Jump to content
IGNORERAD

Pensionspengar


Jan L

Recommended Posts

John Khonken

Jag var kanske helt korkad. Men jag skickade ner kortet med vanlig post. Inte koden såklart. Kortet är värdelöst utan kod om du tar betalkort. Kortet kom fram idag. Nu har vi bara 100 nya problem. Men det löser vi säkert. Jag skickade ner kortet för att tiracen ska kunna ansöka om turistvisa. Det blir stora problem. Men som vanligt håller jag tummarna att det fungerar så att man får träffa sin älskling till sommaren :victory::good:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    6

  • Jan L

    6

  • lars60

    5

  • Nypan

    3

Mest aktiva i denna tråd

freddan_gbg

Quote

Du har säkert så rätt som man öht kan ha, detta var bara vad ICA-banken sa till

mig för 2 veckor sedan, när jag fylld i ansökan och ville veta vart jag skulle skicka den.

"Måste lämnas in i närmaste ICA-affär, vi är ju ingen vanlig bank så personalen i ICA-affärn måste

kolla att du är den du säger du är"

Sökte om kort till oss bägge, och fru GD har problem att identifiera sig då hon inte har något

svenskt ID-kort, så vi la ner det.

Hon hade ju inte kunnat hämta ut det på posten ändå, så det får vara.

mvh GD

Fyll i ansökan på nätet, lämna inte in den i någon affär, hämta ut rekpaket med thaipass och ett personbevis. Kostar inget att försöka, gick för damen i precis samma situation som din dam.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

ICA kort, fungerar det som en bank med ATM kort?

Kan FSK International sätta in pensionspengarna där?

Svar JA

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

MINA PENSIONER (TJÄNSTE) BETALAS UT TILL MIN SVENSKA BANK. DÄRIFRÅN GÖR JAG ÖVERFÖRING TILL MIN THAILÄNDSKA BANK. SIST JAG KOLLADE FICK JAG EN KURS PÅ 4.61, SÅ DEN VAR JU INTE HELT FEL, ÄVEN OM MAN KANSKE KAN TRIXA SIG TILL EN HÖGRE KURS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

MINA PENSIONER (TJÄNSTE) BETALAS UT TILL MIN SVENSKA BANK. DÄRIFRÅN GÖR JAG ÖVERFÖRING TILL MIN THAILÄNDSKA BANK. SIST JAG KOLLADE FICK JAG EN KURS PÅ 4.61, SÅ DEN VAR JU INTE HELT FEL, ÄVEN OM MAN KANSKE KAN TRIXA SIG TILL EN HÖGRE KURS.

En till som inte hittat tillbaka till Caps-Lock knappen !! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En till som inte hittat tillbaka till Caps-Lock knappen !! :whistle:

Eller trasigt tangentbord. whistle.gif

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag undrar oxå om det här med Tirakens möjligheter att få Ica kort ( Dublett) Hon kommer till somaren Kan vi då gå för att ansöka på närmaste Ica kort? Hon är känd där men har ej S personnumer Jag har läst i reglerna men tycker att det är lite"suddigt" Posten, ja det finns kvar av densamma. Finns i Ica Hoppas at det går för då kan jag gå till Ica sätta in pengar oxå har hon dem någon minut senare

Offe :av-109998:

Link to comment
Dela på andra sajter

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jive

Pratade just med en handläggare på ICA banken. Som redan många upptäckt verkar det vara mest fördelar med banken.

Som tidigare sagts, inga avgifter vid uttag på bankomat.

Ränta 0,55 att jämföras med skitbanken Swedbank som jag har som bjuder 0%.

Man kan ansöka att bli kund via nätet eller tel 033 47 47 90 i Sverige.

Som det känns nu finns det ingen anledning att stanna kvar hos Swedbank.

Dom sänder bara kortet till adress i Sverige. Gäller att få fram en kurir, törs inte lita till Thailand Post mera.

Jan L

Jan L !

Du behöver inte ha större kort än Bankkort Maestro

Att använda detta kort kräves koden och att ATMen är online!

Vi sände kortet med REK. till Thailand.

Koden ligger här tills Nitts bror ringer och talar om att han har kortet!

Då för jag över pengar på det kontot.

Det kortet ligger på ett ICA-Konto utan kredit.

Detta innebär inga pengar på kontot inga penger går att ta ut!

pigge01

http://www.icabanken.se/

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

ICA kort, fungerar det som en bank med ATM kort?

Kan FSK International sätta in pensionspengarna där?

Enligt dom själva,svar Ja!!

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag undrar oxå om det här med Tirakens möjligheter att få Ica kort ( Dublett) Hon kommer till somaren Kan vi då gå för att ansöka på närmaste Ica kort? Hon är känd där men har ej S personnumer Jag har läst i reglerna men tycker att det är lite"suddigt" Posten, ja det finns kvar av densamma. Finns i Ica Hoppas at det går för då kan jag gå till Ica sätta in pengar oxå har hon dem någon minut senare

Offe :av-109998:

Ett litet tips är om du har någon som har svårt att få eget kort, eller att den andra parten finns i LOS, och du är hemma.

Öppna ett konto till utan kredit, i ditt eget namn, när kortet kommer skickar du kortet till berörd person,sedan coden. Lätt som en plätt så så har den du vill, tillgång till dom pengar som du vill att personen skall ha.

Du är självfallet ansvarig för kortet enligt banken.

Obs ! Banken gillar nog inte detta förfarande men, det inte ögat ser det inte hjärtat rör.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jive

Pratade just med en handläggare på ICA banken. Som redan många upptäckt verkar det vara mest fördelar med banken.

Som tidigare sagts, inga avgifter vid uttag på bankomat.

Ränta 0,55 att jämföras med skitbanken Swedbank som jag har som bjuder 0%.

Man kan ansöka att bli kund via nätet eller tel 033 47 47 90 i Sverige.

Som det känns nu finns det ingen anledning att stanna kvar hos Swedbank.

Dom sänder bara kortet till adress i Sverige. Gäller att få fram en kurir, törs inte lita till Thailand Post mera.

Jan L

Hej Janne. Jag förlorade 10.000 battar i en bankomat här i Pattaya för ett par år sen med ett ICA-kort.

Eftersom jag då var skriven och folkbokförd i Sverige så skickade dom papper dit där jag skulle beskriva vad som hänt .

För att göra en lång historia kort så fick jag tillbaka mina pengar efter ca: tre månader.

Finns det någon svensk bank som skickar ett nytt bankomatkort till Thailand ?

Fritz..

PS: Kollar din blogg varje dag :great: DS

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Janne. Jag förlorade 10.000 battar i en bankomat här i Pattaya för ett par år sen med ett ICA-kort.

Eftersom jag då var skriven och folkbokförd i Sverige så skickade dom papper dit där jag skulle beskriva vad som hänt .

För att göra en lång historia kort så fick jag tillbaka mina pengar efter ca: tre månader.

Finns det någon svensk bank som skickar ett nytt bankomatkort till Thailand ?

Fritz..

PS: Kollar din blogg varje dag :great: DS

Hej Fritz!

SHB skickar bankomatkort (Visa) till min adress här i Thailand.

Det funkar så, att före utgången av gamla kortet får jag en påminnelse/uppmaning från banken att över bankens internettjänst beställa ett nytt kort. Det är då en del uppgifter som jag måste besvara - bl a om jag själv vill välja pincode eller om jag godtar en slumpmässigt vald code.

När alla uppgifter är ifyllda och signerade av mej, så tillverkas kortet och skickas till mej.

Ha de gott

Janne

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...