Jump to content
IGNORERAD

Visst finns det massor av ärliga thaitjejer.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

broder tuk tuk

Att jag i stort sett undvikit att hamna i några konflikter eller blivit utsatt för rån eller påhopp.

De enda gångerna jag hamnat i lite bråk har varit med songtaewchaufförer som försökt lura mig men då är det bara att i godan ro betala de där extra bahten utan att käfta emot.

Man får vara försiktig i Thailand för ofta kommer thaiarna bakom en när det ska smälla till och utan förvarning.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    8

  • Herr Chang

    6

  • Odin

    5

  • GammalDansken

    4

Mest aktiva i denna tråd

GammalDansken

Quote

Att jag i stort sett undvikit att hamna i några konflikter eller blivit utsatt för rån eller påhopp.

De enda gångerna jag hamnat i lite bråk har varit med songtaewchaufförer som försökt lura mig men då är det bara att i godan ro betala de där extra bahten utan att käfta emot.

Man får vara försiktig i Thailand för ofta kommer thaiarna bakom en när det ska smälla till och utan förvarning.

BTT

Om man läser kommentarerna på Bangkok Post, där "farang-problemet" ofta diskuteras

överraskas man (eller iaf jag) över den negativa inställningen till främlingarna.

Totalt obalanserade inlägg får stå oemotsagda (bortsett från expats som reagerar).

I bästa SD-stil argumenteras för att skicka hem hela bunten, därför att "de snor våra flickor,

köper upp halva Thailand och favoriseras av regeringen på ärliga thai'ers bekostnad".

Att väldigt få säger emot tycker jag är bekymmersamt.

Oroväckande om man av många andra än den närmaste familj skulle anses vara en parasit

på det thailändska samhället.

Att t.ex. Sverige tar emot hundra ggr fler Thailändare än tvärtom verkar inte vara ett faktum

som ingår i den almänbildning som thailändarna som skriver där (och därmed behärskar det engelska språket) besitter.

Men ni andra kanske har tips om mera nyanserade debatter i frågan?

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej igen BTT

Jag har också haft diskussioner med chaufförerna i Pattaya men betalar bara thaipris av princip.

Sist gång jag var där var nog för tre år sedan och då var det en som var ovanligt gapig,

men jag sa att jag betalar normalt pris och om han inte nöjer sig med det får vi ta dit polisen.

Då drog han iväg och några av thailändarna som också steg av tyckte att jag gjorde helt rätt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

De enda gångerna jag hamnat i lite bråk har varit med songtaewchaufförer som försökt lura mig men då är det bara att i godan ro betala de där extra bahten utan att käfta emot.

Quote

Hej igen BTT

Jag har också haft diskussioner med chaufförerna i Pattaya men betalar bara thaipris av princip.

Sist gång jag var där var nog för tre år sedan och då var det en som var ovanligt gapig,

men jag sa att jag betalar normalt pris och om han inte nöjer sig med det får vi ta dit polisen.

Då drog han iväg och några av thailändarna som också steg av tyckte att jag gjorde helt rätt.

Mvh Isan Lover

Jösses, snackar ni om det där 5 baht för thai och 10 baht för farang nu igen?

Inte just ni två nu alltså, men sett diskutionerna rätt många gånger genom åren.

Ta dit polisen för 5 baht... 55555 :D

P.S.

En thai tycker alltid att du har rätt om du frågar Isan Lover, trodde jag du kände till  ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jösses, snackar ni om det där 5 baht för thai och 10 baht för farang nu igen?

Inte just ni två nu alltså, men sett diskutionerna rätt många gånger genom åren.

Ta dit polisen för 5 baht... 55555 :D

P.S.

En thai tycker alltid att du har rätt om du frågar Isan Lover, trodde jag du kände till  ;)

Hehe, mycket insiktsfullt om än cyniskt!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Farang

Jag ser ingen anledning att betala mer än någon annan för något som jag vet priset på (bara för att jag är en falang),

men jag har inga synpunkter på om andra väljer att betala, själv är jag ganska principfast och envis.

Men om jag inte vet vad en vara eller tjänst kostar betalar jag säkert för mycket, men då får jag skylla mig själv som inte vet priset.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Farang

Jag ser ingen anledning att betala mer än någon annan för något som jag vet priset på (bara för att jag är en falang),

men jag har inga synpunkter på om andra väljer att betala, själv är jag ganska principfast och envis.

Men om jag inte vet vad en vara eller tjänst kostar betalar jag säkert för mycket, men då får jag skylla mig själv som inte vet priset.

