Jump to content
IGNORERAD

Android o google loggar dit liv!


Soengsang

Recommended Posts

Har ännu inte fått några förslag hem men Apple!!  Men har nu laddat hem Here för att se vad det är för något. Kanske något jag gillar!!!

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    9

  • Herr Chang

    7

  • Soengsang

    7

  • audirs2

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Gillar Google Maps då jag har den på fyra olika enheter, faktiskt två Apple iPhone, en MacBook och en HP med windows 10. Jag kan redigera mina platser i vilken som helst och alla ändringar och nya positioner dyker upp på alla enheterna.

 

Har andra appar samma möjlighet.

 

Med hög noggrannhet ger min iPhone noggranna positioner på alla bilder som tas med den. Bra också när namnen på platserna är svåra att minnas.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev leifen:

Gillar Google Maps då jag har den på fyra olika enheter, faktiskt två Apple iPhone, en MacBook och en HP med windows 10. Jag kan redigera mina platser i vilken som helst och alla ändringar och nya positioner dyker upp på alla enheterna.

 

Har andra appar samma möjlighet.

 

Med hög noggrannhet ger min iPhone noggranna positioner på alla bilder som tas med den. Bra också när namnen på platserna är svåra att minnas.

Håller med, och batteriförbrukningen är inget problem då jag oftast har laddkabeln ansluten då jag åker bil.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev wUThai:

 

Billiga poäng? Nej, jag hatar inte döda ting. Dock ogillar jag HC fantasier och hur han vill framställa apple till att uppfunnit hjulet. Jag vet inte hur många gånger jag överbevisat honom men han vägrar svara eller ens hålla med om att ios har snyltat nåt enormt från Android. Det ogillar jag verkligen. Dock tycker jag och kommer alltid tycka att apple är för kontrollerande och inlåsta i sin bubbla. Gillar man det så kunde jag inte bry mig mindre. Men hur man kan tycka att det är nåt dåligt att sälja billiga Android-telefoner för dom som inte har råd att köpa en från high end segmentet är ju rent av idi*tiskt om du frågar mig. Inte konstigt iof då han har en bild av sina idoler steve jobs och Trump på nattduksbordet. :mdr:

 

Problemet är ju att du tycks inbilla dig att 80% marknadsandel är ett bevis för Androids överlägsenhet.

Fråga vilken Androidtillverkare som helst om dom inte mycket gärna skulle byta sin marknadsandel mot Apples vinstmarginal...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Herr Chang:

 

Problemet är ju att du tycks inbilla dig att 80% marknadsandel är ett bevis för Androids överlägsenhet.

Fråga vilken Androidtillverkare som helst om dom inte mycket gärna skulle byta sin marknadsandel mot Apples vinstmarginal...

 

Herr Chang har talat.

 

Problemet är ju att du tycks inbilla dig att 20% av marknaden vill betala så mycket som möjligt .

Fråga vilken iPhoneägare som helst om dom inte skulle vilja byta prislapp på sin iPhone mot en mindre ...................................

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
14 timmar sedan, skrev leifen:

Gillar Google Maps då jag har den på fyra olika enheter, faktiskt två Apple iPhone, en MacBook och en HP med windows 10. Jag kan redigera mina platser i vilken som helst och alla ändringar och nya positioner dyker upp på alla enheterna.

 

Har andra appar samma möjlighet.

 

Med hög noggrannhet ger min iPhone noggranna positioner på alla bilder som tas med den. Bra också när namnen på platserna är svåra att minnas.

 

Inte illa att du lyckats installera Windows 10 i hängpungen, måste vara en rejäl påse du har mellan benen :crazy: 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev knasen:

 

Inte illa att du lyckats installera Windows 10 i hängpungen, måste vara en rejäl påse du har mellan benen :crazy: 

 

Enligt initierade källor är det inte med sanningen överensstämmande

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev hobbe:

 

Problemet är ju att du tycks inbilla dig att 20% av marknaden vill betala så mycket som möjligt .

Fråga vilken iPhoneägare som helst om dom inte skulle vilja byta prislapp på sin iPhone mot en mindre ...................................

 

Mvh Hobbe 

Samsung och andra är inte så mycket billigare med sina toppmodeller. Tyvärr .

http://www.pricerunner.se/pl/1-3047821/Mobiltelefoner/Samsung-Galaxy-S6-Edge-32GB-priser  

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JJC:

Samsung och andra är inte så mycket billigare med sina toppmodeller. Tyvärr .

http://www.pricerunner.se/pl/1-3047821/Mobiltelefoner/Samsung-Galaxy-S6-Edge-32GB-priser  

 

Ja så är det tyvärr men jag tror inte att så många som köper dom är lika lyckliga över att deras telefoner är dyra 

som vad Herr Chang är lycklig att hans telefon är .

