Jump to content
IGNORERAD

Expressen om Pattaya igen.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Är detta verkligen lagligt? att du publiserar är ju helt lagligt, men jag menar att Helsingsborgpolisens utgivande av fakta?

Sen att fakta om dessa svin verkligen kommer ut så att de kan stoppas håller jag med till 100%, men gör nu inget dumt så att du blir bannad :D

ps. Ut med namnen så att vi kan jaga dem :-)

 

Namnen och diverse alias som de använder är ju välkända på olika forum. De flesta polisanmälningar är offentliga, även de som nedlagts på grund av att man inte kommer vidare. Sen kan ju polisen ifall de vill "råka" ge mer info än de får. Jag behöver ju aldrig ange vartifrån jag fått informationen - det är grundlagsskyddat.

 

Då för en 7-8 år sedan var de baserade i Västerås om jag inte missminner mig, men hon och hennes man kan ju ha delat på sig sedan dess? I Thailand så är det ofta Chiang Mai som figurerar trots att hon är från Udon Thani så hennes lokala Thailändska bas är nog i Chiang Mai.

 

Namnen kommer så småningom, under tiden så har du en bild på henne för en 7-8 år sedan...

 

Malivan112.jpg.b2f38a67afb14075d3081f8af

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    7

  • kitungmakmak

    4

  • Fritz

    3

  • Tekkor

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kitungmakmak
3 minuter sedan, skrev MaiChai:

Varför denna... ??? Jävla citering...

3 minuter sedan, skrev MaiChai:

Malivan112.jpg.b2f38a67afb14075d3081f8af

Åh, min tirak... men dom ser ju likadana ut hela bunten... Fast det tycker jag Svenskor gör åxå, är lite dålig på detta med att komma ihåg ansikten.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jäkla bra :-)

Vi har haft många meningsskildsaktiviteter men här har du 100% support!

Tack MaiChai!

Link to comment
Dela på andra sajter

Västerås?Grannkommun?  hahaha där ser man, jag trodde jag kände typ alla "Thai" där, ja eller gumman :D

Skall bli spännande detta

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Det är en jävla skillnad på en manlig sexturist och en kvinnlig för den manliga är ofta ett svettigt flintskallig överviktigt svin eller  en IT.direktör med hår på ryggen

och kvinnorna är frigjorda präktiga amazoner som visar sig vara fria och självsäkra  och kan ta för sig av godsakerna på stranden

 

Dessutom så är det alltid så att mannen KÖPER sex och kvinnan HAR sex.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag fick fram då för ett antal år sedan, medan de värmde upp sina tilltänkta "offer" på diverse nätsiter var att hon uppgav att hon bott i Västerås trakten. Men det kan ju inte hindra henne från att nuförtiden uppge att hon vistats i Helsingborgstrakten. För så vitt jag vet så bor hon och hennes kille mer eller mindre permanent i Chiang Mai.

 

Storyn är som så hä, hon reggar sig på en dejtingsite och skapar kontakt med några Svenska män. Hon skriver på bra Svenska och storyn brukar vara något i stil med att hon bott i Sverige tidigare med sin mamma så det är därför hon kan svenska. Det innebär också att hon inte behöver något visum til sverige, det enda hon behöver hjälp med är flygbiljetterna. Lite dividerande fra och tillbaka så brukar det vara några som nappar.

 

Då får killen ett mail från en resebyrå i Chiang Mai där de berättar att "Maliwan" varit inne och bokat en biljett på TG960 en viss datum, ofta ganska nära i tiden så att killen betalkar in pronto. Resebyrån existerar givetvis inte mer än på nätet och är av en typ som vem som helst kan slänga ihop på en timme eller två. Den hostas på någon gratisplats.

 

Mailet kommer ofta från en hotmail eller gmail adress och pengarna som han uppmanas att betala in ska betalas till en privatpersons konto - alltså inte ett företagskonto kopplat till namnet på den fiktiva resebyrån. Detta fick jag fram att det var en bulvan som öppnade kontot åt dem mot en del i vinsten.

