Jump to content
IGNORERAD

Android o google loggar dit liv!


Soengsang

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Tallviking:

 

Jag får upp exakt samma "tips" på min iPhone när den talar om hur lång tid det tar att köra hem, hur kösituationen ser ut etc utan att jag överhuvudtaget bett om det !

 

Om du tror att Apple eller Microsoft är bättre än Google är DU naiv !

Microsoft är jätte naiva, knappt större än Solna korv!:lipa: Heja Nokia!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    9

  • Herr Chang

    7

  • Soengsang

    7

  • audirs2

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Snart kan man väl inte gå utanför dörren i stadsmiljö utan att hamna med på nån övervakningskamera. Är det nån som på allvar tror att det är    " Storebror " ( staten ) som vill hålla koll på var enskilda medborgare befinner sig ? Själv är jag övertygad om att kamerorna sitter där för min skull och inget annat. Beträffande Google och dess " övervakning " av var man rör sig i världen så är jag lika lugn där, tjänsten finns där för min skull och inget annat. Blotta tanken på att Google skulle följa mig som privatperson för att sedan utnyttja dom uppgifterna i nåt skumt ändamål i framtiden är mig helt främmande.

 

Men för att helt vara på den säkra sidan så har jag ingen telefon med dylika finesser utan tar snitselband och snitslar vägen när jag ger mig ut på okända områden. Mitt lokalsinne är inte det bästa och jag vill ju hitta hem. :)

 

Fritz..

Finns ju hjälpsystrar att anlita som hjälper en hem.

Fast de loggar nog en hel del de åxå

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Jag får upp exakt samma "tips" på min iPhone när den talar om hur lång tid det tar att köra hem, hur kösituationen ser ut etc utan att jag överhuvudtaget bett om det !

 

Om du tror att Apple eller Microsoft är bättre än Google är DU naiv !

 

Det intressanta i frågan är om själva Apple eller Google har möjlighet att se var du varit någonstans.

Att man själv kan se den informationen är självklart men när Google kommer ge dig reklam direkt i telefonen om Din Sko när man precis passerar affären då tycker jag personligen att det går över gränsen.

Eftersom Google tjänar pengar på reklam är dom mer angelägna om att utnyttja platsinformation än Apple.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Jag får upp exakt samma "tips" på min iPhone när den talar om hur lång tid det tar att köra hem, hur kösituationen ser ut etc utan att jag överhuvudtaget bett om det !

 

Om du tror att Apple eller Microsoft är bättre än Google är DU naiv !

Under alla år med apple så får jag aldrig upp något sådant och då har jag endast stängt av platstjänsterna för två kamera appar. Möjligt att de loggar vart jag är men de röjer inte sig själva eller stör användaren med att tala om att jag nu har en timme hem.

Möjligen inte så att du har laddat ner Google appar till iPhonen?

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev fiskarn:

Under alla år med apple så får jag aldrig upp något sådant och då har jag endast stängt av platstjänsterna för två kamera appar. Möjligt att de loggar vart jag är men de röjer inte sig själva eller stör användaren med att tala om att jag nu har en timme hem.

Möjligen inte så att du har laddat ner Google appar till iPhonen?

 

Jo det kan vara så, Google search och Google maps. Misstänker den sista

 

Men iPhone har ju en egen funktion för att hålla reda på var du varit och när som default är påslagen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Fritz:

Snart kan man väl inte gå utanför dörren i stadsmiljö utan att hamna med på nån övervakningskamera. Är det nån som på allvar tror att det är    " Storebror " ( staten ) som vill hålla koll på var enskilda medborgare befinner sig ? Själv är jag övertygad om att kamerorna sitter där för min skull och inget annat. Beträffande Google och dess " övervakning " av var man rör sig i världen så är jag lika lugn där, tjänsten finns där för min skull och inget annat. Blotta tanken på att Google skulle följa mig som privatperson för att sedan utnyttja dom uppgifterna i nåt skumt ändamål i framtiden är mig helt främmande.

 

Men för att helt vara på den säkra sidan så har jag ingen telefon med dylika finesser utan tar snitselband och snitslar vägen när jag ger mig ut på okända områden. Mitt lokalsinne är inte det bästa och jag vill ju hitta hem. :)

 

Fritz..

Naiv.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Herr Chang:

 

Är du så naiv att du tror på det? Det må vara hänt att Google inte längre visar för dig att man samlat in dessa data, men man fortsätter garanterat att samla in för eget bruk. Data man i all evighet sparar för framtida bruk...

