Jump to content
IGNORERAD

Behöver lite info om Ho Chi Minh


borabu1

Recommended Posts

Ska åka på en maskin mässa Ho Chi Minh i oktober. Finns det någon som kan ge mig

Lite tips. Vill bo där det är många barer. Har kollat på nätet och dom alla skriver

olika. Vore tacksam om någon har lite info Saigon night lifeoch andra platser som

kan vara se värda.

Mvh Robban

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ska åka på en maskin mässa Ho Chi Minh i oktober. Finns det någon som kan ge mig

Lite tips. Vill bo där det är många barer. Har kollat på nätet och dom alla skriver

olika. Vore tacksam om någon har lite info Saigon night lifeoch andra platser som

kan vara se värda.

Mvh Robban

Finns inga barer eller barområden av thailändskt snitt i Saigon, åtminstone inte för 10 år sedan när jag var där. Men pros finns det förstås gott om ändå och någon enstaka insynsskyddad bar tog vår cyklochaufför oss till lite här och där.

Men diskot Apocalypse kanske kan vara nåt för dig.

Vad gäller hotell så skulle jag nog välja att bo i det område där dom flesta turister håller till, kommer dock inte ihåg vad det hette (men det går säkert att googla fram). Jag bodde på ett hotell utanför detta område första ggn och det var ett helsike att ens hitta restauranger i närheten. I turistområdet fanns det dessbättre gott om allt sånt turister suktar efter.

Ps  Åtminstone på den tiden var det strängeligen förbjudet att ha med sig lokalt damsällskap till rummet på dom flesta hotell (var straffbart för hotellägarna). Tre unga svenska killar vi lärde känna ordnade en lokal tjej som guide som visade dom runt staden men den tjejen fick inte ens komma in på deras stora rum för att dricka en läskeblask mitt på dagen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Endera har det ändrats under årens lopp, eller också ser de mellan fingrarna på vissa ställen då det gäller dambesök som Kim berättar om.

Jag var i Vietnam förra året och besökte bland annat Saigon.

Det som Kim beskriver känner jag inte igen. En studerande tjej från Hanoi var med mig ett par dagar och visade runt. Hon var även med upp på mitt rum vid ett par tillfällen.

Även en annan "dam" besökte rummet utan problem.

Jan L

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Endera har det ändrats under årens lopp, eller också ser de mellan fingrarna på vissa ställen då det gäller dambesök som Kim berättar om.

Jag var i Vietnam förra året och besökte bland annat Saigon.

Det som Kim beskriver känner jag inte igen. En studerande tjej från Hanoi var med mig ett par dagar och visade runt. Hon var även med upp på mitt rum vid ett par tillfällen.

Även en annan "dam" besökte rummet utan problem.

Jan L

Mycket möjligt att det har förändrats på den punkten sedan jag var där 1999. Men åtminstone på den tiden kunde man läsa om dessa regler på internet samt i diverse reseguider. Det fanns dock enligt ryktet hotell dit man kunde gå med pros utan problem, förvånande nog dom dyraste och största hotellen i stan. Jag testade dock aldrig något sådant utan levde asketiskt hela den tid jag tillbringade i Vietnam. :)

Men jag blev vid flera tillfällen tilltalad av pros som erbjöd sina tjänster för allt mellan 2 och 200 dollar. Dom hade säkert vetat hur man kommer runt "problemet" om man frågat.

Förbudet att ta in tjejer på rummet var i alla fall ett statligt påbud och inte hotellägarnas påhitt.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur som helst är det ett förbaskat trevligt land - tycker jag.

Ibland har jag lekt med tanken att flytta från Thailand och dit.

Men, det är många frågor som kräver svar innan det kan bli verklighet.

Finns det något forum om Vietnam, liknande detta?

Jan L

Link to comment
Dela på andra sajter

Hei

Jeg har vært gift med en jente fra Hcm, og har vært der nede 8 ganger. 2 år siden var jeg i HCM 3 mnd..

Når det gjelder hotell,så syntes jeg det er best å bo på små hoteller i sentrum.De er veldig billige, og servisen er god. Prisen er fra 15 dollar og oppover. Vil du bo sentralt,med Europeiske restauranter etc, så be taxi kjøre deg

til en gate som heter Buu Vien!! Der finner du rimlige cafeer, og restauranter fra alle verdens hjørner.

Når det gjelder besøk på hotell rommet,så er de lettere på de små hotellene enn på de store dyre.

Er det noe du lurer på,så kan du maile meg på    bheinesen2001@yahoo.com

Bjarne

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ett område som liknar Khao Sarn rd, fast bättre i mitt tycke. Många billiga hotell plus en hel del bara och nattliv. Bra blandning av lokalbefolkning plus turister. Tyckte mycket om Saigon. Detta var för snart 6 år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för tippsen. Har letat på nätet och det verkar vara olika tycke var det

är bäst. Ska nog prova Pham Ngu Lao Street. Någon som har varit där som kan tipsa om något hyfsat hotel.

Mvh Robban

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Finns ett område som liknar Khao Sarn rd, fast bättre i mitt tycke. Många billiga hotell plus en hel del bara och nattliv. Bra blandning av lokalbefolkning plus turister. Tyckte mycket om Saigon. Detta var för snart 6 år sedan.

Det KSR liknande området var det jag också menade nog är bäst att bo i. Där fanns allt en turist suktar efter som restauranger, växlingskontor, biljettbokningsställen, billiga hotell osv.

Var inte lika lätt att hitta sådant utanför turistområdet ifråga.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Om du vill ha tjej på rummet så ställ frågan då du bokar, en del säger nej en del ja.

Detta enligt en kompis till mej.Kommer nog att resa dit själv snart.Så berätta här sedan hur det gick samt lite tips .Lägg det i en ny tråd så det blir lätt att hitta.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...