Jump to content
IGNORERAD

Visst finns det massor av ärliga thaitjejer.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Herr Snippe, då får man anta att du nu kastat rysspillerna, solariet, singhalinnen och bytt foppatofflorna mot ett par platåboots.

[move]Fulsnygge Arne [/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    8

  • Herr Chang

    6

  • Odin

    5

  • GammalDansken

    4

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Herr Snippe, då får man anta att du nu kastat rysspillerna, solariet, singhalinnen och bytt foppatofflorna mot ett par platåboots.

[move]Fulsnygge Arne [/move]

Nej du, hon får ta mig som jag är annars så kan det kvitta! :crazy::D

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Odin

Jag har inte hört talas om den prislistan i Thailand men en liknande i Indonesien.

1. My price

2. Your price

3. Tourist price

4. Japan and German Price (ska betala av 2:a världskriget)

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

:D   Ja ge dom jäklarna.. Låt dom aldrig glömma

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Hur många thaitjejer finns det i Sverige som tar hem sina släktingar och syskon  enbart för att dom ska få ett bättre liv här. Från början  handlar det väl bara  inte om bara kärlek mellan farang och thaitjejen även än om det växer i sinom tid. Finns säkert dom som tjänar pengar på¨den verksamheten.

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur många thaitjejer finns det i Sverige som tar hem sina släktingar och syskon  enbart för att dom ska få ett bättre liv här. Från början  handlar det väl bara  inte om bara kärlek mellan farang och thaitjejen även än om det växer i sinom tid. Finns säkert dom som tjänar pengar på¨den verksamheten.

Jag tror att de flesta i världen tar praktiska egenskaper i beräkningen när de gifter sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Jag kan inte låta bli att nämna min skilsmässa från "exet" 1995 som kostade mig 500kr,

fast hon hade rätt till 50% av mitt hus och tillgångar.

Hennes dåvarande thailändska vänner ville att hon skulle skinna mig,

men hon sa att allt var hennes fel och att jag alltid hade behandlat henne väl.

Så hon nöjde sig med att jag betalade avgiften för skillsmässan och så ville hon ha en soffa med sig.

Hur många svenska tjejer hade resonerat så?

Och vi är fortfarande vänner.

Mvh Isan Lover

Den svenska tjejen kanske hade bidragit med lika mycket ekonomiskt som mannen  kanske tom mer, då ska hon väl ändå inte bara gå därifrån med en soffa. Döm inte alla svenska tjejer över din egna erfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej acmed00

Jag har en del vänner som har råkat riktigt illa ut vid skilsmässor ifrån svenska tjejer, t.ex en kille som hade nybyggd villa,sommarstuga, bilar, båtar (detta nästan utan lån) och en i övrigt god ekonomi, allt det här hade han innan giftermålet.

Hon tvingade honom att köpa ut henne ifrån både villa och sommarstuga där hon inte hade satsat en spänn.

Så nu har han lån för resten av livet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej acmed00

Jag har en del vänner som har råkat riktigt illa ut vid skilsmässor ifrån svenska tjejer, t.ex en kille som hade nybyggd villa,sommarstuga, bilar, båtar (detta nästan utan lån) och en i övrigt god ekonomi, allt det här hade han innan giftermålet.

Hon tvingade honom att köpa ut henne ifrån både villa och sommarstuga där hon inte hade satsat en spänn.

Så nu har han lån för resten av livet.

Mvh Isan Lover

Det var ju en rejäl otur för din kompis, men det gäller fortfarande inte alla svenskor. Det finns bra och dåliga mäniskor överallt. (alla länder)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tror att de flesta i världen tar praktiska egenskaper i beräkningen när de gifter sig.

Jo men visst, vem fan vill inte gifta sig rik? Även vi män kunde tänka oss Märtha Philpsson! :victory:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det var ju en rejäl otur för din kompis, men det gäller fortfarande inte alla svenskor. Det finns bra och dåliga mäniskor överallt. (alla länder)

Använd äktenskapsförord Detta är din livförsäkring vill hon inte skriva på så var sambo i stället.

