Jump to content
IGNORERAD

En kamp mot företag-myndigheter


knifetown

Recommended Posts

One man´s crusade - I just want justice for the death of my brother

Så börjar reportaget om Alan

som 2006 förlorade sin bror i en båtolycka mellan Pattaya och Ko Larn

http://www.pattayada...reID=0000001063

Företaget HARTIEN med 35 båtar kör vidare som om inget hänt

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant Knifetown!

Jag kommer att undvika Hartien, och antar att alla som läst artikeln gör det samma.

Nu är bara frågan hur man vet vilket bolag som opererar båten man åker med?

Sen kan man ju fråga sig om något annat bolag är seriösare?

Buss och Taxi-bolagen har ju krav på sig att förarna skall ha rätt körkort samt att bilarna skall vara skattade och försäkrade, men båtbolagen slipper, eller så finns det inget fungerande kontrollorgan, som polisen på vägarna...

Det hindrar inte förarna från att köra som idi*ter ibland, men ett litet grundskydd ger det iaf...

Jag har aldrig upplevt nån skräckfärd i en minibuss alla har skött sig bra, dock händer det ibland i Taxi, men då kan man säga åt föraren att lugna ner sig, eller så kliva av vid nästa rödljus (vilket jag gjort 1 gång), lite svårt ute på havet...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

ban_kog_wat

När det gäller Hartien´s båtar så har jag för mig att dom är märkta med företags namnet på sidan.

Attbåtarna mellan Pattaya och koh Larn e ruttna kan jag intyga efter några resor där man sett horisonten genom fören inte över den samma.

// Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Min familj och jag åker rätt ofta ut till Koh Larn då vi har vänner som bor där och driver resort.

Vi är dock numera mycket vaksamma på vädret efter en obehaglig händelse för några år sedan.

Det är nog tyvärr så att inte bara ovan nämnda företag tar onödigt stora risker, nä fleralet gör så.

Man skall inte räkna med att båtföraren eller företaget avstår från de pengar de kan tjäna, och ställer in en överfärd även om det blåser storm, näpp man kör.

För ungefär 6 månader sedan skulle vi fara över till Koh Larn med en speedboat. Vi klev i och döm om vår förvåning när de började dela ut flytvästar. Fru Vax frågade varför och fick till svar att de var stora vågor idag och "farligt väder" som han sa. Vi klev ur och åkte hem.

Samma dag förolyckades 3 Koreaner när en liten speedboad gick till botten.

Börjar någon ur besättningen på någon båt i Thailand att på eget bevåg dela ut livvästar, åk inte, KLIV AV!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Börjar någon ur besättningen på någon båt i Thailand att på eget bevåg dela ut livvästar, åk inte, KLIV AV!

Jajamen Vaxet, jag hållar med dig!  :great:

Blev ingen Phi Phi sist, var för " bad weather " tyckte jag. Puckorna åkte ändå, efter 1/3 resa vändde speedboatten tillbaka på grund av stora vågor!

Tänka på, är bra grej!  ;)

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Efter båtolyckan i Phuket som krävde flera liv har myndigheterna i Pattaya

gått ut och förklarat att sjösäkerheten är god

turisterna behöver inte vara oroliga

http://www.pattayada...NEWS=0000008608

Läs kommentarerna efter reportaget

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Efter båtolyckan i Phuket som krävde flera liv har myndigheterna i Pattaya

gått ut och förklarat att sjösäkerheten är god

turisterna behöver inte vara oroliga

http://www.pattayada...NEWS=0000008608

Läs kommentarerna efter reportaget

Yta utan innehåll...

Som vanligt i Thailand!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 March 2009

Meetings in Bangkok between Alan and Government officials have revealed some unbelievable, if not disturbing, facts.

It appears that the boat that sank near Koh Larn was not reported to the Bangkok Ministry of Transportation. No information or message was sent from Pattaya regarding the incident.

It was as if the vessel was a "ghost" boat which was never operated and could therefore never be involved in an accident.

The Inspector General of the Ministry of Transportation Khun Pawasut Chunganuwat was surprised to discover that everything was covered up in order to save the boat company, which was operating without no license or insurance.

The company didn't need to go through the usual channels of authorisation, registration and insurance as, it seems, knowing influential people in the local government was enough insurance for them.

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

20 March 2009

The Inspector General of the Ministry of Transportation Khun Pawasut Chunganuwat was surprised to discover that everything was covered up in order to save the boat company, which was operating without no license or insurance.

Han menar förstås att han var förvånad över att han inte hade fått några pengar i de här coverupgrejen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...