Jump to content
IGNORERAD

Laga glasögonbåge i pattaya


Sam sip sam

Recommended Posts

First Optic på soi 16 hade jag tänkt fara till om det strular med mina brillor. Varit till chaeron och en till med snarlikt namn och fick inga bra vibbar alls, fast jag har med 3 par, så det brinner inte i knutarna om ett par ger upp.

 

Superlim kan fungera om det inte är en skalm som är fjäderbelastad och fjädern "ligger på" - då blir det nog marigare även för superlim. Kan fungera att limma dit den så den skalmen förblir obelastad.

 

Jag har ju sån tur att jag kan göra pillerjobb utan brillor, limma och fixa (- syn, ser dåligt på långt håll). Men den som inga glasögon har och skall limma och sånt utan att se nåt heller kan det nog gå lite sämre för. Dvs har du + syn så iväg och köp några billiga brillor bara för att se vad du gör, - syn har jag inte sett att det finns färdiga glasögon för. Fast jag har inte letat heller.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Sam sip sam:

Ngn som vet top chaeron kan inte och hade heller inga nya bågar som passade

Min farsa fixade sina bågar hos optikern i taxi svängen (beach road/south pat rd) upp på höger sida efter Bambo Bar men det var 5år sen men du har ju moppe så du kan ju kolla.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

First Optic ska tydligen vara bra enligt denna tråd på thaivisa http://www.thaivisa.com/forum/topic/759227-best-opticalglasses-shops-in-Pattaya-for-repairspurchases-update/

 

Fan vad du servar personlig utrustning, både laptop och glasögon. Glöm för bövelen inte att även lämna in träpjucken hos skomakaren för en ordentlig och genomgående service innan du far hem :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev knasen:

First Optic ska tydligen vara bra enligt denna tråd på thaivisa http://www.thaivisa.com/forum/topic/759227-best-opticalglasses-shops-in-Pattaya-for-repairspurchases-update/

 

Fan vad du servar personlig utrustning, både laptop och glasögon. Glöm för bövelen inte att även lämna in träpjucken hos skomakaren för en ordentlig och genomgående service innan du far hem :) 

Annars e väl du bra på det med superlim :rotfl::rotfl::rotfl:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

First Optic på soi 16 hade jag tänkt fara till om det strular med mina brillor. Varit till chaeron och en till med snarlikt namn och fick inga bra vibbar alls, fast jag har med 3 par, så det brinner inte i knutarna om ett par ger upp.

 

Superlim kan fungera om det inte är en skalm som är fjäderbelastad och fjädern "ligger på" - då blir det nog marigare även för superlim. Kan fungera att limma dit den så den skalmen förblir obelastad.

 

Jag har ju sån tur att jag kan göra pillerjobb utan brillor, limma och fixa (- syn, ser dåligt på långt håll). Men den som inga glasögon har och skall limma och sånt utan att se nåt heller kan det nog gå lite sämre för. Dvs har du + syn så iväg och köp några billiga brillor bara för att se vad du gör, - syn har jag inte sett att det finns färdiga glasögon för. Fast jag har inte letat heller.

Har reserv glasögon med mig 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Annars e väl du bra på det med superlim :rotfl::rotfl::rotfl:

Jo det gick ju till helvete 555555

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

Har reserv glasögon med mig 

Då är det ju ingen kris i alla fall, men soi 16 kan vara värt ett besök.

Är osäker på om dom lagar brillor i Sverige längre.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Då är det ju ingen kris i alla fall, men soi 16 kan vara värt ett besök.

Är osäker på om dom lagar brillor i Sverige längre.

Nä de vill inte heller sätta i gamla glas i nya bågar, tragiskt om man inte behöver just byta glasen.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Då är det ju ingen kris i alla fall, men soi 16 kan vara värt ett besök.

Är osäker på om dom lagar brillor i Sverige längre.

 

Min lågpris optiker i Helsingborg gör, jag hade krökt till ena paret rejält och fick tillbaka dessa efter några minuter i skick som nya.

Utan kostnad!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Min lågpris optiker i Helsingborg gör, jag hade krökt till ena paret rejält och fick tillbaka dessa efter några minuter i skick som nya.

Utan kostnad!