Obs !

Om ni ar sambo och sedan byter bostad så har hon rätt i den Nya  men inte den du har ensam när ni flyttar ihop.Kan tyckas lite märkligt men så är livet.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Använd äktenskapsförord Detta är din livförsäkring vill hon inte skriva på så var sambo i stället.

Obs !

Om ni ar sambo och sedan byter bostad så har hon rätt i den Nya  men inte den du har ensam när ni flyttar ihop.Kan tyckas lite märkligt men så är livet.

Helt rätt att man bör skriva äktenskapsförord innan man gifter sig. Även om det kanske inte känns så romantiskt...

Det stämmer att även som sambo kan man råka ut för en del otrevliga överraskningar. Saker inköpta för gemensamt bruk under sambotiden ska delas lika. Det spelar ingen roll vem som betalat. Det kan vara så att ena parten har en bostad innan man blir sambo, sen vill man ha annan bostad. Denna nya bostad blir kanske till största eller hela delen betalad med hjälp av försäljning av den gamla bostaden. Den nya bostaden är nu inköpt för gemensamt bruk, så den ska delas lika om förhållandet spricker.

Det är nog inte alla som tänker på det, men även denna regel kan avtalas bort innan man köper den nya bostaden. Och för all del även andra större inköp som annars skulle anses vara gjorda för gemensamt bruk.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Helt rätt att man bör skriva äktenskapsförord innan man gifter sig. Även om det kanske inte känns så romantiskt...

Det stämmer att även som sambo kan man råka ut för en del otrevliga överraskningar. Saker inköpta för gemensamt bruk under sambotiden ska delas lika. Det spelar ingen roll vem som betalat. Det kan vara så att ena parten har en bostad innan man blir sambo, sen vill man ha annan bostad. Denna nya bostad blir kanske till största eller hela delen betalad med hjälp av försäljning av den gamla bostaden. Den nya bostaden är nu inköpt för gemensamt bruk, så den ska delas lika om förhållandet spricker.

Det är nog inte alla som tänker på det, men även denna regel kan avtalas bort innan man köper den nya bostaden. Och för all del även andra större inköp som annars skulle anses vara gjorda för gemensamt bruk.

Herr Chang har talat.

Måste nog peka på att det där med "saker" inte stämmer riktigt. Sambolagen gäller bara bostaden och bohaget som är införskaffat för genemsam boende. Tror att där har många damer okt på en nit. Bilen, båten, stugan eller ev. firman införskaffades med genemsamma pengar mem skrevs av någon anledning till hans namn (kanske hade hon helt enkelt ingen körkort) och  vid separation hade hon där inget hämta...  :sorry:

บั๊กสีดาดังแดง

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Måste nog peka på att det där med "saker" inte stämmer riktigt. Sambolagen gäller bara bostaden och bohaget som är införskaffat för genemsam boende. Tror att där har många damer okt på en nit. Bilen, båten, stugan eller ev. firman införskaffades med genemsamma pengar mem skrevs av någon anledning till hans namn (kanske hade hon helt enkelt ingen körkort) och  vid separation hade hon där inget hämta...  :sorry:

Visst Bak-si-da, du har säkert rätt i det. För övrigt bör man inte lita alltför mycket på vad som skrivs på forum som detta, utan istället själv ta reda på vad som gäller. Det är förstås bra att frågan väcks här, men för mer konkret info kan man till exempel börja här:

http://www.blinfo.se...oduct.do?id=sab

Jag har själv köpt ett exemplar, och hade tänkt konsultera boken innan jag svamlar för mycket här. Men jag hittar den inte, verkar som fru Chang städat undan den ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Quote

Hej acmed00

Jag har en del vänner som har råkat riktigt illa ut vid skilsmässor ifrån svenska tjejer, t.ex en kille som hade nybyggd villa,sommarstuga, bilar, båtar (detta nästan utan lån) och en i övrigt god ekonomi, allt det här hade han innan giftermålet.

