Jump to content
IGNORERAD

Expressen om Pattaya igen.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

 

En ny artikel om ett gammalt och uttjatat ämne som förmodligen ökar på fördomarna mot både Thailändskor och deras män, samt ställen som Pattaya, synd att nästan ingen reporter lyckas ta sig längre in i landet och till andra platser än där turister köper sex, Thailand och dess befolkning har ju så mycket mer att erbjuda, men det säljer väl kanske inte så bra och därför trampar man på i samma gamla fotspår.

http://www.expressen.se/geo/josephine-freje/har-lever-drommen-om-att-fanga-en-svensk/

Här lever drömmen om att ”fånga en svensk”

Josephine Freje: ”19-åringen från Pattaya skryter om hur fyra män dök upp med välkomstskyltar på Arlanda förra veckan – bara för att snopet inse att de blivit blåsta av vad de trodde var en oskyldig flickstackare.”

Igår 22:30 av Josephine Freje

  • Vi befinner oss i vad som i folkmun kallas Thailands rövhål – Pattaya. Nere vid strandpromenaden står prostituerade på rad medan män med stora magar prutar priset för nästa avsugning.

Här finns också den aldrig döende drömmen – “att fånga en svensk”.

Han har mer hår på ryggen än huvudet. Svettpärlorna dallrar ikapp med gäddhänget. Framför honom sitter en thailändsk skönhet, inte en dag äldre än 19 år. De kan inte prata med varandra, men han skryter till vännerna bredvid om hur hon snart ska flytta med honom till Skåne.

Stackars sate.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    7

  • kitungmakmak

    4

  • Kenneth4618

    3

  • Fritz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tja, att sparka på thailändskor med svenska män och utmåla dom som horor och torskar är tydligen helt ok bland kvällsbla skornas journalistelit, ser framemot josephines nästa reportage om svenska kvinnors sexresor runt om i världen..

Sent from my SM-G7102 using Tapatalk

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Tog väl upp båda sidorna tycker jag, män som blir blåsta och kvinnor som blir det - samt att det kan gå bra ibland.

 

Roligt att hon tar upp en av skälen som jag funderat på litegrann, hur en Thaitjej passar in i Sverige kontra hur jag passar in i Thailand. Snacket om pengar... fan vad jag är less på sånt, nu sist var det ju systrarna som började gräla (troligen pga att jag kommit in i bilden) om nåt arv... Jag kan ju säga att hon har inte vunnit på lotto som dom verkar tro.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Josephine Freje: ”19-åringen från Pattaya skryter om hur fyra män dök upp med välkomstskyltar på Arlanda förra veckan – bara för att snopet inse att de blivit blåsta av vad de trodde var en oskyldig flickstackare.”

 

Det var väl minst 5 år sedan detta hände på riktigt, att det skulle ha hänt igen tror jag inte på utan det är väl snarare en svensk journalist som sitter och diktar ihop en bra historia.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var väl inte så mycket att invända emot i artikeln. Hon verkar dessutom skriva om andra företeelser i det thailändska samhället än sexturism.

Isan Lover skulle ju kunna bjuda hem henne till sina domäner ute på vischan i Isan för ett trevligt reportage. Hade nog blivit en riktig solskenshistoria.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

En journalist som får sin "semester" betald mha fantasi fyllda historier.

Läs hennes övriga artiklar från LOS också mest påhittat eller skrönor.

 

Hur trovärdigt är det hon skriver nedan.

 

1/ Svensk tjej, 22 år.

Betalde 10 000 THB (ca 2400 kronor) för att åka tuk-tuk till nattklubben Insanity i Bangkok.

Finn två fel... en tuk-tuk kostar oftast mellan 20-100 THB och det är gratis att ta tuk-tuk till

nattklubbarna (förarna får pengar av klubben).

 

http://www.expressen.se/geo/josephine-freje/

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Josephine Freje: ”19-åringen från Pattaya skryter om hur fyra män dök upp med välkomstskyltar på Arlanda förra veckan – bara för att snopet inse att de blivit blåsta av vad de trodde var en oskyldig flickstackare.”

