Jump to content
Harrys Pattaya

Harrys Hotel, Bar & Restaurant Pattaya

Recommended Posts

KaiserBlood
24 minuter sedan, skrev husse:

Ja på Harrys kan man vara ganska säker på att ingen service finns att tillgå, och ska sevitriserna hålla reda på en app också, ja då blir det helt gonatt

I Thailand är det väl kutym att man bjuder servitriserna på en stänkare eller två om man har en trevlig kväll på en pub eller restaurang. I Sverige är det omöjligt, då skulle man bli anmäld i stället......

• Ge karma 1
  • Haha 1

Soengsang
7 minuter sedan, skrev KaiserBlood:

I Thailand är det väl kutym att man bjuder servitriserna på en stänkare eller två om man har en trevlig kväll på en pub eller restaurang. I Sverige är det omöjligt, då skulle man bli anmäld i stället......

Ska man då kunna bjuda på dem via appen?

KaiserBlood
5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ska man då kunna bjuda på dem via appen?

Känns lite för opersonligt, i alla fall för mig.  Blir nog inte mycket dricks då.....om dom gömmer sig bakom en app

• Ge karma 1

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev apknug:

Visst är det så, glömmer aldrig första gången på restaurang på Khao Sarn road 1990 blev så paff när servitrisen satte sig ner brevid och väntade på att man valt klart ur menyn.

Eller för inte så jäkla många år sen, skulle åka hem från Diana Inn hade massor av packning så jag ringde Bell boy och bad honom komma upp om 10 minuter o hjälp till med bagaget. När jag stå i duschen bankar det på dörren jag skriker yes yes o kommer ut i rummet ett par minuter senare, då sitter bellboy på sängen o kollar TV o väntar på att jag ska bli klar.

Det är Thailand det!

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Hon ville säkert k**lla

BTT

• Downvote 2
  • Snurrigt 1
  • Haha 3

Abercrombie
2 timmar sedan, skrev Fritz:

Haha,  ja det får gärna vara lite vilda västern eller vad man nu ska kalla den thailändska stilen även för mig också när jag går på lokal. Men jag är jäkligt känslig för höga ljud så sitter jag på en bar och man plötsligt drar på med hög musik så sveper jag bara groggen betalar för mig och går därifrån. Sitter jag däremot på en restaurang och just fått in maten när oljudet brakar loss så är jag för snål för att göra detsamma utan äter upp samtidigt som jag blir på dåligt humör. Dessutom är jag långsur, sån är jag tyvärr.

Jag är hörselskadad och därmed väldigt ljudkänslig. Mina hörapparater är duktiga på att hantera buller och annat oväsen. Men hög musik och live uppträdande har jag inget glädje av, det är mest obehagligt. 

Jag tycker att Harrys är bra, prisvärd husmanskost och rimliga priser på drycken. 

• Ge karma 5

Soengsang
3 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Jag är hörselskadad och därmed väldigt ljudkänslig. Mina hörapparater är duktiga på att hantera buller och annat oväsen. Men hög musik och live uppträdande har jag inget glädje av, det är mest obehagligt. 

Jag tycker att Harrys är bra, prisvärd husmanskost och rimliga priser på drycken. 

Framförallt läget, det är outstanding......

Sen prisvärt också som du skriver, men rappheten och intresset från serveringspersonalen har en del att önska, de är för trötta.

• Ge karma 6

Abercrombie
5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Framförallt läget, det är outstanding......

Sen prisvärt också som du skriver, men rappheten och intresset från serveringspersonalen har en del att önska, de är för trötta.

Jag kan hålla med om att de är nonchalanta. Det är lite för mycket snack med polare osv istället för att vara uppmärksamma på gästerna. Kan bero på att många gäster är så ofta på Harrys att de blir som polare till personalen, och gränserna suddas ut? 

Jag har bott i USA några år, och där är ju servicenivån fantastisk. Mycket tyvärr pga dricksen är en stor del av lönen. Men Harrys personal, samt många andra barers också för den del, skulle kunna lära sig mycket av hur Holgers personal hanterar sina gäster. Artigt, uppmärksamt utan att gå för långt.

• Ge karma 3

husse

• Ge karma 6
  • Fint 1
  • Haha 2

conservator

Klart att servitriserna blir passiva om det finns gäster som har för vana att tro att det är ok att taffsa på dem !

Soengsang
17 minuter sedan, skrev conservator:

Klart att servitriserna blir passiva om det finns gäster som har för vana att tro att det är ok att taffsa på dem !

Jag tafsar aldrig på servitriser, kanske det som är felet 55555 

• Fint 1
  • Haha 1

Kenneth4618
Posted (edited)

Nu har jag bara varit på Harrys 3 gånger men inte upplevt någon dålig service då.  Snarare tvärtom.

Men så är jag fantastiskt charmig när det gäller 😉 

Edited by Kenneth4618
  • Ge karma 1
  • Haha 1

Stoneys

Fel.

Soengsang
8 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Men så är jag fantastiskt charmig när det gäller 😉 

Kan jag tänka mig, annars hade du inte haft en så vacker fru, du har ju inte fått henne på att du är vacker när det gäller. 5555555

Håller med, absolut trevliga servetriser/personal, men ack lite trötta ibland, en vem fan är inte det på jobbet ibland :)

• Ge karma 4
  • Fint 1
  • Haha 1