Säkert en äldre herre som varit med ett tag. Det är dom yngre förmågorna som kör med slit och släng - tjäna mer.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tog med mig mina bågar och travade in på en optiker strax före halv nio på kvällen en fredag kväll.

Jättetrevlig och verkade kunnig, mätte upp mina ögon och rekommenderade mig olika alternativ, det dyraste var 8500 bath.

 

Skitsumma då synoptik fakturerade 10500kr för samma sak

 

Så hon fick fixa glasen, i sverige tar det 14 dagar.

I Thailand hämtade jag dom efter 4 dagar.

 

Reklam nu, soi 5 jomtien.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev scorpio63:

Jag tog med mig mina bågar och travade in på en optiker strax före halv nio på kvällen en fredag kväll.

Jättetrevlig och verkade kunnig, mätte upp mina ögon och rekommenderade mig olika alternativ, det dyraste var 8500 bath.

 

Skitsumma då synoptik fakturerade 10500kr för samma sak

 

Så hon fick fixa glasen, i sverige tar det 14 dagar.

I Thailand hämtade jag dom efter 4 dagar.

 

Reklam nu, soi 5 jomtien.

 

Var det progressiva med lite astigmatism och sånt åxå. 10.500kr tyder ju på att det inte var helt vanliga brillor.
Mina dyra (terminalbrillor) kommer väl upp i ett par tusen kr och enkelslipade kostar inte mycket via nätet.

Vill ju uppdatera mina nu (i Thailand nästa sväng) men bara om optikern känns rätt, var till nån blå/vit skylt charon nånting och dom var inte professionella så det gick fort innan jag var ute igen.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2/26/2016 at 12:13, skrev Broskan:

Min farsa fixade sina bågar hos optikern i taxi svängen (beach road/south pat rd) upp på höger sida efter Bambo Bar men det var 5år sen men du har ju moppe så du kan ju kolla.

//Broskan

Ja han slipade till dom gamla glasen så dom passade i en ny båge ,bra tips broskan tack

IMAG0670.jpg

IMAG0671.jpg

IMAG0672.jpg

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Säkert en äldre herre som varit med ett tag. Det är dom yngre förmågorna som kör med slit och släng - tjäna mer.

 

Nix, precis tvärtom, en hyfsat ung tjej som fixade detta åt mej.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist jag gick in oss optikern i LOS och testade mina glasögon och syntest undrade biträdet VARFÖR jag köpa glasögon. jag kände att hon var helt ointresserad att sälja några glasögon det blev ingen affär. Det skiljer inte mycket i pris att köpa Sverige det lite märkligt.

Jesper & Pakusa

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Sam sip sam:

Ja han slipade till dom gamla glasen så dom passade i en ny båge ,bra tips broskan tack

IMAG0670.jpg

IMAG0671.jpg

IMAG0672.jpg

Nu ser du bra ut

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Var det progressiva med lite astigmatism och sånt åxå. 10.500kr tyder ju på att det inte var helt vanliga brillor.
Mina dyra (terminalbrillor) kommer väl upp i ett par tusen kr och enkelslipade kostar inte mycket via nätet.

Vill ju uppdatera mina nu (i Thailand nästa sväng) men bara om optikern känns rätt, var till nån blå/vit skylt charon nånting och dom var inte professionella så det gick fort innan jag var ute igen.

Det stämmer bra det. progressiva glas med allt som går att lägga till.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ser du bra ut

Stämmer bra det ,gjorde skillnad på[emoji3]

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Nix, precis tvärtom, en hyfsat ung tjej som fixade detta åt mej.

 

Det förvånar mig, och gör mig glad åxå - det kanske finns hopp om att ha kvar riktiga optiker som fixar det runt omkring åxå.

Som sagt så blev jag sur på den jag gick in på i Thailand senast, vännen hade köpt ett par glasögon där och ville ha dom justerade så dom inte föll av när hon kollade neråt - nähä det gick inte. Jag ville dom skulle kolla styrkan på mina glas och mina ögon (för att avgöra om jag behöver nya) nehej det gick inte men vi har fina bågar skulle passa dig perf.... då gick jag.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev svampen:

Äkta Ray Ban inköpta Prattunam för överkomliga 100b ??????

image.jpg

Joo, man kan hitta fynd på RayBan, lacoste, rolex o.d. Vilka överpriser dom tar ut på andra ställen ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...