 

Herr Chang har talat.

Och du tror på fullaste allvar att sekten inte gör detsamma med sina användare? Skillnaden är väl att vi kan välja att stänga av den funktionen. Dra nåt gammalt över dig. Du är bara bitter för att Android har över 80% av marknaden!:mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är helt otroligt  att år 2016 fortfarande finns ETT stort företag som är helt felfritt och inte kan eller gjort ett endast fel någonsin

och dessutom inte har som mål att maxa sina vinster utan bara vara det präktigaste företaget i världen

 

 

Det är bara att ge Apple en :14:

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Herr Chang:

 

Fråga Google vad man tycker om myndigheters snokande i era mobiler... Apple vägrar samarbeta med FBI i ett aktuellt fall i USA.

 

Apples VD har stake nog att säga nej, och Googles VD kommer med ett halvhjärtat stöd... han vet ju att Google spionerar så mycket de kan på sina användare och vill väl inte hyckla alltför mycket.

 

Herr Chang har talat.

 

Tryggt att veta att den personliga integriteten för terrorister är något som är viktigt för Apple ;-)

 

/Krille

 

 

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev wUThai:

Och du tror på fullaste allvar att sekten inte gör detsamma med sina användare? Skillnaden är väl att vi kan välja att stänga av den funktionen. Dra nåt gammalt över dig. Du är bara bitter för att Android har över 80% av marknaden!:mdr:

 

Det är ingen som sagt att Apple inte har denna funktion men det är intressanta är vad dom olika företagen gör med den.

Går alldeles utmärkt att stänga av dom på en iOS-enhet också.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Nja, behövs nog inte läsas någon manual, jag är mest förvånad att det loggas så pass exakt och sparas så länge....platstjänster vill jag nog fortsätta att använda.

Inte för att det gör något direkt, det har säkert stått i alla användarvillkor man godkänner, men vem läser alla dem?

 

En artikel i ämnet, ett citat från artikeln; "Kaloriräknaren Myfitnesspal står ut negativt, företaget bakom förbehåller sig rätten att använda kundens namn och profilbilder till vad de vill. "

 

http://www.metro.se/nyheter/traningsappar-kan-sprida-dina-personuppgifter/Hdzpbw!HeWKeUmtlUcxKL3hMdm@GA/

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Krille:

 

Tryggt att veta att den personliga integriteten för terrorister är något som är viktigt för Apple ;-)

 

/Krille

 

 

Det heter numera alltid terrorister så att vi ska vara rädda och dom få alla uppgifterna. Svepskäl när det är dom själva som är terroristerna.

USA har grundat terroristorganisationer som bla. Al-Quaida som blev ISIS som blev ISIL. Dom har varit med och stött i princip alla terroristorganisationerna.

Nu vill dom ta bort kontanterna för att terroristerna och kriminella bla bla. I själva verket så börjar dom ge dig minusränta på dina pengar på banken.

Om du då vill ta ut dina kontanter när det inte finns några kontanter, hur ska du då göra? Då har dom full makt över dina pengar.

Men det är ju alltid för ditt eget bästa dom gör dom här sakerna eller hur.

Så nu vill dom komma åt uppgifterna för just dom här s.k terroristerna eller egentligen uppgifterna från alla.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Slå av navigeringen i Google maps så slipper ni få meddelanden om restid hem. Sparar mycket på batteritid också.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Krille:

 

Tryggt att veta att den personliga integriteten för terrorister är något som är viktigt för Apple ;-)

 

/Krille

 

 

The right to secure our data is a critical issue for the future of the Internet. Yes, the future of privacy depends on it, but that’s just for starters. In an age when our very lives depend on complex systems working well, nothing less than our basic safety is at stake. Remember: engineers use iPhones too. If government weakens security on iPhones, that makes every system on the planet more vulnerable: banks, hospitals, airports, power plants, the list goes on. Weakened security even leaves systems vulnerable to terrorists! The FBI isn't telling anyone this.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev wUThai:

Och du tror på fullaste allvar att sekten inte gör detsamma med sina användare? Skillnaden är väl att vi kan välja att stänga av den funktionen. Dra nåt gammalt över dig. Du är bara bitter för att Android har över 80% av marknaden!:mdr:

Fakta fel. Positionering och spårning kan stängas i iPhone. Trots att jag inte tillhör sekten så vet jag det. 

Gäller att läsa på hur man gör. 

