det är risk för vattenplaning spelar det nog ingen roll dubb eller ej för då åker man ju på vattnet 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

 om det är så mkt vatten att det är risk för vattenplaning spelar det nog ingen roll dubb eller ej för då åker man ju på vattnet 

Jag som trodde att det räckte med några mm vatten på vägbanan för att det är risk för vattenplaning. Men ingen dag utan att man lär sig nåt nytt här på MPR.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
1 timme sedan, skrev Benriach:

Rattar och muffar. Nu blir det nog lite för allvarligt för detta familjeforum...

Att diskutera hårdhet på gummi är väl inte så mycket bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag som trodde att det räckte med några mm vatten på vägbanan för att det är risk för vattenplaning. Men ingen dag utan att man lär sig nåt nytt här på MPR.

 

Fritz..

År vägbanan täckt med några mm vatten och farten är tillräcklig så är det nog definitivt risk för vattenplaning, särskilt om däckens mönster är dåligt och vägbanans makrotextur är dålig.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
5 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag som trodde att det räckte med några mm vatten på vägbanan för att det är risk för vattenplaning. Men ingen dag utan att man lär sig nåt nytt här på MPR.

 

Fritz..

inte omöjligt men dom ggr jag fått det har det varit mkt vatten på vägbanan 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

inte omöjligt men dom ggr jag fått det har det varit mkt vatten på vägbanan 

Då har du inte kört tillräckligt fort :big_smile:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
45 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

jag pratar isig vägbana kontra våt ,blöt 

isig väg dubbdäck

våt regnig blöt dubbfria så är det 

 

Nu tror jag inte det är så många som har flera olika uppsättningar vinterdäck och byter efter väglag. Jag kör under de timmarna på dygnet då frost och ishalka är som mest påtaglig under vintertid och kör alltså inte dubbfritt. Mina dubbdäck har jag faktiskt inte märkt av något som helst dåligt grepp med på våt vägbana vilket jag gjort med tidigare dubbfria friktionsdäck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Precis nyss, skrev knasen:

 

Nu tror jag inte det är så många som har flera olika uppsättningar vinterdäck och byter efter väglag. Jag kör under de timmarna på dygnet då frost och ishalka är som mest påtaglig under vintertid och kör alltså inte dubbfritt. Mina dubbdäck har jag faktiskt inte märkt av något som helst dåligt grepp med på våt vägbana vilket jag gjort med tidigare dubbfria friktionsdäck.

var ett jävla tjat om halka och is ,jag pratar om våt blöt vägbana precis som TV  gjorde ett uttalande om och han har rätt där sedan kan ni älta era halkig isiga vägar bäst fan ni vill 

vi svarade på våta vägbanor vilket som var bäst :boom::559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk::wow:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
1 timme sedan, skrev knasen:

 

Vems verklighet? Jag har kört dubbfria friktionsdäck, billiga kines dubbdäck och dyrare premium dubbdäck och enligt min verklighet så har premiu dubbdäcken bäst grepp på blöt asfalt.

Det har ju stått så i Ding Ding värld 33:ans sanningsbibel. Så du och alla andra seriösa tester har fel! :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Precis nyss, skrev Sam sip sam:

var ett jävla tjat om halka och is ,jag pratar om våt blöt vägbana precis som TV  gjorde ett uttalande om och han har rätt där sedan kan ni älta era halkig isiga vägar bäst fan ni vill 

vi svarade på våta vägbanor vilket som var bäst :boom::559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk::wow:

 

Det var ju du som började ifrågasätta var jag bodde och om jag hade halka året om när jag skrev att jag inte kör under de förutsättningar som krävs för att ens tänka på att investera i ett par dubbfria premiumdäck. Du får väl hålla koll på vad du svamlat om tidigare i tråden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
7 minuter sedan, skrev knasen:

 

Det var ju du som började ifrågasätta var jag bodde och om jag hade halka året om när jag skrev att jag inte kör under de förutsättningar som krävs för att ens tänka på att investera i ett par dubbfria premiumdäck. Du får väl hålla koll på vad du svamlat om tidigare i tråden!

eftersom du kör med dubbbdäck året runt så ifrågasatte jag det ,var du bodde 

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
10 minuter sedan, skrev wUThai:

Det har ju stått så i Ding Ding värld 33:ans sanningsbibel. Så du och alla andra seriösa tester har fel! :) 

se där korken har  uttalat sig också 5555555655555

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
2 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

se där korken har  uttalat sig också 5555555655555

Korken? Den enda som gör bort sig i tid och otid är du tur du inte märker det själv så vi andra ha nåt att skratta åt. 555555555

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
7 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

eftersom du kör med dubbbdäck året runt så ifrågasatte jag det ,var du bodde 

 

Visa gärna var jag påstått att jag kör med dubbdäck året runt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
1 minut sedan, skrev wUThai:

Korken? Den enda som gör bort sig i tid och otid är du tur du inte märker det själv så vi andra ha nåt att skratta åt. 555555555

5555555 ja du korken ,du har tur du som inte har ngt förstånd att dras med ,lyckliga är dom ovetande :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

rätt patetiskt att se ditt rövslickande på Mackan ,lillpitten ,bengan osv :wow:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev burrabus:

Ni spammar sönder odens seriösa tråd med erat gummitjat 

 

Det är tydligen SÄPO som har kapat några användarnamn som skriver, allt för att sätta dit TS-

 

Gummitjatet är bara ett kodspråk för att lura TS i en fälla!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...