Jump to content
IGNORERAD

Thailandsdrömmar


Enis

Recommended Posts

15 minuter sedan, skrev uptoyou:

Om 20 - 30 år blir otatuerad för det lär inte finnas så många "rena" människor kvar :big_smile:

Fan vad tatueringar är fult, jag förknippar det alltid med kriminalitet, socialfall, lågutbildad och missbrukare :waaaht:

Så är det. Och viker man upp jeansen är man raggare enligt vissa efter vad jag läst här på forumet ;)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • edvardpop

    10

  • Fritz

    6

  • hamnoi

    6

  • bob

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

52 minuter sedan, skrev bob:

Kanske inte men detta hade gett en annan bild än den vanliga stereotypen av en resenär till Thailand, man 50+, lågutbildad, lite småkorkad, tatuerad, "alkoholskadad", arbetarbakgrund, några kilon för mycket, etc...

 

 

 

Mja, har för mig att du brukar skryta om att kunna peka ut femfemmorna som ska med flygen till Bkk, om det beror på att du tillbringar mesta tiden på flygplatsen framför spegeln på toaletten,  låter jag vara osagt.

 

Förövrigt så stämmer ju beskrivningen in på en norrländsk flygare som jag känner, lite elakt att ta honom som exempel.

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev hamnoi:

Mja, har för mig att du brukar skryta om att kunna peka ut femfemmorna som ska med flygen till Bkk, om det beror på att du tillbringar mesta tiden på flygplatsen

framför spegeln på toaletten,  låter jag vara osagt.

 

Förövrigt så stämmer ju beskriviningen in på mig,lite elakt att ta mig som exempel.

Håller med för en gångs skull.:14:Sista raden speciellt.

Ändrades av B747

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hamnoi:

Mja, har för mig att du brukar skryta om att kunna peka ut femfemmorna som ska med flygen till Bkk, om det beror på att du tillbringar mesta tiden på flygplatsen framför spegeln på toaletten,  låter jag vara osagt.

 

Förövrigt så stämmer ju beskrivningen in på en norrländsk flygare som jag känner, lite elakt att ta honom som exempel.

Jag hade önskat att det var en svår sak att göra, men en gubbe i changlinne med 24 Buddha amuletter runt halsen är inte det svåraste att gissa vad den femfemman har för slutdestination...

Sorry flygarn att jag tog dig som exempel, no hard feelings hoppas jag... ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer det en del två?

 

Afrikadrömmar - once you go black you never go back

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Enis:

Kommer det en del två?

 

Afrikadrömmar - once you go black you never go back

 

 

/Enis

Nån får sätta en kamera på clion. Det hade säkerligen blivit underhållning av högsta  klass :)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev frogfish:

Iofs intressanta livsöden, men de slår ju in öppna dörrar genom att välja fall som är stereotypen för hur människor som flyttar till Thailand ses.

 

 

 

12 timmar sedan, skrev samet:

 

Ja, för inte bättrar den på varken Thailands, svenskar i Thailand eller thaidamernas rykte. Utan i många fall så spär den ju på den i Sverige allmänt dåliga uppfattningen om dessa.

 

 

12 timmar sedan, skrev frogfish:

Nja, hur människor träffas bryr jag mig inte så mkt om. Det jag tycker var trist är att bilden som finns av den svenske mannen i Thailand cementeras. Det finns många andra vinklar man skulle kunna visa.

 

 

12 timmar sedan, skrev bob:

Ja som en del andra har varit inne på så lär denna "dokumentären" bara förstärka bilden av männen som har en thai-partner som ett gäng sorgliga losers från livets hårda skola :pudency:.  

 

 

11 timmar sedan, skrev bob:

Kanske inte men detta hade gett en annan bild än den vanliga stereotypen av en resenär till Thailand, man 50+, lågutbildad, lite småkorkad, tatuerad, "alkoholskadad", arbetarbakgrund, några kilon för mycket, etc...

 

 

 

Såg dagens avsnitt och kan inte annat än hålla med.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev samet:

 

Ja, för inte bättrar den på varken Thailands, svenskar i Thailand eller thaidamernas rykte. Utan i många fall så spär den ju på den i Sverige allmänt dåliga uppfattningen om dessa.

Gillar skarp scenen på bröllopet när de två spannar in den snygga "dottern"... :waaaht: 

59b0ffe742c5c_Namnls.thumb.jpg.8aaec6d4d1f7a2f6b24e7e50ef0e7b67.jpg59b0ffed72cf4_Namnls1.thumb.jpg.9d460518cca54faf5828ecf32b361cb0.jpg59b0ffea1553e_Namnls2.thumb.jpg.71f600ac4f98061693ba6a8b5152771d.jpg

 

Kul sekvens där liksom när Stefan är ute efter en amulett som symboliserar kärlek och blir frustrerad över att att inte de kvinnliga försäljarna

förstår honom varpå denna apa läggs in  i bild :D

 

59b1b55cea333_Skrmavbild2017-09-07kl_14_22_34.thumb.png.ffec17d30298ba5e362d24efae61b4bd.png

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev bob:

Ja som en del andra har varit inne på så lär denna "dokumentären" bara förstärka bilden av männen som har en thai-partner som ett gäng sorgliga losers från livets hårda skola :pudency:.  

