Jump to content
IGNORERAD

Torrt i pattaya?


spooncreek

Recommended Posts

Att ölltappen  skruvas av emellan varven när det är Buddhadagar kan man väl stå ut med, men nu verkar turen kommit även till vattenkranen. 

Det flaggas redan för torka, vilket känns ovanligt tidigt. Men inget ont som inte för nått gott med sig, man kan väl hoppas att aprils vattenkrig blir något mer begränsat i tid, en dryg vecka är ändå lite för många lekdagar för oss hårt yrkesarbetande Pattayabor..

 

56cd950e85491_pattayadrought.thumb.jpg.2

 

http://www.nationmultimedia.com/national/PWA-battles-severe-drought-30280013.html

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Sam sip sam:

Kom ju en skvätt idag 

Såpass, krut i gubben fortfarande :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Sam sip sam:

Kom ju en skvätt idag 

 

12 timmar sedan, skrev Soengsang:

Såpass, krut i gubben fortfarande :)

Han har ju börjat fylla på med chang nu. Funkar i alla depåer. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev rolba:

 

Han har ju börjat fylla på med chang nu. Funkar i alla depåer. :-)

 

Nja, man ska nog inte ta för hårt på dessa Changbilder.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

De fyllde på våran vattentank i höstas och en kubik kostade inte många bathingar men det får ju inte bli en vana.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev rolba:

 

Han har ju börjat fylla på med chang nu. Funkar i alla depåer. :-)

 

27 minuter sedan, skrev Soengsang:

h

Nja, man ska nog inte ta för hårt på dessa Changbilder.....

Här druckit 2 st den första var ok den andra smakade unket så blir inga mer av den varan 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

 

Här druckit 2 st den första var ok den andra smakade unket så blir inga mer av den varan 

Har upplevt likadant, undrar om den nya recepturen med mindre alkoholprocent bl.a. ger en kortare färskvarutid, eller om man helt enkelt tappar smaknerverna efter en? Int vett ja!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Baa:

Har upplevt likadant, undrar om den nya recepturen med mindre alkoholprocent bl.a. ger en kortare färskvarutid, eller om man helt enkelt tappar smaknerverna efter en? Int vett ja!

Jag drack dom vid 2 olika tillfällen och tror det var första för dagen vid bägge tillfällena dock var den första mera nedkyld

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Sam sip sam:

Jag drack dom vid 2 olika tillfällen och tror det var första för dagen vid bägge tillfällena dock var den första mera nedkyld

Man skall ju inte erkänna det offentligt, men jag har vid ett flertal tillfällen druckit Beer Singha efter golfen, kall o frisk när man va lite svettig! Tidigare fanns bara Chang på agendan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion
14 timmar sedan, skrev Soengsang:

Såpass, krut i gubben fortfarande :)

55555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555Den var bra:want:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion
18 minuter sedan, skrev Baa:

Har upplevt likadant, undrar om den nya recepturen med mindre alkoholprocent bl.a. ger en kortare färskvarutid, eller om man helt enkelt tappar smaknerverna efter en? Int vett ja!

Ni dricker fel öl Archa är det som gäller svår fångad på barerna

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion
14 timmar sedan, skrev Soengsang:

Såpass, krut i gubben fortfarande :)

Dagens flabb

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion
22 minuter sedan, skrev Baa:

Har upplevt likadant, undrar om den nya recepturen med mindre alkoholprocent bl.a. ger en kortare färskvarutid, eller om man helt enkelt tappar smaknerverna efter en? Int vett ja!

Bara å byta til Archa

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev clion:

Ni dricker fel öl Archa är det som gäller svår fångad på barerna

Du sitter ju mest i bangsare inte känt för några kända barer,mest 7/11

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev clion:

55555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555Den var bra:want:

 

20 timmar sedan, skrev clion:

Dagens flabb

 

Hade du glömt bort i fyllan och villan hur kul det var första gången  :go:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...