Mvh Isan Lover

Priset står längst fram på bakrutan i sittbrunnen på grisbilen. Begär du priset för barnportion i Sverige med när du fått in en middag? Vet inte din "storlek" men jag tar större plats än en thai. sen orkar jag bry mig föga för 5 baht, gjorde det inte ens när jag bodde där, och defenitivt inte numera som turist. Om du vill veta priset, som du skriver att du vet, så är det 5 baht för någon kilometer eller två, sen är det 10 baht för farang. Thai har ett annat pris, men thai är varken du eller jag. Vilket vi kanske skall vara glada för, jag har till exempel aldrig blivit stoppad vid entren på en agogo just för att jag varit thai. Skall vi kräva rättvisa så skall vi göra det åt bägge hållen, och som jag ser det har jag fler fördelar i Thailand än vad en thai har, så den där kronan extra jag får betala på en songteaw bjussar jag gladeligen på, för jag vill inte byta med en thai i längden...

MVH Thomas aka Farang

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, 5 bath hit och 5 bath dit kan ju om man stannar i 6 månader till slut bli en helkväll utanför Seven Eleven.

Billigast är det dock att helt enkel använda apostlahästarna och går man då i 6 månader så har man ju fått ihop till en heldag utanför Seven Eleven.

Sjutioelvaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag skulle aldrig börja käfta emot eller protestera för 5 baht. Börjar de skrika eller tuta så får man bara låtsas som man inget vet o betala den där extra 5 bahtaren. Om det däremot rör sig om ett uppenbart blåsningsförsök så tycker jag man har rätt att reagera och försöka förklara lugnt och sansat att man inte accepterar priset.

Att låta sig skrämmas till att betala överpriser är ju inget man bara ska acceptera.

Är man säker på sin sak är det bara att stå på sig även om det nu hotas lite emellanåt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är konstigt att man reagerar om man får betala 5 eller 10 bath när man sitter och löser ut en sällskapsdam för 1000+2-300 i barfine.Och det gör man med ett leende på läpparna .Hur f-n orkar man bry sig,innehåller inte semestern något viktigare än att vara besvärlig och snål?Betala och var glada,annars GÅ  :diablo: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Tycker det är konstigt att man reagerar om man får betala 5 eller 10 bath när man sitter och löser ut en sällskapsdam för 1000+2-300 i barfine.Och det gör man med ett leende på läpparna .Hur f-n orkar man bry sig,innehåller inte semestern något viktigare än att vara besvärlig och snål?Betala och var glada,annars GÅ  :diablo: Mvh Måne

Har själv prutat ner en lång tuk-tuk resa i Chiang Mai från 100 till 80 bath, och det kändes bra.

Kom dock redan under resan till insikt om att det var lite under 4 kronor - en summa jag inte ens

orkar böja mig ner efter i Sverige, men som uppenbarligen var väldigt viktig för föraren.

Han fick sina 100 baht när vi väl var framme.

Någon har räknat ut att desto mindre ett lands valuta är värd, desto snålare blir vi som turister.

Jag försöker alltid räkna om allt till svenska kronor och i stället för att fundera ut vad jag annars

kan köpa för dom här i Thailand tänker jag på hur lite jag kan få för dom i Sverige.

Kan rekommenderas. Det känns rättvisare på något sätt :-)

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ibland så tänker man efter lite för sent, jag skulle köpa en väska till frun och prutade hårt och länge.

Till slut sa försäljaren- no deal go away, då började min ölindränkta hjärna att fungera.

Va f-n vi bråkar om 10 spänn, så jag ångrade mej och sa sorry och erbjöd honom fullt pris dvs. oprutat men han svarade no no deal go away å vände sej om.

Allt slutade med att frun fick gå dit å köpa väskan själv senare. Men kontentan av allt är att vi snackar om skitpengar för oss och mat för dagen för dom.

Jag har slutat att pruta, ok lite men inte allt för hårt//Janne

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag överlåter allt prutande i Thailand till fru Chang. Det är säkert mycket lättare för henne att kommunicera på sitt modersmål och komma fram till ett pris som båda parter är nöjda med.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

För mig handlar det inte om pengarna utan bara att jag inte ser någon anledning att betala mer än andra för någonting p.g.a att jag är falang.

På landet där jag normalt vistas finns det inga "falang priser" utan alla betalar samma pris.

Så för mig är det väldigt ovanligt att hamna i en situation där någon vill ha mer pengar av mig än det egentligen kostar.

Men om man någon gång åker till turistorter eller större städer så kan detta dyka upp,

normalt räcker det med att prata thai så får man automatiskt "thaipris".

Jag tror t.o.m att det är bra att thailändarna träffar utlänningar som står på sig ibland,

annars blir det lätt så att utlänningar uppfattas som veka och lätta att plocka pengar av.

Sen om man väljer att ge dricks är ju något som man bestämmer själv och det är ju en annan sak att ge självmant eller bli "avplockad", dricks är ju roligt att ge till dom som förtjänar det.