 

Det var väl minst 5 år sedan detta hände på riktigt, att det skulle ha hänt igen tror jag inte på utan det är väl snarare en svensk journalist som sitter och diktar ihop en bra historia.

 

 

Ja hon verkar lida lite av BTT-syndromet där google och livlig fantasi frammanar hybrisartade vaneföreställningar som gör att hon skarvar friskt när hon skriver sina alster.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ja hon verkar lida lite av BTT-syndromet där google och livlig fantasi frammanar hybrisartade vaneföreställningar som gör att hon skarvar friskt när hon skriver sina alster.

Förmildrande omständigthet är att hon tjänar pengar på det iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Josephine Freje: ”19-åringen från Pattaya skryter om hur fyra män dök upp med välkomstskyltar på Arlanda förra veckan – bara för att snopet inse att de blivit blåsta av vad de trodde var en oskyldig flickstackare.”

 

Det var väl minst 5 år sedan detta hände på riktigt, att det skulle ha hänt igen tror jag inte på utan det är väl snarare en svensk journalist som sitter och diktar ihop en bra historia.

 

Hej

Tyvärr händer ofta fortfarande, den siste idi*ten är som sagt inte född ännu.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hon har koll på vädret åxå... http://www.expressen.se/geo/josephine-freje/bara-16-grader-da-tar-thailandarna-till-flaskan/

 

Men jag är inte där så jag vet inte om det stämmer med fulla poliser på stan.

Citat

Förutom en och annan raglande trafikpolis märks även kylan på Bangkoks gator.

 

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 timmar sedan, skrev edvardpop:

Var väl inte så mycket att invända emot i artikeln. Hon verkar dessutom skriva om andra företeelser i det thailändska samhället än sexturism.

Isan Lover skulle ju kunna bjuda hem henne till sina domäner ute på vischan i Isan för ett trevligt reportage. Hade nog blivit en riktig solskenshistoria.

Hej

 

Ja det är oerhört frustrerande för mig som gammal Thailandsvän att journalister av någon anledning nästan undantagslöst besöker någon av dom relativt få platser i landet där utlänningar köper sexm Thailand har ju så mycket mer att erbjuda, ett undantag bland journalisterna är ju Töpffer som faktiskt har besökt och skrivit om människorna i Isaan.

 

För Swe-Thai familjer med barn i Svenska skolor är sån här journalism förödande, man behöver väl inte direkt vara Einstein för att räkna ut hur klassens enda Thaibarn riskerar att drabbas, vi ser ju dagligen hur illa vuxna mobbare beter sig på ett forum som det här och barn har ofta ännu mindre spärrar och kan vara ännu brutalare.

 

Ett reportage om en lycklig familj, där frun läste till civilekonom på universitet, avslutade SFI på 3 månader, där mannen började jobba redan som 13 åring och kunde sluta redan som 55 åring, Thailändskan började jobba redan efter några månader i Sverige och aldrig har varit arbetslös på snart 15 år, att dom har ett barn på 8 år som redan är trespråkig och går i Thailändsk skola på vintrarna, att man kan bedriva jordbruk i Thailand och bli accepterad som Svensk fullt ut i det Thailändska samhället om man bara vill skulle väl kanske inte sälja så bra, men det skulle åtminstone ge människor en annan bild av Thailändskor, deras förhållande och deras liv än den som ges i denna artikel.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
3 minuter sedan, skrev Nicholas:

 

 

Der väl en månad sedan det var kallt.

Var i Isaan då, och det fanns inga fulla poliser på stan då heller. Men 14-16 grader var det... Skulle vara märkligt med fulla poliser på stan i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
2 timmar sedan, skrev Nicholas:

 

 

Der väl en månad sedan det var kallt.

Var 17 när jag landade 26 jan i bkk

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Josephine Freje: ”19-åringen från Pattaya skryter om hur fyra män dök upp med välkomstskyltar på Arlanda förra veckan – bara för att snopet inse att de blivit blåsta av vad de trodde var en oskyldig flickstackare.”