 

Normalt är ju att man som konsument vill betala så lite som möjligt även för dyra saker .

Detta gäller dock ej HC som verkar bli gladare ju dyrare något är.

Ett beteende som verkar mer normalt för en producent . 

 

Mvh Hobbe  

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev hobbe:

 

Ja så är det tyvärr men jag tror inte att så många som köper dom är lika lyckliga över att deras telefoner är dyra 

som vad Herr Chang är lycklig att hans telefon är .

 

Normalt är ju att man som konsument vill betala så lite som möjligt även för dyra saker .

Detta gäller dock ej HC som verkar bli gladare ju dyrare något är.

Ett beteende som verkar mer normalt för en producent . 

 

Mvh Hobbe  

Nä Du får väk Dina av Staten ?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker faktiskt att detta med fåner hit å fåner dit e ganska så löjligt...

Känns lite som Ove faktiskt......En stofil som i grunden är godhjärtad men hatar allt o alla som inte tycker som han o kör Saab.

 

 

 

 

 

C:D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-02-24 at 04:29, skrev Herr Chang:

 

Är du så naiv att du tror på det? Det må vara hänt att Google inte längre visar för dig att man samlat in dessa data, men man fortsätter garanterat att samla in för eget bruk. Data man i all evighet sparar för framtida bruk...

 

Herr Chang har talat.

Kan du garantera att Apple inte sparar in några data om användarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev hobbe:

 

Problemet är ju att du tycks inbilla dig att 20% av marknaden vill betala så mycket som möjligt .

Fråga vilken iPhoneägare som helst om dom inte skulle vilja byta prislapp på sin iPhone mot en mindre ...................................

 

Mvh Hobbe 

 

Det är väl självklart att alla vill betala så lite som möjlig? Eller vad menar du?

 

15 timmar sedan, skrev hobbe:

 

Ja så är det tyvärr men jag tror inte att så många som köper dom är lika lyckliga över att deras telefoner är dyra 

som vad Herr Chang är lycklig att hans telefon är .

 

Normalt är ju att man som konsument vill betala så lite som möjligt även för dyra saker .

Detta gäller dock ej HC som verkar bli gladare ju dyrare något är.

Ett beteende som verkar mer normalt för en producent . 

 

Mvh Hobbe  

 

Jag och många andra med mig är beredda att betala för kvalitet. Förklara gärna hur man ska kunna betala så lite som möjligt för dyra saker?

 

14 timmar sedan, skrev Wangthong:

Kan du garantera att Apple inte sparar in några data om användarna?

 

Jag är inte Apple och kan inte garantera något, men jag vet att Apple frågar innan man samlar in något. Och nu menar jag inte inte någon obskyr undangömd inställning, utan direkta frågor som kommer upp efter installation och måste besvaras med ja eller nej.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎02‎-‎24 at 11:47, skrev rolba:

Finns ju hjälpsystrar att anlita som hjälper en hem.

Fast de loggar nog en hel del de åxå

:-)

 

On ‎2016‎-‎02‎-‎24 at 16:45, skrev Tallviking:

 

Jo det kan vara så, Google search och Google maps. Misstänker den sista

 

Men iPhone har ju en egen funktion för att hålla reda på var du varit och när som default är påslagen

Jo ..det stämmer nog rolba,,,men dom loggar nog efter hur plånboken ser ut eller????......ju tjockare plånbok desto lättare får du hjälp hem.....hehehe....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Så ägd är du av nätjättarna – och därför är det ett problem

 

Våra liv på och utanför internet domineras numera av globala jätteföretag. Men vad finns det för risker med det och hur skyddar vi oss?

 

Vilda västern-eran på internet är definitivt över. En gång i tiden var internet ett fritt land men nu har vidderna asfalterats och ersatts av flådiga gallerior där gigantiska amerikanska företag som Google och Facebook dominerar. Detta har lett till många fantastiska uppfinningar och ett bekvämare liv för människan. Våra telefoner gör det mesta vi vill, våra hem kan automatiseras genom internet, vi har självkörande bilar och sociala verktyg som gör att vi kan kommunicera med våra vänner över hela världen.

 

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.651838/natjattarna

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer att inhandla två kilo aluminiumfolie.

Efterlyser några bra tips på en aluminiumfolie hatt.:waaaht:

Paranoia

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2016-02-24 at 09:37, skrev Soengsang:

Satt o diskuterade lite med HC i Surin...

