Jump to content
IGNORERAD

camera


Scandinaviancorner

Recommended Posts

Scandinaviancorner

Var är det billigast köpa en camera  En finare sort  Sverige  eller Thailand   Överlag var är det billigast

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    8

  • M33

    5

  • Scandinaviancorner

    4

  • Galten

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Var är det billigast köpa en camera  En finare sort  Sverige  eller Thailand   Överlag var är det billigast

 

Priserna är ganska lika, kan skilja i div kampanjer etc.

 

Men som boende i Thailand så är det väl smidigare att köpa där, med tanke på div ev service etc.

 

Såg en satans trevlig kamera för några veckor sedan, ELM63 hade en ny compact kamera av bättre sort kommer inte ihåg vad det var riktigt, Lumix?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
5 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Priserna är ganska lika, kan skilja i div kampanjer etc.

 

Men som boende i Thailand så är det väl smidigare att köpa där, med tanke på div ev service etc.

 

Såg en satans trevlig kamera för några veckor sedan, ELM63 hade en ny compact kamera av bättre sort kommer inte ihåg vad det var riktigt, Lumix?

Va satan det är en sån jag har

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Va satan det är en sån jag har

 

 

Inte säker på vilken modell han hade, men det var en nyare om lite mer avancerad, mycket enkla o bra funktioner.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag behöver också en ny kamera för det blir bara skitbilder med den jag har.  Det skall öppna nytt nytt shopping center bakom Foodland ( Harbor ) den 1a april och jag hoppas de har några bra öppningserbjudanden. Jag skulle vilja ha en sådan som Ellim har, tycker han tar fina bilder.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev lill_kurre:

Jag behöver också en ny kamera för det blir bara skitbilder med den jag har.  Det skall öppna nytt nytt shopping center bakom Foodland ( Harbor ) den 1a april och jag hoppas de har några bra öppningserbjudanden. Jag skulle vilja ha en sådan som Ellim har, tycker han tar fina bilder.

Tycker nog du tar toppenbilder...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:
51 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Va satan det är en sån jag har

 

Va satan det är en sån jag har

 

 

Vad kostade en sån om man får fråga?

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev lill_kurre:

 

Vad kostade en sån om man får fråga?

9000 baht

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

 

Ser bra ut.

 

51 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

9000 baht

 

Det får helt enkelt bli en sån.  Min gamla Nikon är fyra år och drygt 18 K  bilder så det är nog dags.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Så här ser den ut

P1000226.JPG

P1000227.JPG

Tror det var en TZ 60 som han köpte, jag är sugen på en sådan, delvis för den har optisk sökare, pallar inte att så o fotografera med raka armar för att glo i någon skärm...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var är det billigast köpa en camera  En finare sort  Sverige  eller Thailand   Överlag var är det billigast

Thailand.

Garanterat.

Inte 25% moms här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Panasonic Lumix DMC 70 en kompakt kamera med enkla funktioner samtidigt proffs skulle inte skämmas för bild kvalitet.

Batteri tid inbyggd WiFi för överföring av bilder och andra funktioner är mycket bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nicholas:

Köp er en vettig kamera.

Sony RX100 - 4

 

Lite svettigt pris på den bara för en "normal# konsument

 

Enis med en Sony RX100  Mk II

 

 

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Tror det var en TZ 60 som han köpte, jag är sugen på en sådan, delvis för den har optisk sökare, pallar inte att så o fotografera med raka armar för att glo i någon skärm...

Har själv en Panasonic DMC-TZ60. Är väldigt nöjd med den. 30X optisk zoom, massa andra finesser som jag fortfarande inte använder.

Men blir oftast jäkligt bra resultat i auto-läge.

Det som är positivt är formatet, TZ60 har fortfarand "fickformat", och då är den också alltid med i alla lägen.

Att sen en del tar 100-tals bilder på samma motiv, det må vara falukorv och ägg, eller samma tjejer, är ju svårt att skylla på kameran........