 

Det var väl minst 5 år sedan detta hände på riktigt, att det skulle ha hänt igen tror jag inte på utan det är väl snarare en svensk journalist som sitter och diktar ihop en bra historia.

 

 

 Det händer ganska ofta att det står förväntansfulla killar på Arlanda väntade på sin äkta kärlek och hon dyker inte upp. Väldigt få av dessa polisanmäler dock kvinnorna då det ju är aningen pinsamt och skämmigt att bli grundlurad. Men många kommer ju till Thai Airways personal på flygplatsen efter att de sista resenärerna från TG960 försvunnit och frågar om inte "Lilla Noi" var med på flyget. 

 

Vi hade ju vår egen "Maliwan" här på MPR för några år sedan, hon är fortfarande igång med sin svenska kille och blåser folk.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ja det var fullt med skyltar för ett par veckor sedan som väntade på sin drömkvinna ;)

20160309_062831.jpg.abfc3892dca391928aec

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför starta en ny tråd om detta ämne igen, finns ju redan minst en sedan förut?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-03-21 at 06:44, skrev Isan Lover:

Hej

 

Ja det är oerhört frustrerande för mig som gammal Thailandsvän att journalister av någon anledning nästan undantagslöst besöker någon av dom relativt få platser i landet där utlänningar köper sexm Thailand har ju så mycket mer att erbjuda, ett undantag bland journalisterna är ju Töpffer som faktiskt har besökt och skrivit om människorna i Isaan.

 

För Swe-Thai familjer med barn i Svenska skolor är sån här journalism förödande, man behöver väl inte direkt vara Einstein för att räkna ut hur klassens enda Thaibarn riskerar att drabbas, vi ser ju dagligen hur illa vuxna mobbare beter sig på ett forum som det här och barn har ofta ännu mindre spärrar och kan vara ännu brutalare.

 

Ett reportage om en lycklig familj, där frun läste till civilekonom på universitet, avslutade SFI på 3 månader, där mannen började jobba redan som 13 åring och kunde sluta redan som 55 åring, Thailändskan började jobba redan efter några månader i Sverige och aldrig har varit arbetslös på snart 15 år, att dom har ett barn på 8 år som redan är trespråkig och går i Thailändsk skola på vintrarna, att man kan bedriva jordbruk i Thailand och bli accepterad som Svensk fullt ut i det Thailändska samhället om man bara vill skulle väl kanske inte sälja så bra, men det skulle åtminstone ge människor en annan bild av Thailändskor, deras förhållande och deras liv än den som ges i denna artikel.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Du får kontakta Josefine och föreslå detta, det kan bli något vettigt av det!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev audirs2:

Varför starta en ny tråd om detta ämne igen, finns ju redan minst en sedan förut?

Det var väl en ny artikel. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev Mankan:

Det var väl en ny artikel.

Hej

Så var det, den var 11 timmar gammal när jag startade tråden och jag kopplade inte direkt den till den andra tråden i ämnet, men det kanske jag borde ha gjort.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
10 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Du får kontakta Josefine och föreslå detta, det kan bli något vettigt av det!

Hej

Tvivlar på att hon är intresserad av det "verkliga" Thailand som 99% av befolkningen lever i, det säljer nog inte lika bra och kräver kanske lite egna uppoffringar.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Så var det, den var 11 timmar gammal när jag startade tråden och jag kopplade inte direkt den till den andra tråden i ämnet, men det kanske jag borde ha gjort.

Med vänlig hälsning isan lover

Om det var tråden om som handlar om Kajsa Ekis Ekman förnedrande uttalanden du menar så tycker jag inte de har så mycket med varande att göra.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Här kan ni bli kompis med henne

https://www.facebook.com/FrejeFrilans?fref=ufi

 

Ni som har FB alltså

 

Hon är även inne här och skriver

https://www.facebook.com/groups/svenskarithailand/?fref=nf

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...