Ta t.e.x senaste resan då betalade vi 300 baht för dubbelrum och dom andra på hotellet

mellan 500-700 baht, detta var i Bang Saen.

I Udon Thani betalade vi 700 baht för dubbelrum på Charon Hotel och min kompis som är stammis där

(1-2 månader per år där) betalar 1000 baht för ett enkelrum.

Jag ser som sagt ingen anledning att göra på detta sätt utan nöjer mig med att betala det "rätta" priset.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

IL.

Jag har hört att i Pattaya så finns det ett antal prislistor och om jag kommer ihåg rätt så är det enl. följande:

1. fattig Thai

2.Thai

3.Farang(Europe')

4.Japan

i fallande skala #4 dyrast. Vet du eller någon på Mpr. hur det är?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

När Thai åker till Sverige så missunnas de i prissättningen i förhållande till Svenskar så ur rättvisesynpunkt

ser jag ingen anledning till att inte turistande faranger får betala mer än Thai i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tilbaka till tråden igen

Visst har jag träffat ärliga thaitjejer på olika fläktställen samt lampaffärer så det är bara inte bartjejer som är ärliga men så har jag kompisar som har blivit av en några hundra bath då och då nätr dom har vart ute och gått då det kommer fram ladyboys och tar dom mellan benen och vips som har dom länsat fickorna  :D

Måne

kommer du ihåg norajohan han blev av med en 500 bath sedel utanför Twin palms och han känner ju till hur dom går till väga och han brukar ha short med en ficka med blixtlås där han har pengar då dök det upp 2 ladyboys och börja smeka han och han mota iväg dom för att sedan komma till coffeshopen och tog några öl med oss för att sedan betal och upptäcker att han hade blivit av 500 hundringen och han berätta för oss direkt vad som hade hänt.

Fan sa han här är man på sin vakt mot sådana och så är dom kobrasnabba den ena visar brösten den andra tar en på k-ken och vips kostade det 500.

Ändå vet man om hur dom går till väga men dom är för snabba dom små liven sa han och vi skratta som f-n

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Progressiv prissättning är ju både modernt och rättvist.

[move]

Rättvisemärkte Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Såklart skall det vara skilda priser, jag debiterar mer än dubbel åt våra asiatiska gäster jämfört med svenskar.

Sålde just en 3 timmars skotertur till 2 kineser för 5700 Sek, inte många svenskar som betalar dessa priser.

Jag betalar således alltid 20 bath när jag sätter mig i grisbilen.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

IL.

Jag har hört att i Pattaya så finns det ett antal prislistor och om jag kommer ihåg rätt så är det enl. följande:

1. fattig Thai

2.Thai

3.Farang(Europe')

4.Japan

i fallande skala #4 dyrast. Vet du eller någon på Mpr. hur det är?

Ja, det stämmer med en liten anmärkning:

0. Bäste Bror, smållänningar och skottar.

1. fattig Thai

2. Thai

3. Farang(Europe')

4. Japan

i fallande skala #4 dyrast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nerike..

Tbx till tråden skrev du å sen snackade du om Ladyboys... Vaddå tbx rubriken var väl ``Visst finns det massor av ärliga thaitjejer.´´ :read: //Janne

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Odin

Jag skrev väl

Visst har jag träffat ärliga thaitjejer på olika fläktställen samt lampaffärer så det är bara inte bartjejer som är ärliga

Jag har inte åkt ut för nåt med en tjej inte vad jag vet inte mina kompisar heller men därimot så berätta jag om ladyboysen för det är i regel dom som håller på med dumheter kolla bara in http://www.pattayaone.net/news/

Där står det om sådana fall hela tiden skulle tro att dom flesta är ärliga sedan finns det några röthuvuden som ställer till för andra.

Kolla bara in tråden om thaimassage.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Nerike

Ok ber om ursäkt för mitt påhopp...

Jag har peppar peppar åxå klarat mej ganska bra, men en tjejpolare som precis kom hem fr. Pattis hade dum som hon var gått ut med ett ``bilhandlarhalsband´´på sej och det slet en moppelegist av henne när hon satt i en bathbus

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ville bara lägga till ytterligare en ärlig Thaitjej till listan över ärliga Thaitjejer, min sambo är och har alltid varit ärlig mot mig, ja minst lika ärlig som jag varit mot henne i alla fall.  :great: Problemet är väl snarare att hon kanske är FÖR ärlig när det gäller vissa saker, t ex mitt utseende... Jag frågade henne häromdagen hur hennes drömkille såg ut, förväntade mig naturligtvis "exakt så som du ser ut!" :air_kiss::he:   Men hon svarade: "minst 10 cm längre än dig, betydligt mindre muskulös, ej brunbränd och med snyggare (?!) klädstil!" Ha ha ha :not_i::kort::suicide:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...