Du sänder mer data på dina rörelser till google än de flesta anar, har tex länge funderat på närt man använder googlenavigation i bilen hur fan kartan kan veta när det bli köer o stockningar på vilken byaväg som helst, det beror givetvis på att fler användare har en google telefon som omedvetet rapporterar rörelse, så när farten går ner så synns det i kartor....

 

Du sänder också din position omedvetet till google som loggar dig, om jag inte zoomar in så ser mina rörelser ut som nedan den sista tiden, tamig fan skrämmande!

Nästa lur blir nog en iPhone, även om jag trodde jag lämnat iphoneträsket, då kan man ju helt bojkotta google.

 

Mina rörelser i norra europa enl nedan 

scand.JPG.77965a7b864e4065f712315dbc9330

 

Och i Thailand..

thailand.JPG.ceb29971616807daf69ae76a2bb

 

Sen kan man tex också ta fram et specifik dag då kan det bli enl nedan.

16.02.2016.thumb.JPG.f7e126d635cedd5d580

 

Visst fan är det skrämmande att ens liv loggas med en sådan precision?

 

 

 

Smartphones är fantastiska men de som värnar om sin interegitet. Sälj telefonen.

Eller skaffa en äldre stenåldersmobbe. Om du bara vill ringa.

Men vem vill inte stoppa på sig sin telefon i bakfickan och ha tillgång till stillbildskamera, videokamera, e-posthanterare, kalender, diktafon, radio- och musikspelare och Internetåtkomst.

 

Jag vill. Men tyvärr känner jag att jag accepterar mer intrång i mitt liv. Jag ids inte längre bry mig. Vaccinerad eller blivit immun. Jag blev skogstokig, för ...hmm..kanske bara 3-4 år sedan, när man krävde att jag skulle ansluta med ett konto (ibland bankuppgifter också). idag skiter jag trots att jag vet all information lagras däruppe bland molnen. GPS (platstjänster låter mindre farligt) finns i alla smartphoner. Apple var de första att "synda" genom att registrera alla användare och följa kundens beteende. Så alla företag är lika stora skurkar. De vill tjäna pengar och kan gärna sträcka sig utanför lagens tillåtna sfär. Bara de tjänar pengar. Nåja - jag skiter i detta. Jag är en liten spelare i världen. Men det kan störa mig att om jag går på bad- skit eller horhus så vet de var jag befinner mig eller t o m i vilket rum njöt i..........

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Peder:

Smartphones är fantastiska men de som värnar om sin interegitet. Sälj telefonen.

Eller skaffa en äldre stenåldersmobbe. Om du bara vill ringa.

Men vem vill inte stoppa på sig sin telefon i bakfickan och ha tillgång till stillbildskamera, videokamera, e-posthanterare, kalender, diktafon, radio- och musikspelare och Internetåtkomst.

 

Jag vill. Men tyvärr känner jag att jag accepterar mer intrång i mitt liv. Jag ids inte längre bry mig. Vaccinerad eller blivit immun. Jag blev skogstokig, för ...hmm..kanske bara 3-4 år sedan, när man krävde att jag skulle ansluta med ett konto (ibland bankuppgifter också). idag skiter jag trots att jag vet all information lagras däruppe bland molnen. GPS (platstjänster låter mindre farligt) finns i alla smartphoner. Apple var de första att "synda" genom att registrera alla användare och följa kundens beteende. Så alla företag är lika stora skurkar. De vill tjäna pengar och kan gärna sträcka sig utanför lagens tillåtna sfär. Bara de tjänar pengar. Nåja - jag skiter i detta. Jag är en liten spelare i världen. Men det kan störa mig att om jag går på bad- skit eller horhus så vet de var jag befinner mig eller t o m i vilket rum njöt i..........

 

Var vänlig placera inte Apple i samma kategori som Google och Facebook. De flesta företag samlar uppgifter om sina kunder för att kunna erbjuda bästa service, inget konstigt med det. Att däremot som Google och Facebook göra dessa uppgifter tillgängliga för tredje part och tjäna pengar på det är minst sagt taffligt.

 

Men "gratis är gott" folket ser inga problem med det. Och det visar ju vilket värde dessa människor sätter på sitt privatliv, det vill säga noll...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Herr Chang:

 

Var vänlig placera inte Apple i samma kategori som Google och Facebook. De flesta företag samlar uppgifter om sina kunder för att kunna erbjuda bästa service, inget konstigt med det. Att däremot som Google och Facebook göra dessa uppgifter tillgängliga för tredje part och tjäna pengar på det är minst sagt taffligt.