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Skulle jag köpa en slit och släng kamera idag så hade jag klippt till med Nikon P610. Finns en nyare version som heter p900 men den är ett par tusen dyrare.

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3004802

 

 

Grym zoom är det på den.

 

P900. Hyfsad zoom på den med. 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev wUThai:

Skulle jag köpa en slit och släng kamera idag så hade jag klippt till med Nikon P610. Finns en nyare version som heter p900 men den är ett par tusen dyrare.

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3004802

 

 

Grym zoom är det på den.

 

P900. Hyfsad zoom på den med. 

 

Den var grym, men lite för stor....inte någon kompaktkamera direkt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Precis nyss, skrev Soengsang:

 

Den var grym, men lite för stor....inte någon kompaktkamera direkt.

Sant. Men jag hade nog övervägt att handla en sån ändå. Tanke på hur mycket kamera man får för 3400:-. Kolla bara nya LG G5 och Samsung S7 telefonerna, vilka jävla bra kamera dom har! Galet bra! Då har man ju även en telefon också. Men visst, lite dyrare då. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev biker:

Har själv en Panasonic DMC-TZ60. Är väldigt nöjd med den. 30X optisk zoom, massa andra finesser som jag fortfarande inte använder.

Men blir oftast jäkligt bra resultat i auto-läge.

Det som är positivt är formatet, TZ60 har fortfarand "fickformat", och då är den också alltid med i alla lägen.

Att sen en del tar 100-tals bilder på samma motiv, det må vara falukorv och ägg, eller samma tjejer, är ju svårt att skylla på kameran........

 

mvh

biker

 

 

Har också en sådan, mycket bra kamera och funkar att använda som pocketkamera. Mycket bra zoom, men också andra bra funktioner, även om jag inte använt alla ännu.

Lättanvänd. Finns en tråd från förra året om just denna kameran, visade sig att många har den, iaf då.

 

Ja, nu kan väl nån låsa tråden, det faktum att Bibben har denna kameran måste ju vara tillräckligt för att SC också kommer att springa och köpa den omedelbart, bättre referens än så kan han ju ej få, när hans kära idol har den :)

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wUThai:

Sant. Men jag hade nog övervägt att handla en sån ändå. Tanke på hur mycket kamera man får för 3400:-. Kolla bara nya LG G5 och Samsung S7 telefonerna, vilka jävla bra kamera dom har! Galet bra! Då har man ju även en telefon också. Men visst, lite dyrare då. :)

 

Sant, jag har resonerat så också. Ingen ide att ha en kompaktkamera, då man ändå har en så pass bra i telefonen. Sen haft systemkameran till det man vill ha en riktig kamera.

Men tex P900 är ju ett alternativ till systemkameran, helt klart om man inte är för fotokunning i klass med tex Kim o Enis som säkert kräver bättre saker :)

 

Men efter Elm visade mig sin nya TZ70 så blev jag imponerad av vad en kompaktkamera kan idag också.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Bibben:

 

Har också en sådan, mycket bra kamera och funkar att använda som pocketkamera. Mycket bra zoom, men också andra bra funktioner, även om jag inte använt alla ännu.

Lättanvänd. Finns en tråd från förra året om just denna kameran, visade sig att många har den, iaf då.

 

Ja, nu kan väl nån låsa tråden, det faktum att Bibben har denna kameran måste ju vara tillräckligt för att SC också kommer att springa och köpa den omedelbart, bättre referens än så kan han ju ej få, när hans kära idol har den :)

 

 

Han köper den lite bättre TZ70, kan inte ha sånt crapp som lillebror 5555555555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Nikon P900, zoomen är grym, men det är ganska svårt att ta bilder på högsta zoomen..

Bilderna är tagna på ca 75meters avstånd..

DSCN0460.thumb.JPG.fc16fd00f9964b30045a8DSCN0461.thumb.JPG.3eeb1a39bea437c7aca6b

 

      FF

 

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...