Jump to content
IGNORERAD

Thailändska smeknamn


Oregistrerad

Recommended Posts

5 timmar sedan, skrev gubben4906:

När jag slutade jobba för 10 år sedan, fick gå när jag fyllde 58, fick behålla min lön enda till jag fyllde 65. Nu har jag pengar så jag klarar mig OK, får se om jag har råd att komma ner efter Jul/Nyår och åker tidigast efter alla Julhelger. Mitt äldsta Barn/Barn "kräver att jag ska vara hemma under Julen. Bilderna är från Hammarby Sjöstad

Gubben4906

002.JPG005.JPG    

Har lite svårt att få det att gå ihop. Du skriver att pensionen är riktigt kass och att du knappt får ihop det till din lägenhet, sen ska du ner till Thailand och hyra lägenhet :crazy:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Broskan

    10

  • Nicholas

    9

  • ragson

    6

  • Boa52

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev måne:

Pompoi kallas en polare till mig och det stämmer rätt bra på honom :beat_plaster:

Kan det vara Pims ångvält till karl!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat

Hmm tråden  har ju knapast förklarat Varför har Thai Smeknamn?

Har fått förklarat att ofta är dom riktiga Namnen rätt långa/krångliga att utala medans Niken är ju oftast enstaviga Tex Noi,Nan,Fon.....

Skulle vara kul om nån Thai kunnig kunde lista de vanligaste Niken och vad dom betyder?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev ragson:

Jag fick namnet Bömm (Berm på engelsk fonetik) av en medmusikant på Leo's för en massa år sen.

Betyder "Stor stark man" eller gängledare har jag hört nån förklara för mej,,,?

Så det är pi bömm för det mesta. Att få en thaiare att säga Patrik eller Pättrick, det är förenat med en massa bök...  :big_smile:

Problem med mitt namn åxå.

Bosse vill sig inte så det blir oftast Boss. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev hasseryd:

 

Som oftast plockar dom ut en bit av sitt namn ex.

Frugan min heter Nutjaree och hon kallas Nut helt enkelt

Nonglek = Lek

Chamnoi = Noi

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Böm står det. N har öglan ner till höger så det är det inte och M till vänster. B i mitten  men uttalas först med tilläg före och över som blir Ö som uttalas efter B



Jag skrev ม​ ≠ M

Enligt frugan bara ett namn bömm utan någon betydelse.

Men det får man ta med en nypa salt.


Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Kan det vara Pims ångvält till karl!!

Nä,det var faktist inte mille jag tänkte även om han är en av mina bästa vänner.Vännen är en thai i vår by

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Kan det vara Pims ångvält till karl!!

Men du ligger ju numera bra till för det nicknamnet :boast:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev ม​ ≠ M

Enligt frugan bara ett namn bömm utan någon betydelse.

Men det får man ta med en nypa salt.

Alla jag träffar och jag presenterar mej för brukar fnissa och göra tummen upp för att det är så passande på en redig karl som mej!?!... [emoji41]

พี่เบิ้ม på thai. Ling skrev psis!

Har en bild till här, borde gå att läsa allting korrekt?

6e193b8f5a2170a447dbd1498eae74dd.jpg

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
19 timmar sedan, skrev måne:

Pompoi kallas en polare till mig och det stämmer rätt bra på honom :beat_plaster:

Det är trots allt ett positivt ord. Värre för de som blir kallade Tui som är nedlåtande. Lite kul att Fritidsresor har bytt namn till Tui,

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev ragson:

Alla jag träffar och jag presenterar mej för brukar fnissa och göra tummen upp för att det är så passande på en redig karl som mej!?!... emoji41.png

พี่เบิ้ม på thai. Ling skrev psis!

Har en bild till här, borde gå att läsa allting korrekt?

6e193b8f5a2170a447dbd1498eae74dd.jpg

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

 

Pi Böm helt enkelt med våra bokstäver och uttal.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla jag träffar och jag presenterar mej för brukar fnissa och göra tummen upp för att det är så passande på en redig karl som mej!?!... [emoji41]

พี่เบิ้ม på thai. Ling skrev psis!

Har en bild till här, borde gå att läsa allting korrekt?

