Jump to content
IGNORERAD

Vad saknar ni i Thailand?


XpoSweden

Recommended Posts

Quote

Vistt kan man få en kebab i Thailand , arabkvarteren i bk tex.   :D

Finns numera även svensk  :lol: kebab i Thailand, tog en på Phuket

IMG_0721.jpg

IMG_0722.jpg

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 211
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • AnOnYm

    10

  • XpoSweden

    8

  • Farang

    7

  • Sangwal

    7

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Men vad jag saknar mest i Thailand är möjlighet att prata obehindrad svenska med folk. Dvs kunna tala utan att behöva tänka på hur jag ska formulera mig på annat språk. Jag talar bra engelska och lite thai, men man får ju koncentrera sig en hel del för att göra sig förstådd. .

Herr Chang har talat.

Språket ja .. ibland blir det bara bollstopp , har ju hållt på med UT till Älskling nu en tid .. fan försöka förklara saker på "Thinglish" , baklänges med inslag av Thai i ämnen som jag knappt har kunskap om i Svenska ens gång .. snudd på hjärnblödning ibland!

Minns första gången Älskling skulle hit , hade beställt & betalt biljetten & hon skulle hämta den på nåt kontor i BKK .. jag frågade dag efter dag om hon hämtat sin TICKET men fick inga riktiga svar ... man kunde ju inte låta bli fundera på om hon hade/skulle blåsa mig! Till slut efter 4-5 dar förklarade jag att när vi åker buss betalar vi & får en TICKET... har du hämtat din TICKET än Älskling??

Då trillade polletten ner & hon började garva & kackla på Thai (vad det nu hette) ... ja det där jävla språket ja fast det är betydligt bättre nu! :P  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade missat denna tråd när jag startade min, sorry XpoSweden.

Kanske skall baka ihop dom så min försvinner och svaren finns kvar, forumsvärdarna?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon antydan till västerländsk logik kunde vara kul ibland.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cherrypicker.

Japps lakrits saknar man mycket + riktigt god nötfärs för min del (har ej hittat någon som funkar lika bra som hemma tyvärr) men tips mottages tacksamt

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns numera även svensk  lol kebab i Thailand, tog en på Phuket

jag e skeptisk, ser ut som den vanliga dyngan.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

finns flera kebabställen i Pattaya bla på jomtien s2 svenskar som säljer mkt god

menar du dom som hade ett ställe i pattis nästan vid buakhao också , som hette kebab ? isåfall sådär , bra sås.

sen har vi ju den på soi 8 den går nog bra för det brukar alltid vara kö där, men att kalla det för kebab det e till o va lite för snäll.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske dags att slå ihop den här tråden med den andra vad saknar du tråden. Eller vad tycker du Kim?  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...