Jump to content
IGNORERAD

Thailands farligaste vägar....


lars60

Recommended Posts

Finns på Phuket enligt Phuket Gazette...bl a beroende på fordonstätheten!

http://www.phuketgaz...dex.asp?id=7128

Phuket roads among Thailand's most dangerous

PHUKET CITY: Phuket is among Thailand’s top five provinces in terms of the number of road injuries and deaths each year, according Phuket Provincial Police Deputy Commander Chalit Tinthanee.

Figures from state hospitals in Phuket show that in 2008 there were13,840 injuries and 136 deaths resulting from road accidents. Actual figures are significantly higher, as admissions to Phuket’s three private hospitals are not included...

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vägen över berget på Koh Chang måste ligga rätt risigt till också.

Var ganska tankad när gamla gumman körde mig "upp" på moppe så det var lungt men hemvägen spiknykter och en överfull taxi var jag livrädd, tyckte det var minnesstenar, krachade räcken och blommor i varenda kurva.

Mycket som byggs och det brakade runt jättelika lastbilar mitt bland bilar och moppar på den asfalterade kostigen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara fästa uppmärksamheten på att sängen är en betydligt farligare plats då betydligt fler dör där.

[move]

Sängfösaren Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vill bara fästa uppmärksamheten på att sängen är en betydligt farligare plats då betydligt fler dör där.

[move]

Sängfösaren Arne

[/move]

Att befinna sig i en säng på Phuket lär ju isåfall vara ett extremt högriskprojekt.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Att befinna sig i en säng på Phuket lär ju isåfall vara ett extremt högriskprojekt.

Men mycket trevligare sätt att dö/skada sig på!  ;)

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...