Jump to content
IGNORERAD

Harrys Hotel, Bar & Restaurant Pattaya


Harrys Pattaya

Recommended Posts

On ‎2019‎-‎01‎-‎08 at 13:05, skrev ragson:

Vi kommer också köra en torsdags lunchbuffet: stekt fläsk med löksås...

Ät så mycket ni orkar mellan 11 till 15...195 baht!

 

Bilden kan innehålla: mat

MPR:s utsända patrull gav buffe´n högsta betyg. Gör gärna om det hela och serverar ni då kalops så kommer jag garnanterat.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • Svar 1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ragson

    139

  • Cavemannen

    68

  • stefan5300

    55

  • Soengsang

    47

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2018-12-29 at 14:41, skrev Cavemannen:

Visst är det så som normala människor sköter det, sen finns det fegisar som inte vågar IRL utan vill visa sig tuffa bakom skärmen  istället :-) 

 

Ooopi, eller nåt, här är fegisen,. 

 



 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har lite fina grejer nu för grogg älskare. [emoji3]

 

 

 

 

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

 

 

 

8bd49a895fcc51208234584d12511a5d.jpg1645e26e7d28b03d011f2d13379a1d53.jpg

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har en App nuförtin....Ni kan väl prova?

En del andriodversioner ...om dom är för gamla funkar det inte.

Helt nytt för oss detta apperiet...har ni förslag på vad vi kan göra med den....skicka på bara! :-)

 

1338891992_QRapp.JPG.248bfa80ae731fbdbfac8fbd03800884.JPG

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-03-04 at 15:31, skrev ragson:

Vi har en App nuförtin....Ni kan väl prova?

En del andriodversioner ...om dom är för gamla funkar det inte.

Helt nytt för oss detta apperiet...har ni förslag på vad vi kan göra med den....skicka på bara! :-)

 

1338891992_QRapp.JPG.248bfa80ae731fbdbfac8fbd03800884.JPG

QR koden fungerar inte.....

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

QR koden fungerar inte.....
Jodå... Det måste vara senaste versionen av Android dock. Inte bakåtkompatibel...

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev ragson:

Jodå... Det måste vara senaste versionen av Android dock. Inte bakåtkompatibel...

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

Har android pie...nån nyare finns inte...

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev norris55:

Har android pie...nån nyare finns inte...

Fungerade med en äldre mobil. Om qr koden inte fungerar, så är det enklare att ladda hem appen från Google play och söka på Harrys restaurant & bar Pattaya. Snygg app....

 

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev norris55:

Fungerade med en äldre mobil. Om qr koden inte fungerar, så är det enklare att ladda hem appen från Google play och söka på Harrys restaurant & bar Pattaya. Snygg app....

 

vad kan man göra med qr koden? Beställa en öl?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mankan:

vad kan man göra med qr koden? Beställa en öl?

Ladda ned appen troligtvis, alltså komma direkt till appstore/googleplay.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ladda ned appen troligtvis, alltså komma direkt till appstore/googleplay.
Men se då? Kanske att man kan få hämta ut glögg och pepparkakor på närmsta 7/11...



Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Appar är säkert bra och för min 13-åriga dotter så är appar, Instagramkonton och liknande helt avgörande när hon väljer restauranger, glassbarer och liknande. Jag skulle dock aldrig ladda ned en app för en restaurang/pub och då tillhör jag ändå den yngre och mer progressiva (vill jag tro :)) delen av Harrys potentiella kunder.

 

Jag har varit på Harrys 5 gånger, senast för två veckor sedan, och jag tycker det är ett schysst ställe. Tycker dock det finns många områden för er att jobba på innan ni engagerar er allt för mycket i en app. 

 

Hoppas ni tar det på rätt sätt.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Appar är säkert bra och för min 13-åriga dotter så är appar, Instagramkonton och liknande helt avgörande när hon väljer restauranger, glassbarer och liknande. Jag skulle dock aldrig ladda ned en app för en restaurang/pub och då tillhör jag ändå den yngre och mer progressiva (vill jag tro [emoji4]) delen av Harrys potentiella kunder.
 