 

Den gör ofta en scam på 4-6 personer samtidigt så att pengarna skall vara inne senast på fredagen sen står offerna där på måndagen och väntar och skulle de inse att de blivit blåsta tar det iallafall till onsdag-torsdag innan polisen fått någon fart på deras thailändska kolleger. Då är kontot tömt och stängt samt att resebyrån är nedplockad från nätet. 

 

Sen ligger de lågt ett tag, de har just dragit in mellan 40 000 och 60 000 SEK och det klara man ju sig på ett tag i Thailand.

 

Jag tänkte peta i det här lite försiktigt, de är väldigt känsliga och läser förmodligen här på MPR också så räkna inte med några bildserier och namnpubliceringar här - ännu iallafall.

 

Sen har jag en uppmaning till alla här på MPR, har ni varit med om ett liknande fall. Har ni blivit utsatta för det eller känner någon som blivit det? Hör i så fall av er till mig på MPR via PM. Ni är givetvis helt anonyma utåt och jag kommer inte att publicera varken era namn eller nick, jag är bara ute efter så mycket material som möjligt för att kanske, kanske kunna få stopp på deras bedrägeri.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon skriver om folk som blivit av med sin biljett? Hur är det möjligt i dagens bokningssystem? Pappersbiljetter existerar väll inte längre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
7 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Hon skriver om folk som blivit av med sin biljett? Hur är det möjligt i dagens bokningssystem? Pappersbiljetter existerar väll inte längre?

Hej

Det är nog inte sin egen biljett dom blir av med utan "flickvännens"

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

On 3/23/2016 at 22:30, skrev MaiChai:

 

Namnen och diverse alias som de använder är ju välkända på olika forum. De flesta polisanmälningar är offentliga, även de som nedlagts på grund av att man inte kommer vidare. Sen kan ju polisen ifall de vill "råka" ge mer info än de får. Jag behöver ju aldrig ange vartifrån jag fått informationen - det är grundlagsskyddat.

 

Då för en 7-8 år sedan var de baserade i Västerås om jag inte missminner mig, men hon och hennes man kan ju ha delat på sig sedan dess? I Thailand så är det ofta Chiang Mai som figurerar trots att hon är från Udon Thani så hennes lokala Thailändska bas är nog i Chiang Mai.

 

Namnen kommer så småningom, under tiden så har du en bild på henne för en 7-8 år sedan...

 

Malivan112.jpg.b2f38a67afb14075d3081f8af

 

Ser bekant ut....

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-03-24 at 14:29, skrev MaiChai:

Vad jag fick fram då för ett antal år sedan, medan de värmde upp sina tilltänkta "offer" på diverse nätsiter var att hon uppgav att hon bott i Västerås trakten. Men det kan ju inte hindra henne från att nuförtiden uppge att hon vistats i Helsingborgstrakten. För så vitt jag vet så bor hon och hennes kille mer eller mindre permanent i Chiang Mai.

 

Storyn är som så hä, hon reggar sig på en dejtingsite och skapar kontakt med några Svenska män. Hon skriver på bra Svenska och storyn brukar vara något i stil med att hon bott i Sverige tidigare med sin mamma så det är därför hon kan svenska. Det innebär också att hon inte behöver något visum til sverige, det enda hon behöver hjälp med är flygbiljetterna. Lite dividerande fra och tillbaka så brukar det vara några som nappar.

 

Då får killen ett mail från en resebyrå i Chiang Mai där de berättar att "Maliwan" varit inne och bokat en biljett på TG960 en viss datum, ofta ganska nära i tiden så att killen betalkar in pronto. Resebyrån existerar givetvis inte mer än på nätet och är av en typ som vem som helst kan slänga ihop på en timme eller två. Den hostas på någon gratisplats.

 

Mailet kommer ofta från en hotmail eller gmail adress och pengarna som han uppmanas att betala in ska betalas till en privatpersons konto - alltså inte ett företagskonto kopplat till namnet på den fiktiva resebyrån. Detta fick jag fram att det var en bulvan som öppnade kontot åt dem mot en del i vinsten.

 

Den gör ofta en scam på 4-6 personer samtidigt så att pengarna skall vara inne senast på fredagen sen står offerna där på måndagen och väntar och skulle de inse att de blivit blåsta tar det iallafall till onsdag-torsdag innan polisen fått någon fart på deras thailändska kolleger. Då är kontot tömt och stängt samt att resebyrån är nedplockad från nätet. 

