Jump to content
IGNORERAD

Tips om sjukhus för svenska läkare


HerrGrå

Recommended Posts

Jag behöver tips om lämpliga thailändska sjukhus för en bunt med svenska läkare. Sjukhuset jag jobbar för vill starta ett utbyte med ett sjukhus i Thailand. Sjukhuset behöver vara relativt stort samt ha personal som kan en del engelska. Det är bara jag som kan thai i gruppen som åker. Helst ett statligt sjukhus eftersom de privata är generellt sett mindre och mer serviceinriktade. Har varit på Bangkok Hospital på Samui, det är till exempel för litet. Kanske ställen i norra eller nordöstra kan vara bra.

Tacksam för tips om sjukhus..

Med vänliga hälsningar

HerrGrå

Körkortsteori på thailändska, 220 kr

Beställ boken på www.thaikorkort.se

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Bumungrad i Bangkok torde vara stort nog.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Kan rekommendera St Luis Hospital i Bangkok. Det är ett mycket stort privat sjukhus med alla typer av vård

Väl i klass med de största sjukhusen i Sverige

Min sambo jobbade där som sekreterare

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Chonburi Hospital

Address : 69/2, Sukhumvit Road, Chonburi

Phone : 038 282 008, 038 274 200-7

Statligt och ganska stort. Vet däremot inte hur det är med kunskaperna i engelska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla snabba svar!! Vetekatten om inte Bumrungad är FÖR stort! :)

BangkokPattaya är större än på koh samui, där skulle det aldrig funka om vi är ca 10 stycken. Och om man tänker på Sirirat och de andra universitetssjukhusen i Bangkok, så känns de också lite för stora. Det måste ju vara ett utbyte som gynnar båda parter..

Tack för bra svar!

Körkortsteori på thailändska, 220 kr

Beställ boken på www.thaikorkort.se

Link to comment
Dela på andra sajter

HerrGrå,

http://www.yellowpages.co.th/

Kanske vore det något matnyttigt för dig i gruppen som kan thai, vem vet?

"Helst ett statligt sjukhus eftersom de privata är generellt sett mindre och mer serviceinriktade".

Ett ganska intressant citat som så att säga säger det mesta, fast inte om de flesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

[http://www.yellowpages.co.th/

Kanske vore det något matnyttigt för dig i gruppen som kan thai, vem vet?

Gula sidorna är tyvärr inget ställe där recensioner och frågor om vilket sjukhus som andra människor upplever som bra får plats. Det är en lista över i det här fallet sjukhus, med kontaktinfo. Vad jag frågat efter var ett "lagom" stort ,helst statligt sjukhus där det åtminstone finns någon läkare som är ok på engelska, så att utbytet kommer att ge någonting för oss.

Hade du kanske ett sådant förslag?

Quote

"Helst ett statligt sjukhus eftersom de privata är generellt sett mindre och mer serviceinriktade".

Ett ganska intressant citat som så att säga säger det mesta, fast inte om de flesta.

Sjukhus i Thailand som man ofta kommer i kontakt med som turist är i regel privata och drivs ungefär som ett serviceföretag. Mycket tid för patienten, fin inredning, vänlig personal. Sjukhusen är därför små, sett till antalet sängar och personal.

Sjukhus som är statligt ägda, drivs lite mer som svenska sjukhus. De flesta patienter har därför inte extremt bra sjukvårdsförsäkringar, det finns många sängplatser och inte obegränsade resurser. Blir lite mer "verkligt". Jag kan utveckla det här mer, men det känns som att du inte är så intresserad.

Körkortsteori på thailändska, 220 kr

Beställ boken på www.thaikorkort.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Jag var på det stora centrala sjukhuset i Korat i nyår och besökte deras IVA

Statligt sjukhus med patienter utan speciella privata sjukvårdsförsäkringar

Relativt stort och förhållandevis bra nivå på vården vad jag såg (tjejens Farfar låg för döden i respirator)

Sjukhuset hette Maharat Nakhonratchasima Hospital.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Supertack!!

Jag var i Korat för ett par veckor sedan, har lite vänner där. Tyvärr såg jag inget sånt stort och statligt sjukhus, men det du skriver om är precis just ett sådant! Korat är inte så långt ifrån Bangkok heller, plus att det inte är för centralt för att bara vilja ha utländska turister! Jag PM:ar dig för mer info!

Körkortsteori på thailändska, 220 kr

Beställ boken på www.thaikorkort.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Snackade med tjejen också och hon trodde att Korat-sjukhuset kan vara svårt med Engelska

Hon tipsade att Chulalonkorn Hospital i Bangkok är ett bättre alternativ. Där finns även läkar och sjuksköterskeskola

http://www.chulalong...hospital.go.th/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...