Jag har varit på Harrys 5 gånger, senast för två veckor sedan, och jag tycker det är ett schysst ställe. Tycker dock det finns många områden för er att jobba på innan ni engagerar er allt för mycket i en app. 
 
Hoppas ni tar det på rätt sätt.
Vi är nya på detta. Mjukstart. Det kommer mera och bättre info framöver. Tyck till om vad vi kan göra? Vad borde det finnas? [emoji846]

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎3‎/‎11‎/‎2019 at 11:09 PM, ragson said:

Vi är nya på detta. Mjukstart. Det kommer mera och bättre info framöver. Tyck till om vad vi kan göra? Vad borde det finnas? emoji846.png

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

Jag har aldrig drivit någon restaurang/pub och har aldrig utvecklat någon app så jag kan bara uttala mig som kund; hos Harrys och många andra serviceföretag. Ska ni lägga tid och pengar på en app så måste den appen generera mervärde både för er och oss. Så den springande punkten är; vad kan appen göra som er hemsida eller Facebooksida inte kan?

 

Fördelen, som jag ser det, med en app är att man snabbt kan se personliga saker; reservationer och intjänade poäng/miles på flygallianser och hotellkedjor till exempel. Eller typ Starbucks app där jag kan betala för min latte och tjäna några poäng. Kan jag betala för min Singha med er App och få en gratis draft för var 10:e jag köper så laddar jag ned appen, annars får det nog vara.

 

Ni har ett bra koncept och ett bra läge. Ser ni bara till att alla anställda förstår att de jobbar inom servicenäringen så kommer ni klara er bra; med eller utan en app. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
On ‎2019‎-‎03‎-‎11 at 17:09, skrev ragson:

Vi är nya på detta. Mjukstart. Det kommer mera och bättre info framöver. Tyck till om vad vi kan göra? Vad borde det finnas? emoji846.png

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

De som har drivet detta längst i Sverige är Pinchos som växt som svampar ur marken de senaste åren på att servera medioker mat i små portioner. Där beställer kunderna sin mat via app och det innehåller även någon typ av bonus. 

F 12 öppnade en restaurang som hette Mother där man beställde på surfplattor men surfplattorna åkte ut ganska snabb och nu är det en Mr Voon.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

. Ser ni bara till att alla anställda förstår att de jobbar inom servicenäringen så kommer ni klara er bra; med eller utan en app. 

Instämmer till fullo! Jobbar man på en restaurang bör man veta att man inte ska skräna på en högre ljudnivå än vad gästerna gör.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Stein:

Instämmer. Flertalet av tjejerna vet inte vad service är såvida inte någon av cheferna är i närheten. Det är väl ändå ett flertal som har sagt att de är nonchalanta och dryga. Men men, lyssna inte på gästerna. Man ska fan inte behöva be dom lyfta ögonen från golvet när de går förbi ens bord.

Å andra sidan kan jag förstå att tjejerna på Harrys kan bli trötta på all "fysisk kontakt", som många av Harrys gäster bjuder på.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, Stein said:

Instämmer. Flertalet av tjejerna vet inte vad service är såvida inte någon av cheferna är i närheten. Det är väl ändå ett flertal som har sagt att de är nonchalanta och dryga. Men men, lyssna inte på gästerna. Man ska fan inte behöva be dom lyfta ögonen från golvet när de går förbi ens bord.

Var på Harrys med min frus systerdotter för ett par år sedan. Hon var intresserad av att börja jobba där. Vi träffade en av cheferna, jag presenterade henne och satt kvar en stund när dom snackade.

Hon ville jobba som servitris men kunde tänka sig att ställa upp i köket om någon var sjuk eller det fattades folk.

 

Hennes s.k CV innehåller en kockutbildning, hon pratar flytande engelska, har jobbat som servitris och kock i flera år,är serviceminded som få. Vi har flera ggr besökt hennes arbetsplatser och sett hur

hon med lätthet tar hand om kunder med ett leende och hörsammar kundernas önskemål snabbt och enkelt hela tiden. Får alltid bra med dricks. Kan tilläggas att hon är snygg som få och ruggigt smart.

