Jump to content
IGNORERAD

Bangkok-Hua Hin


vilja

Recommended Posts

Hej alla.

Tänkte höra om lite tips från er som vet.Jag och familjen åker i början av juli till Bangkok 1 dygn för att sen åka en dryg vecka till Hua Hin.Vad brukar det kosta med en minibuss dit från Bangkok?

Tar även tacksamt emot tips på hyfsade hotell samt övrigt bra att veta.

Tack på förhand

 

Kenneth

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev vilja:

Hej alla.

Tänkte höra om lite tips från er som vet.Jag och familjen åker i början av juli till Bangkok 1 dygn för att sen åka en dryg vecka till Hua Hin.Vad brukar det kosta med en minibuss dit från Bangkok?

Tar även tacksamt emot tips på hyfsade hotell samt övrigt bra att veta.

Tack på förhand

 

Kenneth

Minibuss för några månader sen kostade 180 baht/person från Victory Monument. Taxi brukar kosta 2000-2200 baht för en bil. Lite beroende på hur tajt budgeten är så kan det vara ett najs alternativ. Då kan man åka direkt hotell-hotell.

Hotell finns massor. Vilken typ och prisnivå har ni tänkt er? Vill ni bo nära nattliv eller i lugn och ro, nära strand?

Link to comment
Dela på andra sajter

I och med att det är fru o barn med så helst familjevänlig o pool.förut när vi åkt så har det väl inte varit så poppis när jag själv valt boende då det kanske blivit lite åt råtthål.därför något hyfsat boende.

Skickat från min XT1068 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Minibuss 180b, och hotell nu under lågsäsong från 600b med pool men utan frukost.

Hua Hin Resort Soi 94 direkt över järnvägen har detta pris.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Rekommenderar Hotel Khon Por på Soi 88, stora fina rum precis vid bästa matmarknaden där ni träffar massor av Svenskar. Se bara till att få ett rum på baksidan som inte vetter mot marknaden ifall ni vill sova tidigt nån dag. Soi 88 och 94 är bäst i Hua Hin. Tyvärr är dom flesta av oss långtidsboende i Sverige i Juli men Hua Hin är helt ok på sommaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...