Jump to content
IGNORERAD

hotel ambassador bangkok


Ghost Division

Recommended Posts

Ghost Division

ligger detta hotell på gångavstånd till nöjeskvarteren?Eller finns det bättre hotel närmare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på var du vill bo. I Bangkok är allt utspritt på med är två platser.

Hotell Nana ligger bra till ca:1350bath/natt.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ghost Division

Sukhumvit har jag tänkt,det är väl där det är bra nöjen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är Ambassador på Suk. 11-15(ungefär) så vill jag härmed utfärda en liten varning. Jag bodde i "main wing" och de rummen var värda max 700baht/natt men kostade 1600. Oj vad det luktade mögel. Avloppet var det stopp i och något levde runt i rummet när man hade släckt lampan. Mitt sämsta val av hotell hitills i Thailand.

Du kan absolut hitta ett mera prisvärt hotell.

MVH

Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Ghost Division

Nåt annat tips då kanske,menar pigge The Dawin Nana hotel?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Vem fan betalar 200 baht för en liten Singha i Thailand? :stop:

Är man törstig i hettan vid poolen kan man dricka vatten. Fast då tar de väl 100 baht för en flaska vatten och medhavd dricka går väl inte ann?

Nog för att jag vet att det finns gott om dummerjönssar, inte minst svenska charterturister som blir blåsta upp över öronen.

Men 200 baht för en liten Singha? ???

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vi bor just nu (början på mars 2009) på Lois Tavern, i Bangkok, 5 km från Don Mueang airport.

Inte det minsta centralt, (men nära det kontor där många i Thailand hämtar ut pass).

God standard, rent o snyggt, pool finns - 1200 Baht inkl frukost för ett dubbelrum (vi reserverade inte i förväg).

Inte dyrt i restaurangen heller - 100 baht för en flaska Heineken.

Maten är god och på gångavstånd finns ett stort köpcentrum.

Dessutom marknad och många smårestauranger och gatuserveringar runt hotellet.

Rekommenderas.

http://www.asiarooms.com/Thailand/Bangkok/louis'tavern.html?gclid=CI-Hr9fnipkCFZMwpAodcy9tlg

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

ban_kog_wat

Kan med glädje rekomendera Stable lodge på soi 8. OK prisläge. 4min till skytrain. trevlig staff :preved: . bra mat. Nära till det mesta men ändå ett lungt läge. Bodde där förra veckan och checka in igen i morgon för några dagar.

Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibis har öppnat på Soi 4 och körde en drive nu med 29USD per natt. Nytt och fräscht till skillnad från det mer än lovligt utslitna Ambassador hotel. En gång har jag bott där, aldrig mer...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

ban_kog_wat

Bodde på Ambassdör förra året och blev riktigt besviken. På gränsen till förbannad till och med. Och när jag blir förb.. då har det gått långt, riktigt långt.  Maken till snorkig personal fick man leta efter... till och med försäkringskassan och arbetsförmedlingen i svedala låg mil före i service grad.

men.. häromdagen gjorde jag ett besök på stället bara för att kolla in och gissa om jag blev glatt överaskad. Stället hade service, även för en stressad farang. När jag berättade om besöket året före så beklagade hon i repan med kommentaren "Skulle inte ha bott där jag heller " sen fick jag en guidning runt det ny renoverade hotellet och den helt nya lobbyn. Så som det ser ut nu så är det helt ok att stanna på.

/Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Får hålla med om att Stable lodge är ett bra ställe.

Ska själv bo där i Maj

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Då mitt favvohotel Swiss park på soi 11 Sukhumvit håller stängt pga renovering (juni juli), så har jag letat runt på massa siter efter ett nytt bra hotell med prisbild 1200-1700thb/natt,pool dubbelrum,bra läge.

Hittade detta och bokade  Ruamchitt Plaza hotel 199 Sukhumvit Road (Near Soi 15), Bangkok

http://www.asiatrave...hitt/index.html

Dock ingen frukost för den missar jag ändå alltför ofta

Det var ett jäkla letande,, jag läser många Reviews om ev hotel som jag tror ska passa.. men det spricker ofta på nånting.. detta hoppas jag på!  Hoppas man slipper döpa om det till Roomshithole  :D

Hittade en mycket bra hotel search site  http://www.hotelscombined.com/  oftast billigaste priserna märkte jag, den samarbetar med GTA.  asiarooms och sawasdee.com är bra också

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade detta och bokade  Ruamchitt Plaza hotel 199 Sukhumvit Road (Near Soi 15), Bangkok

http://www.asiatrave...hitt/index.html[/]

Dock ingen frukost för den missar jag ändå alltför ofta

Det var ett jäkla letande,, jag läser många Reviews om ev hotel som jag tror ska passa.. men det spricker ofta på nånting.. detta hoppas jag på!  Hoppas man slipper döpa om det till Roomshithole  :D

Är väl inget höjdarhotel. Bodde själv där för ca. 5 år sedan, 500 THB for SHT och 1000 THB för LT

Du har ju nära till Thurme i alla fall, bara en trappa ned.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kurre-

Då får man hoppas att det har skett en uppfräschning på dom senaste 5 åren då..

5 nätter ska man stå ut...

Nu ska jag leta hotell i Pattaya,, Areca Lodge går bort, då dom håller på och bygger ut. Buller och slam vill jag inte ha,,,

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Ghost Division

Ja det står i mellan Nana hotel eller The Dawin Nana hotel.Vad man läser så verkar Nana hotel ha taskig personal,men det är ju inte med personalen jag ska umgås med,haha.  :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är Dawin Nana som tillhör samma Dynasty Inn hotelen? Isåfall såg det nice ut på utsidan. Orkade inte kolla på insidan. Alldels nytt är det isåfall

mooton

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Guest Anders-Nok

Quote

Kan med glädje rekomendera Stable lodge på soi 8. OK prisläge. 4min till skytrain. trevlig staff :preved: . bra mat. Nära till det mesta men ändå ett lungt läge. Bodde där förra veckan och checka in igen i morgon för några dagar.

Baan

Nopp Stable Lodge var invärt priset och maten ??? Ja om man gillar Farang style så kan den funka... Dock kan man köpa snus däär så ett +++ blir det iallafall

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...