 

Chefen var mycket imponerad av henne på alla sätt och lovade att komma tbx. Tyvärr hörde han aldrig av sig.  

 

Hon har ett bra jobb som servitris idag på en Irländsk restaurang i Pattaya.

kock3.jpg.a249de75925023c8a7d94e46a9fc54dd.jpg

kock2.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev thomas001:

Var på Harrys med min frus systerdotter för ett par år sedan. Hon var intresserad av att börja jobba där. Vi träffade en av cheferna, jag presenterade henne och satt kvar en stund när dom snackade.

Hon ville jobba som servitris men kunde tänka sig att ställa upp i köket om någon var sjuk eller det fattades folk.

 

Hennes s.k CV innehåller en kockutbildning, hon pratar flytande engelska, har jobbat som servitris och kock i flera år,är serviceminded som få. Vi har flera ggr besökt hennes arbetsplatser och sett hur

hon med lätthet tar hand om kunder med ett leende och hörsammar kundernas önskemål snabbt och enkelt hela tiden. Får alltid bra med dricks. Kan tilläggas att hon är snygg som få och ruggigt smart.

 

Chefen var mycket imponerad av henne på alla sätt och lovade att komma tbx. Tyvärr hörde han aldrig av sig.  

 

Hon har ett bra jobb som servitris idag på en Irländsk restaurang i Pattaya.

kock3.jpg.a249de75925023c8a7d94e46a9fc54dd.jpg

kock2.jpg

Harry´s ägare kanske vill ha en mer omfattande utbildning än ett bra CV på språkkunskap och restaurangutbildning

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jive:

Å andra sidan kan jag förstå att tjejerna på Harrys kan bli trötta på all "fysisk kontakt", som många av Harrys gäster bjuder på.

Brukar du tafsa på tjejerna?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Mankan:

Brukar du tafsa på tjejerna?

He he, skulle ju ljuga om jag sa nej, men brukar är väl kanske att ta i.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig drivit någon restaurang/pub och har aldrig utvecklat någon app så jag kan bara uttala mig som kund; hos Harrys och många andra serviceföretag. Ska ni lägga tid och pengar på en app så måste den appen generera mervärde både för er och oss. Så den springande punkten är; vad kan appen göra som er hemsida eller Facebooksida inte kan?
 
Fördelen, som jag ser det, med en app är att man snabbt kan se personliga saker; reservationer och intjänade poäng/miles på flygallianser och hotellkedjor till exempel. Eller typ Starbucks app där jag kan betala för min latte och tjäna några poäng. Kan jag betala för min Singha med er App och få en gratis draft för var 10:e jag köper så laddar jag ned appen, annars får det nog vara.
 
Ni har ett bra koncept och ett bra läge. Ser ni bara till att alla anställda förstår att de jobbar inom servicenäringen så kommer ni klara er bra; med eller utan en app. 
En app kan bomba med pop-ups och hålla reda på om man är i närheten.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
20 timmar sedan, skrev Fritz:

Instämmer till fullo! Jobbar man på en restaurang bör man veta att man inte ska skräna på en högre ljudnivå än vad gästerna gör.

Det är för mig charmen med Thailand att man aldrig vet vad som händer. Restaurang eller pub, alltid händer det något oväntat och så blir man kvar 5 timmar till😎

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev KaiserBlood:

Det är för mig charmen med Thailand att man aldrig vet vad som händer. Restaurang eller pub, alltid händer det något oväntat och så blir man kvar 5 timmar till😎

Ja på Harrys kan man vara ganska säker på att ingen service finns att tillgå, och ska sevitriserna hålla reda på en app också, ja då blir det helt gonatt

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
24 minuter sedan, skrev husse:

Ja på Harrys kan man vara ganska säker på att ingen service finns att tillgå, och ska sevitriserna hålla reda på en app också, ja då blir det helt gonatt

I Thailand är det väl kutym att man bjuder servitriserna på en stänkare eller två om man har en trevlig kväll på en pub eller restaurang. I Sverige är det omöjligt, då skulle man bli anmäld i stället......

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...