Hon tvingade honom att köpa ut henne ifrån både villa och sommarstuga där hon inte hade satsat en spänn.

Så nu har han lån för resten av livet.

Mvh Isan Lover

Det finns något som heter ÄKTENSKAPSFÖRORD anväd detta!!!  Vill inte tjejen skriva på innan i går in i Kyrkan så gå INTE dit!!!!

Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej acmed00

Jag har en del vänner som har råkat riktigt illa ut vid skilsmässor ifrån svenska tjejer, t.ex en kille som hade nybyggd villa,sommarstuga, bilar, båtar (detta nästan utan lån) och en i övrigt god ekonomi, allt det här hade han innan giftermålet.

Hon tvingade honom att köpa ut henne ifrån både villa och sommarstuga där hon inte hade satsat en spänn.

Så nu har han lån för resten av livet.

Mvh Isan Lover

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det finns något som heter ÄKTENSKAPSFÖRORD anväd detta!!!  Vill inte tjejen skriva på innan i går in i Kyrkan så gå INTE dit!!!!

Nypan

Hur brukar en thai tjej ta det när man förklarar att man vill skriva äktenskapsförord?

Tar det hus i h-e, eller brukar dom acceptera det?

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur brukar en thai tjej ta det när man förklarar att man vill skriva äktenskapsförord?

Hej!

Omöjlig fråga att besvara generellt. I vårt fall så var det inga problem; hon äger det hon hade innan, jag äger mina medförda saker och allt som anskaffas efter giftemålet ägs gemensamt.  Frugan tyckte att det verkade rätt förnuftigt, så det var bara att ansöka och registrera hos tingsrätten.

Finns säkert de kvinnor som backar ur om det propsas på äktenskapsförord - kanske bara att tacka och ta emot i så fall?  :pleasantry:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur brukar en thai tjej ta det när man förklarar att man vill skriva äktenskapsförord?

Tar det hus i h-e, eller brukar dom acceptera det?

// Jobbe

Hej Jobbe,

Hur en thaitjej brukar ta det vet jag inte. Jag kan bara berätta att fru Chang inte gillade tanken på äktenskapsförord när jag krävde det inför eventuell registrering vid amphur. Kanske främst för att hon inte vill skriva på papper hon inte förstår vad dom betyder? Vad vet jag...

Men det ställde inte till några problem. Vi trivs med att vara sambos. Och hon accepterade att jag inte vill ge henne halva lägenheten och halva mitt AB om vi skulle skiljas.

En tänkbar anledning till att fru Chang blev lite förvirrad om äktenskapsförord är att den thailändska lagstiftningen vad gäller äktenskap och dess upplösning inte är samma som den svenska.

Rent formellt borde jag inte kalla henne för "fru". Men vi har ju dock genomfört den traditionella ceremonin med sin sod och allt annat som hör till.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej!

Omöjlig fråga att besvara generellt. I vårt fall så var det inga problem; hon äger det hon hade innan, jag äger mina medförda saker och allt som anskaffas efter giftemålet ägs gemensamt.  Frugan tyckte att det verkade rätt förnuftigt, så det var bara att ansöka och registrera hos tingsrätten.

Finns säkert de kvinnor som backar ur om det propsas på äktenskapsförord - kanske bara att tacka och ta emot i så fall?  :pleasantry:

:wai:

Hej UT006,

Det är förvisso mycket rimligt att skriva äktenskapsförord som liknar sambolagen. Och den dam som inte vill skriva på förord, men ändå insisterar på att bli gift på riktigt... tja, friskt vågat hälften vunnet! Vad annat kan man säga...

En sak jag funderat på är vad skilsmässa i Thailand är värd för farang? Utan tvivel dömer svensk domstol att alla tillgångar i Sverige ska delas lika om inget förord finns. Men hur är det i Thailand? Damen kanske äger mycket mark där. Tvingas hon sälja hälften så farangen kan få sin del? Tillåt mig tvivla...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...