 

Sen ligger de lågt ett tag, de har just dragit in mellan 40 000 och 60 000 SEK och det klara man ju sig på ett tag i Thailand.

 

Jag tänkte peta i det här lite försiktigt, de är väldigt känsliga och läser förmodligen här på MPR också så räkna inte med några bildserier och namnpubliceringar här - ännu iallafall.

 

Sen har jag en uppmaning till alla här på MPR, har ni varit med om ett liknande fall. Har ni blivit utsatta för det eller känner någon som blivit det? Hör i så fall av er till mig på MPR via PM. Ni är givetvis helt anonyma utåt och jag kommer inte att publicera varken era namn eller nick, jag är bara ute efter så mycket material som möjligt för att kanske, kanske kunna få stopp på deras bedrägeri.

 

Mycket bra initiativ, kör hårt. Parasiter som dessa förstör för alla. Man undrar ju vad det är för svensk snubbe som sitter och håller på med sånt här, han måste ju helt sakna självrespekt. Han borde skaffa sig ett jobb för fan så han kan bo här i Thailand, klarar oduglingen inte det så bör han åka hem för satan.

Vissa nötter gör vad som helst för att bo här, tyvärr.

 

/ SatanG   

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går framåt, var inne hos Helsingborgspolisen med en del av det material jag samlat på mig - både gammalt och aktuellt. Bland annat en fotostatkopia på ett uppenbart förfalskat svenskt pass tillhörande Maliwan.

 

Det blev klart intresserade, ringde idag och undrade om jag kunde svänga förbi imorgon med resten av materialet. Får se vad det ger?

 

Här har ni ytterligare en bild på Maliwan

 

56fc2ac8bdfd2_Malivan301.jpg.c7a71de5745

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
On 3/21/2016 at 10:23, skrev Broskan:

En journalist som får sin "semester" betald mha fantasi fyllda historier.

Läs hennes övriga artiklar från LOS också mest påhittat eller skrönor.

 

Hur trovärdigt är det hon skriver nedan.

 

1/ Svensk tjej, 22 år.

Betalde 10 000 THB (ca 2400 kronor) för att åka tuk-tuk till nattklubben Insanity i Bangkok.

Finn två fel... en tuk-tuk kostar oftast mellan 20-100 THB och det är gratis att ta tuk-tuk till

nattklubbarna (förarna får pengar av klubben).

 

http://www.expressen.se/geo/josephine-freje/

 

//Broskan

Och ändå skriver hon såhär? Vilken jävla nolla till brud. Det var väl hon själv som betalade 100 ggr priset för en tuk-tuk?

Jag pratar inte om er som släpper loss på semestern, utan jag pratar om er som får mig att undra hur ni ens lyckades komma med flyget. Senast för ett par dagar sedan hittade jag två förvirrade killar från södra Sverige. De stod med stora ögon i ett av de farligaste områdena i Bangkok – med en karta uppvikt – mitt i korsningen av nigerianska maffian och ligorna med ladyboys som inte kommer “love you long time”. Ryggsäcken öppen och kameran prydligt placerad bakom er på trottoaren. Jag kollade trött på dem. När de glatt höll på att glömma kameran och hoppa in i en tuk-tuk för 100 gånger priset, samtidigt som tafsandet från en ladyboy närmade sig ryggsäcken, fick jag gripa in – bara för att få tacket: “morsan, lugna ner dig”.

Ändrades av acrobban
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...
On 2016-03-30 at 21:37, skrev MaiChai:

Det går framåt, var inne hos Helsingborgspolisen med en del av det material jag samlat på mig - både gammalt och aktuellt. Bland annat en fotostatkopia på ett uppenbart förfalskat svenskt pass tillhörande Maliwan.

 

Det blev klart intresserade, ringde idag och undrade om jag kunde svänga förbi imorgon med resten av materialet. Får se vad det ger?

 

Här har ni ytterligare en bild på Maliwan

 

56fc2ac8bdfd2_Malivan301.jpg.c7a71de5745


 

hur gick det?

 

https://thaisnack.se/threads/nok-travel-och-davan-travel-i-chiang-mai-dating-scam.14889/

 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...