Jump to content
IGNORERAD

Thailandsdrömmar


Enis

Recommended Posts

Läste just att den film som visas nu på svt play är en kortare version av en 90-minuters film.

Tydligen har en medverkande, en 22-årig bartjej utelämnats av någon anledning  i den kortare versionen.

Den längre versionen kommer gå att streama så småningom.

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • edvardpop

    10

  • Fritz

    6

  • hamnoi

    6

  • bob

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fakta: Här bor flest utlandssvenskar

 USA150 000

 Storbritannien90 000

 Spanien90 000

 Norge90 000

 Frankrike30 000

 Tyskland23 000

 Thailand20 000

 Finland15 000

 Danmark15 000

 Italien12 000

 Australien11 000

 Schweiz10 000

 Belgien10 000

 Kanada7 000

 Nederländerna6 500

 Chile5 000

 Kina4 000

 Israel4 000

 Förenade arabemiraten4 000

 Brasilien4 000

 Österrike3 500

Källa: Svenskar i världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-09-08 at 20:00, skrev edvardpop:

Läste just att den film som visas nu på svt play är en kortare version av en 90-minuters film.

Tydligen har en medverkande, en 22-årig bartjej utelämnats av någon anledning  i den kortare versionen.

Den längre versionen kommer gå att streama så småningom.

 

Och när gästen hemma hos Pocke ramlar av stolen på fyllan och kryper runt. :D

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Changnoi:

Och när gästen hemma hos Pocke ramlar av stolen på fyllan och kryper runt. :D

 

Var det du kanske ;)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite synd där med romantiken runt det " roliga fyllot".  Man kanske spenderar tre veckor tillsammans med honom och tycker att det är underhållande.  Medan han sitter där året runt och dricker med nya turister hela tiden, försöker att leva upp till all uppmuntran. Blir sämre och sämre, brukar att sluta väldigt tragiskt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Jo, mycket alkohol är det. Svär Göteborgare verkligen så där mycket?

"Det tar lång tid innan de blir arga..." Hm, är det verkligen så.

 

Skulle vara intressant att höra vad de som är fast bosatta har för synpunkter och kommentarer till denna TV serie. @Baa @Scandinaviancorner @Fritz @stefan5300 @Maitan osv.....

 

 

 

Det va intressant att se men det var som vanligt, pengar och alkohol!Pengar för brudarna och alkohol för gubbarna! Men gubben hade sångröst i alla fall!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

 

 

 

 

I mina ögon så var det sossarnas kärnväljare som kom till tals, som revolterat mot påbudspolitiken som stått  upp i halsen på dem när feminismen gjorde sitt intåg i sosseriet. Göran Persson blev ju också feminist så småningom. Ja ni fattar förhoppningsvis.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev evert 1:

Tack Cavemannen, stor skillnad på dina siffror och dem kvällstidningen hade:sick:

Jaså? Bevisa det, jag hävdar att du har helt fel! 

kvällstidningarna har gett exakt samma report från min källa, vill du ha länkar?

 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Wanchai:

I mina ögon så var det sossarnas kärnväljare som kom till tals, som revolterat mot påbudspolitiken som stått  upp i halsen på dem när feminismen gjorde sitt intåg i sosseriet. Göran Persson blev ju också feminist så småningom. Ja ni fattar förhoppningsvis.

Men oj vad många ord du kan vomera ur dig, har du månne kommunistskräck?

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jaså? Bevisa det, jag hävdar att du har helt fel! 

kvällstidningarna har gett exakt samma report från min källa, vill du ha länkar?

 

Aktivera KID8316200.jpg.a3a50eaa0b4a2b669f2dd0f3adce0724.jpg på ditt tangentbord.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev kalasbullen:

Men oj vad många ord dOch.....u kan vomera ur dig, har du månne kommunistskräck?

Och....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, kommunister, afa-aktivister och revolutionära fronten  skrämmer mig men inte  mer än att jag kan agera mot dessa antidemolratiska krafter  trots min ålder!

 

Jag kommer aldrig att sluta förfölja dessa odemokratiska  krafter, i Sverige eller Thailand eller var de visar sitt fula tryne!

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Jo, mycket alkohol är det. Svär Göteborgare verkligen så där mycket?

"Det tar lång tid innan de blir arga..." Hm, är det verkligen så.

 

Skulle vara intressant att höra vad de som är fast bosatta har för synpunkter och kommentarer till denna TV serie. @Baa @Scandinaviancorner @Fritz @stefan5300 @Maitan osv.....