 

Men "gratis är gott" folket ser inga problem med det. Och det visar ju vilket värde dessa människor sätter på sitt privatliv, det vill säga noll...

 

Herr Chang har talat.

Det du nämner, om apple, är små positiva detaljer. Men Apple måste också överleva i en värld med smartphones. Så de är ganska lika sina konkurrenter. Håller med dig att Google varit drivande i samlandet av uppgifter.  Men, Apple är inget helgon men att det är ett bra företag - Det är helt klart.  Kanske världens främsta.? Men hela iden med smartphones är mångfalden. Och den skapar integritetsproblem. . Kanske vi skall tacka Googles och Samsungs(rubriken på tråden var väl så),höga insamlande av uppgifter, som har föranlett myndigheterna att snart lagstifta om detta. 2013 avslöjades att FBI och NSA direkt har avlyssnat nio amerikanska tjänsteleverantörers servrar, däribland Facebook, Microsoft, Google, Apple, Yahoo, YouTube, AOL och Skype, och att de påbörjade detta övervakningsprogram redan 2005!! Så idag är vi mer övervakade än vi tror.

 

Vi vet att annonsnätverk, sökmotorer och myndigheter har alla ökat sina ansträngningar att utnyttja privata sökdata. Det positiva är att konsumenterna också sakta men säkert blir mer medvetna om dessa frågor. Det politiska tryck som blir följden (särskilt i EU) kan hjälpa till att tvinga de stora sökmotorerna att ändra sina integritetspolicyer i positiv riktning. Det finns endast en verklig lösning på detta problem: Att inte lagra eller snabbt radera informationen. Bara så kan vi skyddas från framtida intrång.

 

Men glorifiera inte Apple med sin lilla skillnad, avseende hamstrandet av uppgifter. Pyttedetalj. Konstigt nog har jag ännu inte märkt att Google missbrukat sin insamling av uppgifter. Jag har en Nexus 7, Chrome Samsung, Apple 5, Samsung 6. Allt sparat i molnen. Jag lever gott....men farligt.....i Chiangmai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt att jag får en massa platsfrågor från Apple hela tiden på mina produkter. Litar dom inte på att jag vet var jag är?

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Peder:

Det du nämner, om apple, är små positiva detaljer. Men Apple måste också överleva i en värld med smartphones. Så de är ganska lika sina konkurrenter. Håller med dig att Google varit drivande i samlandet av uppgifter.  Men, Apple är inget helgon men att det är ett bra företag - Det är helt klart.  Kanske världens främsta.? Men hela iden med smartphones är mångfalden. Och den skapar integritetsproblem. . Kanske vi skall tacka Googles och Samsungs(rubriken på tråden var väl så),höga insamlande av uppgifter, som har föranlett myndigheterna att snart lagstifta om detta. 2013 avslöjades att FBI och NSA direkt har avlyssnat nio amerikanska tjänsteleverantörers servrar, däribland Facebook, Microsoft, Google, Apple, Yahoo, YouTube, AOL och Skype, och att de påbörjade detta övervakningsprogram redan 2005!! Så idag är vi mer övervakade än vi tror.

 

Vi vet att annonsnätverk, sökmotorer och myndigheter har alla ökat sina ansträngningar att utnyttja privata sökdata. Det positiva är att konsumenterna också sakta men säkert blir mer medvetna om dessa frågor. Det politiska tryck som blir följden (särskilt i EU) kan hjälpa till att tvinga de stora sökmotorerna att ändra sina integritetspolicyer i positiv riktning. Det finns endast en verklig lösning på detta problem: Att inte lagra eller snabbt radera informationen. Bara så kan vi skyddas från framtida intrång.

 

Men glorifiera inte Apple med sin lilla skillnad, avseende hamstrandet av uppgifter. Pyttedetalj. Konstigt nog har jag ännu inte märkt att Google missbrukat sin insamling av uppgifter. Jag har en Nexus 7, Chrome Samsung, Apple 5, Samsung 6. Allt sparat i molnen. Jag lever gott....men farligt.....i Chiangmai.

 

Pyttedetalj? Jag tror inte du förstår...

 

Om jag vore dum nog att använda gmail och inte använda AdBlock och sedan skrev ett mail till någon att jag funderar på att köpa en dyr LG TV. Ganska raskt dyker det sedan upp annonser från handlare i min närhet. Sådant är oacceptabelt för mig, och sådant sysslar inte Apple med.

 

Fast du kanske likt många andra tycker det är väldigt bra att du får annonser om sådant som intresserar dig? Och det är helt OK att Google snokar i dina email så de kan skräddarsy annonserna för dig?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...