6e193b8f5a2170a447dbd1498eae74dd.jpg

Sent from my SM-N910C using Tapatalk



Jodå stavningen kom ju från Ling.
พี่-เบิ้ม
Pi bömm

Mem mitt lexikon går bet.
Kan vara Laos / isan.
Maybe.
Don't know.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fattat det som att man kan få sitt nickname av olika anledningar.

 

Frugans riktiga är เงาะ , uttalas Ngå  betyder Rambutan.

Rambutan.jpg

Beroende på hur hennes frisyr såg ut när hon var liten :)

Till svenskar säger hon att hon heter Nok, för att เงาะ Ngåå är hopplöst att uttala...

En kompis kallas Coke, gissa vad han dricker mest?

 

MVH Bia

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fredman:

Det är trots allt ett positivt ord. Värre för de som blir kallade Tui som är nedlåtande. Lite kul att Fritidsresor har bytt namn till Tui,

 

Ja visst med glimten i ögat men ibland kan det vara lite rått att kalla en överviktig person för tjockis samma med hoa lan Flintis.

Jag har en kamrat som väger runt 160kg och har nog problem med sin vikt men sen att få höra pompoi i varje bar blir tjatigt.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Broskan:

 

Ja visst med glimten i ögat men ibland kan det vara lite rått att kalla en överviktig person för tjockis samma med hoa lan Flintis.

Jag har en kamrat som väger runt 160kg och har nog problem med sin vikt men sen att få höra pompoi i varje bar blir tjatigt.

 

//Broskan

Det borde han höra tills han gör nåt åt det, 160 kg. för allt går att fixa om man vill

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Det borde han höra tills han gör nåt åt det, 160 kg. för allt går att fixa om man vill

 

He he ok du hade lösningen :D

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Tommy:

Jag har fattat det som att man kan få sitt nickname av olika anledningar.

 

Frugans riktiga är เงาะ , uttalas Ngå  betyder Rambutan.

Rambutan.jpg

Beroende på hur hennes frisyr såg ut när hon var liten :)

Till svenskar säger hon att hon heter Nok, för att เงาะ Ngåå är hopplöst att uttala...

En kompis kallas Coke, gissa vad han dricker mest?

 

MVH Bia

 

Ngå är farligt att kalla henne för om man inte är säker på tonläget det kan lätt bli ngåå långt å betyder dum/korkad. 

Men i skrift så lägger man ju till เ__ะ så blir det ett kort å i uttalet

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Nicholas:

 


Jag skrev ม ≠ M

Enligt frugan bara ett namn bömm utan någon betydelse.

Men det får man ta med en nypa salt.

 

 

 

Heter inte den stora spindeln Bömm.

Jag är inte säker på om det är en slags fågelspindel. Bygger bo under jorden och är en delikatess. Fast de har nästan ätit upp alla numera. 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Heter inte den stora spindeln Bömm.

Jag är inte säker på om det är en slags fågelspindel. Bygger bo under jorden och är en delikatess. Fast de har nästan ätit upp alla numera. 

Ingen aning.

Dom flesta spindlar har med ordet spindel i sina namn.

แมง-มุม

Määng mumm

Ibland med ordet insekt framför.

แมลง-มุม

Maläng​ mumm

Maläng = insekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Boa52:

Det borde han höra tills han gör nåt åt det, 160 kg. för allt går att fixa om man vill

Klart det det gör men att kallas idi*t i oändlighet vad anser du du om det. idi*t som du är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pia heter Pia efter sin mormor

 

men kallas för Pū av hennes thailändska släktingar

 

/Enis

 

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Boa52:

Det borde han höra tills han gör nåt åt det, 160 kg. för allt går att fixa om man vill

Vet en snubbe i norra Sverige som dricker  HB och går på sängen och har lite fel i huvudet,

Hur fixar han det ? för du vet tydligen att allt går att fixa om man vill ?

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎11‎-‎18 at 23:30, skrev uptoyou:

Har lite svårt att få det att gå ihop. Du skriver att pensionen är riktigt kass och att du knappt får ihop det till din lägenhet, sen ska du ner till Thailand och hyra lägenhet :crazy:

Jag skrev fel, Jag har en hyra på cirka 3500 SEK, av det får jag ungefär 2000 i hyresbidrag. I hyran ingår Elen, jag bor bara i 25 m2, jag har inte så dålig Pension. Jag ska försöka komma ner i Januari någon gång. Troligen mitten på Januari.

Gubben

 

004.JPG006.JPG

 

 

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...