Undrar varför försöker du förolämpa de som har iPhone genom att kalla de sekten? 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev wUThai:

Och du tror på fullaste allvar att sekten inte gör detsamma med sina användare? Skillnaden är väl att vi kan välja att stänga av den funktionen. Dra nåt gammalt över dig. Du är bara bitter för att Android har över 80% av marknaden!:mdr:

 

Det är inte svårt att få stor marknadsandel om man i huvudsak kränger billigt plastskräp.

 

Apple föredrar att ta 94% av den totala vinsten på mobilmarknaden.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det är inte svårt att få stor marknadsandel om man i huvudsak kränger billigt plastskräp.

 

Apple föredrar att ta 94% av den totala vinsten på mobilmarknaden.

 

samtidigt Chang har talat.

Haha! Du är nog den enda människa som villigt betalar överpriser för en telefon och samtidigt tycker det är ok. Konstigt då att du gillar apple tanke på så mycket som dom snyltar från Android. :mdr:

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev wUThai:

Haha! Du är nog den enda människa som villigt betalar överpriser för en telefon och samtidigt tycker det är ok. Konstigt då att du gillar apple tanke på så mycket som dom snyltar från Android. :mdr:

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Alla har inte miljarder på kontot som Herr Fjang har!:plea:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev leifen:

Slå av navigeringen i Google maps så slipper ni få meddelanden om restid hem. Sparar mycket på batteritid också.

 

Jag slängde ut Google maps nu. Använder "Here" istället

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev JJC:

Fakta fel. Positionering och spårning kan stängas i iPhone. Trots att jag inte tillhör sekten så vet jag det. 

Gäller att läsa på hur man gör. 

Undrar varför försöker du förolämpa de som har iPhone genom att kalla de sekten? 

Förmodligen för att plocka billiga poäng. Tydligen viktigt att hata rätt grejor för att vara med i gänget. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en försiktig start där jag kände mig lite misstänksam, är Google och jag numera bästa vänner. Jag har kapitulerat helt, Google Now har järnkoll på mig och hjälper mig med det mesta. Nu har han även koll på när jag bör ta taxi till flygplatsen för att hinna checka in i tid, vilka pubar och nattklubbar jag brukar gå på och hur långt jag har dit, vilka artiklar jag bör läsa etc, etc. Han sköter sig rätt bra och har koll på mig dygnet runt. Enda problemet med min vän Google är att han är ovän med kineserna, så varje gång jag åker tiill Kina, lämnar han mig i sticket. Det blir lite ensamt och vilset då...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Khonis:

Förmodligen för att plocka billiga poäng. Tydligen viktigt att hata rätt grejor för att vara med i gänget. 

 

Billiga poäng? Nej, jag hatar inte döda ting. Dock ogillar jag HC fantasier och hur han vill framställa apple till att uppfunnit hjulet. Jag vet inte hur många gånger jag överbevisat honom men han vägrar svara eller ens hålla med om att ios har snyltat nåt enormt från Android. Det ogillar jag verkligen. Dock tycker jag och kommer alltid tycka att apple är för kontrollerande och inlåsta i sin bubbla. Gillar man det så kunde jag inte bry mig mindre. Men hur man kan tycka att det är nåt dåligt att sälja billiga Android-telefoner för dom som inte har råd att köpa en från high end segmentet är ju rent av idi*tiskt om du frågar mig. Inte konstigt iof då han har en bild av sina idoler steve jobs och Trump på nattduksbordet. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Mr atm:

Det heter numera alltid terrorister så att vi ska vara rädda och dom få alla uppgifterna. Svepskäl när det är dom själva som är terroristerna.

USA har grundat terroristorganisationer som bla. Al-Quaida som blev ISIS som blev ISIL. Dom har varit med och stött i princip alla terroristorganisationerna.

Nu vill dom ta bort kontanterna för att terroristerna och kriminella bla bla. I själva verket så börjar dom ge dig minusränta på dina pengar på banken.

Om du då vill ta ut dina kontanter när det inte finns några kontanter, hur ska du då göra? Då har dom full makt över dina pengar.

Men det är ju alltid för ditt eget bästa dom gör dom här sakerna eller hur.

Så nu vill dom komma åt uppgifterna för just dom här s.k terroristerna eller egentligen uppgifterna från alla.

 

Jag förstår inte dina inlägg - det du är rädd för är ju verklighet sedan länge ;)

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Avinstallerade Google Maps på iPhonen men inte f:n försvann tipsen om navigering hem

 

Det visade sig vara Apple Maps som kom med alla sådana "tips"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...