Jump to content
IGNORERAD

Bilkamera, Dashcam


Kenneth4618

Recommended Posts

11 timmar sedan, skrev thomas001:

Denna fick jag av försäkringsbolaget när jag köpte ny bil förra året. Tjejen från försäkringsbolaget rekommenderade alla kunder att ha kamera i bilen. Trevlig present plus att försäkringen första året ingår iköpet.

IMG_20170308_211616.thumb.jpg.5540f9cfd6ae75661c6111fe92cbea2e.jpg

 

Snygg sladd. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herluf

    5

  • Kenneth4618

    4

  • Tallviking

    3

  • borje222

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

14 hours ago, matz said:

Väcker lite liv i denna tråden igen!

har lite funderingar på att köpa en dashcam här i Thailand någon som har lite erfarenhet och kört med något märke som ni är nöjda med? Så tar jag emot tips på en bra kamera, har kollat runt en del på olika kameror men det är ju lite av en djungel av kameror här i Thailand så tips emotages tacksamt.

 

//matz

Jag har som sagt enTranscend drivepro 200 som har 160 graders videovinkel. kostade 4500b på Fortune i Bangkok. Haft den nu i 1,5 år och den funkar perfekt, en del har tydligen haft problem med att datum och tid måste ställas om varje gång man stängt av bilen, men det är inget problem jag har haft. Har sett mycket galna grejer här i Bangkok och när jag kommer hem tar jag med mig kameran hem och kopplar in den i datorn och kollar. Videon kan vara lite hoppig men det är knivskarpa bilder. Filerna sparas i 1 minuterssekvenser så det är lätt att hitta vad man vill ha, dessutom finns en knapp på kamran man kan trycka på om något speciellt händer, då sparas den sekvensen i en speciell fil. Sugproppen släpper om bilen står i solen, bättre att välja fäste med tejp.

 

Om du är beredd att hosta upp mer pengar är nog BlackVue 650 2CH ett bättre alternativ, den har kamera både fram och bak. Kostar nog ca 10 000b.

 

530x400_TS16GDP200_product3.jpg

Ändrades av Herluf
Link to comment
Dela på andra sajter

11 hours ago, thomas001 said:

Denna fick jag av försäkringsbolaget när jag köpte ny bil förra året. Tjejen från försäkringsbolaget rekommenderade alla kunder att ha kamera i bilen. Trevlig present plus att försäkringen första året ingår iköpet.

IMG_20170308_211616.thumb.jpg.5540f9cfd6ae75661c6111fe92cbea2e.jpg

 

11 minutes ago, Nemo said:

 

Snygg sladd. :)

senaste nytt, en osynlig kamera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte på Lazada (E-handelsföretag) i Thailand. Finns även en hel del på Lotus o marknader, Är troligen billigare i Th än Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, matz said:

Sidan sparad blir ett besök där nästa besök i Bangkok

 

//matz

Ok, du får gärna berätta om du köper något. :P

 

Jag var rejält sugen på BlackVue 750 2ch, men 14 500b.....det kan ju gå lite till överdrift också......

http://www.carcamkorea.com/product/3/blackvue-dr750lw-2ch-16gb-full-hd-dashcam-car-dashboard-camera-lcd-wifi-new

 

 

Ändrades av Herluf
Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎05‎-‎20 at 18:14, skrev Tallviking:

 

Var får du den åsikten ifrån ?

 

Det har fungerat utmärkt för mig att tillämpa det beteendet !

Men herregud......

 

Jag vet att du är "fyrkantig", men nån humor måste du väl ha ändå......?

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Herluf:

Ok, du får gärna berätta om du köper något. :P

 

Jag var rejält sugen på BlackVue 750 2ch, men 14 500b.....det kan ju gå lite till överdrift också......

http://www.carcamkorea.com/product/3/blackvue-dr750lw-2ch-16gb-full-hd-dashcam-car-dashboard-camera-lcd-wifi-new

 

 

Hm....nu kom det där ha-begäret.....

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...