 

Nja, jag tror nog att svenska TV-tittare är klokare än så och inser att dom medverkande i filmerna bara representerar sig själva  och inte ett genomsnitt av den svenske Thailandsresenären.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev edvardpop:

Nån får sätta en kamera på clion. Det hade säkerligen blivit underhållning av högsta  klass :)

Då blir det nog bara en kortfilm "Vägen till pantbanken" 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fritz:

Nja, jag tror nog att svenska TV-tittare är klokare än så och inser att dom medverkande i filmerna bara representerar sig själva  och inte ett genomsnitt av den svenske Thailandsresenären.

 

Fritz..

Håller med. Idag är det så många svenskar som varit i Thailand att man förhoppningsvis har kunnat  bilda sig en egen uppfattning.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev bob:

Jag hade önskat att det var en svår sak att göra, men en gubbe i changlinne med 24 Buddha amuletter runt halsen är inte det svåraste att gissa vad den femfemman har för slutdestination...

Sorry flygarn att jag tog dig som exempel, no hard feelings hoppas jag... ;-)

Nja.Det var ju L/P som gjorde det.:D

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fritz:

Nja, jag tror nog att svenska TV-tittare är klokare än så och inser att dom medverkande i filmerna bara representerar sig själva  och inte ett genomsnitt av den svenske Thailandsresenären.

 

Fritz..

 

22 minuter sedan, skrev Esspe:

Håller med. Idag är det så många svenskar som varit i Thailand att man förhoppningsvis har kunnat  bilda sig en egen uppfattning.

 

Själv så tycker jag att de medverkande representerar en stor del av de som bor eller besöker Thailand, men att det finns många andra som jag tycker borde bli representerade tex en fin man som dig Frtiz!  

 

Link to comment
Dela på andra sajter

SVT har ju visat en hel del andra program också om Thailand bl.a om Tsunamin, Naturprogram från Thailand, om diktaturen så bilden är inte helt snedvinklad

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev bob:

 

 

Själv så tycker jag att de medverkande representerar en stor del av de som bor eller besöker Thailand, men att det finns många andra som jag tycker borde bli representerade tex en fin man som dig Frtiz!  

 

Tack för dom vänliga orden men jag tror att en dokumentärfilm om mig och min familj vore svårsåld, mycket svårsåld. :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fritz:

Tack för dom vänliga orden men jag tror att en dokumentärfilm om mig och min familj vore svårsåld, mycket svårsåld. :)

 

Fritz..

Trodde denna byggde på dig ;-)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Mankan:

Då blir det nog bara en kortfilm "Vägen till pantbanken" 

 

Låter som en ganska dyster historia  iof sig och vill inte måla fan på väggen men antar att risken föreligger ;)

 

Fast jag ser hellre en mer hoppingivande story framför mig där Clion skildras likt en sorglös Åke Söderbloms liknande figur,

En sprallig göteborgare, en energisk och snacksalig spjuver. Ständigt  lika go och glad oavsett vilka hinder som må hopa sig längs

med vägen. Som fixar det mesta till rätta med nya friska tag  innan det går så långt som till pantbanken.

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tallviking:

SVT har ju visat en hel del andra program också om Thailand bl.a om Tsunamin, Naturprogram från Thailand, om diktaturen så bilden är inte helt snedvinklad

Exakt, den om Putin var klockren, hans analys om Thai slår ingen....

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Fritz:

Tack för dom vänliga orden men jag tror att en dokumentärfilm om mig och min familj vore svårsåld, mycket svårsåld. :)

 

Fritz..

I egenskap av stenbordsexpert så tror jag du skulle bli mycket anlitad,och då skulle ju bridgen bli lidande,tycker nog att du ska fortsätt som baranalytiker,det gör du bra :look_down:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är det en del som har levt eller lever i en liknande situation, detta gäller då inte bara svenskar utan västeuropeer i synnerhet.

Finns många olika människoöden som man träffar på och då, inte minst i Pattaya/Jomtien

Hur många det sedan finns som lever mitt uti i bushen och lever både sämre men även bättre har jag ingen aning om dock lär det finnas ca 40 000 svenska som på heltid lever i Thailand. M.a.o. 40 000 var för sig olikt och speciellt livsöde. Hur många västerlänningar det totalt är svävar jag i alla fall i ovisshet om - men många är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev evert 1:

Tyvärr är det en del som har levt eller lever i en liknande situation, detta gäller då inte bara svenskar utan västeuropeer i synnerhet.

Finns många olika människoöden som man träffar på och då, inte minst i Pattaya/Jomtien

Hur många det sedan finns som lever mitt uti i bushen och lever både sämre men även bättre har jag ingen aning om dock lär det finnas ca 40 000 svenska som på heltid lever i Thailand. M.a.o. 40 000 var för sig olikt och speciellt livsöde. Hur många västerlänningar det totalt är svävar jag i alla fall i ovisshet om - men många är det.

Hej Var har du fått siffran 40.000 ifrån? Låter mycket. 

Med vänlig hälsning, Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev godbit:

Hej Var har du fått siffran 40.000 ifrån? Låter mycket. 

Med vänlig hälsning, Jan

Runt 20 000 är det.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det var Aftonbladet eller Expressen som hade en lista på vilka länder dit flest svenskar flyttat. Finland var 1;a men denna lista visade att det också skulle vara 40 000 med svensk hemhörighet som var bosatta i Thailand.

Sanningshalten är för mig okänd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...