Jump to content
IGNORERAD

Någon som kan hjälpa mig med ett besök på tukcom?


Dalton

Recommended Posts

I november var min mor med mig i Pattaya och hon köpte då en begagnad sufplatta på tukcom.... Ska vara äkta vara enligt försäljaren osv osv.... Hon visade upp den att allt funkade å de där innan vi tog den och gick.... Så morsan satte den på laddning på hotellet ett par timmar och sen begav vi oss till suvvan för hemfärd.... Efter det har vi aldrig fått igång plattan.... Det är 7 månader garanti på den och garantin ska gälla world wide i samsung verkstäder... Så vi lämnade in den här hemma på samsung och då visade det sig att någonting inuti denna platta är utbytt från original och går därför ej att åtgärda... (vet ej vad då det var morsan som var inne med den)

Så därför till min fråga, skulle jag kunna skicka denna surfplatta till någon vänlig själ i Pattaya som kan svänga in på tukcom med plattan och se om det går lösa problemet? Själv kommer jag inte åka ner innan garantin löpt ut i Juni... Eller är hon helt enkelt blåst på dessa slantar? Tänkte det kanske kan vara värt ett försök iaf innan man slänger den i soptunnan..... 

 

Fridens!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kina kopia, förmodligen kommer försäljaren att hävda i sin tur att hon/han blivit lurad.
Oddsen att få tillbaka stålarna är nog låga, men kan vara värt ett försök.
Ett tricks försäljarna har är inte sällan att visa upp en fungerande original platta eller mobil för att sedan byta ut den när kund inte ser mot kopian.

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa att vända dig till den Thailändska ambassaden, vet att deras ord väger tungt i Thailand!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
GreenValley

rh-garanti

  (runt-hörnet-garanti) Säljaren garanterar att en försåld vara fungerar och är i bra skick tills dess köparen kommit runt närmaste gathörn. Mest frekvent använt vid köp av begagnad bil. – "Men det är klart, om kamremmen går så kommer jag tillbaka!" "Nej, det är rh-garanti på den här gamla skönheten!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att du är nere en vända. Berätta hur det gick!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...