 

 

 

Jag tycker varken bu eller bä. Jag såg dokumentären på SVT/Play och minns att den handlade om några Göteborgare som älskade och hade drömmar om Thailand och dess kvinnor. Att deras liv skiljer dig mycket från det liv jag lever har jag inga som helst problem med, det var ju en dokumentär om just deras liv och inget annat.

 

Huruvida Göteborgare svär mycket har jag ingen susning om, jag kommer ju från en annan del av landet.

Däremot så är det väldigt sällan att min hustru blir arg, men jag tror inte att hon är representativ för den Thailändska kvinnan, utan att hon snarare är undantaget som bekräftar regeln att dom har ett hett temparement. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Wanchai:

Ja, kommunister, afa-aktivister och revolutionära fronten  skrämmer mig men inte  mer än att jag kan agera mot dessa antidemolratiska krafter  trots min ålder!

 

Jag kommer aldrig att sluta förfölja dessa odemokratiska  krafter, i Sverige eller Thailand eller var de visar sitt fula tryne!

 

 

Din stackare, jag tycker synd om dig..

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Jo, mycket alkohol är det. Svär Göteborgare verkligen så där mycket?

"Det tar lång tid innan de blir arga..." Hm, är det verkligen så.

 

Skulle vara intressant att höra vad de som är fast bosatta har för synpunkter och kommentarer till denna TV serie. @Baa @Scandinaviancorner @Fritz @stefan5300 @Maitan osv.....

 

 

 

Vet inte vad jag ska skriva mer än att det är stor skillnad på bo på ett turistställe och i obygden.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wanchai:

Ja, kommunister, afa-aktivister och revolutionära fronten  skrämmer mig men inte  mer än att jag kan agera mot dessa antidemolratiska krafter  trots min ålder!

 

Jag kommer aldrig att sluta förfölja dessa odemokratiska  krafter, i Sverige eller Thailand eller var de visar sitt fula tryne!

 

 

Jag kan ge dig lite att jobba med...Cuba,NordKorea,de flesta länderna i Sydamerika/mellan Amerika,Afrika,de flesta länderna i Asien.

Nu har du lite att följa, så jag räknar med att du inte syns här på ett tag :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte att det var en trevlig film om några människor ifrån Göteborg. Slutet var ju lite tragiskt för Stig, blev han övergiven av sin Thai-kärring? Och sedan utvisad för att han inte kunde uppfylla kraven vad gäller bankbok eller inkomst? För att sedan dö i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, han flyttade med upp till norr.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

De kanske skulle  göra en dokumentär om Atom eller STJP som motvikt ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg det mesta av programmet. Det var intressant på sitt sätt, men enligt mitt tycke väldigt fullt av klicheer. En sak som jag fäste mig vid var hur dessa män som trots att de tydligen bott många år i Thailand inte kunde tala någon Thai alls, samtidigt som deras engelska var aningen bristfällig. Umgicks dom bara med andra svenskar? Hur klarade dom sig?

 

Jag minns att jag reagerade på att styvdottern berättade att hon lovat sig själv att aldrig gifta sig med en falang. Alla falanger var enligt henne ständigt berusade av alkohol eller av någonting annat. Tydligen var de två som gjorde programmet de första nyktra falanger som hon någonsin hade träffat! Detta var tydligen en så stor sensation för henne att det störde hela hennes tidigare uppfattning om falanger.

 

Bara mina egna meningslösa funderingar om det hela.

 

Med Vänlig Hälsning.

 

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

De kanske skulle  göra en dokumentär om Atom eller STJP som motvikt ;)

Och om SVT skulle sända en dokumentär om "Tjock-Steffe" Eriksson (Uppsalaligans ledare) så borde dom göra en dokumentär om t.ex Owe Thörnqvist som motvikt? ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, Fritz said:

Och om SVT skulle sända en dokumentär om "Tjock-Steffe" Eriksson (Uppsalaligans ledare) så borde dom göra en dokumentär om t.ex Owe Thörnqvist som motvikt? ;)

 

Fritz..

 

Thai-Stig förhåller sig till Atom såsom Tjock-Steffe förhåller sig till Owe Thörnqvist.

 

Om Thai-Stig är lika med Tjock-Steffe är därmed Atom lika med Owe Thörnqvist.

 

Vilket Skulle Bevisa 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Atom:

 

Thai-Stig förhåller sig till Atom såsom Tjock-Steffe förhåller sig till Owe Thörnqvist.

 

Om Thai-Stig är lika med Tjock-Steffe är därmed Atom lika med Owe Thörnqvist.

 

Vilket Skulle Bevisa 

Var den sista raden en fråga till mig ?  I så fall har jag inget svar för mitt inlägg bevisar just ingenting vilket jag inte heller påstod.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...